I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

grupper/artister som har gått från bra till dåliga

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-07-10 16:40
Hur kan Immortal Techinque varit bra? Hans flow har alltid varit kasst..

2007-07-11 07:14
Uhh  och isofu P3
Jag har spelat deras två första skivor otroligt mycket. men även deras senare. Och det kanske är så enkelt som du påstår att du bara inte gillar det dom gör nu. Jag förstår väl det, ville ju mest höra en åsikt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 07:52
Junior M.A.F.I.A. ^^
Rock out with your cock out!
DJ

2007-07-11 10:29
Inte för att jag nånsin tyckt att BEP har nån form av skill, orginalitet eller nåt att komma med ö.h.t. men i början var dom ju bara tråkiga Puff Daddy typer som återanvände kända Barry White samplingar. För mig nåddes botten när dom släppte den där "My Humps". Utan att blinka kan jag säga att det är en av de fem sämsta låtar jag hört. Om jag ens måste förklara varför pratar vi inte ens samma språk.

2007-07-11 12:04

själv tycker jag att my hump fyller sin funktion väldigt bra... Perfekt på fest och cluben. Men det är ju inget som man liksom wow shit vilka rim/flow grabbarna har eller fan vad bra fergie sjunger. Men det är väl inte direkt menningen.

Ungefär på samma sätt som jag lyssnar på mycket södern musik i bilen men jag skulle inte få för mig att lyssna på t.ex Mike Jones, Paul Wall eller Slim Thug när jag är  hemma, iaf inte ofta...

Jag tycker folk ställer grymt skuma krav på (alla) artisterna. Och lyssnaren har svårt att inse att kanske just den låten dom lyssnar på inte är tänkt på att lyssna på vid det tillfälle.

Fan känns som ingen kommer fatta vad jag försöker få fram men vet inte hur jag ska formulera mig, allt låter mycket bättre när man tänker det. Men men...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 12:59
Nöjd P21

Immortal Technique har och har alltid haft grymma texter.
8 diagrams!

2007-07-11 13:23
Det är inte rapparna som är dåliga. Det är alla nya "fanbases" som hiphoparna måste anpassa sig efter =)
DJ

2007-07-11 13:28
OK, jag vill inte ge mig in i ännu en två mil lång diskussion om det här. Men som jag sagt så många gånger förr fattar jag inte varför man ska acceptera skitmusik bara för att det är klubbmusik. Finns sjukt många club bangers som är BRA, så varför ha lägre kvalitetskrav där? Personligen blir jag fysiskt illamående av My Humps, kan inte hitta en enda promille i den låten som är bra på något sätt...

Tycker man att det är en bra klubblåt så har man bara annorlunda smak, inget konstigt med det. Däremot fattar jag inte den här märkliga idén att för att jag ogillar My Humps måste jag
ogilla all klubbmusik. Kan det inte vara så att jag älskar en riktigt bra hiphoplåt att dansa till på klubben, men inte just den här eftersom jag tycker den är avskyvärt dålig?

INget personligt nu, men jag får det här på mig på Whoa hela tiden. "Jag gillar inte klubblåt X" "Det är för att du är backpacker och tror att klubbhiphop ska låta som MF Doom". Eh, nej...

2007-07-11 14:02
Soul_Survivor_II P29: ja håller helt med om My Humps. D va främst den ja tänkte på när ja skrev "lyssnar och spyr".

Men... I början var dom tråkiga Puff Daddytyper?? haha va får du d ifrån? ja har svårt o tro att vi ens pratar om samma grupp.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-07-11 14:46
slim_solle P20:

Har man inget flow så har man inget att komma med..

DJ

2007-07-11 16:37
isofu: lyssnade inte så mkt på dom då heller, men de låtar jag hörde var tråkigt producerade och tråkigt rappade (enl. min smak). Liknelsen med Puffy kom sig av att de flesta samplingar dom körde var väldigt ofta använda, uppenbara och tydliga. Ingen liknelse med Puffy i övrigt....

2007-07-11 17:49
"Dom gamla killarna b.g och juvenile. jag gillar bgs röst överallt men det är synd att han är on that herro"

Kör han på det igen? Inte så oväntat återfall, minns en intervju i en XXL med honom där han berätta att han var nöjd över att hans beroende va borta men han tog sig en fix då o då.
njut

2007-07-11 19:48
Soul_Survivor_II P29: hmm ok. ja tycker dom va rätt festliga när dom kom o Joints and Jam känns nästan som en classic..

men du måste ju digga BEP Empire iaf...?? annars är nåt fel haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
DJ

2007-07-11 21:51
isofu: Tyvärr, båda dom låtarna tyckte jag var tråkiga. Joints And Jams hade skittråkig beat och jag gillar som sagt inte dom som rappare för fem öre. BEP Empire hade ett bättre beat men så är det dom som rappar och då blir det som ett gruskorn i skon för mig, det ligger och skaver...så, ja...det är visst nåt fel på mig, haha... Hela den där goody goody-vågen var så brutalt tråkig. Jag hatade verkligen Ugly Duckling, MOuntain Brothers och BEP och kunde nätt och jämt palla första Jurassic 5-plattan och NIA. Börjar bara längta efter Kool G Rap när jag hör sån musik...tacka vet jag Tribe och De La om det ska vara velour-rap.

2007-07-11 23:39

för många

Haters gon' hate...

2007-07-11 23:55
Black eyed peas (how ever that's spelled)
Kanske inte den bästa gruppen, men dem var bättre förr. Så.. där har vi en grupp som har gått från bra till sämre.
whoopzidoo

2007-07-12 07:59
Soul_Survivor_II P29: haha fair enough. Im feelin you.

2007-07-12 13:21
my humps = världens sämsta låt ever. vi kanske ska ha en whoa-omröstning om detta. jag lovar att den vinner.
http://wifebeaterlove.blogspot.com