Celph Titled & Buckwild – Nineteen Ninety Now (Artwork x Tracklist)
Revisiting the classic SP-1200 and Akai-S950 sound that reigned supreme in Hip-Hop’s “Golden Era,” the beats on Nineteen Ninety Now were originally produced by Buckwild between the years of 1994-1995–but never recorded to. Buckwild fondly recalls what it was like to dig back into those crates “although I’ve stayed ahead of the times as a producer, it was a lot of fun to load up these old disks. Joints I forgot I even had, stuff I haven’t heard in 15-years. It was definitely a welcomed experiment that turned out amazing. Further, he comments on the concept he and Celph embarked on and its possibilities in the future “essentially this is a concept album that’s a first of its kind. I wanted to be able to resurrect a 90’s sound that once was and combine it with 2010 rhymes. I consider this album to be monumental because it could literally not only change the game, but change the way people feel. Dudes complain about the game but they ain’t doing anything. Nobody has done this concept before us. I wouldn’t be surprised if this creates a demand for other MC’s and producers who were around in the 90’s to get together and dig through shoeboxes of floppy disks to feed the fans more of the lost sound they still crave for and I’m all for it.” 01 The Deal Maker 02 Out To Lunch f. Treach of Naughty By Nature 03 Eraserheads f. Vinnie Paz (of Jedi Mind Tricks) 04 F*ckmaster Sex 05 Swashbuckling f. Apathy, Ryu & Esoteric 06 I Could Write A Rhyme 07 Hardcore Data 08 Mad Ammo f. F.T. & R.A. the Rugged Man 09 Tingin’ 10 There Will Be Blood f. Sadat X, Grand Puba, A.G., O.C. & Diamond D 11 Miss Those Days 12 Step Correctly 13 Wack Juice 14 Styles Ain’t Raw f. Apathy & Chino XL 15 Where I Are 16 Time Travels On f. Majik Most & Dutchmassive
cooolt
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
SeanPrice Står 26 oktober på bilden.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent
2010-08-24 18:59
kommer bli töööööng
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
det här kan jag inte missa, kommer nog vara väldigt tungt!
Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
16 spår av bara massa feta punch lines. Behöver man mer?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
fan låter tuuuuuungt som sagt fet!
05 Swashbuckling f. Apathy, Ryu & Esoteric LANGA plus att det VERKLIGEN är på tiden att ra och celph är på en låt tillsammans
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
jepp låten med r.a o celph ska bli väldigt rolig att höra.
10 There Will Be Blood f. Sadat X, Grand Puba, A.G., O.C. & Diamond D Booya! Detta lär bli riktigt fett, hela plattan.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
SWEET!!
http://soundcloud.com/ey-rainy-dayz/
finns två låtar läckta från skivan, de låter tungt. den ena är den med Chino XL och Apathy.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Celph Titled & Buckwild - Mad Ammo feat. F.T., R.A. The Rugged
Producent
2010-10-26 14:47
fett att dutchmassive gästar, det här kommer nog bli årets släpp.
Den är så jääävla bra! Kommer i byxan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lyssnade i flrmiddags, hann inte gå igenom varje låt men vid första lyssningen fick man några guldkorn direkt...
Sjukt att Buckwild haft alla dessa beats bara liggandes sen 93, Celph drar ner helheten som fan dock finns en miljard MCs som skulle kunnat göra detta bättre vilket man tydligt märker på alla "feat" spår där Celph blir outshined i parti och minut. Släpps denna instrumental version only kommer den snurra mycket, annars inte.
snubben har skön röst, hyffsat flow och är sjukt rolig. underhållning helt enkelt.
snubben har skön röst, hyffsat flow och är sjukt rolig. underhållning helt enkelt. Han är helt sanslöst corny, Apathy hade varit ett 1000x bättre val för en sån här skiva om man prompt måste välja en Demigodz medlem, annars finns det dussintals andra som gjort beatsen betydligt mer rättvisa.
Celph är skön, men alla beats va skittråkiga.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Måste tyvär hålla med, celph är en av mina favorit artister men ojj vad fel beatval till fel mc. Celph gör sig inte på sånna här beats, han passar inte beatsen och beatsen passar inte honom. Låter faktiskt riktigt tråkigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja alltså beatsen är hur feta som helst, och när man hör alla "feats" och vad dom gör på dom så blir jag arg för att man slösat 16 såna här beats på någon som Celph.
denna plattan är DOPE! inne på andra lyssningen. LOVE IT! sluta whina för hur mkt bättre ni tror plattan hade varit. lär dig njuta av det som är istället!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Fan vad tråkigt att en skiva med en av världens bästa producenter ska förstöras av en av världens tråkigaste rappare. Hoppas det kommer en instrumental version av skivan senare.
tror Blir inte "tror" när feats på den stampar sönder beatsen fullständigt och visar att Celph inte spelar i deras liga. R.A tex outshinar något helt vansinnigt. O.C med för den delen.
Hellre någon som kan hantera beatsen än någon som ligger offbeat på dom.
Beatsen passar helt enkelt inte till celphs stil, han har visat att han kan outshinea alla när han featat andras låtar och bland annat är han en av dom bästa i AOTP!
^ nej Celph passar betydligt bättre på den här typen av beats än AOTPs grejer. fantastisk skiva men var fan kan man köpa den?? megastore.se har den inte, recordhunter har den inte, ginza har den inte, cdon.se har den för typ 220 spänn + frakt...
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
nej Celph passar betydligt bättre på den här typen av beats än AOTPs grejer håller med !
tycker skivan e grym än så länge , ska inte säga för mkt har bara lysnnat igenom en gång hittills men jag gillart
Värdelösa beats, props till swashbuckling för ett hyfsat fresh koncept, "oldschool" är inte min grej.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Årets släpp, no doubt! Har hittat ett par favoriter redan, The deal maker, vilket beat! Ni som säger att Celph inte gör beaten rättvisa kan suga min, han håller det i alla fall 90-tal som så få andra nowadays! Han förtjänar all respekt bara därför.
Ni som säger att Celph inte gör beaten rättvisa kan suga min, han håller det i alla fall 90-tal som så få andra nowadays! Han förtjänar all respekt bara därför. Anledningen är att han inte _KAN_ annat, och det han gör finns det andra som gör _JÄVLIGT_ mycket bättre, Apathy är ett bra exempel på en sådan person och som även evolverat som rappare och utvecklats. Celph har stått still sen dagen han började med sin skittrista 1-2 punchline rap som inte ens är speciellt vitsig eller smart.
Jag påstår inte att Celph är bästa rapparen i världen heller, kan hålla med om att Apathy är mer roande att lyssna på i längden. Men jag förstår inte vitsen med att hata den ena över den andra när dom är i samma crew ändå. Själv hade jag gärna hört Chino XL på någon fler track då han dominerar Styles ain't raw :)
förstår inte hur alla kan klaga, var glada för att ngn drivit igenom att skapa en platta med gamla feta 90 tals beats och gjort ngt som saknats länge.
förstår inte hur alla kan klaga, var glada för att ngn drivit igenom att skapa en platta med gamla feta 90 tals beats och gjort ngt som saknats länge. folk verkar vilja ha någonting, sen när dom väl får det så ska dom klaga på det så mycket dom bara kan. tragiskt.
om nu ni som inte gillar detta tycker den e så hemskt dålig, sluta lyssna och hoppas på att era favoriter tar samma initiativ..?
Fet platta åter igen!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2010-10-29 14:20
celph är ju över nästan allas huvuden som gästar skiten. inget snack om det. jag menar, sätt R.A på ett technobeat, hur bra är han då tror du?
jag menar, sätt R.A på ett technobeat, hur bra är han då tror du? han ska inte va på såna skitbeats. endast ett ynka fåtal som gör dom beatsen lyssningsbara och i vissa fall bra t.o.m.
definitivit, definitivt top-3 släppet detta året. VINTAGE fucking DITC beats från the '90s, har verkligen saknat detta soundet och är helt amazed av hur bra Celph låter på denna typen av beats och alla gästerna MÖRDAR. incredible LP!
Producent
2010-10-30 14:35
frankly skiter ja i om celph titled passar eller inte, Buckwild är en av mina all-time favoriter så denna ska lyssnas sönder!
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
brb2009 P32 Jäääävlar vad du hatar loss. Vi fattar, du är en av få som är dumma nog att inte älska Celph. Det är ditt problem, dra inte ned andra i skiten. Celph Titled är överlägset den tyngaste i AOTP och en av världens fetaste rappare. Han skiner alltid starkast, oavsett konstellation. Ska lyssna igenom nu, förväntar mig inget mindre än årets album.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
du är en av få som är dumma nog att inte älska Celph. Det är ditt problem Ja, en av få därför all negativ kritik som riktas mot albumet enbart riktas åt Celph håll, och folk överallt unisont kräver en instrumental version av albumet släpps.
Hade du låtit någon D.i.T.C medlem spotta över detta så hade du haft en 90s klassiker direkt, för produktionen är världsklass.
En rappare som Celph som är hit/miss borde inte släppas lös över en sån här ljudbild, för han klarar inte göra den rättvisa med sin alldeles för ensidiga "stil" Chino kan göra punchline rap, Celph kan det inte.
Det blir övertydligt på "There Will Be Blood" att Celph inte spelar i samma liga.
Du är allvarlig alltså? Damn... skumt. Jag fattar verkligen ingenting av din kritik mot Celph som rappare. Okej att du tycker att han inte passar sig till dessa beats, det får stå för dig och är åtminstone en åsikt värd att ta i beaktande. Men att du ens tror att du kan övertyga någon om att han "inte kan göra punchline rap" när han är världens främste på just det - ja, då blir det bara onyanserat hat i min bok. Tråkig inställning från dig där. Hur som, nu vet vi att du hatar. Sluta sprid dålig stämning i tråden.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
när han är världens främste på just det Vem som helst någorlunda van med pennan kan skriva den typen av punchline rap som Celph gör, att du fult försöker klumpa ihop välunderbyggda argument till "hatar" säger väldigt mycket om din egna retoriska förmåga eller ja totala avsaknad av sådan är väl en mer korrekt formulering.
Chino är ljusår ovan huvudet på en sådan som Celph.
Lägg av nu.. årets skiva utan tvekan.
brb2009 P32 vet inte vad han snackar om bara..
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/