I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

grupper/artister som har gått från bra till dåliga

Utländsk Hiphop - Allmänt

Producent

2007-07-02 09:07

grupper/artister som har gått från bra till dåliga

satt o tänkte lite på det nu på morgonen att många grupper/artister som man diggar riktigt mycke förr har blivit rent ut sagt skit i dagens läge....

kolla bara på BEP deras första platta e juh hur jävla grym som helst..satt o kikade på deras video Joint and jam på youtube o låten e juh riktigt tung...minns att jag fastnade som fan för dom när jag hittade deras första platta för några årsen pga av deras ovanliga sound....men sen så kollar man på dom idag så har dom nästan gjort en helomvädning till pop ( skulle man nästa kunna tro )

så har ni nå artister/grupper som ni tycker har gått från grymma till skit??

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent

2007-07-02 11:16
50 Cent så klart.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2007-07-02 11:39
Hm, enligt mig har BEP gått från dåliga till sämre till sämst. Artister som varit bra och blivit dåliga känns som man kan lista hur många som helst. Var ska man börja? LL Cool J, Busta Rhymes, Fat Joe...

2007-07-02 11:51
LL är nog bästa exemplet.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-07-02 11:56
BEP har aldrig varit speciellt bra i mina öron, men deras musik idag är bara skrattretande. Det är riktigt pinsamt att klassa dom som hiphop.

Dead Prez, släppte Lets get free som jag lätt kan klassa som ett av de bästa släppen 2000. Men efter det har det gått rakt åt helvete. Tråkiga mixtapes uppföljt av RBG-skivan som hade 2-3 bra låtar på sin höjd. M1 solosläpp behöver jag nog inte ens nämna.

Mos Def har kanske flippat mest av alla. Nu tycker jag visserligen att The New Danger var bra utifrån en synpunkt, och det var att han vågade. Men efter två-tre lyssningar undrar man hur mycket Marvin Gaye har influerat honom. Hela skivan känns som en enda stor copycat, inte minst Blue Black Jack som är en fet cover. Tru3 Magic har jag inte ens orkat kolla upp.

Keep crushin'!

2007-07-02 12:53
common sense

2007-07-02 13:03
o.c. , mic geronimo, mobb deep, busta, artifacts-snubbarna...

2007-07-02 13:03
I stort sett alla MCs.. mest DJs som är kul nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-03 09:58
Utoka detta till skivbolag och jag vralar hogt och ljudligt "CASH MONEY RECORDS", de gick ifran att vara basta bolaget nagonsin till att suga sa fett sa det finns inte, tala om hoga berg och djupa dalar.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com

2007-07-03 15:01
började tänka på 50 och mobb deep.....
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-07-04 14:41

Visst LL har gått ner sig, men jag tyckte G.O.A.T hade flertal bra låtar..

Fat Joe och DMX är bra exempel...

2007-07-04 14:50
Nöjd P21
och G.O.A.T är väl snart.... tio år?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-04 17:59
Clipse!

2007-07-04 18:10
Redman. Fy FAN va han har gått ner sig. Från att va en av d bästa har han gått o blivit så sjukt tråkig. O kom inte o påsta att han har gått tillbaka till d gamla råa (som han påstår själv). Jämför Whut! Thee Album med den nya skiten (inte slang, SKIT), nej jag vet, d går inte o jämföra.

2007-07-04 18:58
Methodman har ju iof inte släpp något inspererande på år och dar nu tycker jag.

Sen Outcast tyckte jag hade ett kul sound i början men nu tycker jag att man börjat exprimentera för mycket och jag känner dom inte längre. 
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Manager

2007-07-04 20:05
Puff Daddy var fet sen nu, what's up med P Diddy. Last Night? Vad är det för skit?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-07-04 20:15
Fresh2death: Den är släppt 2001...

2007-07-04 20:17
my pride wouldn't let me diaaaal!

Nä men The Beatnuts var aldrig desamma från Milk Me och framåt.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-07-04 20:17
03/20/2001
för att vara exakt...

2007-07-04 20:18
Bone Thugs -n- Harmony  med ett stort tyvärr,
älskar dem som fan men nu när bizzy inte e med
och så som dem har strulat sen btnh skivan så har dem inte fått mycket gjort.
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2007-07-04 20:18
syftar på btnh ressurection
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2007-07-04 20:48

-Ice-
tycker nya plattan av BTNH är riktigt fet, t.ex flowmotion, gun blast mm.

2007-07-04 23:12

Lil flip !!
chamillionaire
paul wall !!
slim thug !!
eminem
outcast (jag pallar inte riktigt varjefall)
Slipknot!!

Jag börjar bli trött på att alla gör mig besviken

2007-07-04 23:14
Mr krikon: Cash money har ju bara wayne kvar och han har väl utvecklats

Dom gamla killarna b.g och juvenile. jag gillar bgs röst överallt men det är synd att han är on that herron

Juvinile var inte mkt tycker inte jag
DJ

2007-07-04 23:19
Just det, Eminem är ju ett väldigt bra exempel. Kommer ihåg när den där jävla The Real Slim Shady började snurra på MTV. Aldrig har väl någons totala värdelöshet inträtt så plösligt.

Sen vill man ju inte vara den som anmärker på stavning hela tiden, men OutKast stavs för bövelen med ett "K".

2007-07-04 23:27

Real slim shady är ett dope hardcore album

Men när eminem rappar om bush och politik och allt efter det blir varjefall jag trött av

Innan var han förbannad på sin mossa sen på en president skillnaden mellan underhållning och tråkigt  mo

Same same inkast outcast   aquemini är deras bästa

2007-07-05 02:09
cdub: "jag gillar bgs röst överallt men det är synd att han är on that herron"

Vart fan har du fått det ifrån?

Rappare

2007-07-05 03:05
vad e d dåliga me bone? .. förstår inte..... finns as tunga låtar dom  släpper fortf nya hela tiden om du e aktiv på btnhboard.com och om ni nu vet så kmr d en till platta me bone..... nyligen släpptes också BoneBrothers 2(fast d e mest remix på deras andra låtar) ....... iaf ser fram emot plattan som kmr nu........ det e skiva med resten av låtarna de spelade in för S&L ...
Tutilooooo

2007-07-05 03:25
NAS

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-07-05 06:06
Cdub, Jag saknar dagarna med UNLV, Ms.Tee, Kilo G, Mr.Ivan m.m. da de var ett genuint New Orleans bolag med N.O. sound. Har aldrig brytt mig det minsta om Lil Wayne.

2007-07-05 10:49

Aaah du har saknat dom dagarna, men när dom tjänade massor med stålar och satte n.o på kartan, det tycker jag är mer genuint no, hot boyz big tymers   dom dagarna saknar jag   förknippar dom lite med den bästa tiden i mitt liv so far

B.g är pundare kompis   heroin

2007-07-05 10:59

alla.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-05 11:27
slick rick
mmm precis...

2007-07-05 11:42
JAY-Z!

Han var som hetast för två år sen, tycker jag då.
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2007-07-05 14:26
Tycker fat joe har blivit riktigt dålig, han var riktigt tung när han kicka med big pun.
http://myspace.com/etownbeats

2007-07-05 16:18
Följande lyssnar jag tyvärr inte på längre (tycker det är ganska sorgligt):

- Talib Kweli
- Mos Def
- Black Eyed Peas

De enda jag kunde komma på nu.

2007-07-05 16:27
Fat Joe..
Nas (iaf låtmässigt)
Busta Rhymes
m.m.
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/
It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
DJ

2007-07-05 17:25
Okke: Och även långt innan han kickade med Pun!
DJ

2007-07-05 17:25
Kweli är ju tillbaka i gammal god form tycker jag! :D

2007-07-05 19:34
Mobb Deep!
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-07-05 19:36
Cdub, B.G. det sags att han lagt av med drogerna men jag sag en videosekvens med honnom dar han sag ytterst drogad ut sa det ar vall tveksamt..... I vilket fall sa tycker jag hans musik fortfarande haller hog klass, B.G. ar utan tvivel en "favvo".

2007-07-10 12:52
sa javla ironiskt (o tragiskt) att Black Eyed Peas gjorde den har laten o sen salde ut hardast av alla nansin

http://www.youtube.com/watch?v=JQxxOM7-OSg

haha basta videon
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-07-10 15:02
jag fattar inte riktigt grejen med att hata BEP så mycket. Vad gör dom nu som är så annolunda mot va dom gjorde på sina två första album. Vad är det folk stör sig på? Känns bara som att folk hatar dom för att vara häftiga och va lite extra Hip-Hop så där.

För man kan ju absolut inte va glad över att ens favorit grupp som har kämpat sedan tidigt nitiotal för att komma upp äntligen lyckas... Nej hata det är att vara äkta de!

2007-07-10 15:04
*suck
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-07-10 15:06

isofu om det va till mig.. Kan du inte bara förklara vad som gör BEP så himmla dåliga nu. Jag vill höra folks åsikt om det. För jag har själv inte fattat vad som gör det dom gör nu så där jätte dåligt...

Jag kommer kanske inte hålla med dig men jag vill höra ett vettigt argument som förklarar varför dom är så dåliga (nu)!

2007-07-10 15:22
Fresh2Death

Lyssna på "BEP Empire" så fattar du.

2007-07-10 15:30

Fresh2Death P0

det ar helt enkelt sjukt dalig och irriterande musik. vet inte var ja ska borja. jag antar oxo att du och jag ser musik pa helt olika satt eftersom du raknar med att man ska kunna motivera varfor nat ar daligt. jag lyssnar o spyr. Dom ar ju fortfarande duktiga rappare men sen tar det slut.

att det gar bra for dom och att dom tjanar enorma pengar har absolut inget med hatandet att gora.

Dom har drastiskt andrat sin produkt och anpassat den till den stora marknaden dvs framst 10-ariga knatte-disco-dansare. Och inte for NAT annat an pengar. Det forstar man nar man lyssnar pa den tidigare kreativa, innovativa feta hiphopen som dom gav upp for att gora slisk-pop, utkladd till hip hop.

2007-07-10 15:31
Uhh: word.

2007-07-10 15:42

Haters hate us if u wanna, We gon speak on it
We gon tell the world why hip hop is haunted
Money is a drug and emcees is on it
We gonna take it back to the days of Soulsonic

grejen e att dom har blivit det som dom sjalva kallade wack rappers, and they know it..

2007-07-10 16:25
BEP gör klubbmusik som får folk att skaka...cred till det...men det är inget jag drar igång hemma eller skulle rekommendera till polarna

artister som gått ner sig enligt mig är Immortal Techinque och Dead Prez...båda släppte galet tighta plattor men vad gör dom nu? ..kassa mixtapes och värdelösa freestyles....tråkigt som fan

Några som blivit bättre är fane mig Snook och Young Buck ...annars har jag tyvärr rätt svårt att komma på någon just nu =/
JKIBMM

2007-07-10 16:26
D12?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D