Soul_Survivor_II Jo, det e ju självklart att du skriver "imho", det gör ju jag med och alla andra som skriver på internet. Dessutom så finns det ju väldigt få fakta när man pratar om GOATs. Allt det är ju baserat på ens egna åsikt. Och jag menar absolut inte att säga att du har fel eftersom du diggar honom till den punkten att du kan se honom som sådan. Men vi e ju hiphopheads och det e ju sånt här vi gör: "argue all day about who's the best mc: biggie, jay-z & nas" så jag kunde inte riktigt stå emot att få en motivering. Sen så har jag nog missat hans släpp från -97. Illa. Med till åren menade jag mest på att han kanske kan ses som en late bloomer och kanske därför inte, för mig iaf, kan räknas till goats. Kanske e ett konstigt synsätt med tanke på att talang inte har någon åldersgräns men om man jämför med tex Masta Ace & Edo G som du nämnde var ju Masta Ace en medlem i juice crew med.. ja, du vet ju vilka som var med, i tonåren och Edo G & the bulldogs hade ju hela Boston on lock med I Got To Have It ca -90? Kan ta fel på årtalet. Något som man inte kan jämnställa med Flipmodesquad eller... Ja, jag kan inte riktigt komma på någon låt som han har i samma klass som I Got To Have It. Sen finns det ju hur många grymma rappare som helst över trettio och fyrtio. Och sen när jag radade upp eventuella greatest of all time så tog jag dem varken ur mitt perspektiv eller någon annans utan jag namedroppade egentligen dem som brukar namedroppas i dessa diskussioner. En typ median av goats. Och där tror jag aldrig, tyvärr, att Marc kommer komma in. Han kommer nog dyka upp, om, som du säger, han fortsätter på samma sätt han har gjort de senaste två-tre åren speciellt, på några listor här och där men jag tror inte att han kommer komma i LL, Biggie, Tupac, KRS, Cube, Kane, Shan, Jay-z, Nas, G Rap osv klass. De "halvt accepterade" GOATSen. Att han ev skulle kunna förtjäna en plats där tvivlar jag inte på. Man kan ju inte förneka hans potential rent musikmässigt. shit vad mycket det blev. Makes sense? Jag säger inte att du inte får tycka det men jag tror inte hans goat status kommer bli "officiell". Jag kan ju annars byta ut Heavy D mot;Treach Sjukt underskattad som rappare om man ser till mångas typ top trettio listor till och med. Galet flow, låter bra på alla låtar, tillräckligt bra textmässigt och inte minst med i en top tio grupp off all time. E på jobbet så jag kan inte länka men feel me flow, hipophooray möööööördar han ju. Flowmässigt. Tung
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.