I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] 'Rain ft. Mallow - Allt jag skrivit (remix).mp3'

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2007-02-14 20:26

[Video] 'Rain ft. Mallow - Allt jag skrivit (remix).mp3'

Vi fick i uppgift på rörlig bild att göra en musikvideo. Jag och Mallow är klassens enda rappare så vi besluta oss för att göra en låt tillsammans och sen göra video på det så vi tog några gamla verser vi hade lagt sen förr och klistra ihop detta på ett nytt beat och detta blev då resultatet. Låten är inspelad på en förmiddag i skolan och videon likaså. Men nu är den då i alla fall klar efter två dagars jobb.

Det är inte världens bästa video men ett bevis på att man kan göra en okej video på en förmiddag. Tycker de mesta musikvideos jag sett från Whoa är en snubbe i samma kläder som står mot två olika väggar så.. here you go :D

Kamera/Scripta: Linus Nilsson (Siedler)
Regi/Rapp/Mix: Andree Eriksson (Rainmaker)
Rapp: Henrik Löfstedt (Mallow)
Beat: A314 från AD-productions.

Länk: Högerklicka, spara mål som (65 mb .avi format)

facebook.com/idiomatisk - fan page
Rappare

2007-02-14 20:29
den är komprimerad med xvid (http://www.xvid.org/)

Annars ses den utan problem med VLC (klicka här)
Rappare

2007-02-14 21:00
Aight, fare enough! Tackar :)

2007-02-14 21:08
Rain var mkt tightare. den andra skrev väl rätt bra men flowa inte så nice.. och inte så mkt inlevelse i videon. men snygg kvalla på videon o så hyffsat nice =)
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik
Rappare

2007-02-14 21:17
Tkr videon e fett nice:) Rain lägger det fett, men som sagt dne andra har inte dne rätta känslan känns de som!

2007-02-14 21:21
Youtube eller google video, hinner inte se nu för har pissepaus i mitt pluggande, men när jag kommer tillbaka kräver jag den på nån av sidorna :P

tror ni får mkt mer tittare på så sätt också.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Rappare

2007-02-14 21:37
ronnback P16
Tackar tackar :D

Stavfel P15
Tackar tackar :) Ah han har inte reccat så mkt, men men ;)

Foerplay 

Fixar :P

2007-02-14 21:47
Den var najjs ;D snyggt filmat, videon var bra tyckte jag :) jag Tyckte rain var bättre =) den andra flowade inte så bra.. men videon var super =)

2007-02-14 21:52
Den var bra : ) ganska bra kvalla och den vara bra men rain var bättre ;) den andra flowade inte bra !
hurmph..
Rappare

2007-02-14 22:01
Tack så hemskt mkt allihopa! :D

Nu har jag styrt en youtube. Vänsterklicka!

2007-02-14 22:09
Rainmaker...va hände med mass session?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-02-14 22:26
Trofast P18
Snällt du var :P

Case
Fel tråd.

2007-02-14 23:00
låten är bättre än videon. Lite dåligt syncat ljud, men tror det är youtube fel.

Malow vill jag inte ens kommentera...
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-02-14 23:24
Nej du andra snubben var inget att hänga i julgranen,
behövs mycket träning innan han ska släppa ut låtar.

Men annars rätt så cool video, soft för att inte vara så välarbetad. pz
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
Rappare

2007-02-15 00:11
Tackar tackar :D

2007-02-15 00:12
videon var helt okej .. rain likaså på rappen ... 2a killen .. typ lyssnade han på beatet när han spelade in ???
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-02-15 00:13
rapmaster_kekke P2
Tack tack :)

Det var första gången han reccade överhuvudtaget det här, han kör mest keystyle

2007-02-15 00:16
fin video.  rain du la de bättre.. kändes inte som min smak på musik men men =D
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
Rappare

2007-02-15 00:20
Schiz0 P17
Tack alltså :D känns bra att höra från din sida! Sen att skorna inte passar alla är en annan sak!

2007-02-15 00:23
hahahahah =D true true.. hahaha =D   jag är lite oförväntande =D hahaha men men i överigt så vill jag med göra en video :( snyfft :)
Rappare

2007-02-15 00:27
Schiz0 P17
Grejen var att jag hade som vant mig vid tanken att du avskydde mig och allt jag åstakom så ;> men om du går media så kommer det finnas utrymme för det i trean åtminstone.

2007-02-15 00:31
haha okej.. :)

jag går IT ;) å smeker fett :D  gick media en dag =D haha men men jag är inte så värst brydd =D  vill jag göra en video så gör jag en jävla video.. om jag så ska måsta sno en jävla kamera.   ahaha får ju ffs itne ens spela in i skolans studio =D och jag kan ju lova gud att jag kan mer ään skolpersonalen om sånt shit än vad faan dom kan =D men thats life. ska sno allt :)   hahaha faan det låteer som jag är värsta klyptomanen eller det kanske heter kleptomanen =P ahaha nä fuck asså fuck allt å fuck alla :) ajja upp :D hahah

2007-02-15 00:36
det där lät grymt pinsamt

2007-02-15 00:37
och du lät grymt ful. som en hora med strapon!

2007-02-15 00:42
hahaha:D videon va ju typ nice redigerad å så men ni gungar inte så snyggt iaf inte andra killen! andra killen hade sämre flow osv. men beatet va tungt:)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap
Rappare

2007-02-15 00:47
Otis_ P18
Hehe så kan det möjligtvis vara ;) Tack!

Athnagzo P17
Grymt att du tycker att videon blev bra :D Jag tror jag skulle kunnat gjort en fetare video om jag hade haft en mer lämpad låt där man kunde spela ut nån form av handling! ;) Tror jag ska försöka mig på något sådant innan läsåret är över, stay tuned!

Peace homie ;)
Rappare

2007-02-15 01:07
Diggade verkligen videon. Rain är tuuuuuung!

Mallow behöver mer flowträning men annars var han riktigt bra på att skriva:)
www.slackerz.se

2007-02-15 03:20
visst flow å grejer.. men va fan.. videon säger inget.. inlevelsn dvs deliveryt är kasst kort sagt å de blir inte bättre när man ser på videon tillsammans..

nja bätter kan ni!

peace!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Rappare

2007-02-15 09:00
Essell P18
Tackar!! :D:D

Manel
Säkert, vi har ju aldrig gjort en video nämligen så ;>

2007-02-15 09:45
tråkig.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Rappare

2007-02-15 09:52
Nödvändigt

2007-02-15 10:03
fan va chill , ska kolla snart :D
This is my style, this is my rap, this is my rhymes, my life

2007-02-15 10:16
Rain, helt ok! Andra nissen var icke bra..brun utan sol?
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
Rappare

2007-02-15 10:26
toppen
Thanx ;) hehe, han kom med banankartongen ;)
Rappare

2007-02-15 12:31
lill_larss0n P15
Tar det som en komplimang eftersom jag diggar 7 års olycka .. :) Kul att du kika förbi! Peace

2007-02-15 13:09
Haha jag såg bara videon utan musik hihi;) Snygg skin jacka lr va de va;) Den andra snubben asså.. Vet att jag inte ska säga nåt iomed att jag inte lyssnat men som sagt han ser bra stel ut:S Han ser osäker ut hehe:P Aja ska lyssna å kolla när jag kommer hem å så droppar jag en kommentar när jag vet nåt å inte bara sett hehe;)

Men schysst kvalle på skiten iaf:D

Peace
Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller

2007-02-15 14:20
introt gillar jag, pianoslingan, rain gör helt okej jobb, men Mallow har jag aldrig hört eller sett förr, han var inte så bra tyckte jag.
men keep it up!

pz!
// GurkaN Producer!.. SoundEye Productions.
www.TheG.info.se
Over and out, peace!

2007-02-15 14:25
Som många sagt, mallow var ju inte helt säker, men rain lägger det nice. Tycker miljön ni kör videon i är passande, det ser kallt o dött ut. Bra filmat, helt okej video.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Moderator

2007-02-15 15:06
Mallow ftw!!!!!

Tung snubbe, ärligt alltså, fett skön, nya pst/Q.. raktav!!!

PROPS!!!!!!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-02-15 15:57
hahaha. alltså, okej, rainmaker är grymt bra på beats, men den här videon var inte bra, och mallow var inte alls bra, hahaha. rain på första versen dög väl, inte mer..
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2007-02-15 16:14
Hade itne texten vart där på den första snubben hade jag inte fattat ett piss... Du mumlar alldeles för mycke... Och viftet me armarna va lite små kul... Andra snubben hörde man inte heller va han sa.. Men träna på så blir de nog bra.
Om en cigg förkortar livet och ett gott skratt förlänger de, borde en spliff hålla skiten på en stabil nivå!

2007-02-15 16:24

struntar i om de är fel tråd..för du vägrar svara i g-boken...

2007-02-15 16:29
hoppas Perfektion var seriös, för då har jag typ 45+ negativa kommentarer och en positiv ;D schysst! då kan jag plocka upp självförtroendet ur rännstenen och placera den på trottoaren istället tills vidare iallafall.

kanske ska tilllägga att jag vanligen brinner för engelska men jag provade skriva lite svenska just för det här lilla projektet. trist att det tydligen blev så dåligt, men :)
What's crackin?
Besides your rectum when I start attackin

2007-02-15 16:37
så jävla hemskt

2007-02-15 17:45
Rainmaker la det snyggt! Soft reff många softa rim o soft flow.
Mallow hade rätt soft text men hade jävligt mycket flowmissar.
Bilderna i videon var ju snygga men det var lite enformigt eller vad man nu ska säga. Man sitter som o väntar på nått som inte kommer. Ajja snyggt ändå sho!
Punkt!
Rappare

2007-02-15 19:09
Haha grymt mycket kommentarer som rasslat in. Kul att ni kika förbi och tack för all respons, gott som ont!
Rappare

2007-02-15 21:06
Upp eller nå

2007-02-15 21:35
bahh, kan inte kika. jävla linux som sabbar mina drivrutiner, ska kika på jobbet imorn!
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-02-15 21:38
Säger som dom andra du la de tight men andra killen nja jag tvekar på han asså=/

Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller

2007-02-15 21:45
rain, du har utvecklats . bra
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-02-15 21:57
första va skön. den andra va inge vidare
http://www.myspace.com/quizze