såg hyffsat frächt ut faktist. förväntar mig dock inte så mycket från sjävla skivan
nice omslag, kommer att bli tung skiva oxå
Shuu
Kan inte sluta säga att titeln är fruktansvärt barnslig, naiv, förolämpande och arrogant i de flesta syften. Måste tillägga att folk som reagerar positivt på en sådan titel, säkerligen stämmer in på ovanstående adjektiv.
Catapults Ent.
eller så väntar vi lite och ser vad nas menar med det hela, något som förmodligen blir tydligt när låtar som "You a Nigger Too" släpps. personligen tror jag att du får äta upp dina ord då nas inte förefaller vara typen som enbart väljer ett namn baserat på dess shock value...
^Missade du Hiphop Is Dead helt och hållet eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
broder_d P0 Hip-hop is dead because we as artists no longer have the power att välja ett namn med shock value (heter det förresten chockvärde på svenska?)
och ha en tanke bakom det är inte samma sak som att bara välja ett namn p.g.a shock value...
^menar du? Hiphop Is Dead var enbart shock value.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyssna på låtarna som berör ämnet och läs intervjuer med Nas så märker du att du har fel åter igen.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
broder_d P0 vad menar DU? att namnet saknar mening för att du är för dum för att förstå den?
"Guess its safe to say that the Shady / Aftermath Camp & Broder_D corporations took another major L ?" som någon skön snubbe på Allhiphop sade...
Namnet förstår jag. Däremot att Nas inte visade tillräckligt med ansvar via innehållet.Etna .......?
Där fanns ett par låtar som gav titeln ett erkännande. Men där fanns också låtar som inte har där att göra. Och har man kontroverisella titlar ska man bevisa vad man det är nu man vill ha sagt. Vilket Nas inte gjorde på HHID. Folk har sagt att hiphoppen är död i över 10 år nu. Nas gjorde HHID enbart för shock value. Du såg vilken uppståndelse det blev.
Det är inte så att han inte motbevisar sitt uttalande. Det är det att han inte bevisar att hiphoppen _INTE_ är död. Missförstå mig inte, skivan är hur bra som helst. Men tycker inte att titeln på albumet gjorde något förutom att skapa massa skriverier. Vilket han lyckades med.. Och med detta sagt vill jag att Nigger ska visa lite gamla goda Chuck D rhymes.. Förstår du vad jag menar?
Ja det är det. Alla har rätt till sin åsikt givitvis, men som sagt. Det är mycke för att skapa en hype för sin platta. Och det var nog tack vare den hypen han sålde så bra som han gjorde. Han sluta väl runt 800k+ med bara _EN_ singel.
Nas karriär är riktigt överskattad, men hoppas detta album blir bra.
^Ingen aning om den släpptes osm singel. Men där var iaf bara en video. Hustlers videon kom typ 8-9 månader för sent.
Bara Carry on Tradition visade vad Nas ville säga med HHID. Tror du på allvar att Nas kommer släppa ett album som heter Nigger utan att ta upp ämnet ordentligt, ämnet är ju relevant med hela O'Riley/Oprah vs. Hip Hop, Don Imus konflikten osv.
your heart pump project kool-aid
Illmatic är obviously en 10/10 klassiker It Was Written var en grym uppföljare 9/10, men jag kan fan inte ha hjärtat i ögonen som nästan alla andra och säga att hans album efter det varit något att ha. I Am.. var inget mer än ett mediokert försök till att toppa IWW, medans Nastradamus blev en av tidernas största floppar, Stillmatic blev som tur ett bra album men God's Son var inte precis någon höjdar uppföljare, Street Discples var inte mycket o hänga i granen heller och Hip-Hop is Dead levde inte upp till sin potential för fem öre. Nas må vara den bästa lyrisisten igenom tiderna och står för några av dom bästa låtarna, men hans discography är långt ifrån consistent. Väljer personligen Scarface eller Common vilken dag som helst över Nas för greatest titeln. Det värsta är att även om Nigger nu blir medioker så kommer alla ge han ett pass ändå av någon sjuk anledning, som sagt kan inte ha hjärtat i ögonen.
Skivnamnet är redan preliminärt censurerat, så det blir inga problem. Men jag fattar inte varför denna tråd finns, inte så att någon här kommer gå och köpa skivan ändå liksom..
•pave paradise•
kramer det låter som om du har växt upp med Nas.. och på samma gång är det hur tydligt som helst att du inte har gjort det, känns det som. din smak gällande hans album är plockat från vilken etro-recensent som helst, finns ingen tyngd i den, precis som när man läser att Peter Henriksson för Ystads Nya Tidning recenserar "Finding forever" 1/5 och "Curtis" 5/5. Lyssna på Nas innan du bestämmer dig. Om min mattematik stämmer så var du alltså 6-7 år gammal när "Illmatic" släpptes. Hur fan bedömde du den som en tia då..? Du behöver inte ens svara..
Catapults Ent.
Jag kan säga rakt av att jag inte lyssnat på illmatic när den droppade, men det var inte många år efter det då jag faktiskt plockade upp den. Började lyssna på Nas runt 98-99 och har alla hans album, jag tror att jag lyssnat på Nas tillräckligt år in och år ut för att kunna dra paralleller mellan hans album. Och jag tror också jag är tillräckligt insatt inom Hip-Hop från just den tiden (och över huvud taget) till att kunna avgöra varför just Illmatic är en 10/10, så snacka inte om något du inte har en aning om, jag må bara vara 20 men ålder är i slutet av dagen bara en siffra. Hans album efter IWW är inte mer än mediokra försök till att toppa sina tidigare releser, det är vad jag tyckt, och det är alltid vad jag kommer tycka.
Intressant vinkel Kramer :)
can't forget about you hade oxå en video. den kom en månad efter HHID typ.
När blev det här en diskussion hurvida "Nigger" är en bra titel på ett album? Håll er till topic. Helt okej omslag om ni frågar mig.
.
För att återknyta till topicens egentliga syfte: Jag tycker loggan var jävligt nice. Att sätta "as" som pricken på i:et och använda N:et till både "Nas" och "Nigger" kan verka enkelt, men det är oftast de enkla designtilltagen som är de svåraste att komma på. Bilden var lite tråkig, även om budskapet är ganska klart om jag tolkat det rätt.
Redline!
Kan bli jobbigt och köpa det albumet.. pga namnet..
varför nigger och inte Nigga? Lite attention whore varning på tönt Nas. Hej titta på mej, vilken farlig titel... ojoj. Förs hiphop is dean sen det här... löjligt. Hoppas ingen blir chockad så han får luft.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Nej, omslaget var trist och intetsägande.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
men åh, diskussionen kring ordet "nigger" bör man överlämna åt dom "mörkhyade" (kommer inte på ett bättre ord).. känns värdelöst att som vit tjej säga att det är grymt eller helt förkastligt eftersom jag inte kan relatera till det ordet. Helt okej omslag.
han borde ha tagi ngn bild från tiden då slaveri utövades i USA... DET hade vart grymt =D
känns lite fake, men men..
hans "nas icon" eller va man ska kalla de som han insesterar på att ha med överalt e fan fruktansvärt ful.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
varför nigger och inte Nigga? Han ville ju ha det först. Sen när dom sa nej och han bytte till Nigger så antar jag att dom gav upp. Och vadå attention whore, skojar du eller, killen uppträder för att hylla dom som dog i Virginia Tech och media slänger skit på honom. Har ni hört någon svart person (och då menar jag riktigt svart inte rasse oprah svart) som är upprörd över titeln? I så fall länka.
your heart pump project kool-aid
^Oprah Winfrey och Al Sharpton är samma skit
såhär kommentera han om bla en låt som kommer att vara med på albumet:"I have a song called ‘The Fear,’ " he said. "The full title of the record is ‘The Fear of the Black Man’s Dick.’ That’s some shit you can get comedy , or you can get some seriousness from it when you talk about the barbaric castrations that happened in our past — which is very serious, nothing to laugh at." "lol"
det där omslaget är nog fake.
SKU - SKU - SKULASON!
Dirty-Dave P25 lustigt att du inte fattar att du själv hjälper honom att uppnå sitt mål ifall han nu bara är ute efter uppmärksamhet och hype med namnet...
Till Spell Jag var seriös titeln får mig att fnissa inombords.
Så här skrev jag den 3:e januari: Jag har fortfarande extremt svårt att se att skivan kan släppas med titeln "Nigger". Det lär ju leda till att många butiker i USA inte ens kommer att sälja skivan och vill verkligen Def Jam ge sig in i ett sådant projekt med en rappare som faktiskt sitter på ett riktigt fett kontrakt? Och så här säger en anonym källa från Def Jam idag: There is no way that we can put out an album with that title. Many retailers have already told us - flat out - that they won't carry ... Nas' last album sold pretty well, but not well enough for the headache he's causing . If Nas doesn't change his mind, he'll be dropped. And he doesn't have to much time to come to that realization.
www.plaingold.com
För att dra tebax detta till topic så tycker jag inte att loggan är direkt tråkig eller ngt liknande. Tycker att gången från Illmatic loggan till Nigger loggan där man ser att han sitter i stolen talar en aning för sig själv. Dessutom så får jag intrycket av att han vet mkt väl att han har tagit ett namn på sin skiva med stark betydelse och därför visar genom sin postur på skivomslaget att han är seriös och att han tar detta seriöst. Typ ngt sånt? För mig så är skivomslaget så bra gjort det kan bli utmed tanke på vad hans plan är med skivan(assumptions assumptions men iaf). Tycker att folk som hejtar på skivomslaget pga titel på skivan eller att den är så kallat "tråkig", är ute och cyklar eller helt enkelt borde vänta tills albumet släpps. Inte ngn som sett Pulp Fiction här?!
skitfult
AAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!! KAN INTE HITTA DEN I NÅGON VETTIG ONLINE-BUTIK! HJÄÄÄÄÄLP MIG!!!
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
B-Zo: Den är ju inte släppt än och som sagt så lär Def Jam tveka på att släppa den alls så det lär iallafall dröja till bortåt sommaren innan vi får nytt från Nas.
www.plaingold.com
"Förstår inte vitsen med att avdramatisera ett ord med så mycket historia." Ordet kommer inte försvinna, folk kommer inte sluta säga det. Då kan man ju avdramatisera för att folk inte ska ta illa upp när de hör det. Tycker inte omslaget är något som står ut, men det är inte fult.
njut
men snälla nån, det kommer ALLTID vara fler som tar illa upp vid yttrandet av det ordet än de som tycker att det är coolt att nyttja ordet, eller för den delen försöker avdramatisera det. det är som att försöka avdramatisera "Heil Hitler" och tro att folk ska reagera: "Aha, vad roligt, nej det är väl faktiskt inte så farligt med 'Heil Hitler'.." Nas är förhoppningsvis medveten om det, därför väljer han namnet, för att sälja helt enkelt. jag vill se folk ställa sig och heila på sergels torg elelr vart fan som helst och förvänta sig att människor inte ska reagera negativt. lyckas du med det så kan vi ta upp diskussionen igen ;)
Catapults Ent.
"men snälla nån, det kommer ALLTID vara fler som tar illa upp vid yttrandet av det ordet än de som tycker att det är coolt att nyttja ordet, eller för den delen försöker avdramatisera det." Tiden är lång och avdramatisering gör så färre folk tar illa upp, till slut kommer ingen ta illa upp. Men för att folk inte ska ta illa upp måste man ju avdramatisera det och för att göra det kommer folk ta illa upp under tiden.
njut
men åh, diskussionen kring ordet "nigger" bör man överlämna åt dom "mörkhyade" (kommer inte på ett bättre ord).. känns värdelöst att som vit tjej säga att det är grymt eller helt förkastligt eftersom jag inte kan relatera till det ordet. Varför ska vi "överlämna" det till folk med afrikanskt eller afroamerikanskt ursprung? Jag ser massvis med nördar från annat ursprung som nyttjar orden "nigger", "nigga" och "neger" vardagligen, vilket är fruktansvärt respektlöst och pinsamt. det är trots allt "den vite mannen" som har myntat ordet som skällsord. det är "vi" som printat in det som något fult i afrikansk och amerikansk historia, så "vi" om några bör ta ansvar i frågan. Visst har många lyckats avdramatisera ordet och skämtat om det, men inte ens det fungerar. Det är lika idiotiskt att människor med afrikanskt ursprung ska ha möjlighet att skämta med ordet fram och tillbaka. h ur många judar skämtar om nazistista skällsord? precis. likaså finns det många tragiska som använder ordet "jude" som något dåligt.han borde ha tagi ngn bild från tiden då slaveri utövades i USA... DET hade vart grymt =D Detta är typ redan gjort ex antal gånger, mest kända måste nog vara Dead Prez "Let´s Get Free" albumet, där man fick se en massa slavaribilder på omslaget, roots in Africa och hela den visan. Mycket fint omslag, mycket medvetet och tungt, men absolut inte med så pengapungande kontroversiellt syfte som "Nigger". Tycker omslaget är snyggt, bryr mig inte om det egentligen, jag gillar Nas rap. Men titeln... som sagt.
Catapults Ent.
explicit.. tänk efter nu. vad är det du skriver egentligen? att männsikor i flera år ska behöva stå ut med att din generation försöker avdramatisera att ord som många männsikor du kan komma att stöta på upplever som skräckinjagande och hatfullt. du får det att låta som en dans på rosor med lite "collateral damages". bevisa nu att du förstår att det inte fungerar så. eller skit it, i vilket fall tycker jag din ide är idiotisk, även om jag förstår den goda tanken i den.
Catapults Ent.