RockyRock - Vänder blad
Ye Jag kände för att prova på ett nytt territorium efter för mycket battle och skrytrapp. Detta är första riktiga låten jag gör själv som både innehåller verser och reff, innan har det bara varit sessions på nån minut.RockyRock - Vänder blad Peys
Vers1 Jag vänder blad känner av att det är dags nu// Har suttit fast men jag tar sats nu// Känt mig kedjad med ena foten i skiten// trodde jag var stor men jag var trångsynt och liten// Jag öppnar ögonen och ser in i själen på folk// De flesta speglar en förrädares roll// går bakom ryggen på vänner för att behålla ryktet på topp/ Dom känner ingen ångest dom går i syndarens kropp// Skyndar mig ifrån sånna som bara lever på lögner och svek// Dom kan förstöra dig helt, för jag vet hur det känns// Vänner som passerar en gräns // Låtsas att dom ångrar sig men gör ändå samma sak igen// Reff: Jag vänder blad känner av att det är dags nu//
Har suttit fast men jag tar sats nu//
Har väntat länge men tålamodet börjar ta slut//
Jag lämnar saker bakom mig och blickar mot nått bättre nu// Jag vänder blad känner av att det är dags nu//
Har suttit fast men jag tar sats nu// Känt mig kedjad med ena foten i skiten// Trodde jag var stor men jag var trångsynt och liten//
Vers 2 Jag gick balansgång med min egen framgång och framtid// Har funnit stadig mark och stannar där för alltid// För jag är trött på mitt gamla jag, ser detta som min
andra start, byter strategi och blickar aldrig bak// Så många saker jag önskar att jag inte gjort// Så många saker jag ångrar att jag inte gjort// Men det är skitsamma, jag lämnar det bakom mig// Lever mitt eget sätt och skiter i om du hatar det//
Skön rap, skönt beat, diggar inte refrängen dock, inget dåligt med den, men föll mig inte i smaken helt, du går framåt hela tiden och det ser pussytivt ut för din del hehe!
soundcloud.com/brormusk/sets
Det gör du nice stefan. Lite kort dock tyvärr. Känndes som att verserna precis började komma igång när dem var slut. Men annrs inget att klaga på. Peace
Riktigt nice, men tycker också den känns lite kort, lite längre verser skulle de vart tycker jag. Men riktigt bra låt. Fred! /D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tackar Jag är en förjävla slapp människa haha orkar inte göra längre. Detta är min längsta låt någonsin och ändå är den bara 2:30 eller nått. Brukar bara lägga nån vers på någon annans låt i vanliga fall. Kul att ni gillar peys
Helt OK... Jag har så svårt att säga nått när det är så kort... Rappen är bra texten känner man igen sig i så det går absolut inte klaga på... Men jag känner igen mig, jag har minst 50 texter som bara ska spelas in, minst 10 låtar som jag börjat spela in men inte avslutat och på den vägen är det... Enda gångerna man gör klart nått är vid ett och samma tillfälle... Som sagt vore kul och höra nått...längre... men men man kan inte få allt här i världen...!
Haha så sant. Man har massor att göra, men får gjort så lite. Tackar så mycket
Borde tillägga att Sbäss skulle lagt en vers på denna också, men han är fanimej slappare än vad jag är haha. Därför är låten en vers kortare en vad den borde vara. Peys
Mycket fint :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rocky.. du gör det riktigt jävla bra.. faan va bra denna var.. fint budskap som fan.. beatet är riktigt bra.. lätt o skönt.. texten är riktigt bra, lite skillnad från crewbattle.. på ett bra sett..big up på den punkten.. budskapet igen, dämn va bra.. big up.. dock känns det som att det är något som fattas, du vet de där lille "extra" som fyller ut låten till 100%.. :/ låten får en 9/10. am out.. big up ñ lööw
o just de.. du är jävligt äcklig också.
naajs Stefan! feet låt med feet text mannen! skönt med text som inte är kaxig! big up! sov inte whoa
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
fett mannen detta gillas reffen texten beatet flowet allting satt där det skulle fortsätt med detta mannen peace
chasse dyker upp som döda fiskar
Nice manne,.. gött och höra lite mer seriöst nu än baraa skryt.. forstätt så.. nice flow som fna.. bra text mannen! peace!
trött på allt skitsnack och glappande käftar Det finns inget som är äkta!
Värmer. Tack så mycket. Peys
Låter riktigt gött:):):)
^^
bättre än mkt annat på whoa. absolut. Är så trött på alla överansträngda mc på detta stället. skönt med nån som har lite flyt för en gångs skull....
kolla in min tråd här på audio
nice låt rocky
Ensamma vargen
Ohh..resultatet blev riktigt bra...men hade velat ha lite mer sång på reffen..jag tycker du ska fortsätta experimentera nu, å låt inte mig sinka dig:) UPP UPP !!!
Snäppet bättre än s. s.
jorå de va väl rätt fet, dock va flowet lite hackigt på första versen men annars vare najs, du har cool röst
rocky ;D najs one
ROCKYROCK :D underläge´s grabben :D Denna va riktigt soft, men som det har sagts, första versen vart lite hackig men reffen lyfte pååt sen :D Synd att den vart kort bara :/ Annrs va den riktigt bra TUMMEN UPP :D 8/10 :D Peyz :D
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
den var nice, fortsätt frammåt å hej & hå! nu ska jag käka en fet pizza, smääskkkk!
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
diggar att dina val av beats på nått sätt aldrig är så mainstream... men tycker du brukar ha lite stiligare flyt, d här känns lite mer simpelt... men det är bra reffen tyckte jag om :) men du skulle piffat upp den lite med lite mer panorerade acapellor i andra tonlägen.. tror jag gjort susen men en bra låt yo!
http://www.myspace.com/akinonline
tungt tungt.. propps till rockyrock !!
Den är soft!
http://myspace.com/etownbeats
Akin_O-Y P19: Du får ju erbjuda honom din expertis eller iallafall lära honom lite
Snäppet bättre än s. s.
rockyrock maaain, Det va riktig fin låt :) gillar reffen som satan... det va fint ö höra en annan still från dej! gillar mycket! hat bra & lycka till // Porra
Yeeaaah maaafhaakka
mycket bra Stefan:) tycker din röst kommer till rätta i denna låten. det ända om man nu ska klaga på något! är som sbäss sa här innan att det kunde vart lite mer sång i refrängen, våga pröva din röst:) bigup på denna låt! pejs
härlig låt, lite kort och refrängen var inte den bästa, känns som dem är lite för lika verserna, eller nåt.. men kul att höra en annorlunda låt från dig! mycket bra, du har skön röst!
Tudiloo Låten är klockren, beatet är sjukt fätt till den här typen av låt. Du utveckalas hela tiden,blir bättre hela tiden. Tummen upp ! Rocky är en underdog. På tal om gym, varför följde du inte med idag ? ;] jaja holla at me rock. Peyz / ADo
Die Moothafookaz !
Ye tackar så mycket, jag skrev första versen för att halvår sen och andra versen skrev jag igår, kan vara därför det är olika klass på verserna. Tack så mycket . Peys
Föresten, Akin : Jag kan typ ingenting om mixing så det får du lära mig isåfall haha. Peys
Beatet var lite tråkigt i längden, men ok. Reffen var inte superduper den heller men verserna kontrollerar du bra du flyter utan några problem alls med en fet text :)Jag öppnar ögonen och ser in i själen på folk ... De flesta speglar en förrädares roll
kungen.behöver inte säga mer än så!
så jävla skön röst och grym text.. gillar denna låt som fan :)
har du bara gjort ca 10 låtar? ;O wtf. som OE, säger. vilken jävla framtid du har om du bara har gjort 10låtar. jävla najs låt
B
rocky, de låter riktigt bra, roligt att höra dig lägga nåt nytt. gillar din hårda sida bättre, men som sagt de e nåt nytt från dig och jag gillar de, alltid roligt att höra nya saker :) peys!
bränt barn har många namn
Tacka så mycket alla.Elajt : Hmmf måste tänka efter, innan crewbattlen hade jag gjort 4-5 låtar och om man räknar med bidragen i tävlingen så blir detta den 9e låten. Brukar göra en låt per halvår i snitt hehe. Peys
Rikitgt bra!:D
www.myspace.com/suspectrap
För jag är trött på mitt gamla jag, ser detta som min andra start, byter strategi och blickar aldrig bak// mkt sköna
http://www.youtube.com/meeyeer/
Riktigt bra Rocky , helt skön. Mixen helt skön och flowet skönt som i finalen ... 8.9/10 Kärlek och Fred ifrån / Mr . Z
Fred Yaaoo / Mr . Zork
Stefan - har du inte gjort mindre låtar än så t.o.m?
Snäppet bättre än s. s.
riktig skön! din röst är riktigt fet =) du borde droppa saker oftare :D pzz!
Tack :)Sbäss: Det beror på hur man räknar käre broder haha. Jag har gjort 3 egna låtar sammanlagt, om man räknar mina sessions. Men sen har jag ju lagt nån vers nångång på andras låtar också. Ses sen. Peys
sjukt att vara så pass säker på så kort tid. Diggar din röst mest, du har även ett rätt fränt flyt på denna.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Riktigt skön låt Rocky , du är riktigt duktig . Hade inte hört dig innan Crewbattlen, men nu kommer jag hålla ögonen öppna :)
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Rocky !
Die Moothafookaz !
ZycOrE: Tack, gör det. Det kommer nytt om ett tag tror jag Tack till Foerplay också. peys