Pimp-C that real OG NIKKUH
LEGALISERA CANNABIS
"Gör det de säger i låtarna"? Det vore ju tråkigt om det var så. Dels vore några av mina största hjältar riktiga assholes, dels skulle det ta bort hela den konstnärliga, litterära aspekten av hiphop och reducera det till dokumentär. Varenda battle-rap rad skulle behöva kollas. "Äter MC so-and-so verkligen MCs till frukost?" Nej, fyfan...
ey yo mannen vem är mest äkta mannen shooo breee yeah???alla e fett äkta..walla walla
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.
HATAR sånna här topics, MEN av allt skit jag sett skrivit här så kan jag nämna 5 st rappare som känns ärliga rakt igenom:
SAIGON
CORMEGA
SCARFACE
AZ
SHYNE
blir nog inte mer, som ni vill uttrycka det; "real"... punkt slut.
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
ett exempel. ifall allt folk sjunger om att de gör va sant så skulle de väl sluta ungefär så här för de flesta "gangster rappare" Crazy Titch 23, is a British grime MC from Stratford, East London currently serving a life sentence (30 yrs) for the murder of Richard Holmes.
Having previously spent five years in prison for robbery, handling stolen goods, theft, burglary and criminal damage de där e vad jag kallar when keepin' it real goes wrong!
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
Äkta : Ludacris,Nas, m.m Falsk : venne varför,. men jag älskar the games musik me nför någon anledning ser han bara fett falsk ut
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
och den som akllar eminem äkta är konstig, haha älskar hans musik men fråga nvar "vilka tror ni gör de han säger" tror ni eminem skär av halsen och våldtar folk och skär upp deras mage och matar skolbarn med inälvor o.s.v? tror ni han dödade den som kim strula med och dumpade kim i vattnet o.s.v? fan, eminem senaste album har han en låt där han säger att han spyr varje gång han tänker på kim och beskriver detaljerat hur mycek han hatar henne och sen så gifter han sig med henne han verkar fett oäkta, men ändå legendarisk musik!
äkta: Will Smith.......snubben har aldrig ljugit fake: listan e lååååååååååång.....
Certified Fugee Crew<br> <br> www.soundclick.com/mobproduction
will e äkta, men han är typ. story teller så de felsta han säger är inte sant känns de inte , men han är inte fejk iallafall långt ifrån
Någon som jag kan tänka mig är Äkta ärUNCLE HOWIE
btw.. Falsk : vanilla ice
Äkta : Nas,2pac snoop dogg,rakim osv falska : 50 cent och chingy
driver ni med mig? har ni verkligen den här diskussionen?
äkta : hypsilophodon
Tråden urartar ju mer och mer så... äkta:Break2005 falska: alla andra
Jag äger dig.
Det är ganska kul att läsa hur alla dessa personer verkar tro sig veta exakt hur deras liv har gått till, som om ni vore där... Det är inget fel på tråden, det är fel på en del personer som skriver i den, punkt.
Fat Joe är väl snarare en som är känd för att ha levt skiten, 50 har också sålt en hel del crack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man är väl äkta om man talar sanning? man är falsk när man är falsk. jävla cpn
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Mobb deep va bra tills dem signa Gunit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ice cube är alltid true :)
lönt att uppa en sån här skittråd anyways
ganksta NIP är äkta.. han har gjort allt han rappar om...
värst vad alla vet vilka som är äkta / falska .... borde stå i tråden "vilka TROR ni är äkta / falska" shiiioootjodnmfdpsmmpdffs
Jay-Z känns ju jävligt äkta.
Mm jay överdriver inte faktist han e affärsman ,såg ju på dokumentären när han hjälpte afrikanska barn o få vatten shyst av honom ,,,men ja vet inte hur han var innan ,,,,,han har skjutit sin egen bror o sånt hehe,,
tupac, finns ingen mer äkta än honom, killen höll tal och skrev dikter, finns ingen rappare som va som honom
Hans mamma säger han var en oskyldig pojke WOOOOOOOOW
Skribent
2007-01-12 17:58
E-Money Bags (R.I.P.), Troy Outlaw (R.I.P.), Cormega, Lake, Capone, och dom flesta från QB är äkta...kan inte komma på någon falsk...förutom kanske Nas. visst Nas är duktig, och gör bra musik ibland, men det han rappar om är falskt...det syns rakt igenom. det där snacket om att Mobb Deep var "äkta innan dom signade G-Unit" e skitsnack...Havoc & Prodigy flippade egentligen ut innan dom signade till G-Unit, egentligen måste nog "Infamy" vara deras sista feta album. "Amerikaz' Nightmare" sög rätt hårt och "Blood Money" var inte heller speciellt bra, det var bara någon låt som var grym.
vad är äkta då?
Real: Saddam Hussein & Big Shug Fake: K-Fed & Ken BB
I be around, just out of sight
Skribent
2007-01-12 18:18
i detta fallet antar jag att det handlar om ifall man gör det som man skryter om att man gör i låtarna eller inte...if you're real or not. inte för att jag tycker det är "tufft" eller något sånt...
Lupe fiasco
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
äkta är att vara de man säger. att vara den äkta varan (sig själv)
mouldy är äkta
Frajer P21 At 17, Wallace dropped out of high school and became further involved in crime. In 1989, he was arrested on weapons charges in Brooklyn and sentenced to five years' probation. In 1990, he was arrested on a violation of his probation. A year later, Wallace was arrested in North Carolina for dealing crack . He spent nine months in jail until he made bail
Demento: Vem tror du på hans mamma som säger hennes son inte e brottsling eller brottsregistret?
Alla rappare överdriver, alla musiker överdriver alla poeter överdriver alla konstnärer överdriver.. Hur intresant blir konsten om man inte kryddar den lite. men man behöver inte bygga de hela på en lögn.. man kan köra en kryddad sanning
freddie foxxx...
Nä. crazy titch.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Haha, vilken topic alltså och att alla kastar sig in i den!
Yeah, you know..
Immortal Technique är så äkta man kan bli
Immortal Technique gillar o hitta på saker.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled
Specifera er gärna. Falska?
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Att vara "äkta" har inget att göra med att vara gangsta, tror inte så många här har fattat det. Att vara "äkta" är främst att inte ljuga i sina texter, och det finns det många rappare som inte gör, ändå har inte många av dom blivit nämnda. Det FINNS faktiskt mer vardagliga rappare som inte utger sig för att vara "bad boys" över huvud taget, so t.ex. Atmosphere, Brother Ali, etc. Nu har ju säkert Slug & Brother Ali också ljugit nån gång i nån av sina texter, men jag kom inte på något perfekt exempel bara sådär.
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
Äkta: Mej själv, Soulja Slim, Scarface, B.G., Z-Ro, Trae Falska: 99.9% av rap-gamet
va snackar ni om? 50 Cent e äkta ända in i själen.. straight gangsta... snubben e ju thug
http://www.myspace.com/akinonline
haha vilken tråd. Ärligt ? vem är äkta ? har ni sett dom sen dom var liten ? allt handlar om media för att kunna sälja.. sen finns det ju helt klart dom som är ÄKTA.