Producent
2007-06-13 21:29
Ja, vad ska man säga. Kommer ses som riktigt osmakligt om 10 år, men kanske passar skivans sound.
Jag tycker det ser riktigt osmakligt ut redan nu. Behöver inte vänta 10 år.
2009
Womack, precis. :)
jagvillocksåhaenblog.com
LOL
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
jag gillar det.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Ja tror skivanomslaget ser bättre ut i själv skivan än på en stor dataskärm.. Längtar som faen till skivan, kommer bli suuuper bra ingen tvekan om saken!
Omslaget passar Kanyes sound. W.A.C.K.
will.i.am och kanye west passar inte det jag letar efter...... men vem vet?
31a släpps den
Riktigt bra..betydligt mer varierad än Be. Kan mycket väl vara årets bästa album.
förhoppningarna stiger ännu mer.
SKU - SKU - SKULASON!
har hört ett par låtar därifrån och det låter riktigt bra. "A Dream" är bland de fetaste låtarna jag nånsin hört, alla kategorier.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
A Dream är dock inte med på skivan..
maybe not :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-07-20 22:35
Ingen kommer bli besviken.
jag gillar kanye´s produktioner som fan.. tycker tvärtom mot vissa här att han har mycket känsla men så gillar jag hip-hop baserad på soul. ska lyssna igenom hela albumet imorgon.
Keep CD alive
Tracklist: 01. Intro 02. Start The Show 03. The People 04. Drivin' Me Wild (Feat. Lily Allen) 05. I Want You (Feat. Will.I.Am) 06. Southside (Feat. Kanye West) 07. The Game 08. Black Maybe (Feat. Bilal) 09. So Far To Go (Feat. D'Angelo) 10. Break My Heart 11. Misunderstood 12. Forever Begins
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
The People låten var bra, det ska jag inte ta ifrån någon. Men Kanye West? Vafan sysslar du med Common!? Dilla beats hade gjort skivan klockren, istället för småproduktioner från Kanye West.
Keep crushin'!
Producent
2007-07-21 14:29
Jag orkar aldrig lyssna på Driving Me Wild. Klickar alltid förbi den. Beatet är ju så grymt jobbigt, får ju fan ont i huvudet...
har lyssnat igenom albumet nu och kan väl säga att skivan var hyfsad vid första lyssningen. den hade sina ljuspunkter och sina dåliga stunder (däribland "driving me wild"), tycker dock att common är en ganska tråkig mc och kanye west har gjort många bättre beats än han åstadkom på den här. 2.5 / 5 blir betyget efter en lyssning (kanske växer dock).
Keep CD alive
Inte lika jämn och bra som förra plattan men fortfarande skitbra. The People och Forever Begins är de bästa spåren. Hade höga förväntningar på spåret med Will.i.Am och blev lite besviken på den trots att det var en bra låt.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
The anticipation arose as time froze... håller på å tanka albumet men har världens segaste bredband, va iofs black thought som droppade den raden men common e ju mä på samma låt å de passa så förbannat bra just nu...
"Common levererar alltid" Shit, är det nån som är ojämn är det väl han?
rapmässigt är han aldrig ojämn
Common ojämn? Finns det nån annan rappare som har släppt 5 lika bra skivor som honom?
är det från den skivan som låten The People finns?
The Greatest Story Never Told....
Forever Begins !!!!!!!!!
etna: Skulle du säga att Electric Cirkus var en bra och jämn platta? Resurrection är den enda riktigt helgjutna skivan imho.
Redaktionschef
2007-07-22 15:06
"Electric Cirkus" blev ju skitbra när man kom in i den, krävdes bara ett par chanser mer än vanligt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
han har ju bytt ut texten till so far to go
helt ok skiva men be va ju mycket bättre för att inte snacka om one day it ll make sence ^^ men kanske svårt att slå den
Håller med Oracle, Ressurrection är skivan som verkligen var ooooha.. va bra! Men sant oxå om electric circus som blev bättre ju mer man lyssnade. Inte många skivor som blir det..
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Riktigt bra album. inte en dålig låt. Gillade BE som fan, men Finding Forever visade sig vara bättre. Mer hade jag inte mage att förvänta mig.
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
Tycker Common håller en otroligt hög lägsta nivå. Electric Circus är grym i min bok. Nya skivan är dock en liten besvikelse, The People är fortfarande årets låt dock. Men tyvärr så gör det spåret att de övriga låtarna känns lite bleka.
Varenda lat ar ju bra pa skivan ! Varenda. Ja synd att dilla inte finns med pa fler produktioner men vafan Kanye gor ett bra jobb. Tycker det ar en smart skiva, kanye som grund, premier for tva bangers och dilla for en klassiker.
Like water for chocolate är ju inte helt fel om man säger så ...
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Anaugh "kanye som grund, premier for tva bangers och dilla for en klassiker" Premier har inget beat på skivan. Dilla, Devo Springsteen och Will.i.am har varsitt..resten Kanye.
Primo proddade väl The game??
han har gjort all scratch har jag för mig..
Just cause you lay the cuts don't mean you produced the beat
Rakt av sjukt bra och skön skiva, den här ska spelas varje dag.
oh my bad . jag oppande min kaft an en gang innan jag ens fick till min fakta ratt. sa gar det val nar man bli for upphetsad
Soul_Survivor_II: "Shit, är det nån som är ojämn är det väl han?" Enligt mig finns det inte många rappare som har så hög lägsta nivå som Common. Electric Circus var inte min grej, han experimenterade lite, det blev en flopp. Men han har levererat på sina andra skivor, han är stabil som fan. Den nya skivan är soft, den kommer säkerligen växa, just nu är den helt ok. Sen behöver nog Hiphopen en artist som Common, speciellt komersiellt...
- Aiint a damn thing changed, bitch.. Protect ya neck....
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.