I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ny film om tupac

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-12 12:42

ny film om tupac

en ny film ska göra om tupacs liv..filmen ska börjas spelas in i september och kommer ha premiär mitten av 2011..hoppas den är bättre än filmen notorious..

2010-06-12 13:24
ja..
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-12 14:57
Jag tycker Notorious var jävligt bra faktiskt ! Visste inte att en 2pac-film skulle göras, men man hade väl sina känningar efter Notorious. Hoppas den blir fet ! Synd på 2011 bara, hade velat se den tidigare, typ... NU
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-13 18:13
hoppas bara dom väljer rätt människa att spela rollen som pac.
mhm

2010-06-13 21:54
chris rock !!!!!!!!!!

2010-06-13 22:13
Ouff.. Hoppas framför allt att det är riktiga filmmakare som står bakom detta projekt och att det inte blir en ny Notorious. Notorious var ju värdelös, glorifierande amerikanskt bullshit på högsta nivå gjord av uppenbara fanboys.

2010-06-13 23:31
det är skaparna bakom traing day som ska vara med på projektet

2010-06-13 23:41
händer mycket i år för 2pacs fansen
först släppte en bok om hans liv
dom ska släppa hans första studioinspelningar som 16 åring på skiva
dom ska släppa hans sista 20 låtar som han gjorde innan han dog kommer i dec(vilken ironi hans första och sista samma år)
dom ska göra en film om han
precis när man trodde att dom inte hade mer som gick att sälja från hans arv kommer allt detta...

2010-06-14 14:51
coolt biggie filmen va skit bra hoppas att den blir ännu bättre

2010-06-14 18:27
Hoppas den enbart handlar om när han var homosexuell bakgrundsdansare i Digital Underground.

2010-06-15 00:37
jag hoppas att dom vågar ta upp att puffy och biggie blev utpressade av black mafia o att tupac blev skjuten i new york pga av att han vägrade betala några pengar till dom och att han vägrade skriva kontrakt med bad boy..för att black maffia ägde hela skiten..

2010-06-15 00:44
redgunn, kände du Tupac ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-15 00:54
hahahaha .....nej knappast....brukar dock spenderar tid på ett amerikanskt hip hop forum ..gott om info..den amerikanske publiken är mkt insatt om sina artister--läs själv på www.slumz.boxden.com

2010-06-16 21:08
SKIPP:
Enligt kingsizemagazine.se sa har regissoren Antoine Fuqua sagt att denhar filmen INTE kommer att anvanda sig av en hel gradda med kandisar bara for att skapa hype, utan han gor snarare en Peter Jackson (vilket han gjorde med "Sagan Om Ringen"-filmerna) och istallet vander sig till mestadels okanda skadisar, aven om det kommer att vara nagra etablerade namn med i bilden.
Var lite besviken pa valet av skadisar till Biggie-filmen aven om Gravy dodade rollen som Biggie.
Men med herr Fuqua bakom spakarna tror jag att detta kan bli grymt, han ar ju trots allt en etablerad och erkant duktig regissor som legat bakom flera bra filmer, inte minst Training Day och Tears of The Sun.
Mitt personliga forslag till rollen skulle sjalvklart bli rapparen Tha Realest, han bade ser ut och rappar som Tupac Shakur...har dock en kansla av att Suge Knight aldrig skulle tillata detta. Men varfor har jag en kansla av att nagon i filmteamet kommer att raka javligt illa ut efter denhar filmen?
Dom tar ju en ganska stor risk med att gestalta Pac pa film, kanske den mest kontroversiella hip hop-filmen nagonsin.
Och jusste!
Lat oss inte glomma att gratulera Tupac pa 39-arsdagen!
THE TALENTED MR BRAT

2010-06-17 00:58
varför skulle inte suge knight låta tha realest göra 2pacs roll..jag tror inte suge knight har ngt med filmen att göra..suge knight är pank o bor i comton han har ingen makt i dag ...tha realest hade varit ett utmärkt val..om han nu har skådespelar talanger..

2010-08-29 18:01
filmen kommer inte handla om hans liv..den ska handla om hans sista dag han levde

2010-08-29 18:40
Ni som prata om vem dom ska ta som skådespelare. kolla på imdb nu. ska antagligen vara denna person

http://www.imdb.com/name/nm2859542/

liknar honom lite lite tkr jag.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Poet

2010-08-29 19:18
Han såg ut som en blandning av Ja Rule och Ras Kass.
At the gates of Eternity...

2010-08-30 00:02
När kommer biopicen om Gucci Mane då?
Poet

2010-08-30 01:07
Haha, är du ironisk eller ska det göras en film om honom?

2010-08-31 12:08
gillar inte 2pac så mycket, rätt så överskattad rappare, men det med filmen kan ändå bli något att se upp till.
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse

2010-08-31 13:08
konstigt att många inne på whoa tycker att tupac är överskattad..när man hör andra rapppare som jay z lil wayne jadakiss mfl..säger att 2pac har en plats på deras top 5 lista av dom bästa rapparna genom tiderna..dom om någon kan väl ändå avgöra vad som är bra eller dåligt...majoriteten av alla rappare i dag har snott ngt av tupacs stil allt från hans texter till koncept till hans personliga stil..så folk som dissar tupac är egentligen hycklare tanke på att deras favorit rappare har snott något av tupac
Poet

2010-08-31 14:04
Det finns rappare som är ens favoritrappares favoritrappare. Pac är en av de.

2010-08-31 21:14
Håller med de som inte blev så imponerade av Notorious.
Den var otroligt ensidig, men det var ju ingen stor överraskning med "Diddy" som Executive Producer. Hoppas bara inte de gör samma misstag med den här filmen och låter Afeni skriva manuset.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2010-09-08 15:14
redgunn
vad heter boken som släpptes i år? har holler if ya hear me men pallar inte läsa ut den pga för mkt tråkig politikskit i boken. jag vill läsa om hur han arbetade i studion osv

2010-09-08 15:34
tupac shakur..the life of an american icon

2010-09-08 17:12
Jag tycker Notorious var jävligt bra faktiskt ! Visste inte att en 2pac-film skulle göras, men man hade väl sina känningar efter Notorious. Hoppas den blir fet ! Synd på 2011 bara, hade velat se den tidigare, typ... NU
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-13 16:29
fett
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-09-13 20:59
även en ny dokumentär ska komma ut i början av january 2011

2010-09-19 15:43
händer mycket i år för 2pacs fansen
först släppte en bok om hans liv
dom ska släppa hans första studioinspelningar som 16 åring på skiva
dom ska släppa hans sista 20 låtar som han gjorde innan han dog kommer i dec(vilken ironi hans första och sista samma år)
dom ska göra en film om han
precis när man trodde att dom inte hade mer som gick att sälja från hans arv kommer allt detta...

Enligt den nya ägaren så skulle det va 50-70 unmastrade låtar från all eyez on me tiden dvs 96.

För er som inte vet, och en del har redan tagits upp. Alla artister idag och vid den tiden har tagit lite från 2pac och försökt att kopiera hans stil. Även när han var vid liv så tyckte folk att han var "mer" än en rappare. Killen skrev 3 låtar per dag och när han fick höra ett beat så visste han vad han skulle säga. Så han är inte så överskattad. Kolla på hans sales, hans killuminati album har sålt 28 mille. Och inget album (inom hip-hop ofc) har sålt mer. Sen har det kommut ut album med 2pac sen 1996. Det finns anledningar varför han är så intressant&uppskattad

2010-09-19 16:13
Enligt den nya ägaren så skulle det va 50-70 unmastrade låtar från all eyez on me tiden dvs 96.

No fucking kiddin' ? Det är verkligen något jag vill höra isåfall ! Bland det bästa 2Pac släppt kommer från 95-96 tycker jag.

2010-10-12 02:53
the don killuminati är sjukt jävla bra, mest sålda album dessutom :) 2pac goat!

2010-10-17 19:38
vad jag har förstår så är ni alla ute o cyklar.. filmen heter väl ändå live 2 tell och det är 2pac själv som har skrivit den. filmjäveln har varit "på gång" sen typ 2002 så det återstår att se om det blir något ut av den eller om undergången 2012 hinner före

dem har fan redan flyttat fram den till 2011 hahaha
http://www.imdb.com/title/tt0482538/

den här sidan + folk som inte kan läsa mer än rubriken = "topäk biopikk"
http://www.zimbio.com/Tupac+Shakur/articles/92/First+Notorious+Now+Tupac+Hit+Theaters+2010

det roliga är att det står med fet stil "Tupac Screenplay To Hit Theaters In 2010"
dvs inte om han, utan det är han som har skrivit den

Graffare

2010-10-18 16:10
russianjoint har en poäng...

Har någon av er någon Källa?
Källa tack....
http://metafourhiphop.com/

2010-10-18 20:04
Det finns en artikel på aftonbladet om en film om 2pacs liv, den skrevs för 2-3 månader sen..

2010-11-11 10:25
russian joiint!!! du är ute o cycklar vi pratar om en helt annan film.. läs tråden innan du börja skriva en massa skit..get with the program biatch

2010-11-11 13:24
Så det SKA alltså komma en 2pac film i Notorious-stuk? Jag hoppas verkligen det, för jag längtar skarpt efter den

2010-11-11 13:31
fbwsp21.... det är ju den filmen vi har prataT om i tråden..kommer dock inte vara i notrious anda eftersom tupac filmen ska bara handla om hans sista dag i lasvegas hollywood style..fan är det med er, läser ingen trådarna innan dom kommenterar ..skärpning FÖR FAN

2010-11-11 15:07
Jag är inte dum i huvudet redgunn, jag har varit aktiv i samtalsämnet sedan tidigt i tråden, men efter olika folks länkar hit å dit om att det handlar om en annan film å blablabla så blir man osäker på vad som verkligen är på gång och inte?