I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas - Be A Nigger Too

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-04-21 17:05
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-21 17:36
Hett som få, Nas for president
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-04-21 17:48
Intressant text

2008-04-21 17:50
Tung låt, men inget för vita att lyssna offentligt på imo

2008-04-21 17:53
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-04-21 17:54
denito:
Så bara för att jag är vit så får jag inte pumpa denna på BBQ:en i sommar? (eller i helgen om vädret är det samma som just nu)

Ska pumpa reffen som ringsignal bara för dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-21 17:55
...btw, låten var skön som fan.

2008-04-21 18:40
Ni gör ju som ni vill, men när vita lyssnar på låtar och rappar med när dom säger nigga hela tiden så tycker ja bara dom är vilse i sin hudfärg.

2008-04-21 18:42
"Ain't nuttin too it, gangsta rap made me do it!"

2008-04-21 18:56
denito väx upp..

2008-04-21 18:59
Denito, å andra sidan är det alla rappares fel att vita,asiater osv .. tror att svarta vill bli kallade för "NiGGAhHzZz" och att det fortfarande är ett politiskt korrekt ord. OK, jag överdriver, men du fattar vart jag vill komma va ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2008-04-21 19:01
denito
Men herregud...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-04-21 19:52
denito P17

Så hiphop är bara för svarta? Är det det du säger?

2008-04-21 19:55
Lustigt jag trodde browns, hispanics var med och "grundade" kulturen genom b-boys, DJ's etc, mkt puerto ricaner och även vita graffitimålare, dansare mm back in the days på 60 - 70-talet.. Men men jag kanske bara drömt?

2008-04-21 20:35

denito är medlem på ett hiphop-forum men lyssnar inte på en enda artist som använder "nigga" i sina texter det är unikt.

2008-04-21 20:47

2008-04-21 21:14
Grym låt! Tyckte refrängen va rätt kass faktiskt, annars bra...

2008-04-21 22:12
vacker
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-04-21 22:19
Inget jag tycker han ska ha på albumet, alldeles för tråkig.

2008-04-21 23:34
denito

Fattar du vad låten handlar om?
your heart pump project kool-aid

2008-04-22 00:14

Tung låt!

A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-04-22 00:21

Har inte hängt med i debatten i och med "Nigger", men det verkar ju onekligen vara så att Nas är trött på hela "N word" debatten. Detta är väl en liten slägga åt dom som motsätter sig mot just det och dessutom får troligtvis Nas PR i och med moralpaniken som skapas.

"Not mad cuz Eminem said nigga, cuz he my nigga, wigga crack a friend, we all black within"

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"
Redaktionen

2008-04-22 00:28
fet låt, något enformigt beat dock. lät riktigt fett första 30 sek men sen blev det lite tradigt. dock är nas alltid nas, dvs en av världens bästa. fan va ja längtar tills Nigger släpps. när exakt, har lyckats glömma?
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-04-22 01:57
Användaren är inloggad Dieallot X20 skulle nog inte va en bra ide, eftersom att dom flesta vita förmodligen inte riktigt fattar texten, utan sjunger hellre med för att han säjer nigga så mycket... nu säjer jag inte att du inte fattar... men dom flesta gör nog inte det, vilket sucks for you för dom flesta drar väl dej över samma kant
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-04-22 02:11
Eh? Jag tyckte det var solklart budskap i den här låten? Att han inte hajar varför folk vill leka svarta från bronx typ eftersom allt är skit om man är svart, och om det inte redan är skit så blir det det snart. Sååå därmed så är jag väl lite mer på denitos spår än nåt annat. Sen att man får bumpa vad som helst är så klart givet.
Eller har jag hajat fel som inte alls tror att låten handlar om att det är ok att säga nigga?

2008-04-22 08:27
Det som är bra med den här tråden är att man får skriva nigger utan att det händer något.

Im a nigger, you're a nigger

Riktigt fet refräng. Han låter riktigt bored också, som om refrängen var helt basic :D
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-04-22 08:36

Tung låt, men förstår inte riktigt denito P17 argument.....tycker nästan denna låt är ännu mer legitim för en vit person med tanke på budskapet

JKIBMM

2008-04-22 09:30
feeet
SKU - SKU - SKULASON!

2008-04-22 11:02
feet låt!
Shuu

2008-04-22 11:12
soulable - Inte "crack a", utan "cracka'", d.v.s. uttrycket "cracker".

Chico - Just att han låter uttråkad ger ju lite stöd för vad -verbose- säger: Nas tycker det är bullshit med överinflationen av ordet.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-22 11:27
Men de ja menar är att folk omkring än lyssnar ju inte noga, de hör ja bara nigga
Producent

2008-04-22 12:34
värdelös låt patetisk.....och han ska vara "politisk" ??? jag har hört mycket skit på senaste men det här va beyond skit
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2008-04-22 12:59
Fet!

2008-04-22 13:37
lät rätt schysst tycker jag :)
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"

2008-04-22 13:42
Salladin P21
du är patetisk! grym låt som fan

Producent

2008-04-22 15:30
Hangman P21
och din motivation är ??? jaa vadå?? att jag inte får tycka vad jag vill om låten eller??

2008-04-22 17:59
Salladin - Så det kan inte finnas ett ställningstagande bakom att radda upp ett antal rasistiska invektiv (kike, guinea o.s.v.) och fråga om "du också vill vara en" i refrängen?

Lyssna på vad han säger och inte bara hur så tror jag att det klarnar lite.

10-4, over...

2008-04-22 18:02
Mabande: Haha, självklart. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker...

PZ

2008-04-22 19:32
Salladin P21 Det är väl snarare DU som inte kommer med något argument om varför den är patetisk. Varför är den beyond skit?

Tung låt! Synd att vissa inte verkar greppa budskapet.

2008-04-22 19:48
Salladin P21 Du är en såndär som inte lyssnar på texterna och inte bryr sig om budskap i musik va? Är-det-fett-beat-så-är-jag-nöjd typen?

Manager

2008-04-22 19:54
fan va tur att alla ni är så jävla down och självsäkra då.

skrev ett jättelångt inlägg men råkade radera det så det får bli så här nu...
är det bara jag som tycker det känns rätt självklart att vissa känner sig...ehm..löjliga..(?) att som vit svensk kille utan någon som helst anknytning till ordet, pumpa en låt som nämner "nigger" typ 100 gånger? som sagt.. spela den ute bland folk i din cdspelare eller whatever, men folket runt om kring dig kommer inte greppa något budskap, dom kommer bara se en lost liten rebellisk whigger-slyngel..typ..

(med tanke på denitos inlägg)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-04-22 20:06
Yun_DI P18
detta är musik, va e det du inte har fattat ? miljoner vita har lyssnat på Nas i minst 10 år och bara för han har ett budskap i sin nya låt om N-ordet så får inte vi lyssna på den för att vi är vita ? Jag tror inte Nas gjorde låten för att vi inte ska få lyssna på den utan bara dom färgade..du precis som han saladidinasal lr va fan han hette ne bara rent ut sagt patetiska som inte kan fatta vad låten handlar om och att när det väl kommer till punkt..så är det musik! Och Nas gör bra musik så jag fattar inte varför du tycker att jag inte ska få spela denna "bland folk" för han använder N-ordet  mer än en vanlig låt...o va fan spelar det för roll hur många gånger en rappare använder det ordet i en låt, vare sig det är 3 gånger lr 10 lr 50 gånger, va fan spelar det för roll ? ? så du har aldrig lyssnat på en låt där det ordet används bland folk, jag menar det kan du inte ha gjort för du tycker det är patetisk lr va fan du nu sa *? om om du inte gjort det va fan överhuvudtaget gör du inne på whoa o denna tråden? patetiskt säger jag bara....

Manager

2008-04-22 20:17
ÄR DU EFTERBLIVEN? SA JAG ATT DU INTE FICK LYSSNA PÅ LÅTEN FÖR ATT DU ÄR VIT?

Jag sa att DET ÄR INTE SÅ KONSTIGT ATT UNGDOMAR (JAPP JAG SYFTADE PÅ DENITOS UTTALANDE) KÄNNER SIG LÖJLIGA NÄR DOM PUMPAR EN "NIGGER"-LÅT med folk runt omkring sig SOM INTE ÄR LIKA INSATTA I ORDET SOM EN SJÄLV. DET KAN UPPSTÅ "LUSTIGA" SITUATIONER. (hela sverige och världen är inte hippietown på samma sätt som whoa, det finns sjukt ignoranta personer där ute som bekant.)

det är så DET ÄR! du snackar om HUR DET BORDE VARA, och har helt rätt i det...men nu ser inte världen ut som så, och om du skulle pumpa denna på varesig det är rinkeby torg eller rednecktown i alabama skulle du nog få mer än några blickar mot dig, EFTERSOM FOLK (som bekant..) är ignoranta och inte kommer orka anstränga sig att förstå en poäng med låten.

du behöver inte kalla mig patetisk för att du uppenbarligen är för dum för att förstå min poäng.
förstår vi varandra?

dela gärna upp din text nästa gång du skriver också. åtminstone så man orkar läsa..
/ Deedz.

2008-04-22 20:19
Yun_DI P18 "fan va tur att alla ni är så jävla down och självsäkra då."

Om man är såpass osäker på sig själv att man inte vågar medge för andra människor att man lyssnar på en låt som dom säger "nigger" i, så är man just patetisk, enligt mej...

Eller så är det nått jävla fel på samhället, eftersom att en vit människa isåfall inte kan med att erkänna att han diggar det en svart människa säger? WTF!?

2008-04-22 20:21
Haha, ring Janne Josefsson så får vi reda ut detta! Det behöver tydligen debatteras.

This ain't old school, it's kindergarden, niggaz!

PZ

2008-04-22 20:23
Yun_DI P18 Men visst jag förstår din poäng till viss del, tyvärr :(

Producent

2008-04-22 20:24
Dusty Crates
Jag tror både du och jag är överräns om att Nas är en sån artist som framför sitt budskap jävligt bra men sen 90 talet så har han tappat en hel jävla del....det e mesigt o hålla på snacka  vem som e nigga och inte liksom med tanke på hur mycket andra bra grejer han har gjort tidigare =) så jag e ingen "playa hata" eller så om du tror utan säger vad jag tycker.Alla har rätt och tycka o tänka till både du och jag. Men här på whoa blir man nertryckt för sin åsikt och måste hålla med majoriteten (fjortisarna) som lärde sig lyssna på hip hop igår eller e det så ??
Peace!!!!

Ch1ll P16

Jag lyssnar på texterna självklart....och säger samma sak till dig Nas kan fan bättre och det vet jag att du innerst inne håller med mig om och du vet precis vad jag snackar om =). Bra beat eller inte spelar ingen roll =).
Peace!!!!

Mabande P31
Behöver inte upprepa för dig =) du vet hur det ligger till =)
Peace!!!!

Manager

2008-04-22 20:25
Eller så är det nått jävla fel på samhället, eftersom att en vit människa isåfall inte kan med att erkänna att han diggar det en svart människa säger? WTF!?

? har du sovit under en sten hela ditt liv? är det en nyhet att det är fel på samhället? hur uppskattat i vellinge tror du det är att gå runt med en boombox med "nigger" rappandes 10 gånger följt av några pro-black (inte rasisiskt..) meningar?
känns som att du överskattar människor.. sverige är inte så jävla open minded som du tror, såvida det inte är försvenskade renlevnadsblattar såklart..
/ Deedz.

2008-04-22 20:36
Ang. att lyssna på låten i "fel" sällskap - För ett antal år sen gjorde rapmetalgruppen Clawfinger en låt på samma tema. Trots sitt uppenbart antirasistiska budskap blev den en smärre hit bland naziskins som gärna skrålade med i refrängen.
Vad säger detta exempel? Bara det att det är väldigt sällan folk lyssnar på texten. Oftast hör de bara några ord och bygger sen en åsikt kring det.

Salladin - Om det var ditt svar så har du än en gång helt missat poängen.

10-4, over...
Producent

2008-04-22 20:38
förklara poängen då ??

2008-04-22 20:40
Yun_DI P18 Finns ingen anledning att vara otrevlig, om du vill ha svar på om jag sovit under en sten hela mitt liv så hänvisar jag till mitt föregående inlägg. Och om du inte fattade poängen med det inlägget så kan du ta det i min gästbok...