Jedi Mind Tricks
så jävla skön älskar UnderGround http://www.youtube.com/watch?v=vvJy_sW7iDo&mode=related&search=
JMT är ju knappas underground nowadays!
Yo,i got a slight problem
Du måste mena någon låt som heter underground - För underground är dem inte direkt. (Jag har inte hört någon låt som heter det)
ja håller med dom andra... jedi mind tricks e inte underground längre. dom e fortfarande rätt bra dock :P peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eh, om inte JMT är underground fortfarande får ni gärna säga vad dom är...
haha, jaa Jedi Mind Tricks är fortfarande underground. va fan menar ni, att dom skulle vara mainstream eller. hahaha, jaja ett gott skratt får man ju i alla fall. vilka är det som räknas som "underground" nu för tiden. dom som är så kassa att dom inte lyckats sälja 300 ex ännu eller?
Keep CD alive
Eh, SkyhigH vet du vens vad innebörden av underground är? Eh.
så det är så enkelt, antingen underground eller mainstream? aha smarta grabbar, vi kan väl säga såhär att när ett gäng småsvenssons på forum längst ner i norden snackar om det jämnt och de turnerar över hela klotet, ja då är de väl närmare mainstream än underground, sammarbetat med wu m.m? kanske två första skivorna kan kallas underground knappas nu
Dom är fortfarande underground enligt mina kriterier i vilket fall. Sen om du vill kalla JMT mainstreem så får du väl göra det!
vad fan spelar det för roll?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
jag tror inte majoriteten av hip-hop älskare i vare sej USA eller Sverige vet vilka fan Jedi Mind Tricks. Och anledningen till att såna som du ens känner till dom är tack vare såna här forum.
Keep CD alive
jag tror att majoriteten av hiphop älskare vet vilka det är, och jag haffa deras violent by design innan jag ens hade dator eller whoa så, och jag säger bara att det är inte underground längre så sluta lek speciell om det är de du tror
...nu handlar iofs inte tråden om detta övh så får väl gå topic och säga att jag tycker att deras senaste var rent skräp, med cathiga eurotechno refränger så får hoppas på ett nytt fett aotp släpp, pz
men hur faan kan ni göra sån big deal av det egentligen , man ska väl fan inte bry sig om det är mainstream eller underground så länge musiken är bra
feel tha beaaat maaan
spelar väl ingen större roll egentligen. men jag skulle nog fortf. klassa det som underground
- yes
de är inte underground och inte mainstream, de är independent skulle jag säga.
I dont give a fuck JMT, Ill Bill och Necro e dom skönaste UnderGround rapparna säg va ni vill......
UnDeRGrOunD
haha va fan... på vilket sätt e jedi mind underground?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag diggar JMT som fan, sen vilken beteckning dom går under är för mig helt ointressant...Jedi Mind Baby!
U wanna war, Ill take U to war!
Vinnie Paz är definitivt tung ^^ (i två bemärkelser ;)) definitivt inte mainstream musik iaf.. och tycker nog inte man kan säga sista skivan är spec. dålig heller jag menar, JMT rap är fortfarande tyngst och bäst (förutom King Syze och när dom kickar med hela AOTP då) ,, säger bara Uncommon Valor (A vietnam Story) "jag tror inte majoriteten av hip-hop älskare i vare sej USA eller Sverige vet vilka fan Jedi Mind Tricks." hahaha alltså snälla nån... du har ju fan ingen aning om hur stora dom är tror jag.. har knappt träffat en jävel som gillar rap som inte vet vilka jedi mind tricks är :/ inklusive americanos jag pratat med så... alltså dom är gryyymt stora... inte eminem, jay-z osv stora men inom sin genre... (lite skillnad på rap-stilarna där) är dom ju typ störst... Philadelphia rapparna är bara grymmast säger inget mer
"hahaha alltså snälla nån... du har ju fan ingen aning om hur stora dom är tror jag.. har knappt träffat en jävel som gillar rap som inte vet vilka jedi mind tricks är" Finns vissa, jag fick nyligen tipset om att lyssna på Heavy Metal Kings och att det var 2 stora negrer på det hårdaste beatet någonsin. Det roligaste var att jag fick länken till videon, så vart han fick 2 negrer från vet jag inte.
njut
Producent
2007-09-19 21:23
Jag skulle nog kalla Jedi Mind Tricks för underground.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
det skulle nog inte de flesta
Givande diskussion där, haha.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
hahahah
"Finns vissa, jag fick nyligen tipset om att lyssna på Heavy Metal Kings och att det var 2 stora negrer på det hårdaste beatet någonsin. Det roligaste var att jag fick länken till videon, så vart han fick 2 negrer från vet jag inte." haha ok jo det var väl lite fel beskrivning av den låten där ;)
kan ni inte bara släppa hurvida JMT är underground eller inte? jisses.Violent by Design är ju skitfet. Deras andra släpp lite sämre.
yo fuck underground fuck mainstream. they still makin' raw hiphop right. u don't need to label everything. it's music an' it's good music, aint no mtv, "i got a bitch a car an' some chains" shit... it's hiphop.... PEACE an' fuck Y'all..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
...säger inte den vita snubben ordet "niggar" lite för ofta...
"......fred på jorden ????.."
smb P2 if you people understood more yo' wouldn't be askin' all these stupid questions...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
först och främst så ber jag om ursäkt att vi inte e lika smarta som du(fast du verkar ha svårt med svenskan eller e du bara äkta?) Sen bara för att du har hela deras samling innebär det inte att han har rätt att använda ett ord som av dem flesta tas som rasistik.. så kära jesus (ForceOne) förklara för oss varför du e smart och har sett ljuset som vi saknat .....
"......fred på jorden ????.."
smb P2 nä du har absolut inget att be om ursäkt för min vän. smart? hur menar du då? "nigga" är ett uttryck precis som homie, kid, partna etc. etc. välj själv. är man uppvuxen med svarta i ghettot så spelar d ingen roll om du e svart vit, gul grön lila, förstår du. alla är av samma skrot o korn sitter i samma båt. däremot är du NOI medlem eller någon liknande rörelse, så anses det förnedrande och rasistiskt. dom väljer att kalla varandra "brother" eller likande. och nej, jag har inga problem med svenskan, föredrar helt enkelt att skriva på engelska. har du problem med det? och äkta? ja visst är jag äkta, gjord av kött o blod, skadar du mig får jag ont, skär du i min hud så blöder jag. jag lever på riktigt också, är inte tillverkad av glas eller plast. och lever inte i nån fantasivärld där allt är tryggt och gulligt. är det svar på din fråga?
jesus skulle jag nog inte kalla mig, och ja du ljuset kommer från förståelse och kunskap, man lär så länge man lever och varje ny dag bär med sig nya erfarenheter. jag har sett platser, träffat folk, umgåtts, kommunicerat, lärt mig... kunskap, förståelse, wisdom.
FRED!
Jo, det gör han, relativt ofta också för den delen men jag hade aldrig ens fått för mig att han skulle kunna ha en rasitisk underton på det. "I'm a Philly nigger for life, you ain't half as tough" - från blades of glory te.x Men det är ju löjligt som fan, han lever för en kultur som i regel anses vara en "svart kultur" - knappast att man kan vara en rasist i det sammanhanget. Ungefär som att kalla alla som säger negerboll för rassar. Det funkar liksom inte.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
smb P2 och för att ge dig ett exempel som kanske, för dig, är enklare att ta in. (nu vet nite jag vart du kommer ifrån eller vart du bor) men ta våra egna förorter, vi har araber, turkar, chineser, vietnameser, chilenare, albaner , svenskar osv osv. vi alla lever där tillsammans vi känner varandra´, vi delar våra kulturer, våra språk och ja det mest. svensk som invandrare. vi kan kalla varandra "blattar" eller vilket jävla uttryck som helst utan att ta illa upp, just p.g.a att vi är av samma skrot och korn finns inget skillnad på oss, men däremot om en villa svensk, villa iranie eller vemfansomhelst kallar nån av oss blatte eller nått annat är det inte okey. vilket leder till konflikt förmodligen ett slag i ansiktet så personen i fråga aldrig mer uttrycker sig på ett sådant vis... för då blir det förnedrande.
99% av er som använt order underground i denna tråd vet inte vad det betyder =) de flesta verkar tro att det har och göra med om folk känner till en eller inte, frågan är då var går gränsen för underground och inte underground? och nästa fråga vem räknar när en grupp fått ex antal lyssnare? =) snälla sluta använda ord om ni är efterblivna och inte vet vad dom betyder.
Psycholess P27 det är Planetary som säger "I'm a Philly nigger for life, you ain't half as tough"
ajuste som jag brukar göra varje gång admins inte tar bort inlägg på horungar som skriver neger.
SVENNE VITING DJÄVUL
Neger/Nigger har inte samma betydelse som "niggah/Nigguh" i min värld i alla fall. De första två är rasistiska, de andra är slang för polare osv. Svenne viting djävul säger mig dock inget :)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Precis som T-Röd säger, de flesta verkar inte riktigt förstå begreppet underground. Skulle gärna vilja att någon klyftig person gav sin definition på ordet. Jag skulle vilja uttrycka det såhär: Är JMT signade på ett stort skivbolag? Nej. Gör JMT komersiellt gångbar musik? Nej. Spelas dom ofta i komersiell radio/tv? Nej. Är dom kända bland folk som inte är insatta i hip-hop? Nej. Tycker inte dom verkar så jävla mainstream asså...skulle kalla dom indie/underground.
okej måste hoppa in igen, tycker du inte att babygrande är fett stora är du ju hjärndöd
det är ju inget major label. det är inte columbia, sony, warner etc. vad jag förstått så är baby grande enbart inriktade på hip-hop och dom har ju inga sjukt storsäljande artister. noreaga är väl frontnamnet?
mm noreaga e där, hi-tek,gza å immortal tech med..ändån okay, de börjar göra gångbar musik nu på senaste plattorna, märks de vill ut som de märks på ill bill te.x
ja det är möjligt att jmt har mainstreamambitioner men jag tycker inte att dom visat nåt sånt hittills. om man ser på servants in hell plattan så är det, några uppitchade soulrefränger till trots, fortfarande ett mörkt o hårt sound, rätt brutala texter som aaaaldrig skulle accepteras i usas kristna massmediala värld. ok o snacka om bitches men jesushat funkar inte.
topdawg P21 usräkta min vän du är vilsen i hiphop/rap relaterade termer.
precis som
The_Misanthropist säger. bra punkter...
baby grande är stora ja. men bara hiphop mässigt. men fortafrande så ser du nite reklam på tv o sånt för dess artister släpp... inte i radio inte nånstanns... du ser det på forum av folk som hypar... dom själva gör ingen world wide campain... det är lyssnarna/köparna som gör...
o rza o immortal o resten är fortfarande "underground/indie"
dom gör nigen klubbmusik, jag har aldrig hört en rza låt eller ímmortal låt spelas på klubben, definitivt inte JMT.... så nej dom e nite mainstream...
men fortfarande fuck allt sånt mainstream underground whatevah yu say... om immortal skulle släppa på t.ex. colombia eller vafan som helst o han fortafrande gjorde samma musik så d e still uderground! handlar inte om label o sånt...
MFD00M P20 skriv på vilket språk du vill vem fan bryr sig? så länge du kan göra dig förståd...
ja jag vill ju bara klargöra att jag skiter i maintream/underground egentligen, tycker också att själva musiken är det viktiga. men den här diskussionen har pågått så många gånger o jag har aldrig pallat o skriva min syn på saken, så nu va det gjort. men klart man skulle lyssna på immortal tech, jmt whoever även om dom låg på sony, förutsatt att musiken lät likadant.
De är fortfarande underground då de fortfarande ligger på ett indie bolag. brrrrat! Fast who cares, de rockar i vilket fall som helst
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
men skippa snacket om underground... snälla säg mig, de som klandrar andra för att de inte vet underground.. SÄG vad underground verkligen är :) och Paz hat för jesus har jag inte riktigt förstått, vadå killen e ju själv muslim, och Jesus nämns flertal gånger i koranen.. så jag förstår inte det hela.. nån som kan förklara det också? :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
"och Paz hat för jesus har jag inte riktigt förstått, vadå killen e ju själv muslim, och Jesus nämns flertal gånger i koranen.. så jag förstår inte det hela.. nån som kan förklara det också? :)" Han hatar väll Jesus som världens frälsare och Guds son. Inte som den vanliga människa han faktiskt var.
njut
Undergorund är en artist som inte är signad till nått större skivbolag..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob