I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie - Mowgli (DISS)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-10-30 21:26

Robie - Mowgli (DISS)

Robie - Mowgli.mp3
Robie - Mowgli.mp3
Robie - Mowgli.mp3
Robie - Mowgli.mp3

Thats wasup;) Är det den vägen du vill gå så..

Robie.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-30 21:41
fuck asså, fet bree : D tkr du tog han i första !!

Päjjs !!!
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2009-10-30 21:51
bra flow bra text, och ett helvetes tungt beat.

en bra diss helt enkelt !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-30 22:02
Äntligen fick ja veta vem en av dom va i fakal dissen, antar att de är fakal du menar ? =S eftersom du säger kim ?

Den här va TUNG! Den bästa dissen du gjort ! refrängen kanske lät "lite" tillgjord.. Men ändå, TUNG! Kommer sparas och lyssnas på många gånger ! Sitter med tobbe nu och vi skrattar fan arslet av oss !

Big up till Jerry!
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-10-30 23:00
DU HAR MÖRDAT FAKAL!
Dahlgren
Rappare

2009-10-31 00:03
Gillade den inte första gången jag lyssnade, efter andra gången gillade jag den mer, och jag kan ge kritik

Text: Den var som vanligt jävligt tung som alla dina texter, men jag tycker personligen Robin, att du inte ska hålla på med dissar, även om du är sjukt fet på dem så tycker jag du har viktigare saker för dig, du kör din egna grej och nästan alla som lyssnar total diggar det, så låt inte ngn trycka ner dig, jag måste säga att jag kan inte säga vem av dig eller fakal som van, för ni var lika bra tycker jag, text, flow och deliverymässigt.

Beat: Beatet var något jag diggade mindre av något i låten, men som sagt text, flow och delivery övervinner detta.
Make love, not war!

2009-10-31 00:18
sjukt överdriven röst, låter extremt krystat till den jobbiga graden så det gillar jag inte. av och till vart flytet knasigt- men visst, festlig text n all of that-
ska bli kuuhl att seh hur denna biffen artar sig!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-10-31 00:45
du tog ju fakal om det var han du dissa..
men nej. rösten var bara överdriven..

2009-10-31 00:59
haha as tung big up ffs !

2009-10-31 01:16
bra jobbat!
Tycker dock det är synd att du flippade så mycket med rösten. Men det är din ensak!

Hoppas det här är över snart.. tycker personligen att hela grejen med att dissa varandra över whoa är sjukt onödig.. speciellt när det gäller folk som känner/kände varandra och inte har visat några tecken på hat tidigare..

Jag har förstått att andra versen i fakalens diss var tillägnad mig.. förstår dock inte varför.. men kan inte säga annat än att folk hatar och folk gillar.. vad kan man göra åt saken lixom..

One love!
/Frank Nobel

2009-10-31 10:46
om du dissar fakalen så kan du lika bra gå o lägga dig, ingen chans

jobbig röst, enda som va bra var beatet.

2009-10-31 11:26
och jag som tyckte Fakals var halvdan... sorry, men ingen slagkraftig diss.. ingen punchline... och jäävligt patetisk röst, tbh..

neej... fakal "leder".
I Want To Play a Game....

2009-10-31 14:08
Vad gör du med rösten ?!. Låter ju cpskadad

2009-10-31 14:14
Ska jag se enbart till musiken/låten så var denna fet som fan. Bra röst, roliga grejer som fan (fick ett gott skratt på morgonen här), men jag vet vilka det rör sig om nu så då gör det att hela skiten inte är lika rolig längre faktiskt. Av de han dissar skiter jag i en, avskyr en, men bryr mig om en, därför så. Jag hoppas detta löser sig och att det inte blir värre av detta. Men jag kan klargöra för samtliga att jag kommer stå helt neutral i detta. Kan snacka om musiken, båda gjorde ett grymt kanonjobb, men such a waste of good talents...

Ha det grabbar & hoppas allt löser sig utan vidare tjafs eller diss/beefs.

-1-

http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!

2009-10-31 17:33
Tungt, tycker det var soft flow, skön text och bra delivery! :)

2009-10-31 17:42
haha, du låter som Kaggen o.O
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!

2009-10-31 17:49
PumaSilverBack:

jaa, visst e det hemskt; inte bara att våldsbrott och kokainhandeln ökat, utan stora talanger spelar in taskiga meddelanden till varandra över melodier och sprider dem på ett hiphopforum :(
I Want To Play a Game....

2009-10-31 17:54
btw fakal va mkt bättre :)
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!

2009-10-31 19:49
Robie vann ju lätt den här :) ett noll te robie!!!!!
Whoa?..

2009-10-31 19:56
Är det bara jag som tycker att han låter som en störd version av Kaggen? Ärligt det låter som du spottar hela tiden skit irriterande. Diggade inte denna speciellt mycket visst det är en fet text med feta punclines. Men det är inte min style på dissar och om denna är till Fakal tycker jag att han vinner.

2009-10-31 21:09
Skönt beat, men det här har knappast något på Fakals låt...

2009-10-31 22:59
kaggen nummer 2 :o

2009-10-31 23:08
Dåligt försök att låta som kaggen ? Det klarade du aldrig jag har inte hört hans diss så tänker inte säga att du van

2009-10-31 23:13
Så krystat så det inte är sant, riktigt störande men flow å text va bra..
Hur som helst så tycker jag Fakals va bättre..

2009-11-01 00:05
denna dissen va skön, man du är oslagbar på dissar just nu mannen!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-11-01 01:55
Alla som säger att Robie krossade Fakal har ju inte många hjärn celler. Men vad ska man förvänta sig av whoa?

Och du markulinen P18
Du är ju efterbliven det märker man på din musik.

Robie: Du har målat i 10 år? du är fortfarande toy.. har rappat lika länge och suger fortfarande och måste göra till rösten för att försöka låta lite farlig i en låt.. Patetiskt!

Fakal körde över dig och så är det, och han kommer göra det igen tills du är så knäckt så att du inte kan svara..

2009-11-01 02:50
Riktigt tung!
www.myspace.com/BiggedyBigD

2009-11-01 03:38
haha gå och lägg dig

2009-11-01 08:56
Alla som säger att Robie krossade Fakal har ju inte många hjärn celler. Men vad ska man förvänta sig av whoa?

Haha, duär visst en äkta liten whoiait som hatar det som är annorlunda?
Robie knäcker, han är annorlunda, en gnutta flummig, har sköna rader med humor och ett skönt flow.

Och du markulinen P18
Du är ju efterbliven det märker man på din musik.

som jag sa innan så är du en äkta whoait, det finns många som gillar min musik. du är bara inte en av dom och det är okej.

Men du vet uppenbarligen inte vad du snackar om mannen, att dra upp att jag ärr efterbliven i nån annans tråd bevisar ju inte att låten är kass, snarare skämmer du ut dig själv.
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-11-01 09:03
och on topic med fakals diss så hade han bättre flow men det är Robies attityd och rader som gör att han vinner i mina ögon. en diss handlar faktist i första hand om raderna vet du.

2009-11-01 18:07
Tack! Kul att folk diggar;)

2009-11-01 18:26
Vad gör du med din röst när du rappar? Du låter bajsnödig eller Wannabee ganstah....

2009-11-01 19:06
Alla som säger att Robie krossade Fakal har ju inte många hjärn celler.

Visar bara hur dum du egentligen är, hjärnceller, inte hjärn celler.

Btw så har jag nog ingen åsikt, så olika dissar.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-11-02 17:16
Tack.
Producent

2009-11-02 18:10
fuck vad många dickryders i tråden... kan någon visa dessa jävla punchlines som ni skrattar gott åt? jag hör inte en enda jävel.

och du tar dig vatten över huvudet när du ger dig på fakal som är nivåer upp i skyn över dig.

2009-11-02 18:13
asså jag fattar inte, har checkat nån låt som du har släppt nu, men vafan händer.. tryckte på play och i de två första raderna verkar du läspa, har jätte överdriven röst så att han ska typ bli rädd för dig, och vafan, e de bara jag som tycker att de hörs som om han lägger 1 max max 2 rader åt gången? eller är de som du mixat de så men de låter inte alls bra iaf.. lyssnade en gång till nu så jag inte hörde fel eller nåt men står fast vid de.. lägg me din vanliga röst som du haft innan och låt nån annan mixa de, dina rader e ganska balla endå får jag medge och beatet va fett faktiskt. har ej hört fakal ännu (om han nu har lagt nåt, ingen aning haha) men kan komma tillbaka och lägga min röst på vem som vann första rond..
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum
Rappare

2009-11-02 18:43
Fakal tog dej ganska hårt faktiskt, han hade mer punches N dej.. de är lite roligt om man tänker så här - Du försöker typ låta som kaggen medans fakal låter som melvin haha yeye shitDsame Fakal tog detta ^^
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Rappare

2009-11-02 18:57
haha du blev ägd av Danhoo och Fakal
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-11-02 19:17
Fakal tog dig överlägset.. onödigt att ens svara då du verkligen aldrig kommer ha en chans..

2009-11-02 19:18
Alla som tycker de här e bra borde ta å lyssna ännu en gång ärligt talat..., Vafan man hör knappt va killen säger å inte fan rappar han de minsta bra ens.. Ska man svara på en diss så borde man göra det fetare än den som dissat en å du gör de så jävla långt ifrån så de e inte sant. Min hund rappar bättre helt sant faktiskt.. Ärligt talat gå i ide å visa dig inte förrens du fått ordning sådär åtminstone på din röst å ditt sätt å rappa, för du har skämt ut dig grovt!!
You Can Hate Me Now!

2009-11-02 21:21
tkr fakal tog det alltså .. detta va för överdrivet.
soundcloud.com/jerrones

2009-11-02 21:52
Så låtåkrystigtskitnödigsyndromet är fortfarande kvar på whoa?

Dålig text med förutsägbara rim, annars inte mycket jao
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-11-03 10:45
Tack:)

2009-11-03 11:25
Såhär ligger det till, jag tycker du har gjort ett jävligt bra jobb;)

Fakal kör enbart battle låtar och varenda låt låter likadan. Beatsen låter likadant, texterna och röstläget är dem samma. Man skulle kunna tro att han spelar in samma låt om och om igen. Sen spelar han in med Slusken och Sluskens låtar låter exakt likadant som för 10 år sedan. Beatsen låter likadant, texterna, flowet och röstläget lika så.

Robie du är ingen battle Mc, du kör verklighetsbaserade låtar som folk kan relatera till. Men när det blir battle/beef så backar du aldrig och du lyckas gång på gång att sätta emot hårt motstånd. I den här låten har du verkligen plockar fram skådespelaren i dig själv då du förvränger rösten som du gör. Du till skillnad från Fakal får dina låtar att inte låta likadant och det är bra. Det var vågat av dig att använda det röstläget du gjorde eftersom att du inte visste hur folk skulle reagera på det. 30% gillar det medans 70% inte gillar det och då har du tagit lärdom av det och lärt dig det tills nästa inspelning hoppas jag.

Fakal hade en bra attityd i sin låt, han flowade bra och hade några sköna rader.

Robie du hade också en bra attityd (en skönare attityd), du flowade bra (ni flowade lika bra) och du hade flera jävligt roliga rader.

Det är en smaksak och jag tycker att du tog hem det här Robie
Dahlgren
Producent

2009-11-03 12:28
lilljam P31
slusken och fakal droppar punchline-rap och är enligt mig och säkert 90% av resten här, bäst på det dom gör! robie gör låtar där han siktar in sig på en publik bland whoa och flickor som hänger på frizon, därav provar han att göra kärleks låtar, fungerar inte det får han göra en om hur livet suger. inte slusken och fakals fel att dom har det bättre ställt än att skriva om hur deras liv suger.

jag börjar undra om inte du är robie´s andra användare.

2009-11-03 16:09
Tackar!

2009-11-03 16:13
Robie sucks..

2009-11-03 16:50
Konstigt
Word
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-11-04 08:21
Tack:)

2009-11-04 19:19
tycker fakal tar det här rätt så hårt

2009-11-04 20:11
Haha vafan man hör verkligen hur du anstränger dej, låter som du sitter och bajsar eller nåt. Skippa den dära kaggen rösten, för den lät bajs som sagt.
Tyckte inte raderna va nå speciella heller, Fakal tog de väldigt enkelt =)
http://www.myspace.com/akaamusik