I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka vill du ska collaba?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-10-10 21:20

Vilka vill du ska collaba?

Ja, enkel fråga, som rubriken säger, vilken hade varit den ultimata collaben?

Jag skulle vilja se:
Tech N9ne & Eminem
Saigon & Fabolous
Vinnie Paz & MF Doom

är de jag kommer på på rak arm.

Ställ även gärna frågor typ, vem skulle Talib Kweli passa att teama upp med, den som svarar måste motivera varför

Groupie

2011-10-11 01:00
Ser hellre en med Tech och Slim Shady än med Eminem. Eminem Skulle kanske funka om dom gör en lite seriösare låt i stil med Techs Leave Me Alone.

2011-10-11 03:37
Jag hade faktiskt vela sett ett collaboration album med tech n9ne o bone thugs.
Eller ja, åtminstone Layzie Bone & Tech N9ne. Jag tror det hade kunnat bli fett!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-10-11 18:36
ill bill med sabac, goretex & dj eclipse :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-12 01:10
Fast den grymmaste gruppen skulle fan vara med RZA, GZA, Method Man, Raekwon, Ghostface Killah, Inspectah Deck, U-God, Masta Killa & Ol' Dirty Bastard ! :)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-10-12 02:17
killen e kul.

Starang Wondah & Sean Price på lite gamla jazziga Pete Rock-produktioner vore kanske något..

2011-10-16 14:27
Jag hade faktiskt vela sett ett collaboration album med tech n9ne o bone thugs.

Jag med. Det var ju iaf EN låt dom SKULLE göra tillsammans men det blev bara tech n9ne tillslut. Vet inte vad som hände, "Speed of sound" heter den iaf.

Annars så skulle jag vilja se:

Ett Roc Marciano album utan featurings med Premier som producent.

Eller ett Percee P album med Flying lotus som producent.
Keep playing sega-games
Groupie

2011-10-16 22:33
På Midwest Choppers 2 är Layzie Bone med

2011-12-18 02:38
Reks med Torea & Lex starwind & Dj Muggs!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-12-22 15:06
Det här har vi ju kört många, många gånger. Men en tanke som slog mig häromdagen var att det vore nice om några av de bästa hiphopproducenterna gjorde hela album åt Soulsångerskor/-sångare. Jag tycker att Mary J. Blige sjunger jättebra på sitt nya album, men det är ju inte direkt genomgående hög kvalitet på trummor, basgångar och ljudbild. Jag lyssnar ändå, för att jag tycker att hon är en så fantastisk artist. Men det skulle kunna bli så mycket bättre. Vad sägs om att t.ex.

* Pete Rock skulle prodda en hel LP åt Mary J. Blige? (Remixerna på Reminisce och Family Affair är ju magiska)

* Kev Brown skulle göra ett album med Anthony Hamilton?

* eller Roc Marciano skulle sköta spakarna på en skiva med Ne-Yo?

2012-01-02 12:51
Kanye west & Eminem om jag ska vara ärlig.

2012-01-02 17:02
Bubble skrev:

Det har ju redan hänt?

2012-01-02 18:00
jaojao_ skrev:
Bubble skrev:

Det har ju redan hänt?

Jag syftar på bara Ye och Em. Inga fler

Rappare

2012-01-02 19:45
Eminem & Hopsin.
Ja
Rappare

2012-01-02 21:48
Eminem & Hopsin.

ORD!

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2012-01-03 17:48
Outkast gör en koncept-skiva med Dr Octagon och Del da Funkee Homosapien
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2012-01-06 14:38
OMG (Ice Cube's Son), Tyler The Creator och Earl Sweatshirt.

2012-01-06 19:50
Dj Premier och M.O.P
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2012-01-07 14:27
Kool G Rap & Prodigy

Freddie Gibbs & The Alchemist (fast detta samarbeta ska eller skulle släppas).

Cormega & Tragedy Khadafi

Styles p & Saigon

Producent

2012-01-08 18:14
Skulle vilja se en ny Blackstar platta (mos def & talib keli)
där hela plattans produktioner delats upp 50/50 mellan Madlib och Dj premier.=)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2012-01-10 00:55
Kendrick Lamar och P.Monch
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>