I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anledningen till att tjejer gillar Lil' Wayne

Utländsk Hiphop - Allmänt

Manager

2007-09-05 17:31

Visst ska en mc få igång publiken, men som sagt man ska också ha en bra teknik när man rappar. Hela Hiphop kulturen kom ifrån battles, visa vem som är bäst, vem som har skills osv.. Jag tycker att folk som Lil Wayne, Camron o etc gör sig kända för en gangster attityd eller beats. Men aldrig nå skills på mic.

Jag håller med.. men ja..
Spännande personligheter och 'swagger' är nästan viktigast för folk idag oavsett hur mycket skills du har. Folk vill ha beefs och dissar under intervjuer, inte prat om kärlek till alla och vad som är eller inte är hiphop ala Krs-One.

Lil' wayne ger helt enkelt bara publiken vad dom vill ha.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-05 18:07
Hans röst låter lite bättre än vanligt.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-09-05 18:18
lol @ alla svenska kids som inte förstår hur lil wayne ens kan ses som grym....och dom som tror att bara tonårstjejer gillar han. verkar som typ alla i usa älskar han... enligt min upplevelse iaf. kanske inte backpackers då
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2007-09-05 18:23
ps på tal om det va d bara jag som hörde ett antal punchlines i texten? ni som nu vill snacka ¨skills¨

äh...skiter i. så länge svenska kids tycker dom bestämmer va som e riktig hiphop o dylikt kan jag inte ens finna mej i denna diskussion

2007-09-05 18:25
Var det inte så att det var först vid battlen mellan Kool Moe Dee och Busy B man började bry sig om de tekniska skillsen. Innan battlade man mest i vem som kunde flowa coolast. När det kommer till att flowa coolt är Weezy grymmast
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-05 18:56
"När det kommer till att flowa coolt är Weezy grymmast"

Håller jag inte med om någonstans.. Saigon, bara för att nämna nån har 100gånger skönare flow..

"kanske inte backpackers då"

Och där kom den kommentaren för tredje-fjärde gången i denna tråd.. Man är inte backpacker bara för man inte hyllar eran idol.

2007-09-05 18:58
Jag tycker både Saigon och Weezy har ungefär lika grymma flows, men de är väldigt olika. Skulle vara grymt med dem på samma låt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-09-05 19:02
Om vi ska snacka punchlines så är väl ändå papoose som du har på din lista på samma nivå som lil' wayne.

"Messin with me will get black buried like a cell phone"

Alphabetical slaughter är dessutom en text om ingenting i stort sett.

/ Deedz.

2007-09-05 19:16
Varför gör han låtar om att äta pussy, han är ju gay???
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-09-05 19:17

Yun_DI: Jag är medveten om Papoose ibland drar riktigt dåliga rader(Men ha även i huvudet hur många mixtapes han släppte under en kort tid, klart vissa saker håller mindre kvalite).. Dock tycker jag att Papoose är en grym rappare, medans Lil wayne aint my cup of tea.

2007-09-05 19:28
Lionofjudah P29 jajaja men nu tycker jag iaf vi kan kommas överens om att man inte förväntar sej att rappare gör allt d dom rappar om. haha...

Nöjd P21. sa inte att man e backpacker för att man inte hyllar lil wayne men... tja, prova åk till usa o kolla vem som verkar äga klubbarna, radion, ungdomarna, thugsen... som sagt i min experience e d lil wayne. fast jag har iofs inte vart runt hela usa... men min upplevelse i NY, memphis, cali, boston, atlanta, florida får mej iaf att tro de. och om ja lyssnar på alla mina kompisar från olika ställen...weezy e störst just nu, och dom flesta verkar oxå tycka att han e bäst just nu
Manager

2007-09-05 19:32
och om ja lyssnar på alla mina kompisar från olika ställen...weezy e störst just nu, och dom flesta verkar oxå tycka att han e bäst just nu

Snart kommer någon påstå att dina kompisar inte är tillräckligt mycket hiphop för att tas på allvar. Väntar..
/ Deedz.

2007-09-05 19:33
Simon_T: Jaja, det är vad dom tycker..
Jag tycker Saigon är best out there just nu, tyckte tydligen hot97 oxå =)

2007-09-05 19:34
Yun_di:
"Snart kommer någon påstå att dina kompisar inte är tillräckligt mycket hiphop för att tas på allvar. Väntar.."

Bara för ditt korkade inlägg; Ja alla hans kompisar är whiggers och nötter! =)

Manager

2007-09-05 19:40
Nöjd:
Varför var mitt inlägg korkat?
Det är så många här tänker.
/ Deedz.

2007-09-05 19:59

Nojd

lil wayne ar ratt stor aven bland autentiska negrer som saljer crack och ar skithaftiga. ;)

back like cooked crack

2007-09-05 20:49
touche till alla....touche indeed. lol.

nu förlorade ändå jag för att jag gav mej lite in i diskussionen...AAAARRRRGGHH

2007-09-05 23:25

Jag hatar Whoa pga av sånna här diskussioner, här tycker man att allt nytt är skit och det enda som är hiphop är Krs-one och 2pac .. fan när ska ni komma över den eran?
och vem fan är du?

2007-09-05 23:30
Klart man aldrig kommer komma över den eran med tanke på hur mycket otroligt bra musik som gjordes då. Men bara för att man inte gjort det betyder det inte att man itne kan älska Weezy!

2007-09-05 23:34
Jag hatar Whoa pga av sånna här diskussioner, här tycker man att allt nytt är skit och det enda som är hiphop är Krs-one och 2pac .. fan när ska ni komma över den eran?

HAHAH :D Det va kul. Men det är många weezy hatare här det har ni rätt i. Hur kan ni säga hans punchlines är dåliga när ni lyssnar på nån låt från 90-talet med han? ojojoj
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2007-09-06 00:39
Frågan är om de som dissar hans sätt att skriva, och vad han skriver, verkligen har lyssnat ordentligt. Det krävs ju mer än att ha hört några av hans gästinhopp och lösryckta låtar för att förstå grejen...
Om han hade flowat, låtit och sett "vanlig" ut. Så hade ni inte hatat, thats for sure.
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-09-06 02:38
haha alltså Sverige vad kan man säga...

Ni som tror att lil wayne är ett skämt eller något... öppna ögonen.. eller åkt till de förlovade landet USA och se hur populär han är där (och det finns ju faktiskt hiphop där som inte är JUST det de är för er)

Lil wayne är inte bara en jävla entertainer, han är skillad. finns inget att säga om det, då har du hört för lite.

Och när man dessutom känner att man förstår han eller vad man ska säga, ja då är det sjukt najs. om han är nåt är han en knarkare, men han lider ju inte av det, han är smart..

Läs intervjun i nya XXL, som han för övrigt pryder om slaget på, där han fortfarande snackar om Jay-Z, och om B.I.G, och om greatest rapper dead / alive osv.

Inse att han har rappat sen han var 11, och övning ger färdighet, han är inte nåt one-hit wonder eller nåt, nåt av de folk tänker.

Ähh det är så jävla mycket. Till och med 50 Cent erkänner att han är talangfull (Och ja, nu kommer väl folk o säger att 50 cent inte heller är Rap, MC, Whatever) och det gör väl inte fifty om alla direkt.

Ähh ni är så jävla inskränkta på att ni har nån slags hiphop eller nåt som är precis den rätta, men det är ju bara synd om er, för då kommer ni aldrig kunna uppleva nån tillfredställese jävla sökare..

Och för att avsluta allt så kan jag säga att jag lyssnar på 90% new york eftersom jag gillar höstrap/eastcoast/storstads vemod mest, men jag har fan öppnat ögonen för att se att allt inte är automatiskt skit..

Och en sak till, en skillnad mellan er och han är att han nog aldrig skulle sitta och gnälla på hur ni ser på hiphop, ni kanske har för mycket hat helt enkelt, vi kanske har det, och komplex, de är kanske därför de är så mycket negativt, och när det inte är negativt så är det istället (av svenska artister) helt bajtande av en viss amerikansk grej.. Vi kanske behöver komma upp med nåt eget

2007-09-06 02:40
Och sista raden betyder helt enkelt att folk kanske bara ska vara sig själva??

Fast vara sig själv i Sverige innebär nog till stor del att kolla på annat och ha åsikter om det sen. Iofs ganska härligt. Vi är ett bra folk i vilket fall.. Och kanske inte så olika några andra heller, när man väl inser saker om människan hahaaha

2007-09-06 02:51
När Britney Spears var som kändast och hela usa lyssnade på henne, gjorde ni också det? Är hon talangfull nej?

Samma visa med Lil Wayne. Skiter hur många som lyssnar på han, han är fortfarande dålig. Han har ingen som helst talang. Ska vi snacka lyricism så är han ingeting. Och det där med flowet så är han ingeting heller för den delen.

"Inse att han har rappat sen han var 11, och övning ger färdighet, han är inte nåt one-hit wonder eller nåt, nåt av de folk tänker."

Övning ger färdighet. Jaså, så han är nära alla stora MC's, som t.ex; Biggie, Big L, GZA, Ghostface, Inspectah Deck, Nas osv? Nej, det är han inte. Han kanske är nära Camron eller någon annan medlem ifrån the diplomats.

Det är det att folk går efter vad som är populärt nuförtiden och inte lyssnar på dem som är bra och skillade.

2007-09-06 02:54
"haha alltså Sverige vad kan man säga..."

Så ni tror att det är enbart sverige som inte tycker att han bra? Hänger på många amerikanska forum där dem tävlar att lista ut den sämsta raden ifrån han eller camron.

P.Diddy lyssnar ni på han också? Han är jävligt populär han med. Han dansar skit bra också.

2007-09-06 03:03

dirtyfist, Ja, P.Diddy har ju varit med B.I.G, så han är väl värd att nämna när man nämner Hip-Hop, för det är väl delvis det vi snackar om eller hur? Eller var hiphopen dålig då åxå. hiphopen kanske aldrig varit bra, föresten?

Lyssnar du på hans texter? Har du hört mycket Lil' Wayne låtar? NAS är min favoritrappare alla kategorier, för det första.
Och jag diggar ändå Wayne sjukt mycket.
Men ja, han har mycket dåliga rader, vilket bara är sjukt kul, och så det ska det ju vara ( härligt med efterblivna saker från Södern, det är ju skoj och hiphop ska ju vara roligt åxå? Eller ska Hiphop bara vara att sitta vid internet och gnälla på att allt blir värre hela tiden?

Som sagt, Många STORA säger att Lil Wayne är Talang. Om man dessutom går ett steg längre -

Du snackar om BIG L som en av dom stora, Du snackar om cam'ron som ett skämt. CAMRON är åxå skillad ( Sen att han som WAYNE knarkar så att dom är efterblivna, röker weed eller dricker hostmedicin som wayne eller vad dom nu gör, är ju faktiskt kul ibland) OCH BIG L tog ju upp CAMRON.

Antar att du åxå tycker att RAKIM är en legend. RAKIM var med i en video med JUELZ SANTANA (som är polare med lil wayne och garanterat ser wayne som en av de bästa, vidare så hatar du säker även JUELZ SANTANA) där RAKIM står med juelz i ett klassrum som lärare bla bla. kommer inte ihåg så mycket, men det är ju ändå en symbolisk handling. Det är inte så dåligt som du tror för helvete. Eller hatar du alla ordlekar? Allt sånt? Dt är ju skitnajs.

Errybody got a tool so you will need a hammer :D:D:D:D:D

this old ass rappers better stay on touurrr, you like 44, i got a .44, im 24 so i can murk your ass and come home before im 44

:D:D:D:D:D:D:D:D

2007-09-06 09:30
dirtyfist P3

du måste var dum i huvudet som jämför britney spears med weezy haha

Han har ingen som helst talang. Ska vi snacka lyricism så är han ingeting. Och det där med flowet så är han ingeting heller för den delen.

har du levt i en jävla garderob eller ? han har haft allt och lite till sedan 11 års ålder pga hans egen talang. tycker du att I miss my dawgs är en dåligt låt lyriskt och innebördsmässigt sett ? Han flowar sönder vilket beat han än rider på.

P.Diddy lyssnar ni på han också? Han är jävligt populär han med. Han dansar skit bra också.

Varför dissar du puffy ? utan puffy hade du inte fått dickryda Biggie. Du måste vara sjukt ignorant om du inte kan se vad han har gjort för hiphopen och dess moderna historia.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-06 13:36

Han som säger att Lil wayne är dålig på att skriva texter, har antingen lyssnat för lite på honom eller så vet han inte vad han snackar om.
Han är fan en av de grymmaste när det gäller punchlines, är inte det hiphop?
Om du har lyssnat på mer weezy än de som snurrar på mtv så hör du också oavsett om du diggar han eller inte att han har smarta rader, och är begåvad.
Jag diggar inte jay-z men jag kan inte bara för det säga att killen suger, han har skills men hans rap faller mig inte i smaken.

Sen till er ol school fånar här ,om det finns en anledning till att hiphop skulle vara på väg att dö ut ,så är det pga av sånna som er.

och vem fan är du?

2007-09-06 13:41
På vilket sätt är Britney talanglös?

2007-09-06 13:54
lol @ dirtyfist som tar referenser från amerikanska internet hiphoppare. wayne e skitgrym, tror nog att dom flesta rapparna som ni som hatar wayne idoliserar, tycker så oxå.

kanye sa att wayne e basta rapparen....bara ett litet exempel

2007-09-06 13:59
Floppen. jo d stärde jag mej oxå på... men jag e alldeles för passionerad om britney, så d kan ja inte ta här...hahahaha

2007-09-06 17:15
Varför jag tog upp britney spears, var väl mestadels för att kolla om ni lyssnar på allt som är populärt. :)

Jag hatar inget som blir populärt, jag kan inte hata dem för att dem lyckats med sin skit musik (om det är skit musik då!). Det känns så jävla trist att såna där clowner som Camron och Lil Wayne ska ta en så stor del av hiphop när det finns 10000 gånger så bättre MC's som är indie, eller har varit mainstream men skivbolagen inte ha vågat satsat på.

Jag skiter hur mycket Rakim har varit med i en dipset video. Det gör inte dispet bättre alls. Skulle Paul Wall bli bättre för att han var med i Chino XL's musikvideo?

Att dem skulle vara efterblivna i studion för att dem knarkar? Wu-Tang Clan spelade in höga på PCP... :) Tror nog ingen som är ifrån gatan inte är hög i studion, om dem inte har lagt av...

Varför jag dissar Puff Daddy? Ja, han tog upp Biggie. Han dansade i alla videos. Biggie dör, Puff Daddy släpper kanske en av världens mest pinsamaste låtar för att hedra honom och gör en större karriär än han hade med Biggie. Kom inte och säg att Puff Daddy är respekterad, för det är han verkligen inte. Flera dissar på Puff Daddy har det kommit. Ifrån riktigt oldschool artister och newschool.

Kollar ni på en Britney Spears konsert, så ser väl deras dansteg likadana, eller? :)

Bara för att en artist har tagit upp en artist som är en av dem bästa, så behöver man inte respektera honom.

Jag har hört Lil Wayne och The Diplomats. Jag kastar ingen onödig skit på artister jag inte har hört. Men nu har jag hört dem och dem kan inte rappa. Länka till era favorit texter med Lil Wayne, så man får läsa. Kollade in några inatt och det var inge vidare.

2007-09-06 17:17

Jag är fortfarande ingen backpacker..... ;)

2007-09-06 17:34
Haha, påstod Remy att lil wayne var bland dom bästa på punchlines? Hahaha, gå och kamma dig förfan..

Men men, jag ska inte hata nått mer... men den där kommentaren förtjänade fan det.

2007-09-06 18:54
Alltså jag tror ni har en lite för statisk syn på begreppet "bra". Bra innebär automatiskt inte "tekniskt skicklig".

2007-09-06 19:24
"Alltså jag tror ni har en lite för statisk syn på begreppet "bra". Bra innebär automatiskt inte "tekniskt skicklig"."

Sant, men folk påstår att han världens bästa rappare, eller världens bästa rappare NU.

2007-09-06 20:39
dirtyfist

kanske for att "folk" tycker att han ar bast pa att provida lyssnaren med en mix av teknik, content, flow, whatever sa att han pa sa satt framstar som bast.  
back like cooked crack

2007-09-06 21:33

Nöjd P21

Vågade du inte komma med en egen kandidat? nå låt oss höra nu vem du tycker har grymmaste punchlines?

dirtyfist

"Men nu har jag hört dem och dem kan inte rappa"

Alltså mannen din mun är full av skit eller så vet du inte ens vad rap är.

och vem fan är du?

2007-09-06 21:46
Remy, du verkar inte veta vad det är.

Folk med feta punchlines? t.ex: Chino XL, Eminem o Canibus

2007-09-06 21:52
Thizz or die.

Byeeeeeeee.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-09-06 21:55

dirtyfist

Jodå jag vet mycket väl vad det är, låt mig gissa första gången du lyssnade på hiphop var när du hörde Eminem, innan dess så var det metallica för hela slanten och nu leker du professor i rap genom att påstå att varken lil wayne eller camron kan rappa.
Hi my name is
och vem fan är du?

2007-09-06 21:58
Remy P21: Hahahah, det förvånar mig inte om det är så, med vissa iaf. Att gå från hårdrocks-fantast till Hip Hops-fantast kan mycket väl så sånna följder.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-09-06 22:40
Jag började faktiskt lyssna på Kriss Kross. Första skivan var Enter The Wu-Tan (36 Chambers). Gillade mycket Cypress Hill och Ice Cube. Alltså långt innan Eminem var känd.

Fast Eminem var en bra lyrcist när han kom ut med sin första skiva.
Metallica är väl coola, men jag har tyvärr aldrig fastnat för det. Tyvärr.

Blev du chockad när jag skrev 3 mc's som skriver bra punchlines? Vet du ens vad punchlines är? Jag leker inte någon jävla professor, jag är jävligt intresserad av hiphop kulturen och musik. Jag går efter MC's som är lyricsister som har skills, som gör bra musik.

Rätt roligt när 21 åringar blir ledsna när man påstår att deras favorit artist inte är en bra rappare och inte har några skills. :)

"MEN DU LYSSNADE PÅ METALLICA NÄR DU VAR LITEN HUHU".

2007-09-06 22:44
Hur går det föresten med ert länkade till hans bästa verser/texter/punchlines? Ska det komma en kommentar att Chino XL, Eminem o Canibus inte kan skriva punchlines nu?

2007-09-06 22:52

dirtyfist

Behöver inte länka till nått du har google så det är bara att söka, titta runt lite sen återkom så får vi se om du fortfarande påstår att weezy är kass på punchlines.

och vem fan är du?

2007-09-06 22:53
Jag har redan kollat några texter, som jag skrev inatt.

Punchlines som skulle bli hånade i en battle. :)

2007-09-06 23:24
dirtyfist P3

du måste fan vara tappad ?

Puff Daddy släpper kanske en av världens mest pinsamaste låtar för att hedra honom

Hur i helvete kan man inte respektera I'll be missing you ? du är pinsam.

Men nu har jag hört dem och dem kan inte rappa. Länka till era favorit texter med Lil Wayne, så man får läsa

som jag sa innan så lyssna på I miss my dawgs. det är en låt i världsklass och bara ett exempel i mängden. Inse att wayne är en grym rappare, lyricist och artist. Alla behöver inte låta som Wu för att vara begåvade.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-07 00:22
Remy: Jag vågar komma med egna kommentarer.
Dom Dirtyfist skrev plus, Ras kass, Apathy, Celph titled och Big L..

Jag vet att det var dåligt med ett personligt påhopp.. Men vafan, är du seriös med att du tycker att han är bland dom bästa på punchline?

Förövrigt tycker jag i miss my dawgs är en helt okej låt.. Men jag gillar inte Lil wayne... Jag hade en period runt 98-99, då jag lyssnade en hel del på Cash money och No limit(No limit var verkligen ush).. Jag har vuxit ifrån det, och ja.. Jag har försökt börja lyssna på Lil Wayne igen.. Men det är inte min cup of tea anymore =). Det jag lyssnar på från södern står på min press+ kanske Trae.

2007-09-07 00:25
dirtyfist

"Men nu har jag hört dem och dem kan inte rappa"

Jag litar ju inte riktigt på ditt omdöme gällande skriven text när du själv inte verkar kunna skriva ordentligt.

Ja lyssna på i miss my dawgs. Det är ett bra exempel på en låt med bra text på riktigt. Spelar ingen roll att den varken innehåller bra punchlines eller är tekniskt fulländad. Till skillnad från många andra rappare så handlar låten om något. Dessutom är det strongt att göra en låt om det ämnet...
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-09-07 00:45
+ att jag tycker ni framställer han som bra mycket bättre än vad han är..