I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Allerhed - Spottar På Micken

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-06-27 21:14
0:50 - 0:52 lät i mina öron bra, även om jag inte höde vad du sa. Annars var det väl bara beatet som var bra. Det var riktigt jävla fett faktiskt!

2010-06-27 21:40
Tack okej okej & dubsen ska jag tänka på kan iaf säga att jag har försökt fått dom låga hur länge som helst nu! :)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2010-06-27 23:01
Seriöst, varför leker du gangster och förortsrappare för ? Du e varken nåt av dom. Klart som fan att folk hatar på din skit när du inte är ärlig i din stil, och trots det så tar sig folk tid att ge dig konstruktiv kritik, som du ändå ratar totalt !

"Allerhed aka Blossarn & Gata-I-Blodet" HAHAHA vem försöker du övertyga, man ? Du bor i MORA och tar säkert munbloss..... Näe alla som läser detta, sluta skriv i Allerheds trådar för fan. Låt honom drunkna i massan, hans trådar e inte värda våra inlägg..
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-27 23:39
Den var inte bra, du mumlar och din text har dåligt sammanhang...
4/20 24/7

2010-06-28 00:15
alltså, du skriver "alla kan inte gillar", men här e fan inte en enda i dina trådar som tycker du är bra på ngt vis?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-28 00:24
asså jag vill inte hata på dej allerhed, och de gör jag inte heller så du vet, men däremot så måste jag få hålla med alla här och skriva att låten tyvärr inte var bra... alldeles för mycket "bree" osv, det är inte häftigt, det är nördigt, Låt ken ring va ensam med att använda dessa löjliga uttryck!

Jag ser i slutet av tråden att du börjar förstå att du borde ta in kritik som du får, även om folk kanske vill vara lite roliga/fyndiga samtidigt som de skriver vad de tycker så har de flesta faktiskt en poäng i vad som behöver förbättras. Om 15 pers har sagt att de tycker du är otydlig i orden (mummel) så KAN de ju faktiskt vara så att du är det? Även om inte du tycker det så kan ju knappast alla andra höra i syne? (kan man säga så?)

jag tycker du ska släppa hela knark/förort/jag e gangster/-stilen och istället skriva om saker som du har mer kunskap om?!

för att sprida lite ljus i mörkret, denna låten va iallafall bättre än tidigare grejer ja hört med dej! skit i när folk e spydiga, men ta åt dej av kritiken som en vuxen man och fortsätt köra på så kommer du blir bättre man! haha kolla i min "robie-diss"-tråd... ALLA hatar på mig, jag tycker det e roligt, jag menar, det är ett internetforum, inte ska man väl bli arg och på allvar försöka försvara sig? kör bara, vi har roligt och whoa är ett tidsfördriv som skänker skratt då man läser allas kommentarer, jag har skrivit många elaka saker i folks trådar, men jag är inte seriös speciellt ofta, tycker bara de e kul att se hur upprörda vissa små gangsters blir, och när dom hugger tillbaks så ler jag för att jag har lyckats :) get it?

no hate shit, bara en åsikt!

/ P
Detta är min forumsignatur

2010-06-28 00:31
whooaaa kom de där från din mun plex ? hahaha! Bra sagt bra sagt.. lyssna på de han sa. /R
Robinholta af Pankbanken!!

2010-06-28 00:38
holto: hahaha yessir, du vet, jag är ganska vettig när jag känner för det. Dock så väljer jag att vara en dryg snubbe på detta forumet för att bättre passa in=)

2010-06-28 14:16
Tack så jätte mycket P-lex fan vet inte vad jag ska svara dig men det värmer som fan i hjärtat & trevligt att du gillar den här låten mer än alla andra jag släppt peace! Ja visst ska man skita i vad folk säger men ändå ta emot kritik och ja det kan nog stämma att många sitter här bakom data skärmen & bara är fittiga & försöker vara roliga. :)

Felix_ det handlar faktiskt inte bara om var man är uppväxt eller bor. Det handlar ibland också om vilket umgänge man haft eller har & smärtan har en stor betydelse för vissa människor efter allt jag gått igenom så mår jag dåligt och därför har jag gett mig in mer och mer bland kriminaliteten & droger, men nu tycker jag att vi håller oss till låten här i forumet.
Allerhed-$tudio$

2010-06-28 16:09
vilket umgänge man haft eller har & smärtan har en stor betydelse för vissa människor efter allt jag gått igenom så mår jag dåligt och därför har jag gett mig in mer och mer bland kriminaliteten & droger

HAHAHAHAHAHA, det kriminellaste du gjort e att röka en spliff typ 2 gånger, kamma till dig för fan.. Eller nej, fortsätt intala dig själv ! Jag skrattar som fan här borta !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-28 16:34
Vi skulle prata om annat Fbws.

Oj ser nu att jag skrev Felix förut sorry.

Men du vet inte vad jag har gjort & det är inget märkvärdigt med brott & bakgrund här i denna tråden så lägg ner det snacket nu & väldigt många här i Sverige & i hela världen är brutala och gör felaktiga saker. Allvarligt tror du ärligt talat att jag rökt en jolle 2 gånger i mitt jävla liv ? Nej jag har hållit på med bong, zuttla, tabletter & lina i nåt år och det är ingenting jag är stolt över direkt, men fan man lever bara en gång och är livet skit så antagligen prövar jag skit så att jag får en kick & känner mig fri.
Droger är inte allt kring min kriminella bana heller peace...

Nu orkar jag inte slösa mer tid på era innehållslösa diskussioner tro vad ni vill om mig men skriv helst inte något annat ämne än låten när det handlar om mitt försök utav musik insats.

Allerhed-$tudio$

2010-06-28 16:39
Mannen, tänk på oss som mår bra och knarkar, du ger oss ett dåligt rykte.

2010-06-28 18:02
Mannen, tänk på oss som mår bra och knarkar, du ger oss ett dåligt rykte.

Hahahah!

Kaj, ska du inte rappa om att du åkte fast när du försökte sno chipspåsar då?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-06-28 18:12
Sellish haha lägg ner!!! Jag har aldrig åkt fast för små snatterier eller annat baxande bara när jag var liten men fick inte ha och göra med polisen då. Har torskat för massa tex kniv innehav & narkotika bland annat herrå & sluta fråga om mitt privatliv
Allerhed-$tudio$

2010-06-28 18:30
Har torskat för massa tex kniv innehav & narkotika

OH SHIT DU BORDE VARA MED I KARTELLEN!!!!! AHHAHAHAHA jävla wannabe

2010-06-28 18:30
Karln vågar väl knappt sätta kniven i en flintastek, pajas...

2010-06-28 18:40
Hundsim vi säger så men jag tycker bara det är så jävla patetiskt att en liten unge ber mig att öva öva öva liksom wtf det ska komma från äldre erfarna personer anser jag. :)

så du menar att yngre personer inte kan ha erfarenhet? om det är någon som är patetisk så är det då du.

och word på N_Jack

Kaj, en tioåring ska kunna säga åt dig att öva och du ska ändå ta åt dig. Vill du inte ha kritik på dina greyer och vill du inte veta vad folk tycker, så lägg för i helvete inte upp skiten...

2010-06-28 18:44
Jag trodde att du bara var lite svår att få fram kritik till, men i övrigt en rappare värd att hjälpa med tips osv, men nu ser jag ju helt klart att du är en pajas. Varför skryter du med brott du gjort (och dessutom torskat för)?

Berätta om skillnaden mellan bong och zuttla är du söt.

2010-06-28 20:35
Sellish haha lägg ner!!! Jag har aldrig åkt fast för små snatterier eller annat baxande bara när jag var liten men fick inte ha och göra med polisen då. Har torskat för massa tex kniv innehav & narkotika bland annat herrå & sluta fråga om mitt privatliv

vi vill ha lite insikt på vad som e "äkta" i din "musik"...för som de flesta säger så hör man på dina texter att du bara svamlar om massa du inte riktigt förstår dig på.
no hate, my opinion.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-28 21:50
Ärligt, tillomed jag skrattar nu!! inte för att vara sån men det går över styr hahaha

shit
Robinholta af Pankbanken!!

2010-06-28 23:07
okej, jag har nästan läst igenom hela tråden och vill komma med lite kritik. (och lyssnat på låten)

jag har dissat dig en gång då jag lekte finne, MEN, du har utvecklats sen dess, inte mycke men dock en smula.

ta åt dig av kritik istället för att tro att folk hatar.
om någon säger "fan va dålig låt" då hatar dem men om dem ger en utförlig förklaring till varför låten är dålig så är det kritik och de säger dem inte för att "hata" utan för att dem vill att du ska utvecklas!

JA de finns mycke hatare på whoa men det finns även många som vill hjälpa till, men problemet med dig tror jag är att du har fått rappen om bakfoten.
man föds inte som rappare, möjligtvis att man har takt-känsla, skön röst och bra lyrecist, men INGEN gör en bra första låt, allting handlar om att ta en smäll och ge en hårdare tillbaks, men du varken ger eller tar åt dig av något.

Sry whoa för stavningen men eftersom jag va lika gammal som Allerhed tänkte jag att han kanske tog åt sig.

2010-06-29 01:19
Siggedi-Sajfer

Det är bra skrivet, men jag tror knappast bra lyricister föds, visst kan man ha en bra grund, men det kräver också en hel del träning. Tyckte du fick det att låta som att texter inte är lika krävande som resten, vilket det är. Fast annars håller jag som sagt med, ingen gör en bra första låt, man måste träna. Ingen skriver en riktigt bra första text heller, träning där också.

2010-06-29 01:22
lyricen är ju de man måste träna mest på, utan text ingen låt eller?

tror du missuppfattade mig XD

2010-06-29 01:34
HAHAHAHA fyfan alltså, kul att läsa denna tråden.
Allerhed, varför vägrar du att sluta ljuga för dig själv? Du har åkt dit för vapeninnehav, för en kniv... Haha åkte du fast när du ristade in små hjärtan i ett träd eller? Jävla tönt, hör du inte på dig själv hur patetisk du är?
Sen snackar du om att du har rökt, shit vilken big deal, inte minst 60% av alla ungdomar har ju gjort det och det är ju förfan fortfarande röka fastän det ligger i en jävla bong, eller vad för fantasivärld lever du i?

Ett tips innan du tänker fortsätta med dina tuffa låtar om vilket ghettoliv du lever i, låt musiken komma från hjärtat istället för det är så man kommer långt.
nAture Studios!

2010-06-29 08:21
Allerhed: Du har inte en aning vad du pratar om verkligen.. Helt otroligt hur blåst man kan vara!

2010-06-29 10:15
Bra att folk inser. Eller ja, jag tycker väl mer synd om folk som han faktiskt lyckats övertyga isåfall, än vad jag tycker synd om Allerhed själv... Men men.. Aja, jag lämnar tråden, jag har gjort mitt intryck och sagt mitt =)

2010-06-29 13:02
Jag läste att du blev arg föratt en 15 åring kritiserade dig.
Dude min lillasyster är den enda riktigt bra kritikerna jag personligen känner och hon är 9 år!

Faktum med är att hon vet mycket mer än många här vet om hiphop.
Vad jag vill få sagt här är att du måste lära dig att ta till dig av kritiken du får annars kan du aldrig bli bättre.

Tycker folka att du mumlar så får du försöka mumla mindre i nästa låt. Tycker folk att du skriver osammanhängande texter så skriv en roman och släng det i ansiktet på dom (med andra ord, skriv en sammanhängadnde historia i dina låtar. Jag har själv haft problem med det i många låtar.)

Men du borde väl veta efter ett par år här på whoa att det inte lönar sig att säga emot om du inte har ett välgrundat argument?

Jag vill bara förtydliga hur dina inlägg brukar se ut:
Allerhed:
Denna är min nya låt, hoppas ni gillar.
Någonsomvetvadhansnackarom:
Jag tycker du mummlar lite, och det finns inget sammanhang i dina låtar.
Allerhed:
Det gör det visst det! Du har fel!

Alltså jag vet att jag förlöjligade det hela men fattar du vad jag menar?
desto mer du säger emot folk desto längre tid tar det för dig att utvecklas som musiker.

Peace and chicken Grease - Markulin
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-06-29 16:02
hahaha markulinen: inte kan du väl mena att din syster på 9 år vet MER om hiphop än många av dom som hänger på whoa? man hänger ju på whoa för att man är intresserad av hiphop :D ?

Annars tycker jag ditt inlägg va välskrivet, men det med din syster fick mig att le!

peace

2010-06-30 03:43
Ne mannen min syster är faktiskt duktig på hiphop.
kanske inte bättre än vissa här på whoa, men duktig e hon allt.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-06-30 16:44
Tack allihop skönt med lite kritik men jobbigt med allt dissande aja hare bra alla förutom dessa hatare peace out!

Anledningen till varför låten fick finnas här är för att jag ville se vad ni tyckte bara & det fick jag veta också men så finns det ju dom som försöker hela tiden hitta fel på en & alltid vara negativa till allt. & dom som kommenterar annat än själva ämnet ja låten dom är väl fan störda inte jag?
Allerhed-$tudio$

2010-07-01 12:04
prövar jag skit så att jag får en kick & känner mig fri.

där fick du till det

träna vidare
bättre vara ökänd än okänd

2010-07-01 12:20
Allerhed

Hade du inte börjat räkna upp ditt "Criminal Record" så hade det i princip bara varit om låten?