Föredrar hans äldre stil, faktiskt
What's crackin? Besides your rectum when I start attackin
tråkigt å trist, bökigt och "klubbigt" ... inge new york över det här albumet.
Nej men det är såklart, tycker inte heller att den kommer upp i black albums standard.
om man jämför med all annan mainstream hiphop så är detta släpp rena julafton
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lundahl P0 Jag lyssnar på Paris Hilton, men nya Jay Z skivan förblir värdelös.
R.I.P. Big Moe
wacccckkk....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Även om jag tidigare sa att jag inte gillade skivan så börjar de smälta in lite grann nu faktiskt. lyssna på den iaf ett par gånger (alla låtar) och låt de smälta in innan ni börjar hata här.
Riktigt bra skiva! ingen black album men de trodde ingen vettig... saknar dock storch och timbaland.
skivan är inte alls bra för att vara en "comeback skiva"... halvwacka låtar överallt..
vadå comeback? inte som att han va borta länge
Hur fan kan man sakna Scott Storch, snarare så at det är skönt att man slipper idioten, däremot saknar jag självklart Timbaland.
orka läsa allt men lsäte lite och svar på frågorvarför producerar dre åt jay z? kanske för att va vet jag.. han vill ha pengar? kanske för de inte finns nån anledning varför inte? jay-z är med på en låt på dre's detox också, jay-z sa de "be on the watch for my song on the detox, its HOT" och så spela han in alla dom dre låtarna på skivan i dre's studio sa han också, så dom verkar vännerVart är timbaland? antagligen inte på skivan!Jay-z skrev "Still dre" correction, Nas skrev still drevarför har han inte med scott storch? tror nog scott har haft fullt upp senaste tiden med allas nykommande album om man tänker efter, han kanske tog en paus, han är varken på snoop elle jay.z, han kanske togen paus? jay-z kanske inte hittade ntåt beat i hans smak?, nu riktiga frågorVarför är inte kanye west med på rapp listan? pharell?usher?Ne-Yo? what the fuck? Overall om skivan: jag diggade skivan, han har sin sköna jay-z stil trodde han skulle ändras totalt ,men han låter som jay-z han rappar som jay-z, som om han släppte denna skivan dagen efterh ans förra, ingenting har ändrats, han har fått poppigare featrings dock, det är synd, men skivan är en lay back skiva, jag idggade den
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
"Still D.R.E. " was the lead single from Dr. Dre 's multi-platinum sophomore album 2001 that features Snoop Dogg on the chorus.
The single was very popular, helping the album reach multi-platinum status. The lyrics, co-written by Jay-Z (credited as S. Carter in the album's liner notes) announce Dre's triumphant return to the forefront of the hip-hop scene. A sample: "Ladies, they pay homage, but haters say Dre fell off/How nigga? My last album was The Chronic ." The song was produced by Dre with Mel-Man, with Scott Storch on keyboards, who created the famous riff.
Källa: Wikipedia
Källa: Wikipedia de säger allt
dre och nas har sjävla sagt de , nas har skrivit den om jag minns rätt
floppen Wikipedia ar ingen tro vardig kallare for vilken Idiot som helst kan skriva vad han vill och fa det publicerat.
Shuu
Det står ju där att det står i linear notesen att S. Carter är co-writat, är det ingen som har skivan som kan kolla? Jag är 99% säker på att jag sett Dr. Dre sitta på MTV och snacka om att det var Jay-Z som skrev Still D.R.E.
och är 99% att han sa Nas
vaah, säkert ? strange :S nah jag ivll se pålitlig kälal först
jay-z har skrivit still dre, det va t.om snack om att versionen där han la verserna cirkulerade när den kom.
HL.
hiphop Vs. källkritik
PäronpungWord
Plattan är helt ok, varken hans bästa eller sämsta. Jag hade dock hoppats på ett mycket svulstigare intro.
The neptunes håller inte måttet längre, Anything låter som When i get u home på Twistas skiva.
Skivan blir bättre och bättre för varje spelning.
Oväntat tråkig skiva. Den lämnar mig med intrycket: "OK, var det allt han hade och komma med?".
Skivan e riktigt fet. DOCK har den ett par låtar som drar ned helhetsbetyget. Stämningen är inte comeback, snarare: "Okej då, let's show these motherfuckers" och sedan drar han av lite på halvfart, ibland helfart och lyckas ändå droppa årets kanske bästa album inom genren (större släppen). Den blir dock bättre och bättre för varje spelning.
En snabbreview: (Lär komma en mer detaljerad om nån vecka)Prelude: Avslappnat, Jay flowar och man softar med. bra låt, växer för varje lyssning.Oh My God: Hårt, gött Just Blaze beat med en hungrig jay flowandes. Högklassigt.Kingdom Come: Mäktig lyrik, bra känsla och bra beat. Växer.Show me what you got: Den låt smo växt mest på mig, men ändå lite "jaha" över den.Lost One : Pure genius. Lyriskt överklassigt genom hela låten. Totalt överlägsen allt annat ute just nu. Mycket, mycket, mycket bra låt. Do u wanna ride: Ett helt jävla galet Kanye-beat som visar att den arrogante jäveln still got it vid spakarna. Mycket John Legend. Jay pratar mycket, men hans flow på slutet är mycket bra. En komposition snarare än lyrisk raplåt.30 Something: Slickt. Chiq. Och bye bye åt Cam'ron. Riktigt fet låt, du rör dig definitivt till denna. Dres beat är absolut ingenting man kan klaga på.I Made It: DJ Khalil kan vara årets producent. Hiskeligt funkig låt som drivs av de härliga trummorna och Jay-z röst. En riktigt bra låt. En låt till sin mamma. Anything: Vad fan är detta? Det är första tanken. Den blir bättre efter ett par lyssningar, men vad fan? Sämsta låten på skivan trots Jay flowar riktigt bra. Pharrell borde gå back to basics. bull prodd.Hollywood: Skivans näst sämsta låt. låt med Beyonce. Lite intetsägande. Försök till att vara lite kul o så. Men ännu en gång går ett riktigt bra flow åt intet. Lite bull.Trouble: Dr Dres beat är... minimalistiskt underbart. Låten är en av skivans bästa. Lite mer gangsta, attityd och bra flow. Jay småsjunger också.Dig a hole: Jag kan inte bestämma mig om beatet är bra eller uselt. Jay leverar riktigt bra dock.Minority Report: Låt om N.O-orkanen. Snyftlåt ja, men Jays flow och beatets deprimerande stämma tillsammans med en fin insats av Ne-Yo gör det till en av skivans höjdpunkter. Riktigt jävla bra. Något man kanske trott att Kanye eller Lupe skulle gjort. Eller nej, stämningen är mer Nas. Beach Chair: Detta kan tillsammans med Lost ones vara bland Jay-klassikerna. Helt sinnesjukt fet låt. Coldplay / Dr. Dre produktion låter CP och det är det. Men det är CEPIGT fett beat. Allting på låten är perfektion. Första gången Chris Martin lånar ut sin stämma till en annan artist. ...................................... En skiva som växer oehärt, men har ett par låtar som är oundvikligt dåliga. Dock ska man kanske sätta det i perspektiv.Jämför Anything med t.ex. Akons "smack that" och det är inte ens i samma klass. Men kankse inte något man velat höra på Jays comeback. Det jag hade önskat av Jay vore väl om han kanske hade haft lite mer av Dre i sin personlighet, perfektionskaraktären. Då hade vi sluppit de två dåliga låtarna och ett par lite tveksamma beats. Skivans kvalitet beror mycket på vad du förväntar dig. Jag förväntade mig inte mycket, och då kan jag jämföra detta med mycket annat som kommit ut i år, då är denna tveklöst det bästa, eller bland de bästa. Lyriskt sätt, rimscheman, flow och tekniskt sätt så är han bättre än alla andra stora hiphopsläpp i år. Helheten är det som är osäkert. Det lär stå mellan Lupe, Game, Nas och Jay till slut om inte Kanye också droppar till Jul.
Håller med dig på de flesta låtar men måste säga att jag älskar anything. Pharrell levererar totalt i mina öron. Älskar sättet han underfundigt krossar i 30 something också.. "I'm from the era where niggas don't snitch. Y'all from the era where snitching is the shit. I'm afraid of the future. why? Y'all respect the one who got shot, I respect the shooter." Så långt över huvudet på dom och bara dirt of the shoulders. Och dig a hole leker han så sönder dagens rappare flytmässigt. Helt absurt jävla cleana verser. hakan droppa på mig. så jävla cocky så jag vet inte... klockrent. "How's niggas dissin me? I made it possible.. For niggas to make history, how is this possible? Please explain this shit to me, how is it logical? Have we forgotten our history? Let's open our bibles." hur svarar man på det? Om inte käften var stängd på cam'ron angående hov innan den låten så är den det nu. Utan att ha lagt en enda riktig diss till honom. Har bara hunnit lyssna igenom ordentligt en gång hittils men damn vad jag gillat hittils.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
blir bättre o bättre för varje gång nu men mäter inte upp till mina förväntningar dock. inte för att jag trodde att den någonsin skulle göra d heller :P
håller me om att dre inte va het på den här skivan..
att dre inte är het beror nog främst på att Jay inte kan välja beats längre??
ya hörd mä!
Chris Martin producerade låten är ju sååå brutal!
Hihi
skivan har växt som fan för mig .. fortfarande ingen låt som verkligen sticker ut, och saknar en låt som 99 problems.. men ändå mycket bra, inte för att vara jay z dock..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Skivan växer som fan som sagt, "Yall respect the one who got shot, I respect the shooter" haha. "Beach Chair" kan va galnast.
HL.
Kingdome Come Lost Ones Do U Wanna Ride Minority Report Beach Chair e sjukt bra.. dom andra e jag ganska besviken på..
Undrar lite vad folk förväntade sig. Tycker den är sjukt fet. Jämför den med allt annat som släppts och man ser hur grym den är. Sen om man förväntade sig att Jesus skulle komma ut ur datorhögtalarna så fort introt sattes igång kanske är lite orimligt.
helt ärligt så förväntade jag mej, inte förväntade kanske men jag hoppades verkligen på att rysa sönder mej.. typ att Jesus skulle komma ut ur högtalarna... shie... jag e nöjd men ändå inte..
Sen om man förväntade sig att Jesus skulle komma ut ur datorhögtalarna så fort introt sattes igång kanske är lite orimligt. Varför inte? Det är ju typ den känslan man får när man slår på Reasonable Doubt, Blueprint samt Black Album...
premier? :S
R.I.P J.Dilla & Big Proof!
Beach Chair (Feat. Chris Martin) Finns instrumentalen att få tag på?
bootlegger haha denna grabben har humor, albummeth ari nte ens släppts!!, och om de inte blir en singel kommer det blri RIKTIGT svårt att få tag i den, han kanske släpper ett album med alla instrumentals på , Kanske, om han inte ör de,. så blir de svårt men de e långt intro, så de ska nog gå att klippa o klistra o shit faktsikt och outro men de kommer inte låta exakt samma
racapp jag tog för givet att skivan fanns ute. är inget stort jay-z fan så jag visste inte. beaten o låten är riktigt fet iaf.
jag säger bara Beach Chair..helt galen låt..bästa Jay låten..beaten e helt underbar..han borde fan göra video till den..
"You Think You Know But You Have No Idea"
bootlegger den släpps 21 om jag minns rätt
okej
Det är fortfarande Jay-Z....
Nu har skivan blivit så pass bra efter ett antal lyssningar att den är bäst i år. Helvete vad Jigga är på topp, han leker med dessa lodare.
skivan e råfet! och chris martin e coldplays sångare och den låten måste vara en av de fetare detta år. :D
"Doggy fox minks gators that's necessary Accessories my closet's pet cemetery I get approached by animal activists,I live in a zoo I run scandals with savages"
Beach Chair. Låter som ngt från en Linkin Parkplatta
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass