I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dissa personen över! (Cypher #6)

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2012-07-12 21:55
egg

Det räcker med drama dikter egg
Macki ska flippa skiten till rå skräck
Egg tittade på din profil, den var inte blank
Utan den innehöll gammalt värdelöst ark, Varför kallar du dig egg hur fult är ditt riktiga namn?
Du skrev 18 bars, men ingen riktig mening kom fram
Utan patetiska försök till punchlines
Du är sju år äldre än mig, men ändån kan du inte sitta rakt efter du fått snabel av mig
Du är för mjuk att möta djävulen utan hornen
Spränger upp ditt arsle, som Usama sprängde de två tornen
Naglarna penetrerar din bröstkorg, sliter ner till navlen
Och skiter dig rakt i insidan av magen, 666 självklart jag lever upp till mina sägen.
Simsalabim penetrerar ditt flank med 15 rim.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-13 12:09
Macki

Först av allt Macki!, tack för svaret
men håll dina hästar, något är galet
jag utmanade JXE men du stod för barsen
vi kan göra det här, har gjort det sen barnsben
du eller JXE, det är vilket som
båda kommer få smaka gräs som segraren i Wimbledon
mitt nästa drag? gissa
du kommer bli avhyvlad som ingredienser i en kebabpizza
ge mig tio minuter en kvart kompis, din fit...
nej, jag använder inte svärord, en av få du kan hitta
min profil, den är tom, men jag är fin
Macki, svara gärna men sluta särskriv

2012-07-13 18:47
Gubbsjuk

14 bars men ingen sanning där

Du verkar färsk så ska ge dig ett vänligt råd

När du går emot mig, tappar du din egna tvål 

Skär av din senor, så du inte kan krypa här ifrån 

Behöver man ett skäl? För att kliva på kryp

Massa rim men inget flyt, massa angrepp men inget avslut 

Dina punchlines är roliga för de är ett skämt 

Detta är ingen battle , utan ett experiment

Sätta djävulen mot ynglingen och se vad som hänt   

Det är en återvändsgränd, Gubbsjuk klarar sig aldrig hem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-20 16:38
Jag ska kicka en 'låt' och hålla det enkelt jag lovar ska inte göra det svårt
Kommer sluta som din favoritfilm Twilight fast jag spetsar dig med påk
Köra över dig som din mor blir påsatt även när hon inte är kåt
Du snackar om punchlines som du droppar feta som när du har munchtime
Det tog en stund innan jag orka, för att dräpa ditt ego nej jag var inte på torka
Sluta lek gangster din lille svennebanan,
en gång om året på Mallorca handla på marknaden med mamma på stan

2012-07-20 19:57
Ingen Gangster också ingen svensk men ditt namn är ju Markus

Falska påhopp är ett tecken På att man inte kan släppa sitt stora ego trots förlust

Så Jag tänker inte snacka om din mamma för jag kan faktiskt rappa 

Du kan kalla mig sadist och dig för masochist för du kommer hela tiden tillbaka och letar efter mer pisk

Du kan också kalla mig senil, för jag mördar dig om och om igen

Svara du tillbaks kommer du bara framstå som ett skämt

Men med tanke på dig och Skfisken så är du ju redan ett

Vet inte om jag ska gråta eller skratta, du verkar inte fatta att du suger på att rappa, lugnt,jag kan lära dig kalla mig din pappa

Kryp nu tillbaks, och säg att du inte orkat

Men Jag avslutar dissen som filmen 8 Mile du kommer choka

2012-07-21 16:51
Du säger att du kan rappa men jag sitter här och undrar,
När kommer rimmen och tekniken?
kan lika gärna läsa din skit samtidigt som jag blundar och du ska kalla dig eliten
Du försöker spela som Zlatan men det slutar med att du bara fumlar och blir viken
Tappar bollen tappar kollen du har aldrig haft kontrollen du kan inte ens kalla dig sliten
Du är fortfarande så liten och bortskämd att du inte har växt upp med tvspel's konsoler
Gratis iPhone vid 10 och en jävla massa fonder, du leker gangster men på riktigt förlorar du alla ronder
Och det enda skämtet här är du, jag avslutar dissen som den 15 åringen du är och säger "fuck you"

2012-07-21 18:56
Din torsk 6 år på whoa, men du har inget uppnått

Du är 21, klart att se att du jagar utopi, nolla 12 års stadiet är förbi

Testa skriva utan melodi, eller då torka din fantasi

Du måste har käkat stora doser laxativ, för att skriva så här mycket skit 

Vilket bra argument att kalla mig ett skämt, när du torskade på grafitti och startade en tråd om det för att bli nämnd, ditt sorliga skämt

Detta är rysk roulette med 6 38 du är tekniskt sätt redan död

Egg, Markus, ju mer du gör motstånd ju mer blir du körd

Jag är ingen gangster, jag är inte bortskämd, kom igen egg! Du har inte gissat rätt än.

Jag skrattar åt dig, inte för att du är ett skämt utan för att en vuxen man Kallar sig egg.

Står det också så på ditt leg? Har du ollon målade på din vägg?

Jag avslutar detta med, jag är 14 Ditt jävla skämt

2012-07-21 20:07
Det roliga är att du är en liten kille förbannad som satan,
Leker stor på internet men behöver mamma för att gå över gatan
Det är inget argument att kalla dig ett skämt, är mer som fakta och snart inser du det själv
Eftersom jag antar att du får höra det jämt
Jag tyckte storyn var kul, var då nästan lika liten som du, alla söker uppmärksamhet ja till och med du, det är precis det du gör nu, säger du nej är du för liten att inse
Väntar fortfarande på att du ska göra en riktig entré
Dina dissar åker inte enda upp som i hissar, du är bara på första våningen eftersom du i sängen fortfarande pissar
Står mitt nick egg ifrån 2006 på mitt leg? Nej.
Har jag ollon målade på min vägg? Haha, pinsamt.
Har du fått pubishår eller ens lite skägg? Retsamt.
Är du ens tillräckligt gammal än för att få ha ett leg? Tveksamt.
Ingen gillar dig du är precis som hon ifrån Family Guy, Meg. Ensamt.
Och som tillägg, ja, du är ett litet skämt, du får säkert höra det jämt, ledsamt.

Nästa gång sluta ha frågeställningar i din diss, fin research du gjorde också, ditt kattpiss

2012-07-22 10:31
Det roliga är om jag är meg, då är du den skumma typen på whoa egg.

Du vet han som startade kampanjen om att whoa skulle inleda särklass.

Snubben som tar upp plats, snubben som är ballast, snubben som inte kan släppa sina 12-års drömmar fast han är 21 bast

Snubben som är så kass, att han får Nybörjare att  känna att de rappar i världsklass 

Snubben som har hackat upp sig i samma gamla refräng

Snubben som har en fetisch att säga samma saker om och om igen

Och fortfarande tro att han har en ny poäng 

Snubben på stan med La kepsen på sne och visumen på häng

Snubben som  Dejtar fjortisar som inte haft mens än

Bonden som spelar "ghetto" fast han bor i Borås 

Du vet där man kan lämna allt man äger olåst

Snubben som är definitionen på att alla kan greppa en mikrofon

Låter inte detta som Markus? Aka "Egg", inte ? Vem försöker du lura nu

Jag är motsatta av du, det du beskrev att du gjorde när du var 17 gjorde jag när jag var sju

Du attackerade mig för min låga ålder, nu får du skiten i retur

Jag kan fortsätta i millenium, men jag tror din fantasi håller på att ta slut 

Edit: (ballast= tung börda)

2012-07-22 15:13
Låt oss reda ut lite smågrejer, jag är ingen whoa krigare din wannabe player
Inte heller nån jevla gangsterlirare, din lille hater

Visst mitt konto här har varit reggat sen länge
Det var i högstadiet när en polare hade släppt en låt, visste inte va whoa va men han bad mig att regga och kommentera ändå

Och det var så det gick till, första gången jag hörde whoa uttalas trodde jag det var WoW - hiphop och rapp på WoW? Va vadå hur då?

Och sen när har jag spelat gangster? Vart då?
Periodvis hoppar jag in och skriver ett par rader, glöder så hårt att du blir blind din eskimå
Och sluta gissa saker och tro att du är något, om jag får föreslå
För min fantasi tar aldrig slut, det måste du väl förstå

Jag lägger inte ner någon större tid, jag freestylar lika givet som himlen alltid är klarblå
Att molnen förstör är inget att haka upp sig på, det är ändå den som är över dig när du tittar upp och finns ingenting du kan göra ändå

Lille pysen utan pubeshår försöker mäta upp sig vid min nivå, hade du haft en stege hade du inte nått upp du är en liten höna medans jag är en tupp, en liten fena medans jag är valen,

En hobbygangster och jag är schakalen, hela världen medans du är bara en uteliggare vid centralen, fett med schizo ja du är helt galen

För tror du att du kommer vinna och ta ifrån mig pokalen, får du satsa mer och ta med dig hela arsenalen

2012-07-22 16:28
Det där var 100% säkert ett uttaget kapitel av din rosa dagbok.

Det kändes som du har fått nog, att du snart går i amok, stumpan är nått på tok?

Klev jag för många gånger på din otåliga  nerv

Skurade jag upp sydda ärr, jag bevisar bara att detta inte är ditt värv

För du bitchade mer än vad du dissade mig.

Du håller på att förlora, lugna ner dig, det är helt okej.

För nu, ju mer du skriver blir skiten sorglig komedi

Har fattat, jag battlar inte mot dig, jag brottas mot ditt egomani.

Hoppas att du kör fristil, för allt du säger är skit blandat med nonsens

Först berättade du om din patetiska existens, och senare i kapitlet fick du plötsligt mens

Nej "egg" jag kan inte nå din nivå snälla ge mig råd, hur kan man sjunka så lågt?

Kapitlet du skrev, var som du var ute efter ett förlåt

Här har du ditt förlåt, oj antar att det inte fanns något ändå

Och jag får väll anta att din morsa släppte "snälla snälla" och att det var din vän.

Nästa gång du försöker "dissa", skriv skit som berör motståndaren.

2012-07-22 17:13
Jaha, visste inte att man skulle säga hur mycket den andra var dålig
Säga att din mamma suger kuk, att jag spräcker och knäcker pannben som en action rulle på en filmduk

Att du suger så jävla mycket att jag måste stanna upp och fråga, finns du?
Du är en sån liten hora som har lika mycket folk i röven som en finsk bastu

Allvarlig, nu är jag livsfarlig, på med Macki's gangsterhoodie och nu är jag lika het att jag kallas brandfarlig

Vadå "hoppas du kör fristil "har ju redan sagt det, har du förståelseproblem eller har din fitta ett fack i? Lägga notiser i som ett stödsystem

Du har blivit tryckt så många gånger att hela ditt inre är fylld med eksem
Tar fram mitt basebollträ och slår dig i bröstet tills du skriker med din flickröst att man kan tro att du har talproblem

Sätter på en KKK luva över ditt döda huvud och kastar dig framför en moské
Även om du har ett riktigt grishuvud så kommer det ändå bli en redig buffé

Nu när jag är gangster som Macki och kan skrika bre bre bre
Nu har jag ju garanterat potential till att få en jävla CD

Så ja, nu har du blivit slaktad och ligger där fett död
Kommer att såga av dina ben bara för jag vill ha dem som nackstöd

Är jag bättre nu? Är jag coolare? Frågar mästaren nu snälla får ja vara din polare?
Nej, jag föredrar mitt egna sätt, en parodi på dig det är ju bara så jävla lätt.

Käkar upp kassa rappare som en kannibal, jag är ju fett van men nu är jag fett mätt
Även om du din jävla sopjävel kan inte ens prestera som en förrätt.

2012-07-22 18:30
Du lackar som din morsa när du spräckte fittan när du skulle med huvet ut

Du lackar för mycket, tvivlar om du är en kille eller en brud

Jag är ingen gangster, men det hindrar mig inte alls.

Från att sluta runka, och använde din mammas hals. 

Ta mig inte för en Rase, men brukar inte svenskar ha en 13 cm dase?

Så hon känner nog mer från dildon än din lilla kuk

Under sexet skulle du slicka henne, medans hon såg en porr duk

Jag har sagt det innan och jag säger det nu, snart rinner din fantasi ut

Du Kallar detta en Parodi, jag kallar det slut på fantasi, och de mobbade försöket är mitt bevis

Vet inte om du skrev en sån här text, för att tappa tvålen med mening.

Om jag skulle visa texten till imam, skulle han beordra stening.

Nej Markus jag är inte bög, hitta nån Annan att köra din röv

Du kommer väll ut ur garderoben som Bruno mars, annars hittar man ju bevis subliminialt i dina bars

Nästa gång då försöker spela hård, låt farlig

Du kan ha min tröja, men då orsaker du snö stormar, miljöfarlig

Jag kan säga att jag och din mamma har en sexuell dragning

Men hon är ju en sån där fet subba som städar och gillar matlagning 

Kom igen egg, du är som han Gunvarld i Beck, så många skall men inga bett

Du sa att jag inte dög som förrätt, men du sa att du var mätt,  det måste ha varit den mest efterblivnaste barsen rap historian sett, kom igen Markus nu börjar det bli för jävla  lätt....

2012-07-22 19:16
Förstår du inte vad jag mena när jag kalla det parodi?
Näst intill skrattretande att du är så långt ifrån att vara ett geni

Fast vad ska man förvänta sig utav en sån liten skit, leker fläckfri men kan misstolkas till att ha utvecklat dyslexi
Men jag känner faktiskt empati över hur du kan vara så trög, inte ens 15 år och är redan helt körd

Jag körde en parodi på dig för du är ett rent skämt, "tuffa" bars nej det var inte meningen att det skulle vara lille vän

En parodi, ironi och vad gör du nu? Tar du mitt parti när du gör en parodi på dig själv?
Haha du är en sån redig driftkucku

Du är utanför ditt element precis som Dundee, hela du är ett komplement till att vara en skitig emcee
När någon kallar dig sopa känner du nostalgi, att du tror att du är en rappare är bara ren komedi

Självironi? Schizofreni? Skulle inte ens heja på dig i ett pokerparti

Käkar upp kassa rappare som en kannibal, jag är ju fett van men nu är jag fett mätt
Även om du din jävla sopjävel kan inte ens prestera som en förrätt.

Tappar hopp om att förklara och försöka få dig att förstå, att du kallar min bar efterbliven när det är du som inte förstår? Nu står du där helt blekgrå

Ordet även kan du försöka att googla fram, fast helt ärligt så är jag fett tveksam
Fast det roliga är att du börjar bli känslosam, försök nästa gång att vara mer uppmärksam

Sen kan jag inte låta bli att skratta, du är en parodi på själv, ett skämt, när ska du fatta?

Att jag skulle tappa fantasi inte en chans, tycker dock du börjar bli tråkig och saken har tappat sin glans, du sitter hemma med ditt stora ego tror du lägger det fett som fan, undviker all fakta som faktiskt läggs fram, men, har jag några minuter att spendera så är det klart man ska ge lillgrabben en chans

2012-07-22 20:30
Om du har någon minut ska du ge mig en chans?

Du har battlat i 8 timmar, du borde vara tacksam

Runkade precis,  blev väldigt lugn och känslosam

Jag är väldigt sansad, denna texten kunde du inte hålla dig från skratt, men föra kunde du inte hålla dig från en mensattack

Går din hjärna i glapp?, jag har varit uppmärksam, men ingen ny fakta har lags fram

Parodi på mig själv? Jag ville bevisa att jag kunde rappa i alla positioner

I alla situationer,  avfyra alla slags patroner, det roliga är att du tror du håller i tronen

Självironi, schizofreni dyslexi? Knappast, att du är en nolla krävs inte ett geni för att fatta.

Du håller fast i tråden som du snyltar efter din mamma.

Och ber henne om att hon ska låta dig stanna.

Du får längre ingen veckopeng, så du är jävligt förbannad 

Mina bars kommer från alla håll, du är övermannad 

Är du dement? Måste jag klä dig i en clowndräkt för att du ska fatta vem av oss som är ett skämt

Du är 21 du är körd, du har ingen chans att lyckas längre

Och att battla mig timmar intesivt får dig att Framstå sämre

Inte för jag är kass, utan för att jag är sju år mindre

Du kan inte överklättra mitt hinder, sluta blöda ner dig, mamma sa använd binder

2012-07-23 14:36
Någon minut nej men några minuter, jag lägger inte ner tid du är mitt tidsfördriv så jag bara njuter

Medans du sitter hemma bölar och tjuter, sitter säkert med texterna i timmar och skjuter
Men du missar, tror att du är hur grym som helst och att jag tar åt mig av dina dissar

"öhöhöh du är 21 och kommer inte lyckas i rap" att du ens säger så får mig att fnissa
Försöker inte vara nån rappare, jag bara på dötid skriver några dissar

Är inte som dig och försöker leka G, säger bre och fett men är inte farligare än ett kliande myggbett

Skissar inte heller några dementa låtar och frågar efter hjälp om mitt angreppsätt,
"snälla hur ska jag lyckas att inte framstå som ett skääämt på internet?"

Du erkände precis att du gjorde en parodi på en parodi, köra mot dig är som att vara själv och kasta frisbee
Detta är inget annat än ren komedi, enda chansen att du ska bli framgångsrik är om du vinner ett lotteri

Sen betalar någon som Rebecca Black att få ihop en schysst melodi
Lägger upp på youtube och blir så hatad att du kräver terapi

Och sen sa du att du är en riktig rappare och rappar inte om mammor
Vad är det du gör nu? På höjden av hyckleri som att din bror är din farbror

Att din mormor är din lillebror, hela släkten registrerat med span på ett skattekontor
Dina rader är rediga skatter bror, fortsätt jaga para pengar flos "xD"

g-unit mackiboiiiyy

2012-07-23 16:54
Detta är inte battle rap, du har gjort det till en debatt

Du Säger samma skämt om och om igen, ingen skrattade då, och ingen har skrattat än

Nej jag är inte en blatte, min farsa lagar inte kebab

Säg mig, när faktan tar slut då kommer lögnerna fram?

Du sa att jag skulle sluta gissa, när alla dina texter är hypoteser och alla kommer ut fel

Det roliga är att en Hycklare kallar den andra för hycklare, gör Det inte en till en större hycklare 

Du sitter i din mammas källare, knaprar chips, och battlar mig 24/7

Du kallar det tidsfördriv, jag kallar det, jag skulle hata att vara du 

Jag skrattar, runkar och softar i Grekland, när jag inte har min kuk i min hand, blir det en öl i min hand

Var mer uppmärksam, jag sa att du  var körd, både i rap och och allt du satsar i

Du är 21 och ser ett riktigt skönt knull som onani, ser slösa 8 timmar om dan tjafsandes över internet med en kille du inte känner som tidsfördriv 

Slösar 30 min på dig, hälften var fristil, börja tycka synd om dig, kanske ska sluta skriva så du inte begår nåt på grund av mig.

Egg= weeeeest side niiiiiiiiggga

2012-07-24 14:38
Haha en 14 åring som skryter med att ha kuken i handen och en bärs i den annars
Skulle du druckit en bärs så hade jag inte blivit förvånad om du började ramla

Efter första klunken hade du säkert börjat svamla, nycklarna i fickan börjar plötsligt skramla
Och du säger att jag lägger ner 8 timmar varje gång i din rapp snälla prata om något annat

För vilken hycklare är inte du, som lägger ner lika mycket tid på mig fast det tar ännu längre tid att skriva för dig?
Du lägger trettio per text, så dåligt att jag kan säga att jag pissar på din trio direkt

Och jag freestylar under tio, och även då så blir du knäckt helt perfekt
Är lika enkel att krossa som en pytteliten insekt, som flera i regnskogen du är den enda som aldrig kommer bli upptäckt

Hycklare hycklare hycklare, om någon gissar i sina rhymes så är det fan du
Att jag skulle bo i min mammas källare haha, det är ju fan du!

Du sitter och munchar ruttna chips på dina halvruttna chipstuttar
Medans jag sitter vid min 52" TV och du önskar att du bara hade fått vara nära och lukta

Så sluta gissa sluta dissa, du har ingen aning om vad livet är, du är såpass liten att du fortfarande sitter och pissar och hela livet är som att plocka bär

Ingen idé att läsa det du skriver i framtiden, det enda som kommer fram är att du har problem och din verklighetsuppfattning för en 14 åring är helt vriden

Hur som helst så vad du än tror kommer du aldrig vinna denna striden, din mentala sida kommer ligga på tangentbordet helt avliden

Ta du dina 30 minuter och jag skrattar åt dig, det enda jag skulle begå är att börja pissa på dig, 10 minuter gånger 2-3 dissar per dag är inga 8 timmar
Gå tillbaka till mattelektionerna eller plugga extra på dina håltimmar

Rappare

2012-07-24 18:27
Mannen, visst jag höll med om det mesta du sa men du kastar ändå sten i glashus för det brukar tog även dig ett tag, att lägga ett svar

Så nu sitter du i klistret, kalla mig Faustino rapministern, ser till att du modet mister och hamnar på mitt personliga straffregister

Du snackar om insekter i regnskogen, men känn dig kränkt av orden, att med tanke på vad du sa om att krossa och ramla verkar du inte vara särskilt släkttrogen (egg, långsökt jag vet haha)

Och det är sant, svårt att lyckas när du passerat 21 och ingen hört dig än, så återigen, så du gråter igen för du har tydligen fetish för både rap, och tvn i ditt hem!

För vem fan luktar på en tv? helt ärligt, det låter helt förförligt och besvärligt och allt damm upp i näsan borde göra det outhärdligt

Så ger dig ett par snabba jabbar på din ölmage, bryter din nacke bara för att kunna va snäll och ge dig gratis stödkrage

För mina rader är ett dödsvapen, medans du saknar kunskapen och vetskapen om att man kan droppa flerstavigt

För det här här en snabbskriven fristil om ditt skitliv, i ditt underliv, där du har hiv, och jag må va förgiftad av sprit men tillräckligt nykter för att döda en hermafrodit, som bara droppar massa skit, mannen jag trött på din stil, som knappast är fett clean, mer som en thaihoras sexliv, så jag pangar ett vådaskott medflit och gör om min ambulans till en likbil, och flyr därifrån fläckfri!

Don't read history, write it.

2012-07-24 22:56
Faustino P15, TIME!
I be around, just out of sight

2012-07-25 16:46
faust
Vad har hänt med alla dessa 15 åringar
Är ett vandrande skämt som jämnt leker vuxna men bara är små tonåringar
Läste inte ens din skit, vi kan kalla det jämnt
Såg din första mening och den var precis som den andra duden, sämst

BigIssue got a big Issue, when he starts to cry he's craving for a big tissue
h3h3

2012-07-25 17:17
Det blir inte svårt att spöa egg, denna spinkiga grabb
som är en binnikemask i whoas röv utan skill eller klass.
Men det är kul att du försökte med din "tuffa diss"
snackar små tonåringar, när du själv är den som luktar kiss
Nä, träna mer innan du öppnar din käft, och släpper din lama text
annars sågar jag dig itur och du får bokstavligen leta efter din andra hälft

Besk kliver in och höjer ribban som stavhopp
och smiskar eggs stjärt som när hans farsa gör barnporr
---------Reklamplats---------

2012-07-25 19:44
Ok det var kul.
Du är ful xD
Nivån på din diss går att diskutera, allting var bara om en hypotes kanske flera
Besk kommer in med ribban i röven och ropar "stoppa in mera"
Denna tjocka grabb kommer inte ens försöka att blockera
Gangbang är Besk's svar på tarmsköljning av skabb, att sanera
Vill inte ens att grabbarna ska ha kondom pga kladd, äh bara att parkera
Nej men det var ju schysst att du tänkte ge rapp ett försök, bara att applådera!

2012-07-27 17:03
tarmsköljning av skabb ? Egg måste va expert på bögiga rader
är det det du skriver på gaysajter när du söker kamrater ?
Egg måste gilla nordiska män, han fullt med finnar i arslet
och du måste vara den sämsta rimmar`n i branschen.

Fagggot du är aldrig upptagen, men har alltid häcken full
och din jättemun stinker av slem och pung. Din text är bull.

Du är utklassad, det är lätt som en plätt
för att du vet att du ljuger om du påstår dig vara bättre än mej.

2012-07-28 17:30
Bla bla bla bög faggot röven full din text är bull?
var allt jag kunde höra, och du säger att jag blir utklassad, snacka om att smöra
när bara av dina homosexuella rader blir du utskrattad, du är damen som aldrig får köra
kanske en gömd sida inuti dig som vill släppas fri, synas och glöda
som att du hade något inuti dig som du önskar att världen fick höra
Ta din ribba i röven och sedan känna den flöda
lätt plätt vad är det för rhyming sätt?
Har du sett? Att DU blir utklassad lätt fett blir mätt käka plätt?
ironi på en parodi, din rapp är 40 år förbi

2012-07-29 01:38
fy fan vad fett, du rimmar på lätt som en plätt
snacka om ett överdimensionerat sätt..
.. att skriva på
svåra rim men du möter en svårare diva att slå
så innan jag förslår att du ska gå
låt mig säga förlåt
för den korta tid jag skrev detta på
är lite skew och så men så mycket bättre än dig
du äcklar mig och det är därav jag häcklar dig

mina rader slår dig rakt i pungen
ord som förslavar läsaren med gungande huvud i takt till tråd-kungen
förvirrar dig till försvunnen
du och sådana killar som grillas live i kakelugnen
ta mod till dig och börja på omslaget till din skiva
här, här har du en haklapp och tavelkrita
har inget mer att skriva, tänkte skita
hade inte tänkt bestrida din stridsfilosofi om att bedriva
battle-rader som är tänkta att svida
för det gör dem inte, man tänker mer
"Jaha, ja det rimmar vart 4:e rad, varför inte ge stackarn ett svar"
du ser? du läser? men du hör mig inte likt förbannat
hade du gjort det hade du inte viljat lyssna på något annat
oh oh är här för att stanna
10 år efter , känner mig knappt gammal
hatar bara barn, speciellt egg,
hur länge håller sig stackarn kvar
-jag ger han.. 5 dar?
pfff, drägg..

next

Hip-hop ain't dead, it's just deep underground

2012-07-29 17:09
Vixzen är en feminist, detta är en kuk tråd fittor passar inte in

Du hatar barn, det säger allt om din ålder, kärring 

Ska du skriva en saga, håll de roligt, du stormade gormade som allt var personligt.

Det stinker och det är blodigt, har du glömt din tampong?

Men roligt att du är gammal, och hästarna är igång

Se jag är fjorton jag vaknar upp med stånd, Jag knullar dig kärring du klarar Inte  enda rond 

Det är Roligt och jobbigt att käringar har lärt sig använda internet

Det roliga är att ni tror det är så svårt, när det är så lätt.

Det jobbiga är att du stalkar väll din sons facebook, och kommenterar varenda bild.

Jag är inte så jävla grov hård rå, jag känner empati

Detta är fan fel, sluta förstöra din sons sociala liv

Se Detta är en duell och du kom utan krut, du skrev men när jag svara tar allt slut

2012-07-29 19:09
vix

Yeh fy fan vad fett det var, förstod du inte ironin eller har du varit efterbliven sen barn?
Oj vad du rappar och dissar bra, du är som en gudagåva, ett underbarn
Synd att du blir kraschad och planad till marken, som ett flygplan över iran blir sänkt ner till vildmarken
Hur kan du behålla ett jobb med ditt logiska tänkande? Du förtjänar att åka på sparken
Bli fångad, filéad kanske såld på charken
Som ovan så luktar du fisk, och påtal om det, din rappstill? Pftja, den är riktigt trist
Leker vuxen och tror sig veta men har aldrig varit nära en tvist
Behöver inte ens leta för att se dig din feta så kallade "artist", här är du bara en turist med sömnbrist
Stäng av datorn och slagga istället, din gamla alkoholist!
Sluta lurka, sluta käka ur konservburkar, du är lika intressant som dina tomma ölburkar
Blir full på en folköl och cashar tull till turken på gatan för att duscha i en vattenpöl, lika värdig som en uteliggares cancerknöl
5dagar? Skulle inte ens ge dig så mycket tid, fuckar jag upp så gör jag det med flit

next

2012-07-30 06:51
Egg har bombarderat tråden, verkat ha fastnat på repeat
men kan inte rimma, skriva punches eller rappa på ett beat.
Killen verkar tro att sidan är någon jävla dagbok
inse att du inte kan köra, utan bara fastnat på Whoas dragkrok.

Det här ägget är ruttet, fatta att Beskeen är softare
grabben sluta fingrar på dina kånkelbär & titulera dig bärplockare
Jag gör mig inte till, men kastar ändå pärlor åt svin
inte bitter, men världen kommer hinna gå under innan ni blir säkra på rim

2012-07-30 15:36
Med tanke på ditt namn så trodde jag du var vass "Egg"/ Men du är ju minst lika skör som skalet på ett ägg, din drägg.

Jag biter dig som han som blev hög på badsalt/men tillskillnad från honom så äter jag upp allt.

Alla kvarlevor, för jag lämnar inga rester/ Gör ännu ett felfritt mord, precis som snubben Dexter.

Och när jag säger att jag biter dig, så menar jag självklart inte ”bite”/ Ingen skulle vilja ”bitea” dig, du är inte tillräckligt tajt.

Mitt ordval är imposant, medan ditt är irrelevant/ Allt det du skriver är så sjukligt ointressant.

Dina ord är lika tomma som politikers löften/
Jag träffar och avslutar ditt liv, även om jag skjuter från höften.

Jag är trött på ditt och alla andras skitsnack/ Fast det är lugnt, för borstar bort er lika lätt som plack.

Nu är det slutlekt, nu räcker det/ Du antände denna elden, men det är jag som släcker den.

I'll kill your dog and eat him up like I was Asian people.

2012-07-30 19:31
vilken eld? egg har knappt nån glöd
du släcker endast ljuset vid din säng om du har din nallebjörn
vid sidan, fy fan, jag är satans bra som satan
du är varken skön eller oskön
du är helt förstörd för du blir överkörd mitt i gatan
du gör dig inte hörd, du äter bara upp ditt egna levebröd
jag gillar min drink orörd
så stör inte när jag inte vill bli störd
oerhörd trötthet på en battle som inte kan inse att han slutkörd
mina stötar ger stötar när jag störtar dessa örnar
plockar en efter en även om jag slöar omkring på olika öar
spöar upp en efter en så att man några sidor tillbaka kan tro att det spökar
A-damn, delete'a ditt nick och håll dig borta
Macki hänger med, beskeen lika så
försöker softa soffa
men får lust att slå in ditt huvud i en 1800-tals byrå
hinka bärs, skriva rim
ringa över några pers och skratta åt er historik
överskattad stil, jag är överbelastad med rim
kan inte sitta still även om jag så vill
Egg sniffade lim, satt som fastklistrad framför skärmen
lämnar aldrig tråden för han kan inte ens lyfta armen
bitchass-macki, varför tar du mig för en kvinna?
kalla mig papi-slappy, kalla mig han som får blodet att rinna
oh oh bitchslappar till alla i tråden så att datorfläkten står stilla
där har vi eld, där har vi fire
jag har cementerat dina fötter
-så berätta för mig hur det känns att flyga ner från hamnkajen
vetandes att du bara kommer drunkna i mina rim
för du har redan mött hajen, kid..

flex

2012-07-30 22:27
Tittar på din text, ursäkta att jag skrattar till
Brudjävel håll käften eller halsa en flaska lim
Bitch, det ända du gör är att tjaffsa som satan
backa din skata, innan du får en smäll så det knastrar om hakan
låser fast dig vid spisen, du ska veta din plats
du är en fotbollsplan vid straffspark, du får hela min sats

Du rimmar dålig, har ingen koll, ingen skill
teabagar dig för att säga "bollen är din"

2012-07-31 01:16
Egg har ingen glöd? Ta en titt på dig själv innan du kommenterar alla andra/ Den enda glöd du har är från ciggen jag fimpade i din panna.

Jag spottar i din jäkla drink, och kastar den över dig/ "Glöden" du hade slocknar, och du inser att hip-hop inte riktigt är din grej.

Du borde gå om skolan, eller kolla upp om du har dyslexi/ För din dåliga svenska börjar få mig att undra om jag har allergi.

En allergi mot såna som dig/ Såna som saknar förståelse om det de säger och tycker rader som "mina stötar ger stötar när jag störtar dessa örnar" är okej.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dina rader/ De är både pinsamt dåliga och sorgliga som ballader.

Ja du verkar vara sjukt överbelastad, för du fungerar ganska dåligt/ Din hjärna är nog överhettad, eller så är ditt kranium bara ihåligt.

Du skriver "next" och tror att du vinner varje rond/ Men ska sanningen fram så har du förlorat varje gång, jädrar vad du är blond.

Men ska jag vara snäll så var du åtminstone rätt underhållande/ Om du nu är en tjej och är snygg så kanske vi kan ha ett öppet förhållande?

2012-07-31 12:27
Du ska dissa den över dig, har du svårt att fatta !!
men jag förstår, du såg mitt namn sen började tårar falla..
Du har helt rätt du behöver inte ha ågren, när man är så klen
ska man helt enkelt inte ge sig på berg när det finns småsten.

Kolla killens ring, jag anar "ugglor" i mossen
som al fadji skulle ha sagt -han är en pojke som gillar pojke.
Skämt å sido, Hur kan man skriva så mycket text men sakna innehåll
när får man lite motstånd, nollorna som skriver här har ingen koll

2012-07-31 15:45
Aight! Jag slänger ut dig ut denna cypher med hjälp av en pust/ Utan någon anledning, mest för att du är kass och för att jag har lust.

Jag tänkte bara svara på det Vixzen skrev/ Sen såg jag din text men jag skrev ändå för jag trodde att du drev.

Du såg ut att behöva lite hjälp på traven/ Så jag bestämde mig för att lägga till några rader.

Jag tänkte bara fylla i så vi kunde avsluta Vixzens tid här på Whoa/ Men så kommer nån regelnisse och säger att jag inte följer reglerna tillräckligt noga.

Visst, du saknar flavour men du har ett passande namn/ Du är bitter, sur, jag strör salt i dina sår och ger dig cancer med hjälp av aspartam.

Du ångrar att du sa åt mig att dissa personen över dig/ För den personen är du, och du vinner aldrig över mig.

Jag sliter ner dig från näringskedjan och sätter dig längst ner/ Alla jagar dig, medan jag sitter längst upp, ser ner på alla och ler.

Peace

2012-07-31 19:58
Avsluta min tid? det blir nog svårt att fixa
hade jag tvingats väcka liv i nån här hade du varit den sista
dina rader är fördärvliga trista, fitta
du försöker slå punchlines men lyckas bara att missa
sluta battla, du kan varken fightas eller dissa
lämnar dig begraven i Kista i en kista jag innan i kissa
mitt maskineri kör hårt utan att det gnisslar
sipprar på en single malt på en uteservering och tjejerna visslar
vinglar fram halt, säger hej, och vips är jag där i sängen och fistar
jag mördar din fantasi helt iskallt och fryser ner dig som nedfrysta fiskpinnar
är en fena på det här men allt du åstadkommer är att bli diskad (sad)
smiskad, rispad, du är en wiggah som blivit svartlistad
-alla blommor du (inte) kommer få vid din grav kommer direkt att vissna..

Du avslutar din "diss" med att skriva frid?
varför tvingas vi ens se din närvaro här bland ordkrig
vansinnig shunne-stil men jag skit i
lämnar dig skottskadad och våldstraumatiserad i oändlig tid
och då har jag ändå bara lagt en fristil fritt från vin
fritt från gräs
fritt från cola
jag är hemskare än en fritzl på anabola
jag har mästarbältet runt mitt lill-finger
se mitt mitt-finger och försök ta det om du vågar ginger
tar din själ för jag har skäl att slakta tråden tills någon annan vinner

2012-08-03 16:32
haha vixzen ja diggade dissen
aldrig kört freestyle men gör de nu som den impulsiva superoptimisten
du är i smeten, bland limmet och klistret
jag kan ta dig med en kniv fast att du har k-pisten
du ville recca men vart fan e micken
med den här dissen har jag halva inne hos din flickvän
pussy, knullar dig helt all inclusive
du känner av när jag bränner av tvåhundra uziz
för flowet är sjukt du blir smittad, ta alvedon
du är utveckligstörd kombinerat med downsyndrom

haha fuck it

2012-08-08 11:29
Ink, ynklig som bambi på hal is i en hockey rink
Dina ben glider isär när du välkomnar en donkey dick
Som en bitch, föddes du hårig och pälsig
Men din morsa hon lämna så du fick sperma som välling
Mobbar down syndrom, för att du själv har ADHD
Du gillar schlagerlåtar, torrjuckar Eric Saades lårben
Jag skiter i att bögskämt är ute som dass, men du saknar klass
Så du blir hemskolad av gängpolarn där du gapar för sats för att få behålla din plats
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2012-08-10 00:53
Check it and watch me wreck this,
Let it happen close your eyes while you still text it
Put it on facebook and cry about you being a misfit
Beg for attention and upon being ask whatsup you'll just say "gimmie a sec plz"
On a picture while you show cleavage with deeper message "let me be accepted plz"
Admit youre the bitch I'm talking about,
Put a sign on your head so you understand that you're the one everyone pointing at and having a laugh about

2012-08-15 01:23
Maaaaaaaayne,
I had a look at your first bar and was like
nah man, he don't go hard
nah man, that ain't thirst nor hunger
-that shit he try to spit is far away from thunder
I'm the one, the only
the son of this thread homie
I'm that holy, the W-I-N in winner
your flow is guacamole since I took you on the path of death, sinner
The second bar was like.. nah, I'm just kiddin'
my patience left me after the first one and I had to do the real spittin'
Ain't got nothing to prove more then I'm better that you
thought you would do something new but you incapable to groove
No wonder you haven't had a single date
I know Pojo feel that bar right there, he can relate
Fake-shit-son-of-a-bitch-ass-motha-fuckah
I hope you had your laugh cuz here come the insain pain suckah
People spoke about you before but now no one even know you
I used to smoke and write with ma crew but that was more of a prelude
If I ever bumped into you irl, I know you would be a sour dude
you are stuck here, can't leave, so it must be true
-you mix your mothers breatmilk with fruit and wallpaper-glue
Vixzen diss'd you and you came back after 2 months
I came on your sisters back twice -couldn't risk havin' two twin-sons
Ask her, she won't run away and will probably have no shame
she can barely walk and for that I take the blame mayne

2012-08-18 04:42
plzzz write a book...

Who will even read that Harry Potter book u just wrote.
Bet u sat up all night try'na figure out what, how, why and stuff like that.
To come up with:
"Ain't got nothing to prove more then I'm better THAT you"

And the rest, of ur not so brilliant spelling, make my eyes hurt so bad that I'd rather fill'em with acid and dirt than continue the reading.

If ur gonna write on a foreign language, and diss someone, make sure UR not THE CLOWN.
Talking shit about his mom when at least he's got one.
Last time I checked u had two dad's and label on ur forehead, saying:
"Made in Taiwan"

Bad ass wannabe mfer, I'm out...
Rappare

2012-08-19 05:10
Your bars is the most wack i've seen, you call yourself iFKD, and you say bad ass wannabe, just like you are original G.

I'm a demonic human, a fallen angel from heaven
Came on to earth, aiming at rappers with fatal intensions
When i give them a mirror i hope they hate their reflection

Your bars don't even rhyme, if you were ever employd then your fired
Cause your drowning on the bottom and i fly in the sky.

I've just slept 3 hours in a 2 days time, but fuck that shit cause im feeling fine, i've been drinking alot of beer tonight, so thats why, this is a pretty bgame freestyle.

But i'm still a better mc, now fuck you, i'll go to sleep! xD

2012-08-23 16:33
Din text är en billys pizza, här kommer ett stor kok
Placerad under villig fitta är du i min ordbok
Du kommer med micken och jag med en kofot
Hårlös på dicken och beväpnad med skolbok
Du spelar visst galen men jag tror han är snäll
Står längst fram i paraden, brevid jonas gardell
Becknar lättöl till barnen med din skolrast kartell
Din oskuld är nog allt du inte har förlorat ikväll
you are not a rapper, you'r an asshole cuz you only drop shit!

2012-08-23 19:50
zindefakka

även om du rimmar bra, så förhindrar du inte denna kannibal
ifrån att stycka dessa män kvinnor och barn ifrån din släktjournal
för jag bringar våldet som ares och sätter stop för paraden
och slutar inte förens din skittext har krypit tillbaka upp i analen

mina rader är syl vassa och texten är förövrigt riktigt tight
så efter battlen kommer du se ut som shamus the pirate i family guy
beckna lättöl? vad fan är det du snackar om för skit
barnen på skolan är väl medvetna om att det bara blir rökheroin

japp!
Trasig lampa

2012-08-23 23:46
PauseStop

även om du tog dig timmar att skriva något bra
så himlar jag med ögonen åt en diva ingen vill va'
jag menar, först hyllar du han sen kallar du hans text skit
vilket spel är det du spelar män & hur hitta du tillbaka hit?

Det har varit ett tag sen
och sen dess har man njutit av alla skrivna barsen
men där var det roliga slut och vem om inte jag
-måste få dig bortglömd som Ludmilla i Sveriges OS-lag

jag fyller upp din ögonglob med barnens rökheroin
och ser dig gå förbi sprit & öl på en krog frågande efter amfetamin
dumma killar gör dumma saker
skumma brudar gillar när du kör
-men ingen äkta jävel har handen upp i taket

hoppas att du är nöjd för då är en iallafall det
det vore en fröjd att se dig överkörd av mig i en battle

2012-08-24 03:11
ohoh_vixzen

Visst jag sa att han rimma bra, men inget om texten i helhet
så sluta bete dig som ett cp, innan du får en höger som ger ledfel
och jo jag kommer nog ihåg dig också... ohoh_vixzen..
för nu när jag tänker efter, så har jag fan inte lagt dig på minnet

ingen har händerna i taket, det är ju mer än självklart
jag hade inte heller riskerat händerna för ett par syl vassa bars
så till ditt utvecklingssamtal, du har bättrats som någon med aids
och det är klart jag ser ner på dig, när du ständigt ser upp till mig

du har ett riktigt stort ego och det är verkligen ingen komplimang
för du är en sån som känner dig hemma på en bortamatch
så jag tar ner dig på marken som om du vore en hemlös
när jag super ner dig redlös, med brännvin, sprit och stark öl

jaa?
Trasig lampa
Rappare

2012-08-24 18:39
zindefakka: HAHAHA garvade fan ihjäl mig! Om du inte har bajtat var det grovt bra! :)

2012-08-26 02:37
Faustino,

kolla, Zindefakka har fått en fanboy utan fair play
han bajta texten och HAHAHA -jag garvade fan ihjäl mig!
shiet, låt det bara va' grabben
låt dina bars få va' kvar i skallen
för oh oh är på en toppnivå
som du inte har åldern inne att kunna förstå
högt här uppe onåbar så försök inte nå
för närmare än 30 meter ifrån mig så kommer jag att slå..
chea, jag förslår att andra föregår
med gott exempel och tågar härifrån, bara gå

Rappare

2012-08-26 19:07
Vet inte riktigt vem du dissar, det framgår inte perfekt
Men jag är kungen av rap, inte en chans att jag blir knäckt
Men, det är inte bara som inte har åldern inne
För du verkar inte själv fatta att dina bars är blott en pinne
Mina bars är galler, som Guantanamos celler
Dina bars är mer som en knarkares tänder

Din grammatik suger balle mannen, hoppas du faller mannen