I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] bodda - dags att vända (2013)

Vår Hiphop - Audio & Video

2013-11-14 13:59

[Audio] bodda - dags att vända (2013)

2013-11-14 14:05
The hits just keep coming
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-11-14 21:54
Okey. ny låt ute och som vanligt klampar jag in..
så nu är det väll dags att jag bli hatad igen.

Beat: Helt okey. lite smörigt bara. men slingan ligger helt okey och trummorna funkar för den här typen av beat. basen ligger lätt bakom och gör att man kan få en känsla i hela beatet. bra beat och producenten ska ha probs.

Intro: Nja.. fattar inte helt. och jag tycker du borde skippat snacket i början..
Redan här visar du att låten kommer bli dålig. Röst läget är inte heller bra. du låter enbart hög. eller skitnödig rent ut sagt..

Vers1: Vi börjar med texten. easy rhymes och fattar inte helt din uppbyggnad på texten. men ajja. Flow missar här och där. Du låter fortfarande hög och det känns som om du försöker göra om din röst till nått du inte är..

Reff: Citerar en av mina gammla kommentarer
*va det en reff eller ett rop på hjälp?*

Vers2: tror inte jag greppade något här ärligt talat. Flowet är urkasst och måste förbättras otroligt mycket. texten är inte heller den bästa. och din röst här är fortfarande tillgjord enligt mig..

outro: mhmm ja.. tvärnit... sen tyst.. och slut.. inte mycket till slut på en låt..

Övrigt: här är där jag brukar säga någonting bra men kommer fan inte på något..
Tillgjord röst. sladdrig text som saknar motivation och helhet. tror du ens själv på vad du säger??
u did it! du sumpa ett bra beat..

Låten får 0 av 5 poäng.. ( andra gången jag får ge ett sådant urkasst betyg! )
MvH: Budbäraren ( Whoa's hårdaste kritiker )
Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.

2013-11-14 22:48
angående kritiken...

jag måste säga att uppbyggnaden av kritiken är väldigt lätt att läsa. kanske lite många (...) här och var och en bortglömd stor bokstav men vem bryr sig? jag använder aldrig stora bokstäver eller punkt på rätt sätt alla gånger.

kritiken är uppdelad efter låten delar vilket jag diggar stenhårt.
man kan liksom direkt välja vilken del av kritiken man ska läsa först.

slutet på kritiken var lika kraftig som helheten. mycket givande. jag kände aldrig att jag behövde lyssna på låten. men det är klart att jag gjorde...

och kritikern har inte missat eller behandlat artisten orättvist förutom då att beatet suger rätt hårt.

i sin helhelt ger jag kritikern 5 av 5 möjliga blwerior!

/// kritikernas kritiker Blweria
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-14 23:18
haha xD okey detta hamnar i min bok xD första gången jag fått kritik på min kritik xD
awesome mannen

2013-11-14 23:25
haha, had to ;)

har aldrig sett någon lägga kritik som du ;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-15 01:38
det är mitt jobb xD