I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tråkiga album omslag

Utländsk Hiphop - Allmänt

Användaren är inte inloggad ? 

2010-07-26 19:04

Tråkiga album omslag

Hehe. Av någon anledning kom jag och tänka på vilka tråkiga omslag en del artister har på sina album. Fastnade lite på "kolla jag har ett ansikte och har glömt bort hur man ler" stilen. Som kanske är den absolut tråkigaste... Posta gärna några av de tråkigaste eller bara allmänt dåliga album omslag!

Här är mina tryck upp kamran så nära det går och helst utan någon efterarbete:

^^det är iaf några andra färger i bakgrunden.

^^Svart bakgrund är fint...

^^Ja svart bakgrund...

^^Svart...

^^det händer något i bakgrunden iaf...

^^Oj! Vit och röd text!

^^...Vit och röd text!

^^Bara röd text...

^^Suck...

^^...röd.... suck...

^^....blå... suck...

^^"Och då försöker vi... Ett lende tack!"

^^"Jag kan luta på huvudet, är det bra?"

^^Vifta på händerna!

^^"Jag har ett ansikte... och ett jätte fult halsband..."

2010-07-26 19:21
haha, ser ju helt sanslöst ut när man radar upp dem sådär. Alla ser ut att ha använt samma tråkiga mall.
njut

2010-07-26 20:11
"Black on both sides", anser jag vara ett av de snyggare omslag som finns. Klassisk porträtt på Mos utan en massa text...synd bara att skivan inte är lika bra som omslaget.
"Music" och "raw footage" tycker jag också är vackra fotografier som helt klart förtjänar sin plats som omslag.
Resten är ju bara trams...

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2010-07-26 20:39
Många av omslag här är riktigt snygga... Men tråkiga. Tror jag stör mig för att många av albumen ska vara sånna mästerverk (enligt artisten iaf) och koncept album men omslagen, som ska representera dom, har absolut inget med hela konceptet att göra. Men Mos def lyckades väl med Black on both sides eftersom det är en bild tagen bakifrån på baksidan av albumet. It make sense!

Meeen...

^^LL tänker: "hmm... Har jag verkligen haft några hits sen min förra greatest hits skiva?..."

^^Den är faktiskt inte så dålig. Men albumet hetter "If tomorrow comes..." va det allt ni kunde hitta på?

^^X: "Det här är mitt första independent album... Jaha det syns?..."

^^King... Jaha... Öhh.. En svartvit bild av dig själv va allt du kom på?

^^Svartvit och röd! Wow!

^^Krs har inte bara en stor näsa. Hans panna va det enda som fick plats här...

^^Var tvungen att luta sig bakåt för att få med näsan....

^^"Jag är Rakim! Jag behöver inte snygga omslag..."

Jaaa....

2010-07-26 21:00
hellre ett enkelt foto än överdrivet photoshoppade omslag tycker jag...typiska mixtapeomslag är det fulaste jag vet, när dom klämmer in så mycket effekter och detaljer som möjligt... då får det hellre vara ett tråkigt foto.
"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2010-07-26 21:37
men nu snackar vi inte super photoshop mixtape cover (med bitches, sedel buntar, weed, bilar och allt vad som ska va med).... Nu är det bara tråkiga jävla bilder som inte säger något om albumet som dom har hammnat på...

Cassidy's B.A.R.S. skivan handlar mycket om när Cassidy satt inne.. (innanför bars). Guccie gjorde samma sak.

han har en handboj på handen. Simplet! Och säger så sjukt mycket mer än vad en svartvit bild av hans ansikte hade gjort!!

will.i.am's album handlar enbart om att han har gjort slut med sin flickvän. Och det blev en bild på hans ansikte som framsida. Kanye West gör ett liknande album efter att ha gjort slut med sin flickvän.

en balong formad som ett hjärta som luften har gått ur.... Tillräckligt simplet?

Jay-z Kingdome come är baserat på en Superman serie tidning..... Han kunde ha gjort hur mycket som helst med superhjälptar och serietidningar. Men nej det blev en röd bild på Jay's ansikte...

Det kan va skitsnyggt med en bild på en artist men en del borde iaf försöka göra något mer...

2010-07-27 10:09
Jag är Rakim! Jag behöver inte snygga omslag...

Hahaha!

Nas omslag började ju bra med Illmatic men tappade ju längre "serien" fortsatte tycker jag.

Visst han såg sig kanske som en farao på något tvistat vis men omslaget är ju groteskt!
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Producent

2010-07-27 11:54

Så tråkigt omslag till en så bra skiva

2010-07-27 12:03
På något plan är dom nog oskyldiga, men det är klart alla kan ju inte göra en parafras på samma inspirationskälla

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-07-27 12:05
men... två försvann

2010-07-27 12:07

2010-07-27 12:48
Jag gillar den här tippen som album har varit på:

Kul när folk är originella:P

2010-07-27 13:53
Nu är det bara tråkiga jävla bilder som inte säger något om albumet som dom har hammnat på...

Typ det där? Ett av dom snyggaste omslagen som hiphop har spawnat.

2010-07-27 20:56
HAHAHA fy faaan vilken rolig tråd !! Jag dog när jag läste vissa av frågetecknets kommentarer... Så typiskt mig att störa mig på sådana här grejjer också :P Ska kika runt lite grann jag med och återkomma
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-28 00:41
Tycker Nas har godkännt eftersom det ändå känns som det finns en historia där... bild på honom när han va kid på första albumet och hans grannskap. Och för varje album blir han äldre. Lite tråkigt att han inte orkade knyta ihop det och köra samma still på Stillmatic.

Och dom där två andra "blueprint 3" album omslagen ser förjävliga ut! 10 minuter i photoshop vs en riktigt bild (blueprint 3)...

mer dåliga omslag:

^^...Typ... vem behöver sitt namn eller titel på ett album.

Och Guru's Jazzmatazz skivor måste vara bland det fulaste jag har sett... Är dom tänkta att se ut som Mozart skivor som tanter köper på bokhandeln?

Och sist men inte minst:

Undrar om dom van några design priser för dom två?

2010-07-28 01:49
Fast måste ju säga att det där kanye-omslaget med hjärtat är riktigt brutalt jävla fult också, då hade jag faktiskt hellre sett hans tryne på cover'et med en whinande tår rinnandes från ögat
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-30 19:32
Guru´s Jazzmatazz 1 är ju bland de snyggaste ever, dels är det 60-tals steelo på lay outen sen så blåser han rök genom näsan i mörkret, man fattar ju att skivan är seriöst tung då.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2010-07-30 21:06
vafan jazzmatazz skivorna är ju gjorda för att se ut som gamla blue note skivor och dom är ju sinnesjukt snygga;

2010-07-30 21:06
Rappare

2010-07-31 18:38

2010-07-31 20:28
Det finns sjukt mycket trakiga omslag men det trakigaste maste nog vara det där av den artisten, ni vet, det som om man vänder pa det sa blir den vita färgen som är penslad pa svart och sen kan man inte vända tillbaka sa att omslaget blir vitt igen. Det slutar alltsa med att man har en skiva med ett kolsvart omslag, skivan ryktas ga sönder ocksa om man vänder pa det. Ni vet säkert vilket jag menar, av den där artisten, vad fan han nu heter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-01 17:04
va?

2010-08-01 18:30
2001 och The Love Moment är ju sjukt snygga.
Poet

2010-08-01 20:07
Nas's följde ju ett tema vilket jag diggade. Det var boy (Illmatic), man (It was written), king (I am...) och sen God (Nastradamus).

Har alltid diggat det omslaget. Ready to Die, så är det en liten unge på omslaget liksom. Så melo-dramatic.

At the gates of Eternity...
Poet

2010-08-01 20:16
Men ja, nu var det ju fula som gällde. Detta kommer verka vara ett cheap shot och definitivt ingen nyhet, men någon hade länkat det förr eller senare, might as well be me...

http://blog.wfmu.org/.a/6a00d83451c29169e201310ff93afe970c-800wi

Ta vilket random Cash Money/No Limit Record omslag från 90-talet och en liten bit in på 00-talet...

2010-08-01 21:18
Pen & Pixel^^ :)

För dom som har missat Pen & Pixel! :)

vet inte om Pen & Pixel har gjort den här. Men det är lätt en av mina favoriter
Poet

2010-08-01 21:49
Hehe den med Louise är en klassiker. Även "Big Bear" är klassik shit. Fan tänker vissa artister ibland?

Tydligen tänker de inte alls...