I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jay-Z är den bästa levande rapparen.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-15 04:24

Och ja, takoever > ether.

Allt det här är fakta, men diskutera gärna.

Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2009-05-15 07:24
"Ok".

2009-05-15 07:51
dedär är bull.

det va längesedan det påståendet var en i närheten av en sanning.
Resonable doubt va sjukt tungt, men sen gick det utför med massa Hitlåter på Andras bekostnad, typ Ice-T's 99 Problems och Pac's Me and my girlfriend.
utöver detta så tycker jag man hittar bunt vis med rader som är skrivna av andra.

så en gång till, BULL
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-05-15 07:52
man skulle kunna säga att han är lika bäst i världen som jag är bäst i världen på att stava

2009-05-15 08:29
Och vänta lite nu....Ether döda Jay-Z, he aint got shit when it comes too beef with Nas!
Önskar nästan att han försöker igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 08:41
Jay-Z, Nas eller Eminem.

2009-05-15 09:25
"Allt det här är fakta"
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-05-15 09:46
eller hur, vadå fakta?

2009-05-15 09:47

jay-z är den bästa rapparen någonsin

Mtvs greatest Mcs

10. LL Cool J

9. Eminem

8. Ice Cube

7. Big Daddy Kane

6. KRS-One

5. Nas

4. Rakim

3. Notorious B.I.G.

2. Tupac

1. Jay-Z

2009-05-15 09:49
Bestämmer MTV vem som är den bästa mc'n eller?

2009-05-15 09:51
Lustan nej men han är den bästa mc'n

2009-05-15 09:54
sjukt att ingen nämner big pun!! Han är ju lätt top 3!

2009-05-15 09:56
BB King, det får stå för dig då, top 10 lätt, men inte den bästa.

2009-05-15 09:56
bami2001 P22b sjukt att de inte nämner snoop dogg han släppte doggystyle som är en av den bästa rapskivan

2009-05-15 10:06
Här är min lista för östkusten:

1. Rakim
2. Nas
3. Biggie
4. Jay-Z
5. Big L
6. Big Daddy Kane
7. Cam'Ron
8. AZ
9. Jadakiss
10. Talib Kweli
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-05-15 10:23
QNS-D whaaaaaaat jadakiss? Och det roliga är att du inte har med Tupac.
min top 5:
1. Soulja Boy
2. Rick Ross
3. Akon
4. Little Wayne
5. Tupac

Skämt o sido
1. Nas
2. Eminem
3. Tupac
4. Biggie
5. Big L
hiphop was made out in the dark

2009-05-15 11:08
Em före tupac och biggie?? fyfan

1.Jay-z
2.Snoop dogg
3.Biggie
4.Tupac
5.dmx

2009-05-15 11:08
ultrax

hahahahahaa, din första lista gjorde min dag.
En sak som jag tycker väldigt få tänker på är mångsidighet. Visst, Nas kanske är bra på nåt sätt (jag har aldrig riktigt kunnat förstå hur, men så många människor kan ju inte ljuga liksom) men jag har bara hört en låt där jag hajade till på att han faktiskt hade ett annorlunda flow än vanligt. Det var på Destroy and Rebuild där han körde lite Slick Rick-flow. Jag tänker inte ens försöka göra en lista men när det gäller Nas så tycker jag han är för ensidig för att va den bäste.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 11:10
5. ice cube inte dmx

2009-05-15 12:53
Seriöst så är ju både Soulja Boy och Rick Ross SJUKT mycket bättre än jay-z!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2009-05-15 13:10
fuck you att han är

2009-05-15 13:17
Vad fan händer med whoa och alla dessa skämt-trådar? Kom igen fan.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-05-15 15:04
BBKing

Jag sätter 1000kr på att du inte vet vad MC betyder ens engång(Nej du kommer inte få några pengar för att du googlade)

//I'll Mitch

2009-05-15 15:11
rektum P26 bara för att jag tycker att jay-z är bästa rapparen så betyder det att jag inte kan nåt om hiphop??? hahahahha men om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad mc betyder det är inte rappare och det är inte pop artist heller hahhaah

Hold up; naw muh'fuckers - y'all muh'fuckers
better run to the post office and get a job muh'fuckers
A star muh'fuckers, cause Jay's been the only one
eatin thus far sub-par muh'fuckers
Naw even though y'all hate I love y'all muh'fuckers
"Friend or Foe," y'all all my muh'fuckers
If you haven't heard, I'm Michael Magic and Bird
all rolled in one - cause none got more flows than Young
Plus got more flows to come
And if I ain't better than Big, I'm the closest one
So move over - hoes, choose Hova

My food for though so hot it give you dudes ulcers
Rovers, roasters, poseurs
gettin it in with me, livin like they supposed tah
Watches, chain, front row at the game
Sold out arena, all screamin my name, c'mon

2009-05-15 15:12
Ja han är bland de bättre aktiva rapparna nu för tiden. Jay-z, Ghostface, Sean Prcie, Papoose och Saigon ser ja som de absolut bästa just nu. Att det skulle gått utför senaste tiden för jay håller jag inte med om. American Gangster var ju det fetaste han släppt sen Blueprint.

2009-05-15 15:14
Jay-Z är långt ifrån den bästa rapparen.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-15 15:14
Hur fan kan du säga att han är världens bästa mc om du inte vet vad de betyder, sluta snappa upp slang å använd dig av ord du förstår dig på.

De betyder "master of ceremonies" för övrigt

2009-05-15 15:48
jaa för vad förkortning står för förändrar fullständigt kraven för vad som krävs av MC. smart där

2009-05-15 16:12
Om man skall gå efter just uttrycket "MC", Som man kan tolka som personen som är ledande. Och för att kunna leda krävs det ju att man underhåller, en entertainer med andra ord. Så är ju Lil wayne den bästa MCn just nu......Right?

2009-05-15 16:18
Jag skiter i hur man tolkar detta.
Många saker är en tolknings fråga, jag tycker fortafarande att man inte ska snacka om nått man inte har en aning om oavsett om man kan tolka det på olika sätt.

Men mest så va jag bara tjurig=)

2009-05-15 16:45
And if I ain't better than Big, I'm the closest one
So move over - hoes, choose Hova

+ I've copy'd my style from BIG L. Borde han ju säga i nästa line

2009-05-15 16:59
Har ni ens lysssnat på reasonable doubt? Finns ingen skiva som kommer i närheten. Förstår man inte Jay-Z's greatness är man clueless om hip-hop.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2009-05-15 17:08
Jay-Z är GOAT. Dels för att han är den bästa textförfattaren någonsin. Dels för han inte har det bästa flowet utan de bästa flowsen. Och sen för att han klarar av alla dimensioner: djupa låtar, kärlekslåtar, hårda gatuanthems, klubblåtar. Han kan döda allt från Preemobeats till Timboeats till Kanyebeats etc.

Jay-Z > alla andra.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2009-05-15 18:37
Lundahl P19 och TDWLTS

Det är det jag försöker säga till dessa soulja boy dickriders att jay är bra på allt flowen och texten alltså han dödar ingen lyckas släppa klassiker till klassiker som jay

rektum P26

wooow master of ceremonies tack nu vet jag det men jay-z är fortfarande the greatest of all time rappare mc vem bryr sig? ta på din favorit låt crank that soulja boy och dansa till den

Lyricist

2009-05-15 19:28
ehh definera rappare?
vad ska man göra för att va bäst?

finns dom som rimmar bättre, finns andra somn flowar bättre, vi har nåra som gör en bättre stageshow också, sen för att inte tala om vad som Säljer bäst, vilket också kan va en faktor om det är sånt man räknar på, eller vad majoriteten tycker...
så du får gärna sätta några kriterier som den bästa rapparen ska leva upp till för att den här diskutionen ens ska vara relevant, annars är det bara en åsikt, och bara för du tycker det är det ju inte så att det stämmer.

och utan några kriterier... så word på mabanda
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-05-15 19:43
Nas sa det bra i Ether:

"compared to Beans you're wack"

Säger dock inte att Jay-Z är dålig.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-15 19:57
Jay-Z är absolut inte dålig, men det finns många bättre.

2009-05-15 21:06
BBKing
din favorit låt crank that soulja boy och dansa till den

Hahaha vad fan är de för låt? Du kanske missade att jag att Resonable doubt e tvär fet. tycker jag den är fet så är väll chansen inte så stor att jag lyssnar på Soulja boy, för det var väll det du menade?

Jag ska iof inte döma ut soulja boy då jag max har hört 30-45 sekunder av han, men dom korta förbi zapningarna på MTV då han dykt upp får mig att må dåligt(på riktigt) utöver hiphop scenen har utvecklats under dom senaste åren.

Själv så växte jag upp med YO!mtv Raps så mina hiphop referenser startade inte med The Blueprint, holla at ya boy om du vill låna upp dig på YO har fortfarande dom gamla nötta VHS tapesen kvar.

Jag vill inte påstå att jag är nån Ol'school lirare som måste vet mest eftersom jag bara är 27, men de va ändå 17år sedan jag satte i min första kassett med RUN DMC i bandaren, så vill bara säga en gång till! Kom inte å kasta nån jävla Soulja boy på mig.

2009-05-15 23:52
Till alla vilsna och uppjagade hip hop-skallar, lyssna på lite Charles Wright så kanske ni kan komma tillbaka till kärnan.
/Funkplus the 1, minister of mystery c/o Deep Space 69

2009-05-16 00:16
Det är det jag försöker säga till dessa soulja boy dickriders att jay är bra på allt flowen och texten alltså han dödar ingen lyckas släppa klassiker till klassiker som jay

något jag lagt märke till är att folk som direkt kallar alla dom som inte tycker som dem själva för "soulja boy dickriders" ofta är dom som har fel i debatter, är aningen ointelligenta, är ignoranta, eller alternativt försöker "kränka" dem han/hon debatterar med i brist på argument.. säger inte att det är så i detta fallet, men det lutar lite åt det hållet.

2009-05-16 00:17
Inte visste jag att fakta = personlig åsikt? intressant!
JKIBMM

2009-05-16 11:55
B.S

Håller med QNS-D.

Rakim är utan tvekan den bästa levande rapparen!

2009-05-16 15:05
shit. man kan inte säga att nån rappare är bäst. man kan inte mäta sånt. det handlar bara om smaksak. du kan säga att han är det, eftersom att du tycker det.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2009-05-16 18:55
HEEEEEEEEEELT STÖRT

Att folk börjar diskutera efter "

Och ja, takoever > ether.

Allt det här är fakta, men diskutera gärna."

2009-05-16 20:58
mabanda men han är bäst på att rappa THE BEST RAPPER ALIVE

2009-05-16 23:53
va e grejen me att alla tar tupac och biggie framför andra rågrymma rappare. själv tycker ja verkligen tupac e dååååålig. skit tråkig o lyssna på samma dryga flow och upp-och-ner gående röst. visst hade han för det mästa budskap i sina låtar men nää de räcker inte. och behöver jag ens prata om biggie...

Varken 2pac lr biggie e med i min top10 lista.
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2009-05-17 00:27
fan den hör man inte varje dag
själv tycker ja verkligen tupac e dååååålig

Jag kan absolut inte förstå hur du kan tycka de, men alla relaterar väll till olika saker och gillar olika flow mm.

2009-05-17 01:34
Dålig är han ju inte, men SÅ bra är han inte heller.

2009-05-17 14:37
Ingen ordning, men top 5 är Nas, Eminem, The Game, Jay-Z & Biggie
John & Tim - JT http://www.znapmusic.com/jt/

2009-05-17 14:39
Inte för att jag håller med om de andra, men The Game?

2009-05-17 14:39
Jay is the best
http://www.myspace.com/deadlykanha