I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Krs-One överskattad?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-06-21 13:03
Jag lyssnar på den fortfarande, bra album indeed.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-21 13:41
Zoom-Zoom P2 jo jag håller med att den fått lite för mycket negativ kritik....Keep rising och Hiphop lives är riktigt tunga
JKIBMM
DJ

2008-06-21 14:21
zoomzoom: Beatsen gär 80% för mig. KRS är inte dålig på den, men itne sitt bästa jag. Däremot Marley är ju i total högform på flera spår.

2008-06-21 21:47
Jo där kan jag hålla med om att han inte är i sitt bästa jag men beatsen är as sköna, fan jag diggar till den hela tiden den skivan. Men jag tycker att den har hamnat mycket i bakgrunden om man jämför det med all annan skit som släpps idag som en ovan sa. Tycker det är guldvärt det albumet.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2008-06-21 21:48
Se bara musik videon till Hiphop lives det ger en rysningar, så jävla nice!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2008-06-21 22:06
jag älskar krs one och har gjort det i en massa år(hur många bra skivor har inte den mannen släppt?).Dock tycker jag att dom senaste skivor är rent ut sagt skit. Ett par bra låtar, sen handlar bara resten om vad som är riktig hiphop vilket är så förbannat trötsamt och tråkigt. Vem bryr sig om vad som är "äkta"?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-06-22 01:02
håller med soul_survivor: "hip-hop lives" var sjukt grymt producerad rakt igenom, krs-one var riktigt bra på ungefär hälften av spåren och resten oinspirerad och tråkig.
Keep CD alive

2008-06-22 17:05
KRS näsa > Allt annat.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-06-22 23:42
Om du vill lyssna in dig på BRA texter så skaffa Edutainment plattan och Sex and Violence också .. båda pre- return of the boom bap .. jag tycker itne KRS är överskattad eftersom han alltid vågat säga precis allt han tycker. Plus att han ena dan kan preacha om anti-våld och nästa göra en collabo med DITC och få en lite våldsammare text att ändå låta KRS-förnuftig .. Plus att han lät mitt fulla arsle komma upp och breaka på scen i GBG och gav mig props för det : )

Support teh Blast Master !!
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams