Konsertbesökare
2010-11-18 07:15
My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Vad tycker ni om Kanyes nya album? Tankar och reflektioner. Tycker albumet är hans bästa sedan College Dropout, inte ett enda utfyllnadsspår och ett musikaliskt mästerverk.
finns en tråd..."Good ass job" heter den. Samma platta, annat namn.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sincedayone - ska du inte kommentera något om tråd innehållet stick. Detta är rätt tråd om något. plattan e fet. skulle vilja påstå att det är årets album!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
quiroga Haft en dålig dag idag eller?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Håller med quiroga, låt oss köra vidare på tråden med korrekt titel så alla vet vad ämnet är. Jag var en av de största Kanye hatarna innan jag hörde denna plattan. Helt jävla sjukt bra. Dark Fantasy, Devil in a new dress, Runaway och All of the lights står ut.
Jag skulle vilja kalla den en av de bästa hip-hopskivorna någonsin.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
Musikaliskt mästerverk indeed. Helt överfet skiva, och blir nog 2000-talets bästa hittills. Att få höra Kanye på ett riktigt arbetat och välproduceretat beat som 'Dark Fantasy' var en dröm. RZA still got it! Enda dåliga låten var 'Power' (jaja, judge me, fuck cares) men resten var top fucking notch. Min top 5 blir nog: 1. Dark Fantasy 2. Blame Game 3. Gorgeous 4. Runaway 5. Lost In The World
Wow! Fet skiva!
Forumssignatur...<br>
Producent
2010-11-24 17:54
In search of stoney jackson e ju så jävla mycket bättre än denna (om vi diskuterar årets släpp)
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
Jag lyssnar på den nu, ligger på andra låten. Som väntat är den larvigt pretentiös, på en nivå där det han nästan låter som en parodi på sig själv. Det bästa än så länge är: "Choke a South Park writer with a fish dick" (fast jag tror faktiskt han säger fish stick men det blir roligare om man tänker att han säger fish dick, haha)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Musikaliskt mästerverk? Var har ni lyssnat på för innan? Jag säger som Quincy Jones sa om Kanye West. He's just a rapper. Om ni tycker att detta är hiphop så är hiphopen helt död, detta är pop/rnb med hiphop influenser. Men wtf, musikaliskt mästerverk, haha!
Helt överfet skiva, och blir nog 2000-talets bästa hittills. och allt detta tjötet ? tycker inte han stack ut på någon av låta särskilt mycket faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rick Ross lägger ju en sjudundrande vers på Devil in a new dress
AIex P26 Inom hip hop genren är det ett musikaliskt mästerverk. Och han är ju inte bara en rappare i och med att han har producerat många jättebra beats på skivan, och i sin tidigare karriär.
Inom hip hop genren är det ett musikaliskt mästerverk. Lyssna på:
Slum Village - Fantastic vol. 2
The Roots - Things Fall Apart
Common - Like Water For Chocolate
De kommer lite närmare det man kan kalla för mästerverk. Bara för att man lägger till stråkar, 3 minuter långa intron och distade samplingar blir det inte ett mästerverk.
Gryymm platta faktist, va oxå en kanye hatare och tvekade grovt med att ladda ner skivan men gav den till slut en chans o ja säger bara woow hur grymm som helst. The college pojken har blivit en man
AIex P26 och Funkenteller P25 Don't hate, congratulate. Nä men på riktigt, sluta nu med all nonsens, vi evolutionerar alla i vår egen takt grabbar, vem är VI till att döma om föregående talare tycker att det är ett mästerverk? Den räddade förmodligen deras nuvarande tro på framtiden - på andra kliade den uppenbarligen inte någonstans. Alla är nog överens om att den va bra mycket bättre bidrag till hiphopvärlden än va 808s var! Själv älska jag den, skulle också vilja kalla den ett mästerverk. Utan minsta lilla tvekan. Har ni SETT alla som doppa fingret i den? herregud, hur skulle den inte kunna vara det? Sen så hatar jag när man jämnför Kanye med diverse producenter i dom albumen du droppa Funkenteller .. Jag tror kanye, pete rock och questlove sitter i nån studio, lyssnar på "Devil In a New Dress" och dricker hennessy tillsammans medans du sitter här på whoa. Jag med, jag vet. Eller så har jag det i huvudet att dom gör iallafall. Can't we all just get along?
IT'S THE ROC!
Funkenteller P25 Bara för att dom skivorna du droppar är musikaliska mästerverk, är inte MBDTF det? Skulle det inte kunna vara så att den också är lika mycket mästerverk, bara de att den låter anorlunda, vilket säkerligen dom 3 skivorna du nämde gör. Jag tycker nog inte man kan sätta en standard på vad ett musikaliskt mästerverk är. Allt jag vet är att den här skivan är väldigt genomarbetad vilket märks, och hörs tydligt. Den känns på något sätt komplett. Hands down, 5/5. Och Kanye är kung av comeback.
Alla har rätt till sina åsikter, jag svarade bara på påståendet att den skulle va ett mästerverk i hiphopmått, som att det inte gick att göra bättre inom ramarna för det som kallas hip hop. Konstigt tyckte jag med tanke på att det som är mest "hip hop" i skivan är det svagaste, Kanyes rap t.ex. Resten är säkert genomtänkt och välproducerat men i mina öron låter det bara överpretentiöst och krystat. De skivorna jag nämnde är progressiva, genomarbetade och själfulla skivor utan att de försöker vara mer eller mindre än vad de är. Jag tycker inte Kanyes beats är något att ha och vill jag lyssna på rock eller klassisk musik så har jag många, många bättre alternativ än den här skivan. Jag lyssnar hellre på Funkadelic, Bob Marley eller varför inte David Bowie. Ok, jag kan säga så här då för att kompromissa: Det kanske är ett mästerverk i Kanyes mått och jämför man med hans kollegor i rap-industrin är han rena rama guden, men utöver det är det bara hype (min åsikt).
Vad Funkenteller sa.
Straight from the Suarn!
Fattar inte hur ni orkar bolla fram och tillbaka med argument baserade på vad man själv tycker. Alla tycker olika! Någon kan tycka detta är ett musikaliskt mästerverk, en annan kan tycka plattan är skräp. Släpp det bara ! Personligen tycker jag skivan är riktigt bra! Finns knappt ett dåligt spår och låtarna växer mer och mer!
Highfive anyone, anyone?
Niito Fattar inte hur ni orkar bolla fram och tillbaka med argument baserade på vad man själv tycker. Alla tycker olika! Någon kan tycka detta är ett musikaliskt mästerverk, en annan kan tycka plattan är skräp. Släpp det bara ! Det är väl det som är det fina och hela poängen med ett forum? Varför bli så obekväm för att folk diskuterar?
Älskar albumet.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Jag:
"Den räddade förmodligen deras nuvarande tro på framtiden - på andra kliade den uppenbarligen inte någonstans. " Niito:
Någon kan tycka detta är ett musikaliskt mästerverk, en annan kan tycka plattan är skräp. Släpp det bara ! Kunde jag inte bara ha fått ett "Word".. det är så coolt och jag har alltid velat ha ett :(
Som jag ger Roethlisberger P22 ,
word .
IT'S THE ROC!
Jävligt bra är det i alla fall.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Producent
2010-12-03 11:39
Hade det varit en instrumental-platta hade den fått flera spins hos mig. Ni som rådiggar; tycker ni verkligen att alla features och kanyes rap är på "mästerverksnivå" ?
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
är den bättre än recovery?
BBKing, mer kreativt iaf.. Men Kanyes rap slår ju inte Eminems, men tycker ändå detta är bättre, svårförklarat...
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Med tanke på att Recovery är ett uselt album och MBDTF är ett nästintill perfekt album så är det en väldigt enkel fråga att svara på. Och Kanyes rap är definitivt bättre än Eminems.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Och Kanyes rap är definitivt bättre än Eminems En nyinspelning av 8 mile med Kanye i huvudrollen är ett måste. Det hade varit humor.
Manifesto! – this is what we want to see happen For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’ B-sides aayeah!
Några spår är otroligt bra... Lost in the world Dark Fantasy Runaway So appallaed Dom är tunga, rappen sitter, reffen sitter.. Sättet han bygger upp beatet på är så grymt!
Highfive anyone, anyone?
Sjukt bra album, Runaway, Lost in the world, Gorgeous, So Appalled, Blame Game, vafan albumet e otroligt.
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Hans bästa album någonsin helt klart
vid första lyssningen gillade jag enbart Runaway MEN nu är jag förtjust i varenda spår, förutom Devil in a new dress helt klart en 5 av 5!
JKIBMM
sjukt tung skiva.. helt klart hans bästa skiva även om jag älskar hans "tidiga" plattor =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Låter som ett album man inte borde avfärda om det inte passar vid första lyssningen. Ska ge det 2 chanser och återkomma.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Med tanke på att Recovery är ett uselt album och MBDTF är ett nästintill perfekt album så är det en väldigt enkel fråga att svara på. Intressant att denna ståndpunkt nästan ligger precis i motsatsförhållande till det jag tycker. MBDTF är knappast imponerande i jämförelse med Recovey, varken produktion eller rappmässigt. Det är en OK platta, medans Recovery är årets släpp. Att man ens fått för sig något annat är fan snudd på idioti.
Och Kanyes rap är definitivt bättre än Eminems. Ja om bättre är nonsens metaforik och enkelformigt delivery. Krydda detta med enkla 1-2 bar setups och långutdragna vokaler i varje jävla vers. I din värld är det kanske bättre, men då måste du fått i dig något riktigt grymt om du är så borta...
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Jag tycker skivan är ett mästerverk. Den växer för varje genomlyssning. Jag tycker den täcker in så mycket, utan att det känns "placerat". Liksom, Rihanna, Jay-Z, Ross, Nicki, Bon Iver, RZA, B!NK, plus massa fler är med på ett hörn, men det är ändå inget spretigt album. När jag såg spårlistan första gången tänkte jag att det skulle bara balla ur. Men Kanye har sytt ihop allting till en jäkla fin ny klänning att klä rap-djävulen i. Det är ett slags äventyr. Nicki börjar med att läsa nån slags barnvers och sen förklarar Mr West hela skivan med samplen... "Can we get much higher?" Nope, detta är fan 2010s högsta point, om vi ser på hela genomtänkta album. Detta är inte en het skiva, detta är ett album man kommer åter till. Jag tycker att man får hela bilden enbart om man lyssnar på den från start till slut. Det finns sådana episka moment på skivan. Bryggan på Devil In A New Dress, vem kan göra en sån grej? Visst, B!NK proddade låten...och visst, jag har läst nåt om att Kanye själv inte var med när nån producentpolare till han plus Kanyes "personliga gitarrist" gjorde mellanspelet till låten. Men ändå, Kanye valde att köra på det och ja, jag tycker det stycket är helt otroligt. Sen kommer Ross in och mördar. Och det trodde jag inte, när jag såg att Devil skulle få honom som gäst. Pusha's vers på Runaway... När så många dömer ut Kanye som konstbög och pretto, så kommer Pusha in och börjar med...."24/7 3 6 5, Pussy stays on my mind", på det som först lät som ett emobeat... Murda. Nuts. Där, ett bevis på att Kanye vet hur man styr upp en låt. För att inte nämna outrot på samma låt...vem kan göra en sån grej? För mig är skivan vid, det är inte bara en form av rap, som t ex Eminems Recovery. Gillade den plattan men....när Eminem bara kan göra hiphoplåtar, kan Kanye göra ett riktigt mästerverk till hiphopalbum. Tro mig, jag är ett stort Eminem-fan och Recovery har många bra låtar, men ingen kan sätta ihop album som Kanye satt ihop Dark Twisted Fantasy. Jag gillar dock inte att från så många kritikers håll säger dom på releasedagen att det är en klassiker. Sådant ska inte sägas direkt, sådant ska komma ur allmänna åsiker år senare. Men jag är säker på att denna skiva kommer bli en riktig klassiker. För, det gågna året släpptes väldigt mycket bra hiphopplattor, men även om många var riktigt bra var ingen platta ett äventyr för lyssnaren som Kanyes skiva är. Ser man på historien är det inte skitfeta skivor som minns generationer senare, utan det är dom album som hade i alla fall någon röd tråd, eller genomgående tema. Drakes platta gillade jag skrapt, men det är bara en samling låtar. Likaså Ross's Teflon Don. Men MBDTF är, i alla fall för mig, ett nytt äventyr varje gång jag lyssnar igenom det. Och nej, jag är absolut inte och cyklar med nån Kid Kudi-hyllning här, att alla skivor ska vara som hans debutplatta, som en film, scener efter varandra bla bla bla... Jag menar att den här skivan, även om låtarna inte låter likadana så finns det ett genomgående sound hela plattan igenom. Det är stort bara. Stor musik. Jag är ingen musikprofessor men, det känns som att denna platta kommer ha lite liknanade status som Pink Floyds skivor har. Att det är experimenterande högkvalitiv musik som kommer leva länge. Ems, Drakes, & Big Boi's skivor fick mig alla att känna, "damn, feta låtar det här var!" Men det här albumet tar tag i en och det känns som en gåta... som inte behöver några svar. Jag tror jag kommer lyssna på den skivan några ggr per år tills jag dör, och visa mina barnbarn det. Jag tror att Kanye har gjort "klassikern" nu. Den blir för oss vad "Thriller" var för dom äldre.
soundcloud.com/G-O-R-D-A
Jag hade gillat skivan sååå mycket mer om han inte var ett sånt as. hade säkert älskat skivan om han inte jämförde sig med michael jackson och quincy jones. Dom två är legender, kanye är (för mig iaf) långt ifrån en legend. han känns fortfarande mänsklig. Fult att dömma en skiva såhär kanske, men sånt här spelar endå in. Chris browns gulligull låtar var ju inte direkt desamma efter att han slagit rihanna. just sayin. albumet är på många plan nyskapande, men alla låtar är ju knappast helt rätt. för mig fanns det en hel del spår som jag gärna hoppar över. något jag aldrig skulle göra på thriller, off the wall, bad etc
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
ska lyssna igenom plattan ikväll och imon. återkommer!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Alltså, detta är ett detox-album, inte bokstavligt talat, men hoppas nån förstår vad jag menar.