I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Common - Finding Forever

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-03-22 16:36

Common - Finding Forever

Någon som hört något om Commons kommande skiva Finding Forever? Fick just höra I Have A Dream feat. Will.I.Am och det verkar väldigt lovande!

Peace!

"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"

2007-03-22 16:40
japp, dom flesta har nog hört det. videon har länkats ett par gånger i forumet. sök efter den, den e ganska soft. låter som sagt lovande.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-03-22 16:43
Jag vill också veta.. finns det inget datum satt för albumet??
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-03-22 16:48
Precis, när fan kommer skivan?!

Jag vill ha BRA musik, alltför sällan det kommer.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-03-22 17:02
Southside är ju fet också, kolla in den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-22 17:42
Ser fram emot det albumet som fan, vill verkligen ha det nu.

2007-03-22 18:12
Var det inte så att Dr Dre skulle producera ett par låtar åt Common.

2007-03-22 18:26
vad jag förstått så ska kanye prodda hela skivan.
Rhetoric
Skribent

2007-03-22 19:07

Finding Forever is the title of rapper Common's forthcoming 7th studio album. In a recent Newsweek interview, Common said that the album is set to be released in June 2007, though the exact date has yet to be determined. It will include production from the likes of Kanye West, possibly Dr. Dre, and may include posthumous production work by J Dilla. D'Angelo is also said to be making a cameo.

Common has big plans for the album, "I want to work with Kanye again," Common said. "And I would love to work with Dr. Dre because it'll be something fresh for me because I feel like he's someone who is a classic producer. I like people who can consistently do it throughout time and be great and I feel that Dr. Dre is one of those individuals."

Also the album will contain a highly anticipated collaboration with rapper Nas that was produced by Kanye West called "The Ambassadors."

källa:wiki

beatheartsblog.com - freshness!

2007-03-22 19:11
grymt! senaste jag läste så var det bara kanye som skulle prodda. härligt med lite variation, no doubt. speciellt när jag tycker kanyes senaste prods inte varit lika bra som dom kanske kunde varit.
Rhetoric

2007-03-22 20:13
^^Precis, Kanye har lagt av lite på slutet. Ser gärna att så många Dilla-produktioner som möjligt är med.
2009

2007-03-22 21:25

Also the album will contain a highly anticipated collaboration with rapper Nas that was produced by Kanye West called "The Ambassadors."

SHIT va grymt det kan bli...

2007-03-22 22:17
Tycker att Kanye fortfarande håller måttet, och jag gillar hans produktioner på BE så jag klagar inte om han gör mycket på plattan.

2007-03-22 22:42
Common levererar alltid. Ser fram emot plattan som fan.

Hehe... Jag är fan mycket mer sugen på att höra Common och Nas än vad jag var på att höra Nas och Jay-Z.
Är det att häda?
(I och för sig tycker jag fan att Common är bättre än Jigga... Bara det är väl blasfemi?)

Sen tycker jag att Kanye håller måttet för den delen med. Och det är ingen som är bättre på Kanye-beats än Common.
Som N_got var inne på: Be är ett bra exempel på det.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-03-22 23:37
Damn! På förhand känns det här som en av årets bästa. Än så länge är det ingen som skrivit något som inte verkar lovande. Enligt mig så räddade Kanye Common på Be. Så det känns tryggt att deras sammarbete fortsätter. Och om man kryddar med produktioner från J Dilla och Dre och gästinhopp av Nas och D'Angelo, då kan det nästan inte bli dåligt. Fast man har ju blivit besviken förr... Men den här gången tror jag inte att jag kommer behöva bli det!

Peace!
"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"

2007-03-23 00:41
Hur kan ni säga att kanye blivit dålig? Still dreamin och Let there be light på hip hop is dead var ju riktigt, riktigt bra.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-03-23 09:48

Hi-Tek skulle ha varit ett välkommet tillskott men det lär ju inte hända:(

2007-03-23 10:42
BlackScorpion P23
Haha.. Ja jävlar!
Så långt har jag aldrig tänkt :S

Har senaste åren velat ha Commons album 45% Kanye, 45% Dilla och 10% Preemo.
Helt glömt bort att The Sung God är något så sjukt tight och att Common och Hi-Tek är en väldigt grym combo.
(Respiration, Music for Life, Tekzilla.... är självklart också bra exemplen)

Fan!
Nu fick du mig att önska något som ändå inte kommer hända :(

Som vanligt när det snackar producenter tills Commons kommande platta...
Vad gör No ID?
Proddade väl på Rhymefests platta?

2007-03-23 11:10
Han har nog blivit kidnappad av Jermaine Dupri och tvingas producera låtar åt honom mot sin vilja. Nämen allvarligt det är så svårt att hitta information om vad han har för planer i framtiden. Hoppas Common reachar out till honom. Tekzilla tröttnar jag aldrig på men däremot har jag aldrig hört Respiration, vilket album är den från?

2007-03-23 12:22
respiration är från black star plattan... jävligt bra låt

2007-03-23 14:32
BlackScorpion P23
Hehe... Det är möjligt.
Senaste jag hörde var nog hans produktioner på Pretty Toney och Tical 0.
Som bewman säger så är Respiration från Black Star-plattan.
Hi-Tek proddat och Common gästar...
Du har nog hört, bara att jag kanske förvirrade dig med de andra låtarna.
Skribent

2007-03-23 20:11
glöm inte bort "1999"! :)

2007-03-23 20:15
djkrush P23
Lämnade den utanför med flit, för jag tror jag kan glömt någon mer :D

Sångare

2007-03-24 11:42
Är det itne så att Will.i.am har proddat "i have a dream" ? eller är jag helt ute och cyklar?

http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2007-03-24 12:21

-Hookey-
Japp, den är proddad av honom. Är väl han som drar refrängen också.

Redaktionschef

2007-04-07 15:46
Någon som lyssnat igenom alla spåren som finns med på singeln? Utöver "I Have Dream" är det två instrumentalspår producerade av Will.I.Am. "Colors" och "Bus Ride". Grymma!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skribent

2007-04-07 21:00
oracle

dem e riktigt bra bada tva!
Manager

2007-04-07 22:52
kanye och common e sjukt bra tillsammans.. Tycker BE var grymt fet..

inte läst igenom tråden än, men hoppas att will.i.am får lägga något mer åt common förutom kanye.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-04-08 08:08
Juni 2007!? Jag som var helt säker på att det var april 2007 :(

2007-04-08 11:37
Jag måste nog säga tvärtom än vad dom flesta sagt om Kanye här. Tycker han blivit mkt bättre under 2006 och 2007. Gillar hans produktioner på Consequences platta =)

2007-04-08 14:00
http://www.hiphopdx.com/index/news/id.5097/title.common-readies-finding-forever

A small list of what’s to come (shouts to VIBE magazine for the insight):

Drivin Me Wild (featuring Lily Allen; prod. by Kanye West)
So Far to Go (featuring D'Angelo; prod, by Jay Dilla)
Start the Show (prod. by Kanye West)
Break My Heart (prod. by Kanye West)
The People (featuring D’Angelo; prod. by Kanye West)
Misunderstood (Nina Simone sample; prod. by Devo Springsteen)
Black Maybe (featuring Bilal; prod. by Kanye West)
I Want You (prod. by will.i.am)
Southside (featuring Kanye West; prod. by Kanye West)

Common’s Finding Forever in stores July 10th

Grymt tråkigt om enda dillaproducerade låten är So Far To Go. Den är ju riktigt fet, men vore kul med något nytt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-04-08 14:02
Nytt ang Finding Forever

I Have A Dream är med på ett soundtrack (Freedom Writers), så jag antar att den inte kommer vara med på skivan..

2007-04-08 14:59
Låten är typ ett theme till filmen så det känns väl kanske som låten redan är använd men jag hoppas att den är med på skivan i alla fall.

Lily Allen? Uuuuh.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-04-11 05:41
http://www.billboard.com

On the heels of 2005's "Be," which debuted at a career-best No. 2 on The Billboard 200, Common has set a July 10 release date for his next Geffen album, "Finding Forever." The set features production from Kanye West, will.i.am, the late J Dilla and Devo Springsteen, while Bilal and Dwele sing background vocals on a couple of tracks as well.

"I want to leave a mark on this earth," the Chicago rapper tells Billboard.com. "By making music and saying what I have to say in my music is one of the ways I will exist forever."

The first single is the West-produced "The People," which Common describes as a "declaration type of song." Another of West's productions is a song called "Black Maybe."

On the flirty "So Far To Go" featuring a rare guest turn from D'Angelo, Common rhymes, "We make good music, and baby you are the vocals." The Nina Simone-sampling "Misunderstood" is a song Common describes as a "story of people talking to God." "He stood on the corner like the rest of them, but didn't know the corner ain't have the best for him," he raps.

Another standout track is the Lily Allen-assisted "Driving Me Wild," which Common describes as a song about obsessions. "Driving herself crazy like the astronaut lady," he chants, "Love is not a mystery, it's everything."

The artist has yet to announce tour plans, but has one-off shows scheduled Saturday (April 14) at Johns Hopkins University in Baltimore and June 20 with Joss Stone and Ryan Shaw at New York's Central Park SummerStage.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-04-11 13:06
kul att både Dwele & Bilal får vara nmed och även jävligt kul med D'Angelo. Men det känns lite trist att ha med So Far To Go på skivan, även om det är en väldigt bra låt...

2007-04-11 16:08
Common är en av få som får en att tänka till och bli påverkad hans musik på samma sätt som Pac.

Kan inte vänta.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-04-11 18:25
Väntar väldigt otåligt...

2007-04-11 21:50
jagvillocksåhaenblog.com
Skribent

2007-04-28 15:52

2007-04-28 17:41
Alla måste läsa länken djkrush postade här ovanför!
Är så sjukt peppad inför den här skivan, spelar ingen roll hur höga förväntningar jag har, Common infriar dom alltid. Han är en av dom få som jag alltid, och då menar jag alltid gör bra ifrån sig. Man blev ju inte mindre förväntansfull efter att ha läst de där heller. "The People", "Forever Begins", "The Game" + dom flesta andra låter ju läskigt bra redan på pappret.

Han kommer leverera!
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2007-04-28 17:46
West said that during a meeting with Steven Spielberg. the director told him that he made the film AI in the way he imagined Stanley Kubrick would have told the story. West revealed that this inspired him to produce all his tracks on Finding Forever in the same way the recently departed Dilla would have, in tribute to him.

dope!!
Rhetoric

2007-04-29 12:44
iiih! fan vad jag längtar..

2007-04-29 13:55
fan ända till juli...
kommer bli grymt som vanligt.

2007-05-07 00:09

Ville bara tipsa er om att lyssna på låten The People från skivan på spinemagazine.com om ni inte gjort det redan!
SÅ jävla bra! :)

We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com
Skribent

2007-05-07 01:19
inte illa pinkat med nya erykah o common på samma dag.. :P
Skribent

2007-05-07 01:25
sjukt feeeeeet! Turn It Up! LOUDER!!

2007-05-07 09:32

shiit va lovande detta ser ut.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-07 13:12
Var kan jag höra So far to go? Verkar ju som om alla här inne har hört den redan... är nyfiken vad Dilla har presterat!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-05-07 13:17
Haha hjärnsläpp... den ligger ju på the shining. Ska den verkligen ligga på finding forever också?
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-05-07 14:26
The People var ok.. men jag hade nog förväntat mig mer..

2007-05-07 18:00
Common kunde samla gamla osläppta beats av Dilla och göra ett album som skulle vara ungefär 113 gånger fetare än vad Kanye kan prestera. Även om jag tycker att "the People" var GANSKA fet i jämförelse med andra Kanye beats, så saknas ändå allt som gör att man vill lyssna om och om och om igen... som med Dilla beats. Det saknas fingertoppkänsla, det saknas funk, det saknas en drivande kraft mellan samplingarna. Kanye är kung när det gäller att lura folk genom att överproducera allt... synd bara att Common inte ens fattar...