I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas - Be A Nigger Too

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-04-22 23:24
låten finns som laglig mp3a på www.dubcnn.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-23 00:51
Är mer för beatet på den här låten, blev tjatigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-23 03:41

Apropå att svenskar inte är så öppensinnade osv:

Vill bara påpeka att om man går runt med en boombox på högsta volym så kan det i sig

uppfattas som sjukt irriterande och inte faktumet att låten upprepar ett visst ord. Varje gång någon jävel lirar sin boombox på t-banan med en kass låt så får den personen en sned blick från mig; jag reagerar sällan på budskapet (om det inte är uppenbart sexistiskt eller rasistiskt) utan främst för att man utsätts för vad man uppfattar som ett högt oljud. Sedan kan denna form av "rebelliskt" alternativt "jag hörs därför finns jag" beteende uppfattas som infantil och även därför få folk att ge onda ögat. Och hur välmenat det än är att pumpa låtar med budskap så vill inte folk alltid ofrivilligt få en massa propaganda påtvingade på sig även om de kanske delar ens åsikt.

Så sluta vara paranoida och tro att ni är några medborgarrättskämpar som för ut ett budskap och alla andra är onda, trångsynta rasister som vill tysta er "kamp"! :P

2008-04-23 11:12
tråkigt enformigt beat,
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2008-04-23 14:36

2008-04-23 14:56
Eller så ska man sluta måla upp massan som en enda stor klump korkade knasbarn. Hur icke insatt kan man vara på en skala? Innan var det skam att inte hänga med i texterna oavsett vem det var man lyssnade på, sen gick det över till att det var ok att njuta av helheten och nu lyssnar man inte ens på vad en bjässe som Nas har att säga, t o m när han simplifierar det så mycket som I'm a nigga, he's a nigga, she's a nigga.. universum hjälp oss! Och sen när började folk bry sig om några stekare som ger en snea blickar för att man pumpar lite hip-hop?

Visst håller jag med om att man ofta drar ologiska paraleller mellan politik och hip-hop låtar, men det är väl aningen bättre än att aktivt preacha pacifism, lite sådär som Yun DI där uppe som anser att det är naturligt och ganska ok att alla är efterblivna.

2008-04-23 16:16

2008-04-23 22:37

“And after hearing your interviews, seeing the title of your upcoming LP, and hearing your ‘leaked’ song ‘Be A Nigger Too’ I can say without doubt.... Nas you are THAT nigga!”

‘Nas you're that nigga that pretends to have a grasp on the social quagmire that our people are stuck in and yet cannot for the life of you articulate or justify your position on this obvious plea for controversy. Does this brother realize that his attempts at diffusing the word "Nigger" by making it some all inclusive colloquialism to represent all races is as weak as the beat he spit it too? Does he realize that when Robert Schwartz decides to stop being a nigger all he has to do is change his look. maybe trade in the bapes and backpack put on a suit and he's right and exact. When Robert Yung decides he's no longer a nigga he can be whatever an person of Asian decent can be in the country stereo types not withstanding. When Robert Rodriguez decides to stop being a nigger he can become a proud man of Latin descent. However for Robert Jenkins who's Grandparents where NIGGERS, blown over by fire hoses and beat within an inch of their lives, when the term meant what it will always mean despite his attempts to make it a term of endearment. Whom despite his affluence or allegiance has to be as scared as a runaway slave when pulled over for driving black or shopping black, or standing in a group of more than 3 in his own neighborhood while black or any of the number of things blacks can do innocently while being black and end up dead because the Cop who shot him 50 times like Shawn Bell or 42 like Amadou Diallo didn't consider himself a nigger.. We're the only race that embraces our disgrace, and now you would have everyone else sing along with us in our shame.”

“You've been everything they ever told you to be. Nasty Nas, Nastrodomas, Nas Escobar. and now you're their Nigga… At what point are you going to be a MAN?”

-Davey D

www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-04-24 18:35
han har blivit tråkig
Street savvy

2008-04-24 18:38

Whoa-folk har blivit tråkiga

JKIBMM

2008-04-24 20:41
Salladin - Efter att ha läst om dina inlägg så måste jag nog säga att jag missförstod dig :)
Jag tolkade dig som att du förnekade att låten skulle kunna vara politisk, men det kanske var fel...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-24 23:30

2008-04-25 04:34
vad är skillnaden på att säga afroamerikan å nigguh? t.ex,
varför vill dom att man ska säga afroamerikan när segregationen fortsätter och uppenbart att det är mörkhyade man menar med afroamerikan, precis som med "nigguh".
när segregationen var som värst så var nigger/(dåtidens nigguh) det fulaste man kunde säga till en mörkhyad, men det var korrekt av en vit att använda den termen på den tiden. p.g.a segregationen, nu säger man afroamerikan som för mig har samma klang som föregående ordet "nigger", segregationen har blivit mildare och även dess ord, men den/det lever vidare!
men, för att komma ifrån all sån där skit så måste man neutralisera ordet,
och det kan inte göras om inte Alla blir helt likgiltiga till ordet,
t.ex ordet bög, inte alls snällt från början. men homosexuella tog ordet till sig och nu kan man säga bög utan att man egentligen menar något illa med det och ingen tar illa upp,
hoppas ni förstår min röda tråd, om det nu ens finns någon.
men
kontentan i det hela är väl, om ingen bryr sig om ordet längre så tappar det den fula klangen som det en gång i tiden hade!
peys

((MAAD))

2008-04-25 05:31
Efterblivna trådar för 200.. allvarligt, vad fan?

2008-04-25 13:41
davve_d - Och om alla bara blundar hårt och önskar så kommer miljöförstöringen att upphöra också.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-25 22:40
men det är ju verkligen inte samma sak, däremot om Alla öppnar ögonen och förstår hur det ligger till, så lägger vi fossila bränslen bakom oss och går vidare, det handlar ju mer om pengar och politik, folk vill inte lägga  det bakom  oss.
segregationen handlar ju mer om folket ska bara få en sundare syn på sina medmänniskor.
och om man börjar med att sluta haka upp sig på bagateller som "nigguh" så är man på vägen mot ett trevligare samhälle med mindre differenser mellan dom olika etniska folkgrupperna!
fast
rätt naivt att tro att det någonsin kommer bli förbättring med segregationen så länge det är detta styre osv, så.. fukk it, det sprollar så jävla liten roll iaf om nas gör denna låt eller ej.
kommer inte göra segregationen större iaf,
full och glad är jag, så pallar inte whoatjaffs;)
((MAAD))

2008-04-26 16:48
Inget speciellt.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2008-04-27 12:38
bla bla bla...........

snubben vill endast vara kontroversiell för det skapar uppmärksamhet eventuellt pengar.. folk bara måste göra värsta vetenskapen utav situationen..

POW

I'M A NIGGA HE'S A NIGGA WE'RE ALL NIGGAS TOO

och Diealot X20..

skulle vilja se dig ta emot ett samtal när du sitter på tuben bredvid ett gäng gambianer..

fucking whoa folk suger kuk

2008-04-27 14:07
keff beat !

2008-04-27 19:02
davve_d: sa det.

skulle kunna skriva ett långt inlägg to put it straight men jag pallar inte.

kort och koncist: "missbruka" ordet JÄMT och det kommer tappa sin negativa laddning... vilket är det viktiga i sammanhanget. ett ord är bara ett ord utan dess laddning.
http://www.kalvinhiphop.com

2008-04-28 10:49
Dödligt flow. Wack beat.
Rakt upp och ner.