I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anxious - Concrete Rose

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-09-17 23:59

Anxious - Concrete Rose

Sååådääär, nu är väntan över ...

Äntligen släpps tapet, hoppas att ni gillar vad jag kokat ihop och att det kommer att pumpas högt imorgon hos alla som tankar. Alla som tankar måste slänga in minst ett inlägg asså, har inte gjort detta för inget, släpper det gratis så ni kan åtminstone ge mig ett inlägg

Any way, hoppas ni gillar mitt tape!

Länk till http://flyfile.us/6ax2ckusbb8a/Anxious_-_Concrete_Rose_(2009).rar

Peace & Love / Anxious

2009-09-18 00:01
FÖRST! ska ladda, och du ska få kritik track by track! :D FEEEET!

Som jag väntat på denna asså!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-09-18 00:04
hahaha tack så mkt dawg! sjukt skönt att höra

2009-09-18 00:37
Lägger upp en snabbare länk, den andra e fan helt värdelös hahaha

Länk till http://www.megaupload.com/?d=1XAJX0M5

ENJOY

2009-09-18 00:44
tkr allt var great i hel het!
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min

2009-09-18 00:53
this is mad shit ... folk öppna öronen! love ur shit anxious! one !
http://www.myspace.com/aiinac

2009-09-18 01:08
tack så mkt grabbar, tack så mkt ainac (L)

2009-09-18 01:09
will check this out TONIGHT, slänger in den i mp3 - återkommer sen, later bro!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-18 01:11
Aight homie!

2009-09-18 01:44
har lyssnat nu på hela som du vet ;D haha
återkommer med kritik track by track imorgon om jag hinner innan jobb. oavsett så kommer det.

kort kan jag säga att du är bland dem bästa jag någonsin hört, underground som megakändis!
din kvalité på delivery,lyrik,känsla och val av beats är helt perfekt.
din rimteknik har säkerligen tagit år att få fram, men det har inte varit bortslösad tid kan alla hålla med om? top notch lyrik har du, speciellt i "i'm the shit". flowet i specifikt vers 3 e ju underbart! haha
och känslan du får i "can you hear me" är ju bara hårresande. chills up my spine ya know..

fan detta skulle bli i korthet. men men. det är inte lång tid nu hoppas jag tills du blir hittad!

Tack för en av årets fetaste plattor. riiiktigt fet.

mina favorit plattor detta året hittills:
Eminem - Relapse
Anxious - Concrete Rose
Asma - Stay Silent
n.M.e - Who Dat

sen har jag typ inte hört fler ännu ^^ haha

Keep it up, PEACE!

2009-09-18 08:20
tack så mkt mannnen, tack för att du
sitter o lyssnar på allt och tänker på helheten

Sjukt kul o se att både jag o asma hamnade på din årets platta lista haha

PEACE!

2009-09-18 10:51
Word på dizzy89 om känslan i "Can u hear me" tuung låt !.. gillar Melinas sång !.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-18 12:36
nåt e fel på denna sida fan. hoppas många laddar hem, annars missar dom ngt!

UPPPPP!

2009-09-18 12:57
tack så mkt mayne! ja jag fattar inte haha, hatar sånt här asså

2009-09-18 13:47
bara bra kritik här asså : P ska ta och ladda och slänga nån kommentar därefter
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-09-18 14:12
Gör så mayne, du kommer inte ångra dig :D

2009-09-18 15:37
Har hittils lyssnat 9 låtar, och INGEN är dålig :S Du har grym engelska, bara allmänt bra på engelska eller haru bott i u.s eller nått? :P

Tror min favorit just nu är Real Love, men kan inte säga säkert:P

detta var grymt iaf, ska fortsätta lyssna klart allting, sov inte på detta whoa ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-09-18 16:18
Bästa tracket på detta tapet är utan att tveka "Can you hear me". Helt Galet man. detta värt att ladda ner!!! Riktigt fet Jonas keep it up!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2009-09-18 16:58
DMAt P18: tack så mkt dawg, nej jag har aldrig varit i usa eller bott där :P haha bara kommer av sig själv hahaha, thanks !

PinteR P18: Tack så mkt mannen, skitkul att höra, skicka gärna runt länk till alla ni känner

2009-09-19 08:37
UPP :S

2009-09-19 11:45
ska dra igenom hela noga sen återkommer jag!
Whoa sover på tunga grejer och kompispropsar riktigt skit!

UUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

2009-09-19 12:04
hahahahaha jag vet, helt sjukt asså, fattar 0

2009-09-19 17:33
UPP!!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2009-09-19 20:36
asså jävla whoa! bara för ditt namn är lite unknow här så skiter som i droppa comment?!
förfan kolla, här finns inte en enda dålig kommentar?! ladda ner för helvete!
jag ska skriva min track by track kritik ikväll, kommer förhoppningsvis upp senare!
har haft fullt upp men har tid nu, och även lyssnat ännu mer nu så :)

UPPPPPPP!

2009-09-19 23:08
gör dig redo att läsa riktigt mkt haha. hoppas du uppskattar det ! ;D

1.Intro - du börjar med ett soft intro som jag tror står för vad du vill lite att plattan ska representera. kända ikoner mer eller mindre snackar om hiphopen idag/förr. nice vibe och man får en bild av vad du vill säga lite med vad som komma skall. 3/5

2.something like this - ett soft, lite oldschool vibe beat börjar. du presenterar dig med "anxious". du börjar stark som fan med grymt rimschema, delivery och man hör direkt att detta är något du kan, väldigt bra! soft track, nice lyrik. 4/5

3.make it look good - beatet är riktigt soft när det börjar, nice vibe av det! du startar med starkt stabilt flow, och igen, grym lyrik! ännu en bra låt! 4/5

4.yo - kommer ihåg första ggn jag hörde denna på youtube, e lika imponerad nu över ditt rimschema och delivery & flow, samtidigt som du balanserar detta så lägger du en fet text. det man ser redan efter 3 låtar är att du har ngn mening i varje låt, vilket är bra! enda "negativa" på denna är effekten på ditt intro, passar inte riktigt. men ändå fet låt i helhet! 4/5

5.real love - aldrig hört sånhär låt med dig förut så det va kul. van att höra din arga och hårda röst. här e du lugn och berättar 2 skilda historier. om dom är sanning eller made up spelar ingen roll, för du gör det grymt anyhow! 4.5/5

6.make it bounce - killen som lägger reffrängen gör det bra, skön refräng och han kan vad han gör. dina verser gör du lika bra som vanligt. han andra som jag tror är haz, lägger en kort, men helt okej vers. inget märkvädigt i denna låten. låten i helhet är väl bra, bara inte min typ av låt direkt egentligen, men tkr fortfarande den är riktigt skön och bra gjort! 3.5/5

7.I am the shit - beatet börjar lite halv fattigt tyckte jag första ggn. sen startar första versen. and I'm blown away! ditt delivery och flow är helt sanslöst i denna enligt mig, samt riktigt fet skryt text rakt igenom! beatet påminner lite om snoops "drop it like its hot", fast fetare, och sen en faktisk Rappare på det! ;D haha. no disrespekt mot snoop, men seriöst såhär kan han inte spotta det! ^^ 5/5!

8.can you hear me - shit, denna låten är tung som fan. texten är så sann och djup så man rycks med direkt från första raderna, och man sitter och lyssnar med extra noga. känslan du har i rösten är bland det bästa jag hört från någon, helt sjukt. detta gör även att låten känns ännu mer äkta! tyckte att melina va ett PERFEKT val för refränger och sådant dylikt. hennes engelska och sångröst är toppklass. ni passar skitbra på låtar! 5/5!

9.slow motion - haha när du länka till denna över youtube så fick jag svaret sen "måste göra en låt för brudarna fan! haha" och ja det gjorde du xD texten är väldigt sex-framhävande, och man förstår ganska snart att din favoritdel på tjejer är röven! haha nja låten är inte min stil, men måste ge props för du gör det bra iaf! 3/5

10.all night long - haz lägger en bra reff. och dina verser är bra dem med, som vanligt fan. viben i låten e soft, lite oldschool klubb musik nästan. inte min stil, men det har inte hindrat mig från att spela den ett flertal ggr och bara chilla till den! den får 3.5/5

11.I need you - än en gång, you're an ass-man! haha eller, nja "hips" kanske är din sak mer? iaf så e det nära röven! aja lyriken e nice, och låten har soft vibe. lät att bara ta de lugnt till. refrängen e rätt soft med, nice singing! 4/5

12.concrete rose - börjar med dina verser. dom e djupa, och man märker att det handlar om en tjejkompis till dig, sen barndom (kanske?) som haft en ovanligt dålig uppväxt. och du gör denna låt för att typ visa att personen fortf finns i dina tankar trots att ni inte hörts på 2 år. låtens budskap är fint, och texten e riktigt bra!
till refrängen så e den oxå bra, dock inget speciellt med den. i titlen står det "ft.haz & pjai" men jag hör bara en extra person på låten eller är jag döv? ^^ iaf bra låt! 4.5/5

13.Mind of a criminal - detta va nog första "nyare" låten jag hörde med dig, hade ju hört dig då du nyss börjat för flera år sen! iallafall så är detta en av favoriterna. din attityd är raw,texten likaså. hela viben på låten e överfet! texten e sjukt fet, och sjuk! haha du gör det övergrymt, även refrängen här e övernice! grym låt!! 5/5

fortsättning ---->

2009-09-19 23:08
14.seperated - gillar dessa låtar där du bara har ett piano i bakgrunden. texten e djup och man hör även här att du menar varje ord. föll för låten från första gången jag hörde den på youtube. grym låt, that's that! din nuvarande flickvän lägger även refrängen bra, låter bra! :) skitbra låt! 5/5

15.I tried - många låtar e lite riktat mot kärlek har jag märkt, inget negativt, bara ngt jag tänkt på. hur som helst, lyriken i denna är bra, och många kan nog relatera till mycket av det du säger. har några frågor som jag hoppas du svarar på ^^ : denna paul simon, är det ngn du faktiskt känner eller han va med på beatet bara? och sen låten, jag känner igen slingan i början som faaan från en jättegammal eminem låt, kommer inte på namnet, känner du igen det, och vilken såfall? låten får 4.5/5

16.the system - grym text i denna, med riktigt bra budskap. vissa saker du sa fick mig att fundera på saker med. som det du snackar om sjukdomar som dödar så många och sånt. sick shit för det är ju säkerligen så! haha och dom bush inspelningarna du har med är klockrena. tänk att han varit president i 8år. sinnessjukt. fet låt! 4.5/5

17.weekend love - nice låt, nice vibe. i refrängen sjunger du även lite, och det låter bra tycker jag! nice att du försöker lite annorlunda saker! bra låt, inte mer, inte mindre. 4/5

18.afterparty - nice avslut på plattan. bra lyrik, bra text,bra levererat! ännu en bra låt bara! 4/5

Övrigt: diggar att du verkligen lyckats samla ihopa lite oldschool-stil beats, samtidigt som innehållet i texterna varierar riktigt bra låt till låt. detta är som jag sagt innan, ett av 2009 bästa plattor för mig personligen.
riktigt bra jobbat, och du ska va så jävla stolt. fuck whoa, du kommer bli stor, I know it!
vet inte vad mer jag ska säga just nu, hoppas du orkat läsa allt, vilket jag tror för sån här kritik älskar alla! ^^ hehe
glöm inte svara på mina frågor på "I tried"!! ;D
har jag mer att säga så tilllägger jag det senare bara! hoppas de vad kul att läsa.

hela plattan får 5/5 i betyg. topklass saker detta.

SOV INTE PÅ DETTA WHOA! peace!

2009-09-19 23:51
Taaack så mkt, äääntligen lite konstruktiv kritik...

Paul Simon är en sångare från gruppen simon & garfunkle och samplingen är från hans låt 50 ways to leave your lover, samma sampling som eminem använt i murder, murder och like toy soldiers

Jag är mkt tacksam för kritiken som jag sagt på msn och hoppas bara att fler folk förstår att dom SKA droppa kommentarer om skivan, alla som laddar ner måste droppa ngt, ni får skivan gratis av mig som jag sa i första inlägget och dom flesta som tankat har inte ens skrivit ett skit om den e bra eller inte, aja fuck it, det kommer tillbaka, jag vet att folk inte hunnit osv men sen finns det snakes osså, but fuck it

Tack så mkt Dizzy, du vet att jag är mycket tacksam för att du skriver vad du tycker och ännu mer tacksam för att du gillar det jag gör, riktigt skönt! TACK

/ Anxious

2009-09-20 00:49
UPP!!!

2009-09-20 00:55
fick nyss reda på att anxious själv proddat beatet på låten "concrete rose", killen har skills på alla områden! fätt! hehe

UPP!

2009-09-20 01:41
Lyssnade på några låtar hemma hos pinter idag, måste säga att du är sjukt bra! har sett dig i möllan ibland haha du får skriva autograf;) nej men seriöst du är sjukt grym diggar din röst med :) peejz

UPPP FAN!
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se

2009-09-20 06:35
orkar inte kritisera alla låtar så jag ska sammanfatta det hela kort. Bra texter på alla låtar, beats, rapp, mixning.. Grymt heltenkelt, bra gjort mannen. :)

Sov förfan inte på sånna här släpp whoa, de förtjänar en stund skrivande för att få veta just ditt tycke!

2009-09-20 11:15
Tack så mkt grabbar, verkligen, jag begär inte mycket, bara att ni skriver vad ni tycker, det är allt! så, Tack så mkt ni som tar det på allvar, skönt att musiken man gör blir uppskattad

Peace / Anxious

2009-09-20 17:27
UPP!!

2009-09-20 17:50
ska kolla sen får du defenetivt kommentar, vet hur det är med kommentar torka haha
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-09-20 18:31
hahaha thanks dawg

2009-09-20 21:46
Upp på denna!

se jonas, inte så många kommentarer, men det tar sig lite nu. men här e inte en enda dålig kommentar! :D se det så ;D

2009-09-21 08:13
hahahaha ja jag får väl se det så istället :P

2009-09-21 09:29
Jag kan utan tvekan säga att detta är det bästa jag NÅNSIN hört här på whoa.
man brukar (även i de mer proffisionella rapparnas) flow kunna hitta flowmissar, bristande punkter, slarv med text, nått ensstaka rimm som inte är bra.
MEN FUCK ME HARD WITH A DONKEY'S DICK om detta inte är perfektion!!!!

asså, finner inte ens ord för hur bra jag tycker detta är,
DO YOUR THING MAN DU KOMMER GARRANTERRAT ATT SLÅ IGENOM!!!!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-09-21 09:33
WHOA SOV INTE PÅ DENNA, LÄTT BLAND DE BÄSTA PLATTORNA NI KAN FÅ TAG I!!!

den som sover, missar fan den bästa plattan i år (efter relapse möjligen)
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-09-21 10:50
Dizzy: de var inte lite konstruktiv kritik jag håller med fullständligt.
jag hörde anxious första gången på "stay silent" och diggar verkligen han o tapet ska dunkas ett tag för de är så jävla tungt!
KEEP THE GOOD WORK UP!

2009-09-21 12:08
Damn hahaha, taack så mkt, sjuukt kul att höra dawgs! Sprid gärna vidare musiken!

Riktigt jävla kul o höra!

TACK / Anxious

2009-09-21 14:28
Jag kan utan tvekan säga att detta är det bästa jag NÅNSIN hört här på whoa.
man brukar (även i de mer proffisionella rapparnas) flow kunna hitta flowmissar, bristande punkter, slarv med text, nått ensstaka rimm som inte är bra.

MEN FUCK ME HARD WITH A DONKEY'S DICK om detta inte är perfektion!!!!

fan detta har jag inte ens tänkt på riktigt, det är fan sant.
hehe nu börjar de bli lite kommentarer, och inte en enda dålig asså! hehe fet maxat! ;D

2009-09-21 15:00
kan tilläga att din style i vissa låtar är samma "bitchslappin' attityd" som asma har.
fortsätt så , du har gjort dig ett namn i mina ögon o jag kommer följa dina låtar!

2009-09-21 16:44
hahaha, tack så mkt grabbar! verkligen!

TACK

2009-09-21 22:03
klarar tyvärr inte att ge kritik på varje låt men tycker det låter mycket originellt och genomtänkt :)

Riktigt bra tape!

P.s Det sparas!

One

Slash DYS
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-09-22 10:41
thanks alot dude!

2009-09-22 11:11
Seperated - mind of a criminal är ju blyytunga oxå! Feet text som fan på mind of criminal!!

2009-09-22 13:36
fan asså, denna borde bli veckans mp3a. denna förtjänar så jävla mycket mer attention.
igen, grymt jobbat man! :)

2009-09-22 14:38
tack verkligen asså, ja whoa är väldigt konstigt, oh well, hoppas att det kommer tillbaka, så lär dom väl tänka om

2009-09-22 19:46
UPP!

2009-09-23 08:57
UPPP!!