Uncle Murda's "shootin and Missing" e jävlig sjuk, där dissar han folk som siktar dåligt hahaha För övrigt Jayo Felony "Trued Up" remixen e bangin
http://slutavagullig-sebbe.blogspot.com/ http://www.myspace.com/sebbe1 https://twitter.com/SEBBEMUSIK
Producent
2010-04-25 22:31
Bayfotter P18 Hur ska man kunna hålla käften på nätet får ja fråga dig ? Att skriva inom citat tecken "" menas oftast att man inte menar allvar i det man skriver. Min åsikt gällande 2pac vs Biggie så höll jag på Biggies sida vid den tidpunkten, men de är ett jävla tag sen, så vem bryr sig nu förutom små tonårsbruttor som tycker Hit em up är en "klassiker" <- - - see, I did it again...
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2010-04-26 13:42
Märks att det e mycke ungdomar som hänger här ang låtar ni har plockat ut som bästa disslåten. Måste nog säga dessa 2 herrar Ice Cube - No Vaseline som e till common Common - Bitch in you ( tror den hete så ) som är till Ice Cube, 2 riktigt feta disslåtar, men måste endå ge den till cube som verkligen knullar upp common med sin disslåt
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Roc-a-fella och Tru Life diss. Gillar den riktigt mycket. Dipset forever man.
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee
No Vaseline är till N.W.A, Slaughterhouse med West Side Connection är väl till Common har jag för mig?
Annars tycker jag Ice Cube - King of the hill, diss till Cypress Hill e jävligt tung, dock en onödig beef.
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se
jaylun har ack så rätt. No Vaseline är en NWA-diss och inte en Common-diss. För övrigt är Ice Cubes (Westside Connections...) diss av Common inte ens nära lika bra som Commons "The Bitch In Yoo".
hit em up är seriöst den sämsta låten pac gjort.. överskattad som satan
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
absolut inte fetast eller ens i närheten.. men måste gilla cam'rons stan spit diss :)
Hur ska man kunna hålla käften på nätet får ja fråga dig ? Mickillah: skulle jag skratta där eller vadå?, du fattar precis vad jag menar,
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Enligt mig finns det ingen som skriver diss-tracks som Eminem. Det finns INGEN rappare därute som kan äga honom i beef - har aldrig hänt, kommer aldrig hända. Favoriterna är när han skiter totalt på ICP i "Marshall Mathers", på Limp Bizkit i "Girls" och Mariah Carey/Nick Cannon i "The Warning". Grejen med Eminem är att andra kan göra hela disslåtar mot honom, medan han äger dem tillbaka med endast ett par rader. Många rappare gör disstracks som inte har någon finess eller finurlighet överhuvudtaget. Detta är A och O inom beefs. En annan rappare som faktiskt bemästrar det är Ice Cube och Nas.
Dåd: Du läser vad du skriver va? Nick cannon, limp bizkit?! Nej låt han gå upp mot några av dom tyngsta innan du säger att han är bäst. Det har han inte än. kommer antagligen inte att hända...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Producent
2010-05-03 11:07
haha, shit Eminem VS Wordsworth, gissa vem blir knullad där
Since 1984 @realgizlee // twitter
dåd.... the warning, girls osv är tyvärr inga bra alternativ på bra dissar em har delat ut ;o och det kan jag säga även om jag nog är i top 3 mest hängivna em fans här på whoa.. men nej.. the warning och girls är verkligen inga bra alternativ. Eminem ft Dre - Say what you say (Jermaine dupri diss) Xzibit ft Eminem & nate dogg - my name (Jermaine dupri diss) etc etc.. där finns det bra dissar att hämta =) Sedan finns ju D12 ft eminem & obie trice .. ja vafan den nu heter Ja rule diss iaf, riktigt tung även om eminem bara lägger hooken där men resterande röv pumpar Ja Rule =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
dåd canibus vann beefen han o em imellan , men ja håller med om att eminem gjort riktigt sjuka dissar.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Choice - The Payback (dissar eazy-e, too short, geto boys osv..)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
dåd.... the warning, girls osv är tyvärr inga bra alternativ på bra dissar em har delat ut ;o och det kan jag säga även om jag nog är i top 3 mest hängivna em fans här på whoa.. men nej.. the warning och girls är verkligen inga bra alternativ. Eminem ft Dre - Say what you say (Jermaine dupri diss) Xzibit ft Eminem & nate dogg - my name (Jermaine dupri diss) etc etc.. där finns det bra dissar att hämta =) Sedan finns ju D12 ft eminem & obie trice .. ja vafan den nu heter Ja rule diss iaf, riktigt tung även om eminem bara lägger hooken där men resterande röv pumpar Ja Rule =) Öh, The Warning är absolut ett bra exempel då den träffade stenhårt.. Riktigt bra diss. I övrigt så är det kul att du helt utelämnar Em's allra bästa, nämligen
The Sauce och
Nail in the coffin . Hans diss med D12 mot Whitey Ford är riktigt fet med.
Och säger man att Canibus vann beefen mot Em är man helt borta i skallen.
Helt oseriös låt men den sitter så hårt ändå, snacka om att förlöjliga Canibus.
"Hold up, 'Bis quit foldin' up
punch me in the chest, make my shoulders touch!
Do something! At least one punchline,
c'mon till the meter reads 9-9-9-ty-nine percent of my fans are blonde
'Bis c'mon answer me man respond!
Tell me about the sun, rain, moon and stars
intergalatical metaphors from Mars
raw to the floor, raw like Reservoir Dogs
bite another line from Redman's song! "
Hahahaha.. Rövknullad.
Klart jag hade kunnat droppa Nail in the coffin, men den är redan droppad i tråden så kändes inte så relevant då =) Och nja till The Warning, visst.. den träffade stenhårt och stackars Nick Cannon började gråta och copy/pasta ord i hans blogg som "tillbaka diss" om man nu kan kalla det för det :) Men, jag tycker inte alls det är ett prakt exempel på hur bra eminem kan vara :) och inte heller en av hans bästa dissar (vilket var topicen;)
Och säger man att Canibus vann beefen mot Em är man helt borta i skallen.true
övrigt så är det kul att du helt utelämnar Em's allra bästa, nämligen The Sauce den tar jag på mig dock =) Men som sagt, nail in the coffin var droppad tidigare så jag valde att droppa några andra.. och jag tror det finns många som inte hört Say what you say, och tror inte alla visste om att My name är en diss =) Say what you say är dock blytung
Ja, Say What You Say är stenhård.. Älskar Dres del också, båda köttar i den.
Denna är med skön, Everlast spottar faktiskt en del hårda rader men Em kör över honom.
Jo, jag anser absolut att "Girls" och "The Warning" är bra exempel. Kan hålla med om att motståndarna inte är värdiga men dissarna är verkligen tighta - och det är väl det som gör ett bra disstrack eller? Canibus vann beefen mot Em? Knappast. Jag kan inte ens ta Canibus eviga försök att få igång sin karriär på allvar... Jag står fast vid mitt påstående. Eminem är aldrig så bra som när han är förbannand. Det finns ingen som klår honom i beef eller att skriva disslyrics.
Kool moe dee slaktar skiten ur LL Cool J på denna track,
/<
Vet ej grunden på denna diss,
Responsen,
/>
Chino xl dissar tupac
/>
Ras kass beef mot The game, Själv tycker jag Ras kass är en av dom bästa genom tiderna, det här slår han inte, Gayme blev mördad
/>
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
DMAt P18 Outro heter den låten med Obie :P Word på Jeppe. Förstår dock inte varför de gjort en version av Hit Em Up, låter bara larvigt. Hade räckt gott och väl med Quitter
I CRACK YOU BACK WHEN IM BLASTING THE GAT YOU LOUNGS COLLAPSE LIKE A ASTMA ATTACK NIGGUH I MAKE IT HARD TO BREATHE
tuuunng
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Jaojao nejnej.. Hailies revenge är den jag menar =)
Dmat: Haha just det, vet inte hur jag tänkte där
hit em up överskattad? aja folk får tycka vad dom vill orkar inte ens börja. förutom pacs tidlösa låt så sätter jag Nas - Ether jävligt högt..Ice Cube - No Vaseline..Dr Dre - Fuck Wit Dre Day och några till..
I ain't the type of brother made for you to start testin!!
Raheem: Menade inte att 2pacs hit em up är wack, men eminem o d12 har gjort en "cover" på den
diss till Dangerous Crew/Too Short
Såg någon skriva att Kick in the door ba va skrytlåt. Ta å lyssna på Nas - Last real nigga alive. "Y'all don't know about my Biggie wars, Who you thought 'Kick In The Door' was for?"
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Ether och Hit Em Up, utan tvekan.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ