I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Timbaland - Presents Shock Value

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-03-23 10:49

Timbaland - Presents Shock Value

1. Oh Timbaland 3:32
2. Give It To Me (Feat. Nelly Furtado & Justin 3:54
Timberlake)
3. Release (Feat. Justin Timberlake) 3:25
4. Way I Are (Feat. Keri Hilson & D.O.E.) 2:59
5. Bounce (Feat. Dr. Dre, Missy Elliott, Justin 4:04
Timberlake)
6. Come & Get Me (Feat. Tony Yayo & 50 Cent) 3:30
7. Kill Yourself (Feat. Sebastian & Attitude) 4:06
8. Boardmeeting (Feat. Magoo) 2:29
9. Fantasy (Feat. Money) 4:11
10.Scream (Feat. Keri Hilson & Nicole 5:41
Scherzinger)
11.Miscommunication (Feat. Keri Hilson & 3:19
Sebastian)
12.Bombay (Feat. Amar & Jim Beanz) 2:55
13.Throw It On Me (Feat. The Hives) 2:11
14.Time (Feat. She Wants Revenge) 3:57
15.One & Only (Feat. Fallout Boy) 4:16
16.Apologize (Feat. One Republic) 3:04
17.2 Man Show (Feat. Elton John) 4:25

Vad tycker ni?
Det är ju självklart typiska timbalandproduktioner, men det låter fett! Intressanta gästartister oxå.

this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-03-23 11:23
13.Throw It On Me (Feat. The Hives)

coolt!

när kommer den?
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose

2007-03-23 11:33
Throw it on me tycker jag är sämsta låten på skivan. Den släpps 4e april tror jag.

Varje låt på skivan skulle nästan funka som förstasingel. Det säger nog en del om vart timbaland är på väg.

2007-03-23 11:45
daaamn denmåste jag lyssna på

2007-03-23 11:46
sjukt jävla bra och komplett skiva. lyssnat igenom den 2-3 gånger och det är över förväntan.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-03-23 12:15
Jag är iochförsig stor Timbaland-fan så mig kanske man inte ska lyssna på för att få en objektiv uppfattning men det här är det bästa jag hört på länge. Jag vet att det är mer pop än hiphop men det skiter jag i.
www.plaingold.com

2007-03-23 12:33
Rubio

Samma här! Jag diggar det riktigt riktigt mycket, även om inte mycket kan anes som hiphop som du säger. Produktionerna är dock felfria rakt igenom!

2007-03-23 12:40

Finns den i butikerna?

You already know, den e on lean!

2007-03-23 12:42
2a april släpps den
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2007-03-23 12:48

Okej, får vänta tills dess då

You already know, den e on lean!

2007-03-23 14:05
Tycker skivan var ganska schysst, fast har bara lyssnat igenom en gång så har inte fastnat för några låtar än. Men första intrycket var helt ok iaf.

2007-03-23 14:18
Hiphop? Timbaland har sålt sig värre än BEP.

Hora..

2007-03-23 14:45
Timbaland har väl aldrig varit 100% hiphop? Första hiten han hade var ju typ pony. Ginuwine, Justin osv. har han ju producerat massor åt i många många år.

2007-03-23 15:34
5. Bounce (Feat. Dr. Dre, Missy Elliott, Justin 4:04
Timberlake)

Låter intressant ska lyssna igenom snart.
your heart pump project kool-aid

2007-03-23 15:48
Come & Get Me me 50 cent & Yayo -

50 cents vers i den DÖDAR.
Yáll pussys shotin up cars n SHIT , shot em in da mouth see how many bars he SPIT - young buck

2007-03-23 16:16
Synd bara med de lite rockigare låtarna, de låter lite malplacerade. Sedan tillkommer ju två spår på UK-versionen av plattan, varav en är med M.I.A så det blir säkert än mer komplett.
www.plaingold.com

2007-03-23 16:42
crap skiva...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 16:46
skön skiva asså
The Young Phenomenon...

2007-03-23 18:03
Bounce (Feat. Dr. Dre, Missy Elliott, Justin Timberlake)

NICE

Äntligen lite Dr. Dre!

2007-03-23 18:05
6. Come & Get Me (Feat. Tony Yayo & 50 Cent)

Bådar gott inför 50s skiva, både här och på re-up så är han tight

2007-03-23 18:48
det är väl bra att han utvecklas o gör nya saker han tycker är roliga i guess...han kommer ju fortsätta få nya genreöverskridande fans....rent egoistiskt så sörjer man väl lite att det aldrig kommer bli som welcome to our world igen.
skriv kort, helst inte alls

2007-03-23 19:30
Försöker lyssna igenom det nu, det är inte helt fy skam detta album ändå.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.

2007-03-23 19:54
som nämnts tidigare så tycker jag produktionerna är underbara.

2007-03-23 20:04
kul att britney spears nämns i 2 låtar :) bounce och come & get me

2007-03-24 00:51
han dissar ju spears bla på skivan.. hon näms ett antal ggr,, kul det... hoppas han droppa bomben på en vilande storch

The Young Phenomenon...

2007-03-24 02:56
personligen kan jag iofs tycka att timbaland är alldeles för stor för att ens behöva bry sig om att dissa britney spears eller andra popsångerskor...varför liksom??
skriv kort, helst inte alls

2007-03-24 08:58
Han dissar väl inte Britney överhuvudtaget. Tony Yayo och Missy Elliott nämner hennes namn, men det är ju knappast några direkta dissar åt henne. Kul att man kan få det till att Timbaland dissar Britney Spears.
www.plaingold.com

2007-03-24 11:01
"Your bitch is baldheaded like Britney Spears" - Tony Yayo. Begåvat, verkligen...

50's vers är dock jävligt schysst på Come & get me.
JaeWon - Lyssna på mina låtar på http://www.myspace.com/faejaewon
Stonerude Records

2007-03-24 11:31
Det här är den bästa skivan på skiitlänge så jävla in i helvetes bra!!!

2007-03-24 17:08
skön skiva :) fast skippa 50 & Tony Yayo heeeeeej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-27 17:34
Kallade sig bäst och grejer. Visst går det bra för honom men kommer folk att komma ihåg honom om 40 år?

Kommer folk att minnas så många andra om 40 år? Timbaland har varit en av de mest efterfrågade producenterna under tio år, i en bransch där nya namn annars avlöser de gamla ca en gång i kvartalet som de hetaste av heta. Det är väldigt lång tid att vara stor som hiphopproducent. Oavsett vad man tycker om hans beats så har han under dessa tio år ständigt visat prov på stor innovation och förmåga att se utanför genregränserna för att hitta inspiration. Han har ständigt förnyat sitt eget sound till skillnad från många andra "stora namn".
www.plaingold.com

2007-03-27 18:31
Denna skiva va faktiskt inte sa mycket Timbaland som man skulle forestalla sig ...

Det later som ett mellanting mellan Will I Am och Dre och stundtals ar latarna som tagna ut en radioshow dar diverse hits avloser varandra. Timbaland's kannetecken finns inte har ... aven poplatar som  Cry Me A River, Pony eller vilken Aaliyah lat som helst later inte alls som detta .... en vidareutveckling av Promiscuous Girl och Sexy Back med lite radio-flortar ar exakt va denna skiva ar ....

Det ar ingen dalig skiva men inte alls det man VILLE hora nar man koper en Timbaland skiva ... samtidigt som det ar precis Timbaland skall vill ....

Hoppas Detox e battre ..

www.basementality.se - Underground Underdogs
Manager

2007-03-27 18:53
oh timbaland.

JAG BLIR GALEN, kommer inte ihåg vartifrån samplingen kommer ifrån. Rösten alltså.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-03-27 18:53
Eller vem som använt den tidigare
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-03-27 19:02
kass skit, och inte ens kunde man fåtag på en utgåva med M.I.A-låten på.

riktigt jävla uselt
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2007-03-28 10:53
JaeWon P0

"Your bitch is baldheaded like Britney Spears" - Tony Yayo. Begåvat, verkligen...

HAHAHAHAHA det e ju hur skönt som helst. Inte linen utan Yayo
han e cpig hahah.

Timbaland brukar alltid enligt mitt tycke prodda bättre för andra än det han släpper på sina skivor. Men jag tror han feelar det han har på sina skivor mer. O han kör in sig på vissa sounds o denna gången har han börjat med mycket trance techno inspirerade ljud. Samma när han prodda på JT's skiva och Furtados även för andra artister senaste tiden. Helt ok endå skönt o höra nåt annorlunda för omväxling men endå ingen riktigt tung skiva.
Tantalizing AZZ Ooh Boy

2007-03-28 11:56
riktigt bra skiva
David VS Goliath

2007-03-28 12:03
Dålig Album... Beatsen var det bästa med albumet. Lyssnar inte mycket på RnB...

2007-03-28 12:33
Bonus-spåren var ju inte att leka med heller. De ligger båda med på UK-utgåvan så det blir till att köpa den när man ska dit nästa vecka.
www.plaingold.com

2007-03-28 12:47
e det inte timbaland som snor från finska techno artister?
Omae wa jowai

2007-03-28 15:43
är det någon som vet varför låten "The way I are" I denna videon http://www.youtube.com/watch?v=tmv6ee0FM-A är något av världens bästa beats, medans låten på skivan är ytterst medelmåttig?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2007-03-28 16:36
Alltså, tycker att timbaland har gått ut för hårt för det igenltiga matrialet han har levererat, han har hypat upp det rejält med alla intervjuer och alla beatsen han har leverarat till de senaste singlarna hos Nelly F och JT.

Vilket visserligen har varit bra.  I skivan känns det som om det inte finns en rödtråd, känns som att han har slängt in alla låtarna i en påsa och sen skakat den för att därefter plocka ut en efter en och se hur låtlistan skulle vara, alltså slupmässigt!

Visst är det nyskapande, det var det enda man kunde garanteras innan släppet kom, men bara för det betyder det itne att det är bra, iaf inte så bra i mitt tycke, skivan var knappt ok!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-03-28 16:53
det är inte nyskapande :P   
Omae wa jowai

2007-03-28 17:18
utter P20

Det kanske är fel på dina öron men låten i videon är exakt samma som på skivan bara att det är sämre kvalitet på ljudet.. Grymt beat och jävligt go hook på den låten! Förövrigt tycker jag skivan är grym, kanske inte så hip-hop men hur kul är det att bara lyssna på samma sorts musik hela tiden?.. Timbaland visar hur mångsidig han är och han lyckas, enligt mig allafall..

2007-03-28 19:59
Jag har oxå samma beat. Visst, vissa ljud låter inte samma i båda versionerna men det är ju förmodligen pga. den hårda komprimeringen av filmen. Den där filmens syfte var ju just att ge en liten förhandslyssning av skivan, och då vore det ju dumt att ha med andra beats.

2007-03-28 22:47
Varenda låt låter exakt likadant, plus att det känns som han återanvänt saker från typ Timbaland&Magoo skivorna m.m

2007-03-29 11:32
jag har lyssnat på hans myspace lite...och måste säga att jag är lite besviken. men det blir ju så, man har blivit bortskämd av hans otroligt grymma produktioner med nelly furtado, pussycat dolls och justin timberlake!
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2007-03-29 13:44

nä fy fan mer ointressant producent får man leta efter..länge också..

----------------------------------------------------------------------------

2007-03-29 14:50
Well, nu är det dags för en helt annan person att prata.
Nämligen jag, en tranceproducent sen några år tillbaka, samt är rätt insatt i diverse olika musikstilar. T.ex. är jag även beat-producent för XTP, etc.etc.

Men i min åsikt så visar timbaland att hiphop/rnb (whaeva) inte behöver låta så mainstream och enformigt. Sure, sexy back och några av hans andra major hits är otroligt välproducerade. Men här bryter han verkligen mönstret, speciellt genom att ta in Fall Out Boy, Hives & Elton John.

Att han just avslutar med Elton John tycker jag är liiite synd, hade hellre velat haft han i introt istället för outrot. Men vad ska man göra?

Samt, Way I Are... Bästa beatet på skivan.

Bästa låten är 2 man show med Elton John.

Och resten är förövrigt genialiskt. SLUTA KLAGA!!

rektum P24

och vipps så såg man dig ;O

2007-03-29 15:48
Asså saken är att Hives,Elton John och Fall out boy gör alldeles för lite på låtarna för att man skulle kunna kalla det att experimentera typ, låtarna låter ju ändå som nått han skulle kunna smetat ihop själv...

2007-03-29 21:12
Syer, hmmm.. haha okey. mystiskt. har jagat fatt på typ 82 versioner av låten och alla suger. Itunes-store nästa. jag måste ha den.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.