Nas & Damian "Jr. Gong" Marley - Distant Relatives (LÄCKT)
Okay folks, albumet har läckt och jag har hört! Och det låter sjuuukt bra! Ni som hört, whaddya think?
The only time you feel alive is when you're dead
Lyssnat igenom albumet 4 gånger och tycker det är riktigt jävla bra. Tycker att det är de klart bästa släppet i år.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Without any doubt! Riktigt fett! Diggar speciellt låten "Nah Mean"!
Ja "Nah Mean" tillhör en av mina favoriter på skivan. Riktigt grym sample på den. Hälften av låtarna på skivan känns som klassiker. Vad som är bra med skivan är att den spretar åt många håll men har ändå en kännbar röd tröd genom hela albumet.
"Count Your Blessings" kommer jag spela hela sommaren. Blir lycklig bara av att höra den.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Roethlisberger: "Count Your Blessings" är bara för härlig! Jaojao_: Nej, det tror jag inte
plattan är så härlig att lyssna på! Sommaren kan inte bli dålig nu!
JKIBMM
Väldigt bra album. Nas och Damian kompletterar varandra utmärkt. Alltid trevligt att höra musik med budskap och substans. Patience är nog favoriten just nu iaf.
Jag hade inte lyssnat på någon av de tidigare släppta låtarna med Nas och Damian, så jag hade inga förväntningar på albumet. God damn! Det här är bra skit, det enda som fattas är bättre väder så är upplevelsen komplett.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Den här skivan är riktigt jävla bra! Det är 25 grader varmt i umeå så den har varit klockren! Det jag stör mig på med skivan är enbart de plastiga syntarna och syntstråkarna. Dom borde ha mickat upp en MS20 istället för att köra på vstklonen. Det sabbar livevibben som i övrigt är genomgående.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Riktigt jävla fet skiva.. bland det sjukaste jag hört.. för att nämna några sjuka låtar In his own words Patience Strong will continue Tribal war Leaders. Tycker alla låtar på plattan är riktigt feta.. blir till att köpa den sen bara för att stödja upp fet musik med grymt budskap.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word! Tänker också köpa skivan för att stödja! Riktigt fet skiva!
Ja som trodde plattan hade LÄKT :(
Detta är min forumsignatur
Fan va fett att man skall se dessa i sommar :D, jag längtar!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
fet som fan. Joss Stone o Lil Wayne låten =Otroligt keff.Resten guld,kul med olika stilar på skivan faktiskt. En av mina favorit rappare och en av mina favorit raggae/dancehall artister
http://soundsof051.com/
mer som en damien marley feat nas skiva, nas är ganska dålig av det jag hört. Inte gillat något av det han gjort efter de första skivorna
Producent
2010-05-17 16:56
fan vilken bra skiva. en del riktigt, riktigt jävla bra låtar... var längesen jag hörde något lyssningsvärt som inte är antingen superkommersiellt eller supergangsta, kul att äntligen få något som är trevligt att lyssna på utan att vara hjärndött!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Helt seriost bland det basta jag hort!!!! Valdigt orgentalt och dessutom med bra budskap! :) HOT STUFF!!!!!!
GO!!!!!!!!!!!!
Fan jag hade förhoppningar på denna. Hade dom gjort en spännande kombination av reggae och dub kunde det blivit skitbra. Det föll på beaten såklart, tråkigt, konventionellt, meningslöst. Det här snarare musik för min pappa än mig. Reggae har ganska mycket gemensamt med dansband. Osäker på om det var en enda låt jag egentligen gillade.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Reggae har ganska mycket gemensamt med dansband öh,va?. Haha..
antar att många inte orkar lyssna på budskapet.
In his own words kommer att pumpas hela sommaren, årets skiva hittils lätt. ;)
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
överfet platta, nah mean är ju galen.
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Trodde aldrig att folk skulle ge skivan såhär mycket creds, för personligen så tycker jag den är riktigt, riktigt (Ja, riktigt två gånger tom) tråkig. Tråkiga beats, NAS känns bara meh, och ointressanta texter. Damian är dock bra på den, hade hellre fått en ny Damianskiva. Nae, inget jag kommer lyssna på speciellt många gånger.
Vissa låtar är riktigt feta. det är synd att det är sån grov klasskillnad på damian och nas. Nas är en sjukligt tråkig artist
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
måste hålla med om det, damian är ett jävla geni. nas kunde enkelt byts ut mot i stort sett nästan vem som helst
nas kunde enkelt byts ut mot i stort sett nästan vem som helst Nej.
---
Och ni som säger att Nas är tråkig. Eller att beatsen är tråkiga. Hur menar ni egentligen? Är det för lite ös? Ska man kunna dansa till det? Har Nas ingen inlevelse?
Förstår inte riktigt den luddiga kritiken.
jo
Håller definitivt med
Roethlisberger P22 !
Vem skulle kunnas bytas ut mot Nas? Ge mig exempel, tack. Soulja Boy eller? Snoop Dogg eller?
Kom igen... det finns väldigt få artister inom hip-hop och rap som håller samma höga kvalité som Nas gör i sin musik. Tycker Jay-Z, som brukade va på samma nivå som Nas, har sjunkit väääldigt mycket och jag anser att Nas är "one of the last ones left" om man så ska säga det.
Och förklara gärna varför ni tyckte att albumet var tråkigt?
Och ni som säger att Nas är tråkig. Eller att beatsen är tråkiga. Hur menar ni egentligen? Är det för lite ös? Ska man kunna dansa till det? Har Nas ingen inlevelse? Förstår inte riktigt den luddiga kritiken. Word...
Explain, please...
beatsen i överlag är det inga fel på. jag tycker nas är tråkig för att han inte har speciellt mycket inlevelse. han är en sån rappare, vissa diggar.. jag gör det inte. jag har aldrig tyckt om han speciellt mycket, så enkelt är det. det är väl en smaksak, enligt mig är damian en otroligt mycket grymmare artist. faktum kvarstår, skivan är fet.
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
haha soulja boy och snoop dogg dom ända du kunde komma på eller? om du verkligen tror att jag hade dom som kandidater så tycker jag synd om dig. fast har nog egentligen ingen speciell utpekad som jag skulle vilja ha istället, tycker bara nas är ljusår ifrån damian musikaliskt.
Damian är riktigt bra. Beatsen är feta. Men Nas har tappat så otroligt mycket. Hans texter är oftast bra, men jag blir uttråkad av att höra honom, hans inlevelse är helt borta.
Nas dödar exempelvis Strong Will Continue
JKIBMM
daanneh Vem hade du annars? Busta Rhymes? 50 Cent? Eminem?
daanneh Ja, nu väntar vi med spänd förväntan. Nämn några stycken som skulle kunna ersätta Nas!
Saint08 jag hade jätte gärna hört eminem med hans inlevelse på ett beat med både nas och damian. Det hade varit helt sjukt tror jag.
damien skulle gjort en solo platta istället
wow säger jag bara, Nas är tveklöst GREATEST OF ALL TIME. den här skivan bevisar det ytterligare, han mördar ju fan varje vers på hela albumet. Damian och Nas känns som ett helgjutet par, kunde lika gärna gjort musik tillsammans sen barnsben
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
claaaa7: "kunde lika gärna gjort musik tillsammans sen barnsben" jävligt sant. seastedt: "Inte gillat något av det han gjort efter de första skivorna" Du lyssnar inte på dom heller, men visst är det coolt att säga det? Jag gillar verkligen produktionen, folk som tycker den är tråkig lär ju hur som helst ha en fäbless för Boi-1da produktioner.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
tycker inte heller om Nas, då han allmänt låter lika fucking tråkig i varje låt han släppt sen början på 2000-talet
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Otroligt bra skiva. Har alltid tyckt om nas men maste halla med nagra om att Damian ar ju helt sjukt duktig pa vad han gor sa i vissa fall outshinar han nas, tycker jag. Dock kvarstar faktum att de funkar bra ihop och har gjort ett helgjutet album som jag kommer lyssna pa resten av livet!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Det basta jag hort pa flera ar , inom hiphop/reggae! Enligt min asikt ar produktionen fel fri, och dom funkar bra i hop. Tribal war e en av favoriterna ( Stort fan av Knaan ) hehe BIG UP!!! kan bli arets skiva.
http://www.myspace.com/danielscriptchess
Tycker skivan är mycket bra, kan bli lite enformig, men det genomgående temat är mer höjande än sänkande. Tycker det är det vassaste nas kommit med sen stillmatic. As We Enter är sinnessjuk.
Kul att den överfeta Yegelle Tezeta av Mulatu Astatke är populär igen!
Nas&Dame
Lee&Che
Se också den sjukt sköna filmen Broken Flowers med Bill Murray där låten används flitigt.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
NAH MEAN!? Många feta spår på den här plattan.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Hoppas verkligen dessa herrar kokar ihop mer tillsammans i framtiden. Detta är enligt mig det bästa från både Nas & Damian. Riktigt sjuk skiva ! Det enda jag saknar lite grann, är det där reggae-soundet jag trodde jag skulle få höra mer av.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Strong will continue känns så jävla rätt tillsammans med VM 2010.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
som jag sagt tidgare ,Lil wayne o Joss Stone låten är det ända som sänker den , annars ser man och framför allt hör att dessa snubbar känner varandra,det är personligt hela vägen ,kemin är där.Ni som tycker att Nas är tråkig , ni lyssnar inte på honom alls isf .