Och cage åkte in på mentalinstitiution pga bipolarsyndrom(aka manodepressivitet). Inget annat, dont get it twisted. Och jag alla säger ju hur mkt som helst om hur dem hustlar. Men om allt man säger i sina låtar är sant så borde necro vara mest gangster.
Akon! Men annars... Big Lurch... Jeeezus.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Producent
2008-08-18 14:42
K-Solo
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Blaze_We: Mm, men jag menade mer att om x rappar om att han står i gathörnet och slangar crack till barn dagarna i ända, så tänker y; "shit vilken cool kille, han måste vara riktigt mycket gangster asså". .. "Hur många smarta cracklangare ställer sig framför micken och erkänner att han har säljer crack och hustlar varje dag? Inspelat erkännande liksom, huga." Så, done, fuck you puss & kram
Kanske ingen rappare, men Suge Knight då?
http://myspace.com/BoodaBlezzin
TCM P17 Han var väl full/hög på scen, och när han vart dissad började han skrika skällord åt publiken =)
Akon var ju tydligen bossen bakom en nationstäckande bildstöldsorganisation, så varför inte. Annars påstår ju den där T2dafuckin att han säljer "hasch" i lund, och det låte rju rätt illa
http://soundcloud.com/80scrackpolo
__virre__ Ryktas om att 50 cent bara blev skjuten 3 gånger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså, ni som e så unga o hungriga borde fan läsa på lite.. Akons hela bluff är avslöjad sedan länge.. Han hade aldrig suttit inne för nått sånt utan det va ett PR-trick... Dunder.. Det e inte gangsta att sälja hasch, kanske lite kriminellt men inte så värst
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
ang cage var det la som så att hans morsa jobbade på knäppissjukhuset och fick honom att sitta där istället för fängelse så hon kunde hålla ett öga på honom ? läste något sånt i en intervju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"bildstöldsorganisation" hehe, ni fattar inte hur kriminellt det är.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
hehe akon borde gå o klippa sig....
BAHA!
Förmodligen dom rapparna som faktist har dödat folk eller om någon av dom nu faktist har varit en "bauussssss" när det kommer till langning osv..om det var i större kvantiteter! Jag tvivlar dock på det mesta alla rappare säger vem fan skulle sitta o erkänna skit man har gjort i låtar om o om igen, eller saker som vissa tom hävdar att dom fortfarande håller på med...dom hade ju fått DEA o div. andra lennarts efter sig direkt! Dom flesta har säkert slangat på ngt hörn nångång, kanske lekt lite med nån gat osv...sen förstoras det upp så att ni som är ignoranta och lättlurade ska tro på allt! Sen finns det ju dom som faktist lyckats med att sälja skit o tvätta sina cash men det är säkerligen inte alltför många....Jay-z är väl en av dom såvitt jag förstått som ska ha lyckats men fan vet jag om ngt...rappare är inget släkte att lita på! o T.R dig förstår jag inte alls hur fan du vågar hålla på som du gör, men det är en helt annan femma...glg är en kraft att räkna med oavsett hur man vrider o vänder på det, dom kanske är klantiga o delvis misslyckade men ändå! Fast iofs, vad hade du annars rappat om när jag tänker efter, stora delar av dina låtar handlar om det...med detta sagt, jag gillar det, men jag förstår dig fortfarande inte!
T2dafuckin P62 så det är helt 100% bevisat att rick ross va plit ?
Survival of the fitest only the strong survive.
om man endast ska gå på 50's mentalitet och sättet han verkar sköta saker och ting så kan jag tänka mig att han var/kunde blivit riktigt stor inom det området innan musiken.. finns massa bilder på internet från en klubb när han skålar med några som tydligen var riktigt stora på den tiden, antar att det krävs mer än att vara en vanligt langare för att få hänga med såna.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
T2dafuckin': men vad säger dig att rick ross inte var en "smutsig" fångväktare? kan ju vara så att han fick sina kontakter på det viset.
Producent
2008-08-20 10:26
som många redan sagt:
Big Lurch.
Lätt mest kriminella rapparen :P
south park mexican kan väl räknas in där också, men han är ju peddo så jag vill inte prata om honom..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Producent
2008-08-20 10:29
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Jag menar att i stort sett alla rappare snackar om att dom hustlar och säljer/har sålt crack, lät så roligt bara, ta det lugnt, jesus. hur mycket hiphop har du hørt?
fortsättning följer...
big lurch aint got nothing on me
- Aiint a damn thing changed, bitch.. Protect ya neck....
Mycket hip hop, i stort sett alla nämner att dom hustlar och många att dom sålt dope
Mr Sale.. Jag fattar inte ditt inlägg, e det ironi?? GLG en kraft att räkna med?? Fuck GLG Afro.. Det va bevisat för typ 12 månader sen men har tystats ner av folk.. Jag såg bilden o hörde "ryktet" förra året så, ja, han e plit.. Om han gjorde ett bra jobb eller inte kan jag inte svara på men en sak vet jag, om du är en BOSS så har du ett eget namn.. Det e inte som 50 cent, där det e en hyllning till en död "soldat". Rick Ross lever o kommer ut från fängelset nästa år.. Verkar skumt att jobba som plit men kalla sig ett namn på en fånge som man aldrig träffat
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
t2dafuckin: Grejen är att på 90-talet i Miami så var plitarna rätt så hyffsat involverade i droghandlen(hur skulle dom annars fortsatt styra fastän dom satt på kåken?) dock är det konstigt att han nekar till det om han nu vore en plit. Samma sak att han har rappat sen typ 93, det funkar inte att hålla på så länge utan att bli upptäckt.Varför skulle inte en gammal kollega eller skolkamrat avslöja han? Någonting som inte stämmer med hela historien. Snubbarna han hängde med på 90-talet var inte heller några rara gossar. (kommer inte ihåg namnet på dom nu är lite för trött efter en flygresa)
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
T.R: ja folk torskar ju...bevisligen.......sen att dom är rätt misslyckade är en sak men jag fattar ändå inte hur man pallar snacka så öppet om det men vad vet jag, lund o malmö är inte såå stora städer!!
Saigon satt inne för mord på 2 pers, har för mig att han satt på ungdomsanstalt som yngre också.
länge länge sedan
Producent
2008-08-21 08:26
asså mord hit eller whatever. äta någons lunga är the sickness. lurch vinner eeerrrday.
Davve.. Gatulangningsgruppen.. Polisens satsning mot knark typ Mr sale.. Jo, jag har oxå knasat men det e ju inte pga deras eminenta spaningsarbete.. Det e alltid snitches eller idioti som ger GLG sin bust
nån högt uppsatt lirare måste ju anlitat en hel del torpeder ? (spekulering)
Ice T, C murder, Mobb Deep, Lakey, cormega, tragedy khadafi,E Money Bags
Jag tror inte mobb deep har varit så jävla kriminella, iallafall inte Prodigy - han är iallafall inte så hård som verkar.
men vafan vad räknas som brott då, typ folk som langat knark hela livet konstant rånat och misshandlat folk och vart inbrandade i skjutningar, eller nån som flippa ur och typ sköp en snubbe? man kan ju fan inte mäta vem som är mest krimminell på det sättet, folk kan ju ha en krimminek mentalitet och gå runt och tänka brott hela dagerna men dom smiter bara från trafikböter medans andra langar men inget mer
eller folk som röker på hela dagarna*
Producent
2008-08-22 23:04
eller big lurch som åt en bruds lunga.
Sens när ska hiphop vara om kriminella??? musiken är en sätt att utrycka sitt förtryckande! trött på Gangsta rappen, vill höra mer ol´school! lyssna på q-tip och hela a tribe called quest, lite de la soul, talib kweli och blackstar (mos def) murs... lite sent och pallar inte räkna upp alla, men det finns många många många många fler! one
"Its a struggle, but a beautiful struggle....." // Talib Kweli
men ska inte musiken också reflektera den värld de lever i?
jo visst, men till en viss punkt, inte att man ska skryta om att man har haft ett dåligt liv etc, etc. de artister som jag nämnde är också från sämre områden, men ändå kan de sjunga/rappa om kärleken som finns, och visst vissa låtar är inte lugna, men de berättar om sitt liv istället för att skryta om det och försöka övertala om hur tuffa de är.
Lyssna på
Q-tip nya istället
hAL P23 jo jag vet jag lyssnar på dem, men alla andra som rappa om "hårdare" saker som hänt dem? skryter dom eller vill dom bara berätta sitt liv?
Da Lench Mob! Är det någon av de 3 som inte sitter inne fo life?
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
bengannboys X1 nej inte alla som rappar om "hårdare" liv skryter, men många gör det, och hip hopen var så mycket mer förut, är bara allmänt trött på alla rappare som bara sjunger om bitches, 22, cash och crack. Och hur alla var knarklangare. Visst jag lyssnar på sån musik ibland också, men då väljer jag att lyssna på såna som t.ex. wu - tang som har iaf mening i sina texter
Jag skiter väl ifall dom jag lyssnar på e kriminella MEN rappar dom om d så vill man ju inte lyssna på nån som bara hittar på i sina texter!
hAL P23 okej, ville bara veta hur du menade
D finns många rappare som rappar om sin kriminalitet och har bra mening i texterna, men d finns tyvärr många som inte har d o bara rappar om hur hårda dom e, glorifierar d kriminella livet o hur mycket sina kedjor kostar mm.
Hm, skulle nog tippa på markolio ;)
"If you always put limits on what you can do, it'll spread over into the rest of your life. There are no limits, but plateus. You must not stay there, you must go beyond them."
Funkteller Word!
En som dem visa i musikbyrån för några år sedan, en snubbe från Rio De Janeiro. Han var inte att leka med och han menade allvar, fick amerikanska rappare o framstå som helgon i jämförelse.
I be around, just out of sight
bigissue: mr catra?
haha dom fransmännen som sköt 50 cent i sin skiiiiit tuffa musikvideo då?
BAHA!