I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Crewbattle 2008 - rond2 avklarad ..

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-31 15:23

Crewbattle 2008 - rond2 avklarad ..

Likaså fortsättningen av denna tävling.

Spikespitters vs. S.P.D.S.L WO
Vice versa WO vs. Highcoast

Vi som arrangerar Crewbattle 2008 är mycket besvikna på den generellt låga nivån i bidragen så här långt. Om vi inte upplever att nivån höjs (textmässigt) ett par snäpp till nästa rond så tvingas vi överväga att avbryta tävlingen.

2 av 4 wo's säger allt. tävlingen måste tyvärr ta stopp här .

Vi får se om det blir några whoatävlingar i framtiden, större samarbeten, priser och betydligt bättre anordnat, från domare och deltagare, men som det ser ut nu så ser det mörkt ut.

Rond2 bidragen -

highcoast
Länk till http://www.speedyshare.com/153967126.html

spikespitters
Länk till http://www.speedyshare.com/659886452.html

Onödiga inlägg kan sparas. Tråden blir låst om ni inte följer rådet.

Tack.

(Inlägget ändrat av T-M-K 2008-09-05 02:26:09)

(Inlägget ändrat av Dansk_BB 2008-09-15 17:30:27)

2008-08-31 15:25
ahh tycker fortfarande det e lite onödigt att ta ta bort tävlingen när det är bara finalen kvar.
Men men, riktigt riktigt trist att 2 lag lämna wo och 4 av 8 i spikespitter inte va me.
B

ah det va bättre förr men vafan jag tkr inte ni ska skita i framtida tävlingar tagteam tävligen va ju sjukt bra.
Geni

spikespitters*
B

En rond kvar, varför bara inte slutföra skiten? Det är ju inte så att ni behöver lägga tid på några bedömningar i rond2? Well, whutever. Im out!
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2008-08-31 15:28
haha gött!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-31 15:35
spelar ingen roll hur tävlingens gång ser ut..
arrangerar man en tävling kör man klart den.
jävla muppar hela högen här på whoa!

2008-08-31 15:36
Men vafan kör finalen..
^^

2008-08-31 15:37
Det har lämnats Wo i tävlingar där det varit "hörgre"-klass men då har dem slutförts. Ni snackar om att ni vill se nya ansiktet att man ska lyfta fram "nya"-räpperz och ändå gör ni såhär, rätt dåligt. Haha! Whutever.

2008-08-31 15:42
word på duvan

2008-08-31 15:55
vrf kan inte de båda lagen köra utan domare bara?
Älskar dig Olof!

2008-08-31 16:06
Nej fyfan det här va riktigt tråkigt och dåligt av dommarna! låt oss köra finalen bara!
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv

2008-08-31 16:07
Word på Meisterflex. Kanske inte blir något resultat men ni hade iaf visat att ni ville ta finalen. Crewbattle är en tradition som inte ska läggas ner. Domarna har inte verkat så sugna på att dömma, men detta är kollektiv bestraffning. Spikespitters och Highcoast plus resten av lyssnarna får lida av att 2 lag har gjort wo och att det inte va tillräckligt många bra lag som anmälde sig? Tycker iallafall att ni ska köra klart tävlingen med eller utan domare. Hade varit trevligare om domarna hade skött sitt jobb och dömt även fast inte vissa av deltagarna har gjort det. Ni ska ju ändå vara förebilder för oss andra på whoa. Styr upp detta nu och gör mig inte ledsen i ögat :(</3
-Say hello to my little friend!
Tony Montana

2008-08-31 16:09
Vafan, låt finalen bli av. Finns det två lag kvar bör de få mötas och tävla om vinsten, oavsett kvalité på rapparna. Jävla skämttävling
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-08-31 16:10
Bra där Whoa.
Mycket bra,
lägga ner när finalen är här, och ni klagar på lågnivå.
äre inte lite lågt av er också då att lägga ner nu då.
fuck this, Whoa suger
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-31 16:11
Vi kör utan dommare för fan:D !!!

2008-08-31 16:19
Det e väl bara att styra upp så highcoast och spitspikers kör en diss till varandra?
Eller?

Så pissar man på domarna som har pissat på whoa´s rappare
Stfu and go make me a sandwich biiiatch

2008-08-31 16:20
kör utan domare !
demokrati efter bidragen kommit upp. whoa får rösta i nån timme eller nått och sen är det bara att räkna.

jävligt lågt av VV och spdls som hade dåliga anledningar till WO också. fan kör freestyle istället . bara det inte är WO så är jag nöjd.

hoppas 60 sek blir av och en jävligt mycket bättre standard :)
www.myspace.com/danielbylund

2008-08-31 16:37
Haha, go judges go!
helt rätt att avsluta tävlingen, förstår att ni inte orkar ödlsa tid på sån här skit.

2008-08-31 16:38
MFS, vilket beat använde du?
Karlstad Finest

2008-08-31 16:39
dåålig anledning till wo ? seriöst kolla på den här jävla skiten, domarna engagerar sig bara åt de negativa sakerna som finns...
och vadå freestyle ? ja hade klart min text, ja har studio, om jag hade velat hade jag reccat och skickat in men jag menar : om domarna kan pissa på att engagera sig i tävlingen kan väl deltagarna va minst lika oseriösa...

Anledningen till Wo står inte här men jag är inte skyldig att förklara något för detta e bulll...
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG"

ViceVersa

2008-08-31 16:44
Håller med Begge, helt rätt utav domarna.

typ som OS skulle ställas in för sverige gjort WO i en match..jävla puckon

P15, det märks väldigt väl... dumbass.

2008-08-31 16:47
Haha, go judges go!
helt rätt att avsluta tävlingen, förstår att ni inte orkar ödlsa tid på sån här skit.

dom vill lyfta fram nya snubbar men kan inte acceptera nivån hos dom nya snubbarna?
väldigt.. klokt gjort av dom, eller inte.

pinsamt

2008-08-31 16:52
Treat, ditt uttalande är pinsamt.

2008-08-31 16:53
Som nån hade skrivit här någonstans i tråden fel att highcost och spikespitters kör varsin låt och fixar några nya dommare som får bedömma vem som vinner...! blir ju samma sak enligt mig , over and out

2008-08-31 16:57
Men kör finalen nu ;) Vill höra om Highcoast kan lägga det till 100%....
Blir svårt för Highcoast tro ja , Men hoppas på de bäst . båda lagen gör jävligt bra ifrån sig ...
Jaja lycka till ...
Things can go wrong but life goes on...

2008-08-31 17:04
Helt rätt! visa vart gränser går.. dom fick en chans att förbättra men tog den inte

2008-08-31 17:40
Låt oss köra finalen!!
Rappare

2008-08-31 17:40
Låt dom köra final!

2008-08-31 17:42
Ge oss final, så kickar vi det jätte seriöst pappa. Så blir alla glada!

2008-08-31 17:53
Om nu ingen domare eller admin vill forsätta kan väl spikespitters och hc lägga upp bidrag som vanliga dissar eller nåt i forumet. Bara på skojj

2008-08-31 18:20
Gör låtar -> Lägg upp här på whoa -> Låt lyssnarna döma.

2008-08-31 18:28
Jag tkr faktiskt som vi kör som davvert skriver :D
IM IN! nån annan ?

//KKV
www.myspace.com/kkv

2008-08-31 18:29
oj va jag skrev knasigt haha! men ni förstår sorry!
www.myspace.com/kkv

2008-08-31 18:31
haha, ursäkta. är det konstigt att domarna lägger ner tävlingen när 2 av 4(!!!) lag lämnar wo?
varför i helvete ska dem engagera sig för folk som skiter i att köra??
hets, stress, fest!

2008-08-31 18:53
Great! Lär nog inte bli så många tävlingar då..

Men håll er till 1/2 tävlingar/år, och kör någon lyric tävling också..

Spike & high, ni kan väl köra en inofficiel battlefinal då ? :)

well well..... Well see muthafuckahs
be the change

2008-08-31 19:11
kicka finallåtar för oss som börjar få torrt om material i mp3n spelaren då 8)

2008-08-31 19:57
Jag hade också texten klar, men hann absolut inte spela in, fullt upp .. pågrund av de blev de WO, men när de endå är finalen kvar hade ju dom kunna kört den ..

Dåligt .
soundcloud.com/jerrones

2008-08-31 20:22
Jag tycker finalen ska fortskrida! Låt Highcoast och Spikespitters göra upp! *Samhällsrevoltröst som att jag stod på torget med hundra pers runt om mig*

2008-08-31 20:39
jävligt lågt av VV och spdls som hade dåliga anledningar till WO också.

Vet ej vad VVs anledning var, men att Neliones (han som hade allas acapellor) dator brann upp ser jag inte som en dålig anledning. Vi hade inget annat alternativ. Den som hade acapellor hade bara två st så det hade ej gått... Vi kan fixa rond 2-låten ändå så att folk får höra ifall ni vill höra.

2008-08-31 20:42
Det har lämnats Wo i tävlingar där det varit "hörgre"-klass men då har dem slutförts. Ni snackar om att ni vill se nya ansiktet att man ska lyfta fram "nya"-räpperz och ändå gör ni såhär, rätt dåligt. Haha! Whutever.

WOORD!

2008-08-31 20:48
Att köra utan domare var ingen dum ide , Men nackdelen med det är ju kompis props!
FORTSÄTT TÄVLINGEN!! Jävligt dåligt av domarna att avbryta tävlingen.
Redaktionschef

2008-08-31 21:08
Hej på er!

Kan förstå att många blir upprörda över beslutet att avbryta tävlingen, men det var tyvärr ett nödvändigt ont. Vill ni diskutera detta beslut med mig eller någon annan domare så är ni välkomna att att skicka ett privat meddelande. Inga diskussioner kommer alltså att tas i den är tråden.

Hur som helst. Jag har sett att ett par av er skrivit att tävlingen borde återupptas utan domarnas inblandning. Detta är tyvärr omöjligt, då man inte kan starta eller återuppta en tävling i audio utan whoa-crews tillstånd. Och denna tävling är som sagt avslutad.

Dock finns det ju inget som hindrar Highcoast och Spikespitters från att skapa var sin tråd här i audioforumet, där man lägger upp var sin disslåt mot varandra. Sedan kan alla säga vad dom tycker i respektive tråd. Dessa låtar får emellertid inte heta någonting med Crewbattle (då tävlingen som sagt är ett avslutat kapitel) utan får på papperet ses som två fristående disslåtar (om de sedan inofficiellt sett symboliserar hur det hade kunnat se ut i en eventuell Crewbattle-final, är inget vi kommer att lägga oss i).
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-08-31 21:26
Ge dem tillstånd då? Är ni emot finalen eller vad är det frågan om. Det låter som att du/ni är helt anti crewbattle-finalen. Ska inte detta vara en seriös tävling med seriösa och villiga domare som gör sitt bästa för att det ska bli bra och inte låta helt emot det. Dålig nivå som bra nivå, crewbattle borde avslutas i vilket fall.
Tony Montana

2008-08-31 21:34
Anledningen till att jag (och säkert fler) inte reccade till rond 2 var att det hade blivit en sån jävla tråkig stämning i tävlingen. Tråkig inställning från domarna etc.

2008-08-31 21:44
Word på Jeyan, df vi inte heller gjorde nått, fast material fanns från 2 av våra 3 medlemmar ..

ViceVersa

2008-08-31 21:46
välkomna att att skicka ett privat meddelande. Inga diskussioner kommer alltså att tas i den här tråden.

tttooooodddddd ? ........inte konstigt att domarna/Admins lackar
---------Reklamplats---------

2008-08-31 21:55
Alltså... Okey, det var lamt av dem flesat i rond 2 med wo's och "dåliga" bidrag etc~

Men vilka är det egentligen ni straffar nu? dem som lämnade WO eller dem som "gick vidare?"

Ni förväntar er att folk ska bli mer engagerade med den inställningen ni själva har?

Isf hade ni lika gärna kunna lägga ner efter rond 1? så hade det inte bara varit 2 lag kvar som blev straffade pga att ni själva inte är engagerade för fem öre?
På Grund av klagomål från Blåbärs_soppa så har jag bytt signatur, jag visste hur man gjorde? gå och lägg dig nu (klagomål från nattråden 2/1 -05)

2008-08-31 22:48
MadWooorrd

ViceVersa

2008-08-31 23:44
palla haha

2008-09-01 00:22
Onödiga inlägg kan sparas. Tråden blir låst om ni inte följer rådet.

Beeeeeeeeskeeeeeeeeeeeeen- inte konstigt att alla blir lacka
Tony Montana