Vilka slags rim är coolast.
Sho, undrar vilka rim ni tycker är snyggast och låter bäst i audio. Själv gillar jag femstavsrim med tre ord som tex: Brända på korset/pennan o blocket Eller så gillar jag coola tvåstavsrim, som typ är dubbelord: hopprep/tjocklek Vilka tycker ni är coola, och vilka brukar ni använda?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
tycker oxå att de första låter fint i audio :P
Highfive anyone, anyone?
jag gillar mer den första varianten
work some magic
Asså, ni får ju säga vilka som är coolast av alla rim. INte bara dem jag lagt upp ^^
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Lyricist
2007-06-13 16:26
nödrim är coolast!
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.
Ok, dem tre sista inläggen har varit lite offtopic
Jag gillar feeta rim, antingen sånna som delas upp som du sa pennan i handen / lämna du landet, fastän mitten vokalen måste inte stämma, eller tjocka rim typ som lasermannen / naken janne:D haha kändisrim är feta oxå, typ som kammeltexter som han hade :) pejs!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
onpoint rim är alltid coolast
http://www.myspace.com/noodlestyle
visst, rim som typ "lämnat kvar/enda svar" är väl rätt trevliga och så.. men rätt trista får jag lov att erkänna, även om jag själv ibland använder mig av såna. Men de behövs dom också, för att framhäva de riktigt snygga. Jag diggar såna som inte klingar perfekt och som inte är särskilt använda. Du vet såna som du hajjar till lite när du läser dem. typ: "nattens ångest/papperskorgen" ja, jag skrev det.. någon gång måste man väl få vara ego? :)
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Båda som du nämde. Men om texten är bra kan även mig/dig vara helt ok fasten det är så simpelt.
Jag gillar olika rim beroende på hur raderna är uppbyggda, denna stilen gillar jag mest: I'll puke, eat it, and freak you (eww) Battle? I'm too weeded to speak to The only key that I see to defeat you would be for me to remove these two Adidas and beat you and force feed you 'em both, and on each feet is a cleat shoe I'll lift you off your feet so fast with a roundhouse you'll think I pulled the fuckin ground out from underneath you (Bitch!) I no fuckin Gee, I'm a cannibal I ain't tryin to shoot you, I'm tryin to chop you into pieces and eat you Wrap you in rope and plastic, stab you with broken glass and have you with open gashes strapped to a soakin mattress Coke and acid, black magic, cloaks and daggers (ahhh!) Fuck the planet, til spins on a broken axis I'm so bananas I'm showin up to your open casket to fill it full of explosive gasses and close it back with a lit match in it while I sit back and just hope it catches Blow you to fragments Laugh roll you and smoke the ashes Så jävla skönt skriven!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Asså, den bästa rimtypen är ju knappast rim i stil med "Fjortonårskalaset/Motorsågsmassakern", visst, halvcoolt, men ska man trycka in dom i 2 rader så blir det oftast bara någon halvbra grej utav det. Ska det vara schysta rim så är Djureris text Candy Lady ett jävligt bra exempel. Vad han gör istället för att lägga rim med 137 stavelser - är att han har rim på 3 till 4 stavelser och bygger ett samband mellan dom (har man även ett bra ordförråd som han har så blir det riktigt jävla bra)."tårfyllda ögon... och ingenting känns bra Tjejen vill passa i brallorna och kvinnors ideal med en tribal i svanken och en piercing i naveln som dom har för att pryda den beniga magen.. Hon står i ett inferno av vickande höfter, och den viskande rösten i huvudet säger: "Titta på brösten, på bruden som sitter på affischen på planket där borta, varför har inte du också skaffat dig sånna?"" / Ur "Johan - Candy Lady" (läs hela den texten så fattar ni bättre)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som någon sa.. variation..
work some magic
Beror ju helt på beat, flow, pattern osv. Men Dillas vers på Reunion med Slum Village har jag alltid varit svag för: "Yo L and Ten kill'n em, Three kill'n 'em You thought we broke up but we was reassembalin Ladies and gentlemen you barewitnessin The villa on some classic shit like vans in balims Its' the gorrila pimps, we bustin denim in the club That you cant wear ya denim in Freakin a rhyme til every line ends with a then and than You dont wanna rump and stomp in Timberlands Shout to my nigga Killagan And all of my peps that rep more D then 12 Eminems Who let the dogs out and let Dilla in? Fuck wit this is ya loss Gilligan Sounds simila I'm not feelin 'em Get the bars like Venus in Wimbelon While I'm in them fly whips five Will and them On some Kim and them All About the Benjamins Still here" Stilen jag tycker Eminem en gång behärskade, Elzhi gör & Dilla innan hans död framförallt..
http://www.myspace.com/souldbeats
jag brukar använda sådant som inte rimmar alls, då blir det mer utmaning att få det låta coolt :) yeah!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Trestaviga on-point rim precis ijämte varandra.
Alltid gillat rimmet, Heffaklump/Stressa lungt :)
Homofona? Monotona? OMFG, that's one hell of a rhyme... Nej, rim som rimmar galet är rim som jag gillar, det är galet XD
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
kasnke lite offtopic elr jag vene.. men rader som block 44's är feta: kärleken kommer fram till mig sen går den/ alla tjejer och killar har mist och fått den/ skönaste känslan men samtidigt den värsta/ saknar att sakna, saknar att älsk det är slutet jag syftar på :)
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Livsnjutare/Knivhuggare skärsig ganska ordentlig när jag uttalar det. Rim är coola i alla former, nuff said.
haha fan va småkåt jag blev!<br><br>Brodin1
rimmet skär sig ju som fan då du blandar långa och korta vokaler hejvilt. kniv uttalas mera som "kniiiiiiiiiv" och livs uttalas typ "livv". Njutare uttalas typ "njuuuutare" medan "huggaren" uttalas i stil med liv. D.v.s. de rimmar inte för fem öre.
yfs-dawg skrev:jag tycker de är roligast med homofona rim :) Illusion_ skrev:Homofona Monotona yfs-dawg skrev:vad menar du med de? Är du körd? *IRONI* rim som inte rimmar är lätt bäst. TypMega-hyper-ultra-crazy Jag är cool Det är äkta dope!! *SLUT PÅ IRONI*
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
knaaatcha knaaatchen för de fiinsn inga cash leeen
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
Gillar när det är fint rimschema. Behöver inte va massa stavelser..Beväpnad tjockis lägger: Jag svarar med gapskratt, och killen han drar snabbt, jag har kickat bra rapp, sen micheal jacksson va svart. Me like :) :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Det är ju iofs ett av de mest standard och tråkiga rimscheman som finns hahaha
fan va rolig du är, speciellt när samma otroligt orginella skämt skrivits typ 15 gånger i den här tråden. Du får en guldstjärna av mig.
jag tycker flerstavs rimm..
jasså det tycker du..... (sär skrivning är fint)
Producent
2008-10-01 16:35
haha, och så stavar du jaså med två "s" :(
Efter handbollsmatchen drack jag en varm kopp kaffe. Såna cp-rim kan vara roliga.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Lyricist
2008-10-01 17:02
dom rim som gillas är ju dom som man ser att skrivaren lagt ner åtminstonde lite tid på... helst flerstavs men inte krystade, tror nog att dom flesta som kan rimma gillar i stort sett samma rim, sen har man dom där fina lirarna som aldrig haft rim som sin starka sida men inte fattat det ännu...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Producent
2008-10-01 18:13
Ch1ll P12
du kallar mig besserwisser, efter du har "försökt" rätta någons stavning... dubbelmoralen flöder?
Interjektion är en ordklass av ord som inte ingår i någon syntaktisk relation med andra led i satsen, dvs ord av typen: aj, mjau, tjo flöjt, ja, nej. Interjektioner står helt ensamma, eller ställs före eller parentetiskt inuti eller efter en mening. De fungerar ofta som utrop, som korta instämmande i ett samtal eller som svar på frågor. Ibland kan interjektionerna byggas ut med egna bestämmningar: Ex: Kors i taket! jasså är en interjektion... alltså är jaså korrekt :)
Har nån ett gott recept på omelett? tänkte käka innan jag drar och kollar hålen hos folktandvården
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Älskar när man blandar 2 olika rim i samma stycke. T.ex. det blir bra stämning med balklänning och fruktsoda när r kelly blir barnvänlig på grundskolan en avtändning för rulltobak och slash kompis det blir lagändring när får bugs bunny får drug money BT & Tungsten - Motorsågsmassakern markerade alla rim för sig så ni ska fatta!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
niickees: Word, även fast "slash kompis" inte rimmar på "bugs bunny".
Även nice med hela rader som rimmar:
The true MC, if you get me mad I'm too deadly, I'll suplex He-Man Take two step please, my crew's ten deep and I'm the new Jet Li, UFC champ -- Illmaculate - Cocaine Flow
Beat the odds like an abusive freak show owner
Konstigt P20 Gulligt av dig att likna mig vid en 12 åring <3 Jag försökte aldrig rätta någons stavning, det var särskrivning jag skämtade lite om men sedan kom du in i bilden din dryga jävel :)Interjektioner står helt ensamma, eller ställs före eller parentetiskt inuti eller efter en mening Att vi ens diskuterar detta, omg. Ha ett fint, drygt och interjektionsfritt liv ;)
Qnivqast. Hahaha, sorry. Orkade inte rätta så mkt av texten, copypastade ifrån hiphoptexter.com, han säger typ "slash puppies" eller nåt, vettefan.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Jag tycker Leo briljerar i den här versen:Vi gör musik för dig som är glad hela tiden, som Willy Wonka För ängsliga depressiva som Fillifjonkan Vi gör musik för folk som sitter katatoniskt i en biostol Utan att bränna en kilojoule För trygga kärnfamiljer där barnen gör sin hemläxa Dom som vägrar se nåt som inte är svensktextat Klämkäcka, läser Hänt Extra, går på svensexa Dränker in husdjur i tändvätska både textmässigt och rimmässigt. Det är det bästa det! Allvarligt, hur kul är det att lyssna på en totalt meningslös text fullsmockad med en massa snygga, udda, flerstaviga rim? Visst det är roligare än att lyssna på/läsa en totalt meningslös kasst rimmad text, men till vilket syfte?
http:www.soundcloud.com/2childish2 http://www.youtube.com/2childish2
jag tycker hela flerstavigarim hysterin här på whoa är lite infantil... lite mupp över det hela på nått sätt. hursomhelst gillar jag sean p's flow och rimstruktur är nice. I'm better than mine, Sean Price, remember this time I'm all that, jaw tapped, pa, Gregory Hines Strapped from the wall, I got a package of raw In the ass crack of his whore in the passenger door Y'all niggaz is wack in this shit, get slapped with the four Shit like that be a crack in the law Barely blind, better yet, care to get shot Bust a shot at the 'bad boy', can't be stopped Listen to my old shit, they be like 'damn they hate What happened to them niggaz, man, they flopped', word Drinkin' and smoking, vice verse, smoking and drinking I'm hoping it's linking, tied up, I ain't suppose to be stinking Y'all niggaz is farsighted, didn't notice the kingpin Up close in your face, bust toast in your face hela texten är sprängfull med feta rim, men ändå inte tillfuckat flow för att få det att passa in... inverterade rim, flerstaviga, multies, allt. men framförallt, F L O W
http://www.kalvinhiphop.com
Någon sa något om trestaviga rim direkt efter varandra, såna är alltid coola. Behöver dock inte vara trestaviga. Bra rim är bra rim, gillar det mesta vettiga. Sen är ju "knittel" eller vad det heter jäkligt mysigt, exempelvis:Jag är allsmäktig, du är inte alls mäktig eller från Organism 12 - OrganismGår igenom en pärs igen inför fyrahundra pers igen blunda, vinkla din persienn min backup är som Persien! Hela den låten är visserligen full av det, men gillar det där exemplet.
klart den första varianten, men kan även andvända fler stavelser
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
gärna dubbelrim.. eller många ord, exempelvis;Tiden läker alla sår .. eller är det bara det man säger när man inte pusslar biten kärlek faller på ?
Läste de, variation
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
Jag tycker det är coolast med asdåliga, men coola rim. Inte med hög frekvens dock. Det jag menar är typ när Organism 12, som bevisligen kan rimma, helt plötsligt säger: "För jag är som en rymdvarelse/för jag rör mig fritt överallt och jag skiter i tyngdlagen, serru!" Det blir sjukt kaxigt.