I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anledningen till att tjejer gillar Lil' Wayne

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-04 00:51

Anledningen till att tjejer gillar Lil' Wayne

http://www.youtube.com/watch?v=ybFPSkWplFc

Den kommande låten Pussy Monster, som tydligen skall vara med på Carter III...

Ja, vad ska man säga haha. Han erkänner ju iaf.

"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-09-04 01:06
Ja, den grabben är inte allt för smart.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-09-04 01:09
betaform

Stop och belägg!!!
- Papoose

2007-09-04 09:15

haha galen han är.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-04 09:26
hahah vafan!:D

2007-09-04 12:09
haha, sjuksnubbe!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2007-09-04 12:52
hahah så jävla skön DRUGGIE FRESH
Redaktionschef

2007-09-04 13:03

hyfsad störd snubbe... låten var ju rätt nice också verkar det som.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-09-04 13:24
fan va fet han e
LEGALISERA CANNABIS

2007-09-04 15:17
Haha, fett skön..

Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!

2007-09-04 16:12
erkänner? som om det vore nåt fel.
vem fan äter inte fitta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 16:17
Bootlegger

Rappare, RAstas och dylika har en tendens att vara äkta män och säger att de inte går ner på tjejer och sånt. Gäller absolut inte alla, men en del :)
- Papoose

2007-09-04 16:49
vaa ?!

2007-09-04 17:25
värdelöst tyckte jag.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-09-04 17:34
haha jävligt underlig låt men han fan va bra han va

2007-09-04 17:35

haha hmmmmm..

2007-09-04 17:44
haha den var skön fan, Kanske lite off topic men Plies har 2st sådana låtar, riktigt sköna.

Ms. Pretty Pussy
Get U Wet Ft. Pleasure (of Pretty Ricky)
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-09-04 17:48

Weezy har en massa låtar där han nämner om att han slickar pussy, nothin new men skön låt dou
och vem fan är du?

2007-09-04 19:06
Remy

Ja, men detta var ju aningen extremt :)
- Papoose

2007-09-04 19:14
Så ful, på alla vis.. Aja så ska jag prata me alla brudar nu iaf, dom går igång på det, fast jag har ju inte så mkt pengar. :(
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-09-04 19:21
Hur kan man tycka att den här snubben har skills? :)

2007-09-04 19:23
dirtyfist: Håller helt med dig där.

2007-09-04 19:52
underbart... men självkalrt kommer ju itne detta va med på albumet... bara för nån kille har skrivit det på youtube gör ju knappast det sant.. är förmodligen en vanlig freestye vilket han nästan alltid gör vid spelningar
Manager

2007-09-04 19:56
dirtyfist : Karisma >> Underhållningsvärde >> Skills.
Enligt de flesta. Börjar fan tycka lite likadant..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-04 20:05
Lil Wayne är utländska versionen av Fronda...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Manager

2007-09-04 20:17
Varför är han det?
/ Deedz.

2007-09-04 20:22
Yun_DI
Majoriteten av hans lyssnare är tonårstjejer.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-09-04 20:47
Vinden har ju tydligen vänt i detta ämne, lyssna också på Nore's uppmaning "Eat pussy" ft tru life och peedi peedi. Har jag skrattat åt hela veckan
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-04 20:47
Karisma och underhållningsvärde. Ja, som vilket artist som helst ska ha, men man ska ha skills vilket han inte har. Har ni aldrig hört talas om mc? Det där är inte ens nära hiphop i mina öron. Man ser klart att dem som tycker att han är bra är dem som inte har lyssnat på mcing länge eller vet vad det är för något.
Manager

2007-09-04 20:58
MC= Mic Controller, nån som får igång publiken. En host eller rappare eller vad det nu är får inte vara ointressant och tråkig, då spelar det ingen roll hur duktig textförfattare han är.

Jag skulle ärligt talat hellre gå på en Soulja Boy konsert än en Sage Francis konsert.
/ Deedz.
Manager

2007-09-04 21:00
Det där är inte ens nära hiphop i mina öron

Spelar det någon roll?
Bara för det inte är boombap så är det uppenbarligen inte hiphop enligt vissa..

Har du glömt hur hiphop startade om vi nu ska bry oss om sånt?
/ Deedz.

2007-09-04 21:08

haha weezy :>

Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2007-09-04 21:16
Haha..

Ja, jag vet hur hiphop kulturen startades. Då handlade mestadels om att ha bra rim och teknik. Dem rapparna som kom fram på 70talet är bättre rappare än honom.

Förstår inte varför du ska ta upp sagie francis? Tror du att jag är en sådan som avskyr allt inom hiphop och älskar bara vita poetiska rappare? Tvärr.. Jag lyssnar väldigt mycket på blandade städer och andra rappare än new york.

2007-09-04 21:26
"Jag skulle ärligt talat hellre gå på en Soulja Boy konsert än en Sage Francis konsert."

Varförs skriver du nått sånt? Så bara för att man inte gillar Wayne så är man helt plötsligt nån som lyssnar på nerdrap?

Manager

2007-09-04 21:40
Nej absolut inte, jag tänkte mest på att vissa kan ha skitbra texter och allt det där, men inte kan underhålla och få igång publiken på samma sätt som lil wayne.

Såg nån video med Rakim från Rock The Bells där folk stod o kollade sina sms typ medans han uppträdde. Folk vill helt enkelt lyssna på något dansvänligt och catchigt när det kommer till Live uppträdanden. Sen om det är hiphop eller inte skiter jag i.

Kan inte en hiphoplåt vara catchig? eller får den bara vara catchig på ett 1996-hiphop-vis?
/ Deedz.

2007-09-04 21:49
Dem som stod i publiken vet nog inte vem rakim är eller vad han har gjort.

Samma visa när jag var på james brown, hur många hiphop skallar var där? Inte många.

2007-09-04 21:57
håller med dirtyfist här.. kolla riktiga mc´s som exempelvis wu-tang clan, busta rhymes, m.o.p. eller jay-z, där har du killar som både är grymt duktiga på micken och kan entertaina/hypa publiken ordentligt.
Keep CD alive
Manager

2007-09-04 22:00
Ja jag lyssnar också på dem väldigt mycket, lyssnar knappt på lil wayne. Men jag kan ändå vara så open-minded att jag gillar honom trots att han inte kör hiphop som många tycker att det "borde vara"..
Han är absolut inte dålig.
/ Deedz.

2007-09-04 22:18
Qnivast

"Majoriteten av hans lyssnare är tonårstjejer."

Vilken planet är du ifrån?
och vem fan är du?

2007-09-04 22:32
Håller med dirtyfist. Lil' Wayne är en entertainer, inte mer än så. Han är överhypad. Det finns mängder av andra rappare med sjysst scenteknik och dope lyrik. Jag håller extremt mycket med en sak dirtyfist sa - att folk har glömt vad mc'ing verkligen är. Get a grip folks! Att få så bra respons efter att ha spottat lite om könsorgan är ett dåligt tecken för hiphopen idag.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-09-04 22:38
Ni är verkligen dumma i huvudet. Lyssna på Pray To The Lord och Be Me och hör en ung man som pratar rakt ur själen. Ibland vill man bara älska Weezy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-05 09:41

haha vafan vet du ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-05 12:00
oj, detta kan vara bland det dåligaste jag sett i mitt liv! :)

2007-09-05 12:28
gagahahah riktigt kasst men man kan inte hålla sig för garv asså haha
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-05 13:54

lyncha den bögen

2007-09-05 15:55

En del grejer han gjort e riktigt bra, men det mesta suger ju. Jävla fattiglapp, hatar när hiphopare ska skryta om pengar.

Ingen stil på att vara rik pga att man e gangster.

Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-09-05 16:03
"haha vafan vet du ?"

uppenbarligen. Sen så säger dem att publiken i usa ska vara väldigt tråkig, därför många grupper kommer till europa och tycker att det är roligt spelar här omkring för att man uppskattar deras musik..

2007-09-05 16:37

dirtyfist P3
jag tror verkligen ingen bryr sig om vad du har för åsikter om Lil Wayne. varför är du så himla nyfiken på vem som tycker han har skills?

laaaaaaam. ofta folk köper biljetter till nån man aldrig hört/vet om. vad ska du dra näst, "nae wu-tang va skitbra live och glömde inte alls bort sina texter för dom hade speciellal kläder som gör att dom är bäst, spegel spegel kommer aldrig tillbaka"

Manager

2007-09-05 17:00

Spelar det ens någon roll ifall dom visste vem rakim var eller inte?

Ska inte en MC kunna få igång publiken? (jag säger inte att rakim är dålig, jag snackar mest allmänt).

Eller ska publiken röja bara för att det är Rakim och att han har gjort bra musik back in the days, oavsett hur dåligt framträdandet är?
/ Deedz.

2007-09-05 17:24
"jag tror verkligen ingen bryr sig om vad du har för åsikter om Lil Wayne. varför är du så himla nyfiken på vem som tycker han har skills?

laaaaaaam. ofta folk köper biljetter till nån man aldrig hört/vet om. vad ska du dra näst, "nae wu-tang va skitbra live och glömde inte alls bort sina texter för dom hade speciellal kläder som gör att dom är bäst, spegel spegel kommer aldrig tillbaka""

Du verkar bry dig väldigt mycket och sen så är det här ett diskutionsforum, som du märker så har jag en jävla diskution med yun_di.

Sedan så är Rock The Bells en stor jävla hiphop festival med hur många artister som helst.

Rage Against the Machine
Wu-Tang Clan
Nas
Cypress Hill
The Roots
Mos Def
EPMD
MF Doom
Pharoahe Monch
FELT
Sage Francis
Hieroglyphics
Immortal Technique
Living Legends
Blackalicious
The Coup
Murs
Jedi Mind Tricks
Brother Ali
Cage
Mr. Lif
Grouch & Eligh
Hangar 18
Blueprint
Lucky I AM
Public Enemy

DJs on all dates:
Mike Realm
C-Minus
Icy Ice
Rocky Rock

Du kan fortsätta att spela dum, för det passar dig verkligen. Om du spelar alltså!

Yun_DI P17:

Visst ska en mc få igång publiken, men som sagt man ska också ha en bra teknik när man rappar. Hela Hiphop kulturen kom ifrån battles, visa vem som är bäst, vem som har skills osv.. Jag tycker att folk som Lil Wayne, Camron o etc gör sig kända för en gangster attityd eller beats. Men aldrig nå skills på mic.

Verkar som nuförtiden att man är bäst om man säljer mest och har den bästa attityden... När gangsterrap kom, med N.W.A så kunde dem iaf rappa och vara hårda. Nu ska alla vara så jäkla laidbackda.     

2007-09-05 17:25
haha sant