I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-20 19:11

CO - Förstå

http://www.speedyshare.com/338676979.html

detta är en diss till alla kassa rappare som lägger upp sina låtar i otakt, kassa texter osv.

2007-07-20 19:37
Var inte blyga nu, jag är bra. bara för att ni inte hört någonting från mig förut innebär inte det att jag är kass ;)

Texten(med reservation att något enstaka ord kan ha ändrats medans jag reccade)

INTRO

Efter katastrofen fanns det bara sten och grus kvar av den vackra staden, vitnen talar om två katastrofer
första bestod enbart av oljud som bara irriterade de drabbade
andra vågen var ett högt muller och man ska ha hört en dov röst säga "förstår ni inte vad ni gör" sedan var allting förintat

VERS 1

jag har nu suttit och lyssnat på vad jag trodde var musik
men det följdes upp av tystnad för det jag hörde på var SKIT!
för att er otakt den dödar kanske det roar det dem döva
mina öron börjar blöda sorry fortsätt att öva
jag komenterar bara de som har nått att komma med
därför bombarderar jag er med nått som kommer att krossa er
jag skrattar åt era dissar, jag hatar när ni viskar
ni kan oftast inte mixa ni ligger sist på hitlistan

gör om och gör rätt gör om det på rätt sätt
jag vet d e inte lätt men det ni gör det e SÄMST!

jag har ambitionen jag ÄR stor i orden!
jag må va liten på jorden det vore lugnt om jag bara stod där

jag är en perfektionist som råkar gilla att rappa
så styr upp en fet diss till de som inte tycks fatta

less på att vänta att längta tills nått ska hända
så jag tvingar er brutalt att förändras

REFF

ni har skämt ut en hel generation det är bäst att ni sticker
förstå mig aggression BRINN UPP JÄVLA FITTER!!
förstå mina ord och budskapet i dissen!
förstå mitt kokande blod och mitt tålamod som spricker

x2..

VERS 2

Nu är det ju så att jag har en vers två
så  slå er ner och hör på det e för tidigt för er att gå

många är så wangsta att ni vill ta det till gatan
men jag är så förbannad att jag vill ta det till satan

ni är så tröga att jag inte orkar med er längre
ni kan iallafall försöka förstå poängen

problemet är att ni inte har nån taktkänsla
jag förstår inte alls att ni inte hör det själva

jag skulle gärna gå över lik för att slippa er lyrik
för jag får ju faan panik för det ni säger e så ytligt

det här blev en explotion utav tankar
en härlig situation som sticker ut från allt annat

ni tror ni är gata, för att ni växt upp i skiten
jag är CO en betongklump från pite

jag har nu laggt några rader för att få fram vad jag tänker
jag krossaer er på direkten här kommer sista reffen

Reff igen

OUTRO
ny information om katastrofen avslöjjar att förintelsen enbart orsakades av en arg rappare som skyller på att han tappade kontrollen, men han vill fortfarande att ni drar åt helvete

2007-07-20 20:28
DEt låter illa, konstigt ljud
Yäh!!!!1ett

2007-07-20 21:01

Det är pga dubbelröst och backningar osv, jag har inte lärt mig mixa än så jag kör dubbelröst istället för att fixa med ekon osv

har nu tagit bort dubbelrösten så här är länkar med och utan dubbelröst.

CO - Förstå(med dubbelrösten från orginalet)
CO - Förstå(utan dubbelröst)
får se om jag hinner mixa akapellan nå senare idag, har lite annat för mig så kanske blir nå framtidsprojekt.

om någon är bra på att mixa kan ni gärna skicka message till mig med några tips å trix det vore tacksamt.

2007-07-20 21:33
vad e tanken bakom det hela liksom? hade du tänkt att så här att alla som känner sig träffade skulle svara på den lr nått?

aja till låten då, låter lite rörigt o lite konstigt ljud japp, jobbigt

2007-07-20 21:51
jag vill bara att man börjar försöka ha som grundkrav på sig själv att iallafall lägga det man spelar in i takt, flowmissar käns inte lika relevant.

började skriva text när jag 4-5låtar i rad här på whoa stötte på folk som kör på stilen "jag är bäst, kom å dissa mig om ni vågar men jag äger er alla" stilen men 80% läggs i otakt ännu mer är flowmissar, de har gjort ett tappert försök att mixa men det gör bara det hela sämre. istället för att göra en enskild diss till var och en av dem gör jag en stor diss till alla som ligger i den genren.

Ja, alla som känner för det får väl svara på dissen om de känner för d.

det där med dubbelröst jag kör med tycker jag lägger in mer agression i låten. texten blir väl inte otydlig? tycker man hör vad jag säger iaf så är väl bara att inte så många kör på dubbelröst så det bara blir ovanligt. men som sagt, ska se om jag ids ta tag i mixning av enkel akapella eller om jag bara struntar i det.

2007-07-20 22:02
BIG UP KAMRAT!!!!  överfet förstalåt faktist du har inte hållt på länge ju!!!!! MMED MAFAKKAS RESPEKTERA!!!!
S.A.K.H.L a.k.a Mr`Hagman - från - WWW.HANDIKAPPOMSORGEN.SE - Tellus Underjord - Muterade Galningar! - MMED - .... Kgc - SHC - WN - MåsCrew - SVC!!!!!!!!!!! piteååååååååååååååååååååååååå!!!!

2007-07-20 22:04
btw alla äkta kör me dubb o backning thats it!
S.A.K.H.L a.k.a Mr`Hagman - från - WWW.HANDIKAPPOMSORGEN.SE - Tellus Underjord - Muterade Galningar! - MMED - .... Kgc - SHC - WN - MåsCrew - SVC!!!!!!!!!!! piteååååååååååååååååååååååååå!!!!

2007-07-20 22:08

andralåt för att vara exakt men den första var nå jag gjorde till ett spel jag höll på med å den mixade jag i å shit så den låten skulle platsas att dissas av mig typ, eller var i takt men jag hade mixat med basljuden osv så är INTE nöjd över förstalåten, men detta är första serriösa låten jag gör =)

2007-07-21 03:03
Co, bennes brorsa, vi har sett, pallar inte förklara vart o vem jag är, men keep it on hörru! =) bra.

Moderator

2007-07-21 03:29
Beatet lät kraftigt plastigt.. Gillar att du säger att "vi" ligger i otakt och sen hör jag dig flowmissa på mer än 10 ställen...

Ljudet var katastrof... Rösten var väl helt okej och deliveryn funkar.. Rimmen/Lyriken var inget att hänga i granen, jobba mer på det så blir det bättre resultat...

Keep it up!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-07-21 06:57
så jävla mycke fetare än någon av mina fösta dropps så keep it upp dågg! fets idag;P

2007-07-21 19:32
mjo beatet är freebeat, inte letat beats så länge men tyckte detta fungerade.

fick nyss höra att det var pga rundgång ljudet blev så rörigt, ska fixa det här någon dag framöver genom mickbås, ska jobba mer med texter så lär droppas nytt från mig inom rätt snar framtid och då lär kvallan vara bättre, ska fram tills dess jobba på andningen(de flesta av missarna beror på slut luft då min kropp tycker att den ska andas ibland.. fick bli som det blev. aja bättre shit kommer i framtiden!

tack för komments

PS:  Även om ljudet var kasst tyckte jag det tillförde lite aggressivitet i låten men får väl lära mig mixa för att få till andra effekter istället, finns nå folk här i piteå som säkert kan ge mig lite tips ;)

2007-07-22 16:34

Låten e så sann,

Keep it up let em all know

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-22 18:43
lät väldigt otight, sen räcker de inte med att man har takt heller, ditt flow va livlöst, lät som att du bara körde igenom texten och hade ja inte läst samtidigt som ja lyssna på låten så hade jag inte hört allt du sagt. Mixningen va inte bra, men det vet du.
 Gör inte fler dissar till folk som inte kan för du har fortfarande mycke o lära, koncentrera istället på att utvecklas.
Kommer inte på något roligt/intressant/inspirerande att skriva här. Ärligt.

2007-07-26 00:59
han har då en jävla bra lärare jallafall=) big up kompis!

2007-07-28 15:01
det är inte bra när du pratar innan låten och efter låten.. sjukt dåligt så man skrattar

2007-07-31 00:28
haha ja tycker d e skitkul jag;P asfett!

2007-07-31 01:11
sämst whoa...
Jag föddes med gåvan för att rappa från åvan (:

2007-08-07 11:51
CO  läget kompis? spela in snart! har ju full frigång nu så d smider=) pz!