Moderator
2010-05-06 12:54
[60 seconds] Rond 2 (+bedömningar)
Nu har jag fått in alla bedömningar av domarna och ronderna är lottade, ska även hälsa från Idiotförklad att han tyckte att ni tävlande höll hög klass för rond 1! Alltid skönt att höra och det kan väl bara bli bättre nu! Vill även tacka Chub för att han ställer upp som reservdomare! Bedömningarna följer i kommande inlägg här efter. Men får väl dra upp resultatet nu direkt, vinnaren markerad med fetstil.Entertainment vs. Matte RialDen som e den vs Ainac Daavd vs Metra Grebnets vs Subdominant Akin vs Numessiah Ålltzen vs. KrilleSircuz vs. PikkuVilly vs. DetestedAlla bidrag från Rond 1! Och rond 2 kommer se ut såhär! Villy - Metra Den som e den - Ålltzen Entertainment - Sircuz NuMessiah - Subdominant Ny deadline är satt till söndag den 16 maj klockan 23:59. Det är samma regler som gäller fortfarande, och era bidrag skickas in till [email protected] Regler: - Låten måste vara mellan 55-65 sekunder. - Du får inte ha några gästande rappare. - Låten måste vara inskickad innan deadline. - Tillåtna språk: engelska och svenska. Bryter ni mot någon av ovanstående regler så blir ni diskvalificerade direkt.Domarna bedömmer: - Delivery - Flow - Lyrik - Låten i helhetDomarkåren: Perfektion Shitmannen Idiotförklarad Mfs AsmaPriser: 1:a Vinnaren erbjuds att släppa en exklusiv låt på Whoas populära blogg och därigenom också synas på startsidan. Vi låter även låten sitta uppe som sticky under en vecka i Vår Hiphop - Audio & Video. Vinnaren får dessutom en valfri t-shirt ur Whoashoppen, en bunt Whoastickers och även välja ett valfritt exklusivt beat ifrån Marty Patches . 2:a plats får en bunt Whoastickers.Och som sagt, ny deadline är satt till söndag den 16 maj klockan 23:59. Reservlänk till bidragen (Inlägget ändrat av ramuz 2010-05-06 12:56:45) (Inlägget ändrat av ramuz 2010-05-06 21:42:33) (Inlägget ändrat av ramuz 2010-05-08 09:56:02) (Inlägget ändrat av ramuz 2010-05-19 23:55:23)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator
Bedömningar av Idiotförklarad! Entertainment vs. Matte Rial ------------------------------------ Entertainment tar denna på snäppet vassare lyrik, mer varierat flow och delivery och överlag mer känsla och mindre stelhet i sitt framförande. Den som e den vs Ainac ------------------------------ Jag gillar Ainacs beatval, men jag måste säga att jag förväntar mig lite mer aggression i rösten över ett dylikt beat. Den som e den framstår på grund av sitt flow och delivery som en mer erfaren rappare och får således ett övertag när lyriken ligger på ungefär samma nivå hos de båda tävlande. Daavd vs Metra -------------------- Det här är jävligt jämnt. Metra känns mer avancerad i sin lyrik, men också långt mer konventionell och Daavds upplägg är ganska roligt. Småfånigt, men roligt. Metra vinner på sina rader om fängelser, flugsvamp och vulkaner. Grebnets vs Subdominant --------------------------------- Grebnets låter helt okej. Subdominant är originell, skönt laidback och fick mig att garva högt ett par gånger. It's done. Akin vs Numessiah ------------------------ Akin låter helt okej och varierar sitt flow bättre, men NuMessiah har ett originellt sätt att skriva och framföra, sådär skönt intellektuellt och gritty - "Ingvar Carlsson" var en klar tiopoängare - och plockar således hem segern. Ålltzen vs. Krille -------------------- Krille är lite för stel och odynamisk för att hans text ska nå fram hela vägen, även om texten är skön här och var. Ålltzen låter mer erfaren och självsäker och vinner på "Bow wow"/"Milhouse". (Dock måste jag säga dubstep > Paperplanes.) Sircuz vs. Pikku -------------------- Svårast avgörande hittills. Det här är väldigt jämnt. Pikku känns jämnare och trots att Sircuz avslutar med rondens bästa rad så fastnar inget annat han säger. Pikku vinner på en hårsmån. Villy vs. Detested ---------------------- Detested rimmar för mycket och säger för lite, tyvärr. Det är nog ungefär oavgjort på textfronten, medan Villy vinner solklart i delivery och flow.
Moderator
Bedömningar av mfs! Först vill jag bara propsa att vi gick vidare från Rond 1 utan en enda WO. Vet inte om det hänt tidigare.Den som e den vs. Ainac Här är Ainac mer personlig. Men det räcker ändå inte för att knäcka Den som e den som har känslan och leveransen. Stark pondus. En av de hetaste kandidaterna att vinna den här tävlingen. Metra vs. Daavd Lite roligt vis att leverera på från Daavd och din attityd är mycket skönare. Men det räcker inte här eftersom Metra är mer on-point, rimmar snyggare och är mer varierad. Akin vs. Numessiah Svår rond att bedöma eftersom ni kör så olika stilar. Akin har tyvärr lite svagare rader men betydligt bättre energi än Numessiah. Numessiah tar dock ronden på battlegimmick. Numessiah lite tillgjord i rösten, tyiskt någon som gillar exempelvis La Coka Nostra, R.A. The Rugged Man eller Non Phixion för att bara slänga mig med mina fördomar. Detested vs. Villy Den enklaste ronden. Detested låter osäker och flowar inte helt on-point. Förövrigt sjukt sömnigt att köra på Kul att du kör-beatet som är helt sönderrappat. Villy har skön attityd och langar nica multies och tar detta enkelt. Matte Rial vs. Entertainment Den sämsta ronden. Entertainment: Vad har du gjort med ditt bidrag? Man mår ju illa av din diskant. Aldrig hört talas om bas? Entertainment drar inga pinsamma rader på samma vis som Matte Rial. Men om du ska gå vidare i nästa rond måste du verkligen lyfta dig.Ålltzen vs. Krille Skönt med någon som har en skön ljudbild. Skummade igenom diskussionen om ljudbild i tråden och självklart är den relevant. Krille har valt ett riktigt fint beat och det låter bra. Du hade tagit flera andra här i tävlingen. Men Skåne har fortfarande en representant kvar i tävlingen. Grebnets vs. Subdominant Subban ligger några nivåer över när det gäller lyrik och en av de få den här raden som är rolig att lyssna på. Vad ska han säga här näst undrar man? Skulle gärna höra en renare mix också. Pikku vs. Sircuz Hur många rader kan man dra om Islands vulkanutbrott i en battletävling? Sircuz lägger det bra här. Berättande och snyggt framlagt. Pikku har verkligen utvecklats sedan jag hörde honom och påminner mig om Team Gosk. Men Sircuz tar denna.
Moderator
Bedömningar av Fonky! Entertainment vs. Matte Rial Tråkigast i rond 1. Simpla flows, helt fel beatval, tråkiga rader och ungefär lika dålig ljudbild på båda bidragen vilket gör det hela ännu svårare. Först tänkte jag lägga min röst på Entertainment men efter jag lyssnat igenom hans bidrag ungefär 5 ggr till så kände jag att det vore inte rättvist då jag anser Matte Rial vara bättre på allt det som den här tävlingen går ut på. Finns helt ärligt ingenting att citera och Matte Rial måste verkligen höja nivån på allting i rond 2.Ainac vs. Den som e den Min första tanke var att Den som e den tar det här med hästlängder så jag lyssnade lite mer på Ainacs bidrag och upptäckte att även fast han har en extremt annorlunda och jobbig röst så var hans lyrik över huvudet på Den som e den. Hatar "bounce"-flowet han övergår till vid vissa tillfällen men i helhet så var det ett mycket bättre bidrag. Den som e den har nog bäst kvalité och delivery i hela tävlingen men faller på texten, känns som du missat att du skall dissa Ainac och istället bara skryter om dina skills.Villy vs. Detested Detested har nog det mest "battleaktiga" bidraget i rond 1 men alldeles för mycket flowmissar och eftersom detta faktiskt är en rapbattle så måste man kan kunna flowa, hur bra man än skriver. Villy har helt okej ljudbild, stadigt flow igenom hela sitt bidrag och får även in vissa dissar som gör att man drar på smilbanden. Jag skulle vilja höra dig med mer attityd i rond 2.Sircuz vs. Pikku Sircuz flowar bra, har nice delivery och jag brukar tycka hans lyrik är vass som fan, men här så har han nog kanske underskattat Pikku litegrann och "slackat" lite med sin text. Även om jag röstar vidare dig till rond 2 så skulle jag vilja ha lite mer punchlines och mer attityd. Pikku var inget jag höjde ögonbrynen över dock. Okej flow, okej delivery, okej lines. Inget mer eller mindre. Daavd vs. Metra Daavd's idé om att rimma hela bidraget på Metra var ganska tung men misslyckades då hälften utav raderna blev "nödrimmade" som man säger. Jobbig dialekt, bra ljudbild men håller inte alls emot Metra (Prendel?) som hade stadigare flow, mycket bättre dissar och en attityd som Daavd inte hade den blekaste mot. Vinnaren är Metra.Ålltzen vs. Krille Krille låter som att han faktiskt kan rappa men gjorde helt fel i att välja ett sådant segt beat. Det blev tråkigt att lyssna på redan efter 4 bars, även om din text var helt okej och bidraget i sig var bra så håller det inte emot den gamla räven Olzen. Även om Olzen inte har det bästa flowet i tävlingen så gör han allting med glimten i ögat. Jag gillar de sättet som han passar på ett beat som egentligen inte passar i en sån här tävling och han var den enda personen som fick mig att börja asgarva med sin rad "Om jag e Snoop, är du Lil Bow - Om jag e Bart så är du Milhouse". Sen att han låter som han skrattar sig fram genom hela bidraget gör ju bara saken bättre, go Olzen! Grebnets vs. Subdominant Kalla mig crazy men tyckte detta var en ganska svår nöt att knäcka.Vem går vidare? Fan, låt mig lyssna igen.................................... Hm, även om Subdominant har det bästa flowet i tävlingen och att jag gillar sättet som han leker med det på så har han nog underskattat nykomlingen i denna tävling. Känns lite som att hans text är skriven i samband med tanken om att det är omöjligt för honom att INTE gå vidare. Vilket är rätt tråkigt för att Subban förtjänar att gå till final men jag är riktigt osäker på om jag vill skicka honom dit efter att ha gått igenom hans bidrag ordentligt. Grebnets har ett okej flow rakt igenom, enligt mig en bättre text och hans delivery finns det inte heller något fel på. Jag kan vara helt ute och cykla men jag är domare och måste rösta på bidraget jag tyckte var bäst och Grebnets var faktiskt snäppet bättre i denna rond. Vinnaren är Grebnets. Akin vs. NuMessiah Fan, fan, fan, fan, faaaaaaaaan vad svårt det är att välja ut en av dessa två herrar. Känner lite att även om NuMessiah är nivåer över Akin textmässigt så har Akin ännu övertaget på de andra punkterna. Svåraste ronden utan tvekan. Akin har mer delivery, bättre ljudbild och så sjukt mycket mer energi än sin motståndare vars bidrag jag kan känna är lite tråkigt men fortfarande stenhårt textmässigt. Fan... Även om "2000 år sen"-raden inte var speciellt överraskande så känns det som den knockade NuMessiah's bidrag, sen att resterande utav Akin's text lika gärna kunde varit skriven på en 5 minuters session är ett jobbigt faktum. Nej... Det är nästan med tårar i ögonen som jag skickar vidare Akin till rond 2 då jag vet att Messiah är både bättre lyricist & rappare men bevisade inte riktigt vad han hade att komma med i denna ronden. Akin är vinnaren.
Moderator
2010-05-06 12:56
Bedömningar av shitmannen! Den som e den vs. Ainac Helt ärligt så trode jag att den som e den skulle ta detta rätt lätt, men så fel man kan ha... Den som e den, din text blev jag riktigt besviken på, hörde inte många rader som var speciellt bra, typ samma nivå på texten rakt igenom. Men ditt flow och delivery var riktigt tungt enligt mig, så där får du ett stort plus. Ainacs text var rätt ojämn kvalitetsmässigt, du hade en del rader som jag gillade, men sen även några rader som var helt meningslösa. Du kör med en väldigt laidback stil när du rappar och det diggar jag fan, det passar din röst. Ditt flow sitter fint, gillar själv inte så mycket när du "stressar i början av några rader, men du klarar att hålla dig på beatet så inget minus för det. Min röst här går till Ainac -------------------------Entertainment vs. Matte Rial Om jag jämför texterna rakt av här så känns det som att Entertainment har fler klockrena och tydliga lines, Mattes rader känns mer långsökta och krystade. Enter, ditt flow sitter fint som vanligt och ditt delivery var skönt rakt igenom, skulle kunna vara en gnutta mer attityd kanske. Du höll dig på en jämn nivå genom hela texten, vilket är ett plus. Även om det inte spelar nån större roll så kan jag tillägga att jag tyckte din mix var jobbig. Matte, ditt flow var helt okej, men inte mer än så, "whoa standard" kan man kalla det. Som jag skrev tidigare så kändes din text rätt långsökt och krystad med rader som "enter och hans vänner är ett par nollor som james bond" och "han är pinsamt dålig,som en keff räpper i folkdräkt", ett par exempel där det sistnämnda kändes riktigt nödrimmat. Min röst här går till enter. ------------------------- Daavd vs. Metra Daavd, din text kändes väldigt simpel, låter som att du inte lägger tid på att få något riktigt innehåll i texten. Du försökte att rimma på samma vokaler i flera rader i början av texten och då blev det lite väl nödrimmat enligt mig. ditt flow vill jag inte klaga på, tyckte att det lät fint. Deliveryn var det inte heller något större fel på, diggade din röst mycket. Metra, du höll det några nivåer högre inom i princip alla kategorier i denna battle. Du fick fram flera rader som jag tyckte var riktigt sköna, men om jag ska kritisera något så var det att du körde med nått nödrim, som i slutet, "tjocka knivar". Det jag gillade mest med dig är att du skriver punchlines som inte är speciellt långsökta och samtidigt roliga. Flowet satt klockrent, inget alls att klaga på där. Deliveryn var överfet också. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer här än att Metra tog detta lätt. ----------------------------- Grebnets vs. Subdominant Grebnets, du lägger din vers på jämn nivå genom hela låten, men tyvärr inte så mycket feta punchlines, hade gärna hört några mer "fyndiga" rader. Men jag diggar fan dig för att flowet sitter så jävla cleant, deliveryn i helhet var riktigt grym. Subdominant, din text är på ungefär samma nivå, jämn text utan massa nödrim men även här hade jag gärna sett nån mer "fyndig" punchline. Ditt flow är riktigt cleant, ditt sätt att flowa är inte lätt men du klarar det galant. Deliveryn sitter där den ska. Men efter att ha lyssnat igenom låtarna flera gånger och läst texterna så tycker jag att Subdominant skriver sin text med ett lite större ordförråd och bättre fantasi. Så min röst här går till Subdominant. ---------------------------- Akin vs. NuMessiah När jag drog igång Akins låt och hade hört 2 rader så var tanken "Denna kommer döda". Men blev lite besviken då en del försök till punhclines var för långsökta och saknade den där riktigt "BAM!" punchen. Men fanns två rader som jag tyckte du lyckades riktigt bra med, "(Du har inte tid att jobba) du blir ägd på heltid" och "din tid var över för över 2000 år sen", ditt flow och delivery var däremot jävligt bra i denna låten, Messiah, du skriver i helhet jävligt bra, dina punchlines behöver man inte fundera över i flera minuter innan man fattar meningen med dom. Du använder ett ordförråd som är stort, vilket många brukar ha problem med när dom samtidigt ska få en innehållsrik text. Ditt flow är cleant, inga missar där. Deliveryn även fin den, men peronligen har jag inte fastnat så mycket för din mörka och hesa röst. Men som sagt, smaken är som baken. Min röst här går till NuMessiah. -------------------------------
Moderator
Ålltzen vs. Krille Ålltzen, asså din första rad fick mig a dra på smilbanden rejält. Blev inte besviken på resten av texten heller, du höll en bra nivå genom hela versen, men vad hände i dom 2 sista raderna? Låter som du dissar dig själv om inte jag missuppfattar det hela. Men iallafall, bortsett från det så var texten grym, flowet skönt som fan och din delivery är i toppen i denna tävling. Krille, din text var rätt jämn rakt igenom, du skrev rätt sköna rader, men saknade några mer "fyndiga" rader. Du hade rätt många "halv-punchlines" eller vad man ska kalla det, det fanns en mening med dom, men dom saknade den där riktigt "peaken". Flowet var helt okej, inte mer än så. Deliveryn tyckte jag inte om speciellt mycket, kändes väldigt stelt och monotont. Min röst här går till Ålltzen. ------------------------------Sircuz vs. Pikku Sircuz, jag gillar ditt sätt att skriva texter, du har en skön bredd i ditt skrivande och ett bra ordförråd. Texten är jämn igenom i princip hela versen med en del roliga rader, men hade även här, som jag skrivit till nån annan sett nån mer "fyndig" rad, även om jag drog på smilbanden då och då. Ditt avslut tycker jag var rätt skönt även om det kanske inte är en sån jätte tung punchline. Du flowar på bra som vanligt och deliveryn sitter fint. Pikku, kan börja med att säga att jag diggar din delivery rakt av, men din text kan jag inte säga att jag är så imponerad av, du fick in några halvbra rader som "du är trots allt en familjeunderhållning, din jävla cirkus" men sen så i en del rader så formulerar du dig väldigt konstigt, som i "jag kör smitningsolycka, i diket som han crashat i". Men ditt flow sitter tungt och din delivery är riktigt fet. Här går iallafall min röst till Sricuz. ----------------------------Villy vs. Detested Villy, när man starta din låt så förväntade jag mig en riktigt tung diss med tanke på vilket fett jävla beat du kör på, blev inte besviken, texten flöt på bra hela tiden, du höll en rätt bra nivå igenom hela låten. Hade velat hört nån riktigt tung punchline, men gillar dig endå för att du lyckades lägga hela texten på en skön nivå. Den jag tyckte va skönast va nog denna "ligg där på likbädden jag menar detested//som inte blir bättre, som sina hiv-tester//". Ditt flow satt bra igenom hela låten och ditt delivery var riktigt fett. Detested, du är väldigt egen i denna battle med din stil, jag själv har svårt att gilla det där "oldschool soundet". Men din text gillade jag för det mesta, även om "råttodling" kändes rätt nödrimmat. I början så rimmade du på riktigt fint utan att något lät överdrivet nödrimmat, bra jobbat där! Ditt flow tyckte jag brast till och från tyvärr. Tyckte inte din delivery var speciellt tung heller. Min röst här går till Villy.
Moderator
Bedömningar från asma! davd vs metra röst: metra motivering: davds vers var livlös och knappt märkbar så låg standard den höll. han trodde nog att han var fyndig när han skrev en miljard rim på "heta metra" utan att säga något som verkligen betydde något, sen dessutom ha ett intetsägande outro i acapella? nah man, man blir inte speciellt rädd för rader som "krukan som flöt och sen blev stelnad lera" - det låter mest corny. metra, har halvsköna punches vilket han vinner på - trots flowmissar och framstressade bars. entertainment vs matte rial röst: entertainment motivering: ingen av er var övertygande vinnare så min röst går till entertainment, mest för att matte rial var fruktansvärt wack.. ainac vs den som e den röst: den som e den motivering: ainac, vem väckte dig 3 minuter innan du skulle spela in? det mest omotiverade deliveryt hittills. mediokert "whoa-flow" och tråkiga rader gör att jag vill kasta dig & ditt bidrag i sjön. den som e den har ett skönare bidrag. flow & ljudbild är nice, dåligt med punches överlag men lyckades ändå prestera fram det hårdare bidraget. grebnets vs subdominant röst: subdominant jag blev kluven efter att ha hört bidragen, textmässigt är subdominant över grebnets huvud - men lyckas inte leverera lika skönt. detta här är typexempel på the "style mc" vs "the lyricist" och jag föredrar subdominant trots att jag tyckte grebnets bidrag var cool. akin vs numessiah röst: numessiah motivering: egentligen är en motivering överflödig men.. akin, vad gör du i denna tävlingen? överstörig röst - wack flow och inga punches? gå & lek med grus man. är lite besviken på numessiahs val av skitbeat att kicka på annars var det tyngst hittills, punch efter punch och ett praktexemplar på hur man använder acapella för att lägga vikt på en punch. krille vs ålltzen röst: krille motivering: krille langar en avslappnad men ändå hård vers - jag tycker den är överfet trots avsaknaden av fyndiga punches. yea, steady flow & grejer kan man komma långt med - fast jag vill se mer punches eller personals. ålltzen, varför slösa halva ditt bidrag på fult intro och tillgjort skratt? riktigt fattigt när du låtsas att du inte vet att namnet på din motståndare är "krille" och gissar dig fram till det. det bästa med din vers var "family guy" sampeln. wack! sircuz vs pikku röst: sircuz jag var sjukt kluven över denna här - och jag röstade ursprungligen på pikku från början, men efter att ha lyssnat mer noggrant kom jag fram till att sircuz är värd vinsten. snyggt rimschema, sämre flow och tråkigare bidrag än pikku - men ändå tillräckligt hård och välskriven för att vinna. det var en close call tho, pikku flowar runt dig vilken dag som helst. detested vs villy röst: villy detested låter som villy säger, året '93 - vilket inte nödvändigtvis enligt mig är något dåligt. i detta fallet är det dåligt. villy var tung, gjorde sin grej och rodde hem segern. easy. (Inlägget ändrat av ramuz 2010-05-06 12:56:28)
Haha mer domare som Asma behöver. Garvar sönder åt dina kommentarer, så hård man kan vara alltså. Får bli o check när man kmr hem :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Just so u know så gav jag upp med att försöka komma vidare när jag såg att Subban var on board. (vinnaren i tävlingen)Shitmannen; njae, halva texten kom fram i bilen när jag var ute med henka där vi var övertrötta och skratta ihjäl oss. Hoppas dock att ni såg raderna som faktist betydde något bland alla flummiga bars Grats teh metra, kamma hem det här nu istället för Subban!(Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars? I could really use a wish right now, wish right now, wish right now)
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Haha vafan ska jag möta metra i rond 2?
Äntligen en domarjävel som inte spottar i glaset vid motiveringarna. Tack asma. Till er andra: Step it up a notch. Ingen bryr sig om domaren är PK. Det är en raptävling. På Whoa.
Haha, där ser man! :)
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Grats teh metra Tack mannen, bra kämpat!
(sry för dubbelpost)
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
f.ö idiotiskt att sätta subdominant mot numessiah redan i rond2. Lottade ni fram detta lr?
Å andra sidan lär NuMessiah vs Subdominant bli en sjuhelvetes grej. Båda måste ju anstränga sig för att kunna vara bättre än den andra, tror det blir riktigt kul.
Villy/Metra skulle varit vs subban/messias istället, men hey lottning kan ju gå hursom.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Njae, alltså jag förstår grejen med att folk vill ha kvar de bästa så länge som möjligt men vafan liksom.. I slutändan är det bara en vinnare ändå och jag har inget emot att höra intressanta matcher redan i kvartsfinalen. Villy - Metra Den som e den - Ålltzen Entertainment - Sircuz NuMessiah - Subdominant
Just det. En sista sak. Grattis till vinsten Sircuz. Och då pratar jag inte om rond 1.
Bigup till VIlly & Metra, soft att ni ska mötas i rond2 haha ;) kill the beat boys God bless !
http://www.myspace.com/bdbmuusik
Ursh då, ah well det var kul att vara med :) Grattis till Villy och ni andra som gick vidare! Peace
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
tur att alla inte är som asma ; ) tack krille för en god match! bra jobbat mannen! den som e den.. hoppas vi båda gör en bra rond, lycka till!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Detested Thanks boi, bra kämpat!
någon som kan lägga upp en annan länk,funkar inte att tanka för mig :(
Fuck OFf!
Sircuzpikku flowar runt dig vilken dag som helst. När en domare är såpass ute och cyklar kanske du borde fundera på om du underpresterade! döda i nästa nu, D!
Tycker att många är helt okej rappare. Men det är en battle, det är för mycket rap och för lite punchlines. Kom igen nu! Ingen behöver stila med ett bra flow, klart flow ska va tight, men som sagts tidigare, man vinner inte på bäst flow. Mer pucnhes och mer mörka, hårda beats så det kommer igång! Många låtar va helt opersonliga, snoka runt lite och göra lines som känns.
Go Villedevilly!
http://www.myspace.com/aiinac
fan hände med matte rials kvalite ifrån kvalet?
www.myspace.com/friphmusic
Nu Messiah dödar denna rond också. Så här tror jag rond 2 slutar:Villy - Metra - Metra är bra, men Villy är roligare att lyssna på enligt mig.Den som e den - Ålltzen - Hatar Ålltzen's still, så tråkig alltså. Entertainment - Sircuz - Detta säger väl sig själv?NuMessiah - Subdominant - Svårt att säga, riktigt svårt.. Men jag tror att Nu Messiah tar hem detta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den som e den åker denna runda om han håller den textmässiga nivån som i rond1 .. annars kan de bli jämt.
tyiskt någon som gillar exempelvis La Coka Nostra, R.A. The Rugged Man eller Non Phixion Good call, men jag vågar nog påstå att min röst låter som den gör pga genetik snarare än min musiksmak.
Moderator
2010-05-06 18:00
Ska bli en riktigt intressant rond detta =).
//TW
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Fan. I stort sett klockrena bedömningar och motiveringar av samtliga domare (Utgår inte från min egen rond, det vore löjligt). Big up! Kul att jag gick vidare, Grebnets var riktigt soft! Ska bli jävligt kul att möta Messias!
skräll, ska man inte kunna lägga upp en låt om man ska vara med o tävla? Hur kunde ni INTE höra att Sircuz text vart ju helt off? Kanske han hade starkare rader men ska man inte KUNNA göra en låt för att åtminstonde va med o tävla? Jag menar, märkte ni inte ens att efter 5e raden, började Sircuz på varje ny rad på andra raden i beatet? pff... Roligt att se hur folk kan favoriseras vidare :D Dock är det ju WHOA -Ingen plats för skåningar
Blev som ja ana asså . Riktigt nice bidrag av subban!. Grattzz! Ska bli riktigt fett å höra nästa rond !
Fan pikku var ju fetare i ronden än sircuz enligt mig :( Men då får man vell hålla på villy istället ! GO villy !
www.myspace.com/Sagoztyle
Dock är det ju WHOA -Ingen plats för skåningar spelar ingen roll om pikku är skånsk eller inte, iaf inte för mig - hade detta varit en "rap" tävling och inte en "battle" tävling hade min röst fallit på pikku direkt, ungen är cool - sircuz var tyngre battle mc helt enkelt.
ouff metra mot villy, tror båda kommer slå på stort asså
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Gratulerar Ålltzen till vinsten ska bli kul o följa resterande delen av tävlingen
Jag förstår att det är kul om man säger personliga saker om den andra, saken e bara den att jag vet inte ett skit om ainac, å jag vet inte ett skit om åltzen heller. Jag gilade Ainacs bidrag textmässigt, sitter man å lyssnar noga så säger han la rätt balla grejjer, men hade vi stått på en scen å battlat hade jag blåst honom rakt av den jäveln. Rakt av. Men om det är personliga saker ni vill höra så kan folk få droppa lite info om snubben så kanske jag kan gö en låt som blir mer som det man gillar här på whoa.
Haha se till o släpp nåått hett nu den som e den , o grattis till vinsten ;D
den som e den.. haha... alltså jag vet ju inte riktigt vem du är heller.. så d e ju svårt å va personal som du säger : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
shitmannen, bara för att svara på din fråga. =)
Njah, var ju inte tanken att dissa mig själv ! ; )
Krille, adda mig på MSN För att få höra en så dålig rappare, ja det var längesen jag tänkte mer på
eftersom jag i texten menar att han är så dålig, så kunde han ju skicka över lite alster som man kan skratta åt =)
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Moderator
2010-05-06 21:00
Olzen P26 okej, haha a fattar hur du menar. Men när du rappade lät de som att du menade att krille addade dig på msn för att få höra en så dålig rappare ;P
//TW
jaha, aa.. ska va tydligare nästa gång ; )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
ska bli spännande & höra " Entertainment - Sircuz " =)
@ Defunctus bitches
Moderator
2010-05-06 21:25
Jag tycker det ser bra ut, gillar motiveringarna och känns som spännande matcher ändå.
Alla de jag tippade gick vidare innan bidragen kommit om jag inte minns fel :D Gör det igen för kul skull :D:D:D:D:D:D:D:D Metra, Den som e den, Sircuz och Nu Messiah går vidare denna gång.
|Lev för att äta|
skydrive P20: Wörd! Hahahaha!
Wurrup?
lycka till alla som gick vidare ! Asma är asskön dommare vi behöver fler sånna !
tycker att allting låter skit förutom den som e den och sircuz
http://www.myspace.com/akaamusik