anledningar varför lil wayne inte ska tillhöra genren hip hop /rap
gång på gång stöter man på inlägg där det står att lil wayne inte borde få kallas för hip hop artist.. personligen tycker jag att han är en grym mc med grymt flow...skriv gärna era argument varför han inte borde tillhöra hip hop här
Finns ingen anledning. Han är en rappare som gillar att experimentera med sin musik och försöka sig på andra stilar.
han är en tung mc som blivit lite missunderstod känns det som
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
För att han är en av de rappare som syns mest i mainstream helt enkelt. Man är bara äkta hip hop om man inte tjänar pengar på sin musik, eller? Tycker också att Wayne är en grym mc, problemet är bara att hans röst oftast ställer sig i vägen för mig när jag försöker lyssna på honom. Vilket jag antagligen inte är ensam om att tycka heller.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Att säga att han inte är hip hop är ju befängt. Sen saknar jag den gamla Weezy, inte den här hostmedicin pundaren vars texter man inte fattar ett skit av.
At the gates of Eternity...
hostmedicin pundaren hahahahhahahahahahhahhaa
Inte för att det spelar så stor roll... Men sa inte KRS-One nyligen att Wayne var bland dom bästa rapparna just nu?
?, flera rappare tror jag har sagt det.
Sen saknar jag den gamla Weezy, inte den här hostmedicin pundaren vars texter man inte fattar ett skit av. co-sign
gamla weezy är riktigt grym =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Bara checka skillnaden på The Carter II och den 3'an, helt sjukt vilken skillnad :S
At the gates of Eternity...
Wayne är grym! Om det är någon som inte hör till hiphop så är det kanye west
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Klart han är en MC. Men om man måste ge en anledning så vore det väll med anledning av hans "rock" skiva.
det är precis som i denna video (0:30 ´den här idioten som skriker här...)
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Inte för att det spelar så stor roll... Men sa inte KRS-One nyligen att Wayne var bland dom bästa rapparna just nu? Eminem har även sagt detta
Weezy är grym, nog fan är han hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han sa någon gång att han var världens bästa rappare eller något sånt. Det enda jag ogillar med dagens nya rappare är deras kaxiga stil, de må va bra men de kan inte jämföras med hip-hopens legender. Tex jämför 2pacs karisma och stil jämfört med han. Har aldrig sett någon så jävla glad och glädjespridare som 2pac på scenen =)
visst passar wayne in i dagens mainstream, vilket tekniskt sätt gör honom till hiphop. jag har hört några låtar som e bra med honom men de är inte mkt. stör mig mest på hans val av beats, tror mitt största problem med honom ligger där, sen så känner jag inte hans texter oftast eller sengångar-flow... men detta är ju mest en smaksak.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Dizzy, jag vet hur din stil är och jag vet hur waynes stil är, kanske har något med det och göra varför du inte diggar hans beatss?;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dizzy, jag vet hur din stil är och jag vet hur waynes stil är, kanske har något med det och göra varför du inte diggar hans beatss?;) självklart har det det ju? jag har ju min personliga smak när det kommer till min egen musik och sen en liknande smak när det gäller musiken jag lyssnar på.
artister jag lyssnar på och diggar mest är bl.a
Eminem + vissa D12 (såklart) Vinnie Paz + Jedi Mind Tricks Fort Minor Classified Flipsyde Promoe + Looptroop Afasi & FilthyLite mer "underground";
Anxious Asma Danish + några från DP Sound Sircuz Shazaam Pato Pooh Prop Dylan TrainSpotters (nyligen börjat lyssna på) för att nämna några st, och dom är inte rangordnade. men dessa lyssnar jag på just för deras beatval är i min smak, dom har nice attityd o Delivery samt så har dom oftast väldigt tilltalande texter som är väldigt genomtänkta. vilket jag inte hört så mkt av från Wayne. som sagt, smaksak :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2010-10-20 21:35
"Eminem har även sagt detta" Then it must be true!! eller? klart han e hiphop, men ja skäms när folk tror att det e det ja lyssnar på när de hör hiphop.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
uddart om du ogillar kaxig stil kanske du borde testa dansband eller något liknande
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
För att han inte gör hiphopmusik?
Inte hiphopmusik? Öh? Missat 90% av hans plattor?
Bitches Ain't Shit
uddart om du ogillar kaxig stil kanske du borde testa dansband eller något liknande Lil wayne har bragat om att han är goat, likaså jay-z. Men ingen av dem är i närheten.
Bra jobbat kohler anyway
För att han inte gör hiphopmusik? Självklart skulle detta komma från en snubbe som är fanatiker inom hip hop från tidigt nittiotal.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Självklart skulle detta komma från en snubbe som är fanatiker inom hip hop från tidigt nittiotal. Vad jag vet hans fanatism inom hiphop börjar ngnstans i slutet av 70-talet och sträcker sig fram tills nuet
WWW.COULISSE.SE
Vad jag vet hans fanatism inom hiphop börjar ngnstans i slutet av 70-talet och sträcker sig fram tills nuet Då är blev ju hans påstående om att Lil Wayne inte gör hip hop-musik bara ännu mer patetiskt isåfall.
Varför då? De som vet mer vet mindre?
WWW.COULISSE.SE
Uddart ... Du e så patetisk så jag fattar inte att jag ens orkar skriva till dig, men iaf. Bra att du VET hur det ligger till då, du kanske har en top-10 lista till mig så jag vet vilka som e bäst? Kommer från en kille som säger att tupac e goat. Inte många som lyssnat ett litet tag som har det, du kan komma tillbaka om några år o be om ursäkt de e lugnt. O btw, tupac har ingen kaxig stil va? Om du kollar runt lite så ska du se att de e många som har jay-z som goat, men jag antar att du har rätt haha. Inget emot tupac som så du får gärna tycka att han e bäst, jag tror bara att du om några år inte kommer göra de. Jag kan inte fatta att ja orkar skriva de här.
visst är han hiphop, men personligen tycker jag inte han är bra..
"Smart went crazy, truth went trendy, the story got lazy so I rewrote the ending" - Slug
De som vet mer vet mindre? Nu hänger jag inte riktigt med. Om han nu är så fanatisk inom hip hop "from start to finish" så att säga, så borde han väl veta bättre än att säga att en av världens just nu kändaste hip hop-artister INTE gör hip hop-musik?
Uddart ... Du e så patetisk så jag fattar inte att jag ens orkar skriva till dig, men iaf. Bra att du VET hur det ligger till då, du kanske har en top-10 lista till mig så jag vet vilka som e bäst? Kommer från en kille som säger att tupac e goat. Inte många som lyssnat ett litet tag som har det, du kan komma tillbaka om några år o be om ursäkt de e lugnt. O btw, tupac har ingen kaxig stil va? Om du kollar runt lite så ska du se att de e många som har jay-z som goat, men jag antar att du har rätt haha. Inget emot tupac som så du får gärna tycka att han e bäst, jag tror bara att du om några år inte kommer göra de. Jag kan inte fatta att ja orkar skriva de här. Kul att du skrev till mig Kohler. Det värmer i hjärtat. För även du har gjort ett misstag.
2pac var aldrig kaxig innan mot någon innan death row tiden. Och då hade han en anledning. Om du har läst på 2pac, så kanske du vet omständigheterna. Man skulle kanske inte bli så glad när man hjälper en viss notorious upp till toppen och får ingen cred för det?
Att ha jay-z som goat kan va blandade argumentationer. Men det är för många som inte om att han är en copycat, som tar andras lyrics för att göra sig själv känd. Sedan så tycker folk att han är bra som rappare bara för han är en bra entreprenör osv, rik etc.
Men om man har gjort över 13 album över en 7 års karriär som rappare så får man nog tänka lite. Jag tycker personligen han är bäst, men det är svårt att ändra någon annans åsikt. Men kan istället äga dig istället pga din kaxiga attityd och ditt ovetande.
Nämnde jag att han är näst bäst säljande rapparen och har bara rappat i 7 år? Men nu vet du !
Nu hänger jag inte riktigt med. Om han nu är så fanatisk inom hip hop "from start to finish" så att säga, så borde han väl veta bättre än att säga att en av världens just nu kändaste hip hop-artister INTE gör hip hop-musik? Här har vi din åsikt mot hans åsikt. På vilka grunder kan du utesluta att din åsikt är tyngre än hans ,du som har lyssnat på hiphop i ett par år och han som var där från början?
Btw, jag har aldrig hört en Lil Wayne-låt tills nu,slog upp lillipop på youtube. Orkade lyssna typ tills 1:40.Beatet var typ bossanova från trummaskinen som man kan playa från vanlig svensk orgel + lite effekter i bakgrunden, fanns ingen rap,shuno sjöng i autotune .Kanske det är hiphop idag och jag missade tåget fo real,kanske borde jag bygga tidsmaskin och fucka ur 20 år bakåt
WWW.COULISSE.SE
Men herregud du var bara för mycket. Och du är rolig när du säger "jag slog upp LOLLIPOP på youtube".. I Rest my case.
Ja tupac är en av de mest säljande rapparna genom tiderna vart vill du komma med det? Han har blivit en symbol o hade inte sålt i närheten om han inte blivit dödad på de sättet, du hade säkert inte haft honom som din favoritrappare heller. Du verkar i övrigt inte ha någon som helst koll på hur man kommer någonstans i t ex hiphop världen. ALLA rappare, producenter osv i Usa har just den här attityden du verkar störa dig på .. Det är den typen av krävande, kaxiga o ibland jobbiga människor som kommer någonstans. De du säger om jay-z e helt fel .. Copycat? När ska folk lägga ner de där snackat asså.. Bra rappare för att han e en entreprenör o rik? Va fan snackar du om egentligen?
kohler - Du får det att låta som att alla började digga 2pac bara för att han dog, han skapade underverk redan innan han dog och det finns det ju försäljningsstatistik på som bevis. Och 2pac blev ju som kändast i sin karriär innan han dog, så det är väl klart som fan att försäljningen ökar efteråt också? Säger inte att hans död inte påverkade försäljningen och hans ökade popularitet, men att säga saker som att han troligtvis inte hade varit någons favoritrappare om han inte dog, det är ju bara löjligt.
Kohler, du får tänka över det du just sa
FBWS Jag skrev tidigare uppe i trådan att folk gärna går ha 2pac som sin favoritrappare, det är lugnt han var helt klart en bra rappare, men jag vet ingen (förutom de som just börjat få upp ögonen för hip hop) som ser tupac som en riktigt tiptop rappare. Det är ju löjligt att tro att folk hade varit lika hysteriska över honom som de är idag om han inte dog, o framför allt på det sättet han gjorde.. uddart jag trodde faktiskt att något sånt där skulle komma från dig, eftersom du uppenbarligen inte har någonting att komma med :)
haha så du säger det. Har du sett vad han har åstakommit? Som fbws sa så var han redan uppskattad när han levde. Så han fick ingen överdriven uppskattning efter han dog. Och vem annars är bättre än 2pac enligt dig? Det är tråkigt att alla dagens rappare försöker kopiera hans stil, men ändå så kan han inte va nummer 1? Eller de 13 album han gjorde under den tiden han levde som ingen annan har åstakommit. Eller alla hans top låtar. Vilka kan matcha med han? Biggie: Nej Rakim: Kanske Jay-z : absolut inte Nas: kanske
Vi kommer ingen vart med detta, men 2Pac kommer alltid vara en legend och kan ingen ändra på =) Håll er till tråden nu, diskutera om 2Pac i PM istället.
Haha att ja skulle ta de här till pm finns inte en chans. Ja jag har sett de han åstakommit, jag tycker all on eyes on me är enda jämna plattan. De här handlade från början om att du inte accepterade att folk hade jay-z eller lil wayne som goat:s. Vilket så klart är idiotiskt, de finns inge rätt o fel. Jag lovar att de finns extremt många som inte har 2pac på sin top-10. Jag e till och med ganska säker på att fler har jay-z där än 2pac.. O en sak till 2pac har jävligt kaxig stil när ska du förstå det ? Uddart du får tycka vad du vill men du har ju helt fel i de du säger, 2pac var på inget sätt först med den stil han hade. Ingen överdriven uppskattning efter hans död haha nej okej visst.
Vilka kan matcha med han? Biggie: Nej Duuuude. Du sätter rakim och nas som ett "kanske" men sätter ett starkt nej på Biggie.
Dummaste jag hört på länge.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Kohler kan du växa upp. Jag är fullt medveten om att folk har en personlig åsikt. Men det du vägrar förstå är att det finns flera stycken bättre än lil wayne och jay-z. Och om inte 2pac är på din top 10 lista så är väl rappare som justin biever och ludacris med istället eller?
Ingen annan har åstakommit vad den mannen har gjort, verkar som du bara ha lyssnat på 1 album sen tror du att du kan allt. Ja, han har en kaxig stil. Men det är inte en majoritet av hans låtar, men du har ju bara lyssnat på all eyez on me som kom direkt efter han hade kommit ur fängelset. Och det var då han var som "argast" efter all trashtalk han stått ut med från east coast rapparna. Det enda jag inte accepterar är ignoranta ungar som du.
Duuuude. Du sätter rakim och nas som ett "kanske" men sätter ett starkt nej på Biggie. Dummaste jag hört på länge. Biggie är en copycat som copade hela 2pacs stil och hans liv. Det är beskriver med Ready to die, så han kan få lite respekt för sitt life after death. Sen finns det inte många rappare som är så "real" som 2pac. Och det tycker jag spelar en stor roll.
någon mer än jag som tycker uddart börjar bli lite små stalker/fanboy-läskig??? Du säger i ena mening att jag får ha en personlig stil, sen att jag MÅSTE förstå att det finns bättre rappare? Förstår du själv innebörden av vad du skriver?
Ovanstående diskussion är lika meningslös som " Vem var var bäst, Maradona eller Pele " Det går inte att jämföra människor så som ni gör. Man kan säga att 2pac var bäst i sin tid. Men musik utvecklas och rappare med. Men vissa fattar aldrig sådant. Friidrott är väl det enda som man kan säga att någon är världsbäst med tanke på att man har ett mått på hur bra man var, tex tid, cm etc etc =)
Highfive anyone, anyone?
Diskussionen e inte alls dum, det är bara uddart som är dum, o därför försöker ja klargöra några saker. Ja man kan säga att tupac var bäst i sin tid, men man kan lika gärna säga att jay är det, eller Pimp c, eller biggie, eller att z-ro, eller young jeezy, eller Nas, eller scarface. de va uddarts bulla attityd ja inte orkade med bara.
Ska inte den här tråden flyttas till Rock, pop & annat-forumet?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
OpeL - rolig snubbe
Producent
2010-11-06 14:38
Ja, Lil Wayne kanske gör hiphop musik. Jag vet inte om jag någonsin tyckte att No Limit & Cash Money släppte hiphop musik men No Limit hade ju Snoop och det e ju utan tvekan hiphop och jag kanske skulle kalla Juvenile med lite ansträngning för hiphop musik. Så vad är skillnaden på Juve's musik och Lil Wayne's? Kommer ihåg att No Limit och Cash Money brukade kallas för "Bounce" i slutet av 90 talet. Vet inte om jag tycker att "Bounce" är hiphop musik mer än variant på rap. När "Hot Boys" kom så var de ju en form av pojkband från slummen nästan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
När "Hot Boys" kom så var de ju en form av pojkband från slummen nästan. Var det verkligen från slummen? Kommer ihåg att de sprang genom villaområde klädda i ice och käkade hummer
WWW.COULISSE.SE
i m not houman med lil wayne.. kan jag lätt säga är en av dom bästa hip hop släppen i år