Det verkar som att Jay-z(Hova) har dödat Auto tone
Är det bara jag som inte hör auto tone i rapmusik mer?? har inte hört någon auto tone hiphop låt på länge nu. Jay-z lyckades begrava auto tone för gått. Tack jay :)
AutoTUNE ! (sry om jag e dryg.) Kommer förövrigt inte på nån ny låt med autotune, men tvivlar på att Jay har dödat det (om han inte har payat de främsta användarna av det i gemet att sluta förstås.) =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det verkar som att Jay-z(Hova) har dödat Auto tone haha tror du att folk inte skulle veta vem Jay-z va om du inte lade till det? ^^
anyhow så har du nog faktiskt lite rätt i det du säger, coolt! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Hmm... faktiskt! :o bra observation må jag säga.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Va? Jag hör det hela tiden, fortfarande. D.O.A var en låt med ett underbart budskap, men tyvärr har den verkligen inte den "impact" som man önskade.
At the gates of Eternity...
Dj Khaled - All I do is win, Diddy - Hello, Good morning, Ke$ha - Blah Blah Blah, Big Boi - Shutterbug, Donnis - Gone, Lil Wayne - Knockout, Nicki Minaj - Your Love, Drake - Find You love, Usher & will.i.am - OMG....
Dj Khaled - All I do is win, det e inte autotone tycker inte jag iallafall dom andra har jag inte hört
Big Boi - Shutterbug Det är väll ingen klockren Autotune låt, Drake - Find Your Love har väll inte heller någon tydlig autotune.
haha att jag aldrig någonsin hört någon av de låtarna måste innebära att ja inte lyssnar på radio, ever! right? xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
@? Talk-box är inte samma sak som autotune.
your heart pump project kool-aid
nej men dom kan användas till samma sak.
Sen så måste ni ta en tripp till andra sidan av Atlanten, auto-tune is still the hottest shit over there, tyvärr.
Talk-box är inte samma sak som autotune. nej men dom kan användas till samma sak. Dom kan båda användas till att förvränga rösten till en synth, skillnaden är att talk box kräver riktiga skills och låter bra. Jay-Z pratade inte om talk box på D.O.A. och folk som blandar ihop de två har inget öra för musik och borde fokusera sin energi på fotboll eller nåt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lil wayne är i fängelse, kan va därför man inte har hört något på länge.
www.myspace.com/wiebeltosebbe
och folk som blandar ihop de två har inget öra för musik och borde fokusera sin energi på fotboll eller nåt. blablablabla... jä vet mer än dig... blablblalbal....Okey... Men då kan vi ju börja med att T-Pain faktiskt använder en vocoder rätt ofta... Och sluta med skit som att det skulle krävas mer skillz att använda en talkbox än autotune.... titta på dom... Du kan inte göra fel på en talkbox! slang i munnen. koppla in keyboard. Spela. Det du säger/sjunger blir i dom toner du spelar...
Jay-z kan suga min svarta...! T-pain aka Nappy Booy är hur tung som helst! Jay är bara jelous för att han lyckas aldrig droppa riktigt feta clublåtar som T-pain gör ;)
Samolele P22 så du menar att t-pain är bättre än jigga?? hahahahah sånt här kan man bara se och höra på whoa
Hehe Jigga har alltså inte droppat feta club bangers?
Det går inte ens att jämföra Pain & Jay, den ena r&b-singer och den andra rapper
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
blablablabla... jä vet mer än dig... blablblalbal....Okey... Men då kan vi ju börja med att T-Pain faktiskt använder en vocoder rätt ofta... Och sluta med skit som att det skulle krävas mer skillz att använda en talkbox än autotune.... titta på dom... Du kan inte göra fel på en talkbox! slang i munnen. koppla in keyboard. Spela. Det du säger/sjunger blir i dom toner du spelar... Nej, det är ju fan sant. Varenda människa kan ju spela piano, det är ju bara att trycka på de där svarta och vita knapparna så kommer det ju ljuv musik. Att sätta på en plugin däremot är ju något av det svåraste att bemästra, det är ju nästan lika svårt som att öppna ett fönster eller sätta på en vattenkran.
Och att T-pain använder vocoder ibland är ju trevligt men det är inte det som är hans trademark.
? var fan ett passande jävla namn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller P25
du vet att du måste ställa in skalor och toner för att få autotune att låta okey. Och jag är inte säker men jag tror att man kan spela på keyboard för att få rätt toner. Vet iaf att andra liknande effekter funkar så. Alltså exakt som en talkbox. Fast mer saker du måste göra innan...
Känns mer som det här börjar handlar om att det är mer riktigt/respekterat att använda en talkbox bara för att det är svårare (eller äldre)... fast det knappast är svårare... Visst autotune är lättare att få tag i. sök autotune + torrent i google och du har autotune på en kvart. Det kan du inte göra med en talkbox.
Men hur du än gör så måste du fortfrande lära dig och spela/skriva musik. Det är ju inte direkt som det bara är talkbox som du använder musik för att få det att funka...
Och även om du troligen aldrig kommer att erkänna det men T-Pain är en duktig låtskrivare och duktig musiker. (gjort en hel del dåliga låtar också) Men när han väl gör riktig sköna R&B låtar så är det bra musik. Med eller utan autotune. Och det jag tror jag försökte säga för längesen är att D.O.A aldrig handlade om T-Pain, Kanye eller Wayne...
D.O.A. handlade mer om sånt här:
^^Och liknande grejar har iaf inte jag hört sedan D.O.A....
BBKing 23 jag tycker snubben är riktigt pinsam... han är 40+ och vill fortsätta leva i rampljuset..varför ? han hade sin tid när han bazzade Beyonce för första gången...han var bra då... men från ingenstans dök T-pain upp och chockade hela världen med sin nya stil som ingen tidigare har varit i närheten av... killen kan allt ! alla snackar om att han inte kan sjunga utan sin auto-tune..checka på youtube själv annars så kan du få se hans uppträdande på jimmi kimmel live.. checka där man..checka ;)
Haha du är sarkastisk eller hur? :)
Producent
2010-10-02 00:49
Autotune används inte alltid sådär överdrivet som att det låter som en robot röst. Mary J. Blige gick lite emot branchen när hon slog igenom för att hon vägrade använde autotune även när hon sjunger lite falskt ibland. Har inte hört T-Pain live men det går att använda autotune live. Är det inte det Enrique Iglesias och sångaren i Red Hot Chili Peppers t.ex använder?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
T-Pain kan sjunga, att han inte kan sjunga utan autotune är bara trashtalk.
så du menar att t-pain är bättre än jigga?? hahahahah sånt här kan man bara se och höra på whoa Haha, det finns inget mer underground kåt place som whoa. T-Pain enligt mig är mycket roligare att lyssna på, även fast Jay-Z är skön i nåra låtar. Skiter fullständigt i om han har lite autotune, han har fanimej en av de coolaste rösterna ever.
Ok, men vem e det som e underground? T-pain eller JayZ?
Wow det här hade jag glömt men wtf...
? Jag vet hur Autotune funkar och allt är efterarbete vilket betyder att du kan sitta och pilla tills du är nöjd. Visst, är du inte haj på musikteori kräver det säkert mycket arbete, men det kräver inga musikaliska färdigheter whatsoever.
Med talk-box måste du kunna spela bra för att få det att låta bra och även kunna sjunga samtidigt. Det du spelar/sjunger är det som fastnar på "bandet" så är du inte skillad blir det inte bra.
Och även om du troligen aldrig kommer att erkänna det men T-Pain är en duktig låtskrivare och duktig musiker. Jag har aldrig påstått att T-Pain inte är bra. Diggar bla In Love With a Stripper och Freaknik-låtarna va feta. T-Pain är en av få Autotune-nissar vars låtar (vissa i alla fall) som faktiskt skulle kunna låta bra även utan Autotune (förmodligen 1000 ggr bättre med Talk-box). Problemet är att efter han gjorde det populärt bland R&B- och "hip hop"-nissar har det blivit helt missbrukat och de flesta gör faktiskt otroligt dåliga låtar med gräslig (autotune)sång
F.ö., bilderna där du jämförde autotune och talkboxen är kanske det mest efterblivna jag har sett.
Lägg till den här bilden under talkboxen din lekman:
Du kan inte göra fel på en talkbox! slang i munnen. koppla in keyboard. Spela. Det du säger/sjunger blir i dom toner du spelar... Lägg av. Du kan inte göra fel på autotune, ställ in skalan och kör.
Med talkbox så måste du forma orden rätt, väsa fram ess och ibland hårdare konsonanter som p och t för att få tydlig röst. Sen så ska du ju spela på keyboardet samtidigt, och spelar man fel så får man ta om. Och glöm inte ratta fram rätt ljud på synten. svårt att få till snygg talkbox med en basig, långsam pad tex... Det är mer en konst att använda Talkbox om man säger så.
T-pain tycker jag dock är en av få som verkligen använder autotune på ett kreativt sätt. och man hör ju att han kan sjunga, men varför ska han dissa sitt sound. bland lekmännen kallas ju autotune för "t-pain-effekten".
du vet att du måste ställa in skalor och toner för att få autotune att låta okey. Och jag är inte säker men jag tror att man kan spela på keyboard för att få rätt toner. Vet iaf att andra liknande effekter funkar så. Alltså exakt som en talkbox Testa att spela in dig med talkbox och med autotune så får du se vad som är lättast. det blir ju inte ens i närheten av samma ljud! ska du säga att vocoder är samma sak också eller?
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine