Eminem lägger ner micken?
från allhiphop: Eminem, born Marshall Mathers, is reportedly hanging up the microphone. The Detroit Free Press reported that Mather’s latest album Encore will be his last release. Insiders told the paper that the rapper has been planning on retiring to concentrate on production and other ventures. Eminem’s manager Paul Rosenberg told the paper that Encore was “certainly the cap on this part of his career” and that decision to retire was held off by the retirement of fellow Hip-Hop superstar, Jay-Z. “He didn't want to seem like one of those guys who's playing a trick on his fans, or playing with their heads," Rosenberg told The Detroit Free Press. "It's part of the same struggle he goes through in his music -- 'How much of my inner thinking should I be putting out there?'” Rosenberg also stated he was surprised no one caught on to the possibility of Eminem retiring, due to numerous clues on the Encore album. An insider also stated that Eminem has grown weary of the spotlight and was struggling writing as “Eminem.”
HL.
“Em has definitely gotten to the level where he feels like he's accomplished everything he can accomplish in rap," D-12 member Proof added. "He wants to kick back and get into the producing thing." Insiders said Eminem’s inner-circle of friends knew in advance that Encore would be the best-selling rapper of all time’s last album. Eminem is not doing interviews this summer and representatives for Eminem did not comment as of press-time.
HL.
och sen gör han en feeeet comeback om några år :D eller nåt...
Forumsignatur:
barnsligheter.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
alltså att han inte själv hör hur jävla stört värdelös han e på att prodda..
word
Seb1 ok??........ killen har lyckats bättre än många andra rappare o är en av världens största rappare, så säg int att han int lyckas gö bra musik men han har ju hållt på länga o vairt i RAMPLJUSET mer än många rappare så..... sj? hoppas ja att han int lägger av men att han int fortsätter som han gjorde/gör på encore den skivan sög jävligt mycke jämfört me förra album fast han sköt ju sig själv i slutet av encore så , man vet ju int annars kommer han bli som dre som proddar o shit men kommer sen tillbaka i låtar o även me ny skiva ;)
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Seb1 så ditt argument väger mindre än luft hahah ooo kom du på de själv elle?? .......gå hem o göm dig i garderoben...nää men lyssna hehee ja får väll tycka som ja vill o du får tycka som ru vill men vill ba säga att ja int är ensam om att tycka som ja vill o att han faktist är en av de STÖRSTA rapparna just nu o vannilla ice???? wat???? som sagt gå hem...gå hem
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Seb1 gå hem...lysna på vanilla ice iställe jo håller me lite, tycker han va as bra fram till eminem show men encore sög som fan men klart killen har skills men tycker oxå han kasta bort de i encore o vadå 10 mille 14 åringar killen är jävligt respekterad av de "djupasta" underground rappare du kan hitta så fuck that shit märks att ru int kan så mcyke om hiphop, så vad om att ru själv är en 14 årig liten fjortis som lekar "nigga", men lyssna på vanilla ice för man kan ju jämföra eminem me vanilla ice........shit
ass like that blev trots att jag inte trodde det va möjligt ÄNNU sämre nu när jag läst en del av den pinsamma texten.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Seb1 har inge o komma me??? nää men ja orkar int heller så bye bye
Jay-z och mase skulle ju också lägga av. Sen hur det blev med det vet vi ju. Men han lär ju knappast aldrig greppa en mick och gästa på nån låt. Han ska väll satsa på skådis thängen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Seb1 Eminem har stått på topp i flera år, tillskillnad från dom flesta. Han har dessutom lyckats påverka och förändra hiphop mer än någon annan, någonsin. Och det kan varken du, eller någon annan snorunge förändra, vare sig du diggar honom eller inte, och det är bara sanning. Jag skulle kunna utveckla det jag skrev ovanför, men jag har bättre saker för mig än att dämpa ner barn som uppenbarligen inte har förstått dom ledande figurernas påverkan på musiken, och det är sorgligt. Tråkigt ifall han nu bestämmer sig för att lägga ner micken, tror att han har mer att ge än det mesta av det som gavs ut på Encore. Samtidigt så är han nog så pass smart att han vet själv när det är dags. ..hmm, och att jämföra Eminem med Vanilla Ice, är som att jämföra en ferrari med en trehjuling.
föresten så skulle han ju som någon annan sa i tråden släppa ett till album med 3 versioner av en låt som heter the funeral. dubbelalbum har jag för mig att det va...
Här är länken till artikeln i Detriot Free Press
länk En grej jag kom att tänka på; jag hörde Eminem själv säga i en intervju angående om han skulle sluta att han aldrig sagt "goodbye" i någon låt på Encore. Och att när han är redo att lägga av så kommer han säga goodbye.
Vi får se om det här stämmer. Det känns ju trist att han ska lägga av efter sin sämsta skiva men som det står i artikeln så lägger han ju ändå på sätt och vis av på topp.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Seb1 Vilket långt och fint inlägg du skrev. Jag började nästan tro att det var läsvärt. Men du, läs allt det jag skrev en gång till i det föregående inlägget och plocka ut ögonen ur ditt arsle. Jag har inte nämnt ett jävla piss om hur mycket grabben har sålt. Jag har inte nämnt någonting om hur mycket han har dragit in, och jag har inte heller sagt att han är världsbäst. Och det här är ingen 'fakta' du plockar ur en tidning, det är bara saker man måste fatta själv. I flera år har USA:s regering velat se hiphop som en afroamerikansk sak. Det skulle uppfattas som en skum kultur för alla utanför den kulturen, exempelvis när NWA slog igenom, och Public Enemy innan dess. Den vita delen av befolkningen skulle se det som något kriminellt och något som deras barn skulle akta sig för, med tanke på att det handlade om orättvisor i systemet och polishat, något som regeringen inte vill veta av eller erkänna. Eminem nämner en hel del brutala saker när han slår ut, och visar att det är helt okej att känna så, som icke-afroamerikansk. Han och dom som står bakom honom, bjöd in en ny och större publik som även dom började känna att det var okej att ta del i det, även om dom inte var afroamerikaner. Och det har förändrats för all framtid, och det kan du inte jämföra med den där Vanilla Ice. Eminem har inte bara gjort ass like that . Det vet du själv, och om du inte vet, förstår jag inte varför du skriver i den här tråden överhuvudtaget. Starta en egen tråd och beskriv din förakt mot honom någon annanstans där ingen vill veta av dig. Jag kallar dig exakt och precis vad jag vill. Citera inte mig och nämn inte mitt namn förrän du har öppnat ögonen och bland annat kollat lite på USA:s historia och hur det ser ut. Det är ju positivt ifall du vet vad du pratar om. Hollah.
Too Short och Master P skulle ju också lägga av för ett tag sedan. Ett år efter deras avhopp släppte de skivor igen.
njut
Jag skulle offta 10 år av mitt liv för att höra en sista platta med samma kvalitet som "The slim shady LP"
EhsanK P19 själv orkade ja int bry mig om fjortisen seb som typ tycker big L e bra men eminem dålig o på så sätt kallar han sig själv för riktig hiphop men de ru sa e sant o håller me
Man bli verkligen frustrerad när man läser igenom tråden. Alla är så viktiga och smarta personer, och dem vet minsan mest om hiphop än alla andra. Jag tycker att slim var bra under hans första skiva...den andra var också bra men resten utav hans skit suger stortsett. Jag ser honom som en man som skrivit kontrakt med jävulen, och nu är han i helvetet typ;) Han har också svikit hiphopen genom att sätta in 50cent... när allt kommer omkring så skiter eminem i hiphopen och vill bara tjäna kosing och det har han nu...så han pensionerar sig.
16 åringar... hahah! ni är för söta. håll käft, du kan inte ett skit om hiphop.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
man blir inte så stor som eminem om man är dålig
näst efter små brännvinsglas, är KYSKHET det jävligaste jag vet
represent represent! recognize!
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Seb1 du är bara för rolig, om vi nu ska klippa & klista lite lyrics, så vill jag oxå vara med och leka: Eminems verser från Renegade: Since I'm in a position to talk to these kids and they listen I ain't no politician but I'll kick it with 'em a minute Cause see they call me a menace; and if the shoe fits I'll wear it But if it don't, then y'all'll swallow the truth grin and bear it Now who's these king of these rude ludicrous lucrative lyrics Who could inherit the title, put the youth in hysterics Usin his music to steer it, sharin his views and his merits But there's a huge interference - they're sayin you shouldn't hear it Maybe it's hatred I spew, maybe it's food for the spirit Maybe it's beautiful music I made for you to just cherish But I'm debated disputed hated and viewed in America as a motherfuckin drug addict - like you didn't experiment? Now now, that's when you start to stare at who's in the mirror and see yourself as a kid again, and you get embarrased And I got nothin to do but make you look stupid as parents You fuckin do-gooders - too bad you couldn't do good at marriage! (Ha ha!) And do you have any clue what I had to do to get here I don't think you do so stay tuned and keep your ears glued to the stereo Cause here we go - he's {*Jigga joint Jigga-chk-Jigga*} And I'm the sinister, Mr. Kiss-My-Ass it's just a RENEGADE! Never been afraid to say what's on my mind at, any given time of day Cause I'm a RENEGADE! Never been afraid to talk about anything (ANYTHING) anything (ANYTHING), RENEGADE! -- See I'm a poet to some, a regular modern day Shakespeare Jesus Christ the King of these Latter Day Saints here To shatter the picture in which of that as they paint me as a monger of hate and Satan a scatter-brained atheist But that ain't the case, see it's a matter of taste We as a people decide if Shady's as bad as they say he is Or is he the latter - a gateway to escape? Media scapegoat, who they can be mad at today See it's easy as cake, simple as whistlin Dixie while I'm wavin the pistol at sixty Christians against me Go to war with the Mormons, take a bath with the Catholics in holy water - no wonder they try to hold me under longer I'm a motherfuckin spiteful, DELIGHTFUL eyeful The new Ice Cube - motherfuckers HATE to like you What did I do? (huh?) I'm just a kid from the gutter makin this butter off these bloodsuckers, cause I'm a muh'fuckin - repeat 2X Kasst?, nja, han kanske inte är svart så du tänder på det, men kasst?
mer klippa & klistra, det här var kul: lyrics från Infinite från sopan Eminem: Verse 1: Aiyyo, my pen and paper cause a chain reaction To get your brain relaxin, cause they be actin maniac in action A brainiac in fact son, you mainly lack attraction You looking zany whack with just a fraction of my tracks run My rhyming skills got you climbing hills I travel through your mind into your spine like siren drills I'm sliming pills or roaches, we sprayed and disinfects and twist the necks of rappers till their spinal column disconnects We disinfect then check the monologue, turn your system up Twist them up, and indulge in the marijuana smoke This is the season for noise pollution contamination Examination of more cartoons than animation My lamination of narration Hit's a snare and bass in a track for duck rapper interrogation When I declare invasion, there ain't no time to be stare and gazing I turn the stage into a barren wasteland... I'm Infinite Chorus: You heard of hell well I was sent from it I went to it's surface and sentenced for murdering instruments Now I'm trying to repent from it But when I hear the beat I'm tempted to make another attempt at it... I'm Infinite Verse 2: Bust it, I let the beat commence so I can beat the sense in your elite defense I got some meat to mince, some fruit to stomp,and then two feet to rinse I greet intensive ladies, I spoil all your fans I foil plans and leave fluids leaking like oil bands My coiled hands around this microphone are lethal One thought in my cerebral is deeper then a Jeep full of people MC's are feeble, I came to cause some pandemonium Battle a band of phony MC's and stand the only one Imitator, Intimidator, Stimulator, Simulator of data, Eliminator There's never been a greater since the burial of Jesus Fuck around and catch all of the venereal diseases My thesis will smash a stereo to pieces My occapella releases plastic masterpieces through telekinesis And eases you mentally, gently, sentimentally, instrumentally With entity, dementedly meant to be Infinite Chorus: You heard of hell well I was sent from it I went to it's surface and sentenced for murdering instruments Now I'm trying to repent from it But when I hear the beat I'm tempted to make another attempt at it... I'm Infinite Verse 3: Man I got evidence I'm never dense and I been clever ever since My residence was hesitant to do some shit that represents the M-O So I'm assuming all responsibility Cause there's a monster will in me that always wants to kill MC's Mic messaler, slamming like a wrestler Here to make a mess of a lyric smuggling embezzler No one is speacialer, My skill is intergalactical I get cynical, act a fool, then I send a crew back to school I never packed a tool or acted cool, it wasn't practical I'd rather let a tractical, tactful, track tickle your fancy In fact I can't see, or can't imagine A man who ain't a lover of beats or a fan of scratching This is for my family, the kid who had a cameo on my last jam Plus the man who never had a plan B Be all you can be, cause once you make an instant hit I'm tensed a bit and tempted when I see the sins my friends commit... I'm Infinite Chorus: You heard of hell well I was sent from it I went to it's surface and sentenced for murdering instruments Now I'm trying to repent from it But when I hear the beat I'm tempted to make another attempt at it... I'm Infinite You heard of hell well I was sent from it I went to it's surface and sentenced for murdering instruments Now I'm trying to repent from it But when I hear the beat I'm tempted to make another attempt at it... I'm Infinite
han får it lägg aav !:S
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose
1: Jag ser att personer som inte är insatt i rap bara ser 50cent och säger att hiphop är skit. 2: Jag syftar på dem som lyssnar på rap och dem som gör den. 3: Nej Han "sviker" hiphopen, eller rappen, i det anseendet att han satt upp en ny "rap produkt" som mainstream folket vill ha. Så det blir mer sällsynt att hitta rappar med mer originel stil. Men samtidigt som folk älskar den lättsmälta musiken så finns det de som hatar den och avskyr hiphop pga av trångsynthet. plain and simpel. och om någon anmärker min ålder igen så ska ni fan veta att jag avskyr svaga kr*k som er.
Insiders said Eminem’s inner-circle of friends knew in advance that Encore would be the best-selling rapper of all time’s last album. trodde d va 2pac som hade sålt flest skivor
1: för mig känns det som att det bra rapparna blir ersatta med kommersiell lättsmält hiphop. 50 cent ersätter sånna som nas, bildligt talat. 2: Om det som jag anser på nr 1 är rätt, då är väl denna ganska självklar? 3: --- Det finns inte oändligt med pengar ifrån skivbolagen, och inte bara det skivbolagen gör ju också den musiken som den stora mängden vill ha. Det är komplicerat men jag anser att pop-älskare, eller annat, accepterar "hiphop" som 50cent och därför tjänar skivbolagen mer pengar på just den sortens musik. och därför blir typer som talib bortglömda, eller andra som går lite mer sin egen väg. det är vad jag tror. och det sista, jag tror inte det är posetivt, men det är väl upp till var och en.
Det handlar inte om smaksak nu, men Eminem har verkligen inga skills som producent, thats 4 sure.. han har gjort nåra bra beats... men de dåliga är för många... smaklösa beats.... han har inga idéer helt enkelt
http://www.myspace.com/deadlykanha
Han gjorde ju nyss ett inhopp i Tony Yayos - Drama Setter? Men men får väl hoppas på en på konsert, som en avslutning.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled
Men får väl hoppas på en bra konsert, som en avslutning*
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled
jag tror han håller på ett bra tag till med konserter och skit. han kör ju turne nu i usa om jag inte förståt fel. men sen vet man j inte om det kommer en ny skiva.
Sjysst om det där äckliga rasistsvinet äntligen slutar att rappa!!!!
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Syn att förlora en av dem bästa, hoppas bara att han gästar lite här och där på släppen från aftermath/shady rec/g-unit rec
Han har dessutom lyckats påverka och förändra hiphop mer än någon annan, någonsin. Kool G Rap?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MrKrikon P28 Rasistsvinet? är du bääng... det var ett gammalt tape av en omogen Eminem. helvete snubben omges av svarta hela tiden. Tycker då Ice-Cube's - cave bitch är bra mycket mer rasistisk, även om han inte står för det idag.
wheres da steez in diz?
haha skulle eminem va rasist? MrKrikon P28 borde sluta att boffa
MrKrikon P28 Sjysst om det där äckliga rasistsvinet äntligen slutar att rappa!!!! Du är inte riktigt frisk
8 diagrams!
slim_solle och Meth, har ni hört hans rsistlåt? Eller hur han reagerade när den upptäcktes, det var snarare irritation över att någon hittade den en någon direkt ursäkt. Och det där med svart flickvänn är en dålig ursäkt, speciellt eftersom folk kring honom säger han aldrig haft en svart flickvänn. Gillar inte rasistiska låtar av svarta gentemot vita heller och "white cave bitch" är ingen höjdare. Dock är det ett faktum att vita har förtryckt svarta och fortfarande gör det och det finns en hel del motiverad vrede att ge utlopp för kring detta faktum, något man inte ska missuppfatta som rasism emot vita. Men om ni tycker det är okej med att eminem sagt att svarta kvinnor är billiga noror som bara vill ha ens penger och att vitt är rätt och svart är fel så kan jag inte hindra er ifrån att tycka så.
hmm, var visst snabb på tangentbordet, tror alla förstår trotts mina missplacerade bokstäver
Vitt är rätt, svart är fel ? Öhh...så sa han väl aldrig ? Han sa väl att alla svarta tjejer var hoes ungefär, men han framställde väl inte dom vita tjejerna som bättre. Eller?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
MrKrikon som exempel?! Ähhh tror du verkligen att Eminem hatar Dr. Dre's hustru för att hon är svart...? Dre skulle nog inte jobba med honom då och ingen inom hiphop branschen heller för den delen. var lite realistisk va, eller är du rent av trög?!. Eminem hatar absolut inte svarta kvinnor.
MickMästarn, har du hört låten? Dirty-Dave, jag kan bara utgå ifrån hans låt där han snackar fett met skit om svarta kvinnor och hans reaktioner när låten grävdes fram. Det var inga direkt genuina ursäkter om att han ångrade sig och hade gjort fel utan snarare, "jag var ung och blev dumpad av en svart tjej, spela roll om jag gjorde en rasistlåt" (nej inget direkt citat där). Kan mycket väl tänka mig att Eminem har en tskig attityd till svarta, kvinnor såväl som män och ändå jobba innom hiphop branschen. Hiphop/rap är ingen mirakelkur emot fördomar emot svarta
mmm! men Eminems barndoms kompisar i D12 då? han har ju i stort sett bara hängt med svarta under sin uppväxt. titta på 8 mile.
Jo, 8 Mile var ju en dokumentär............... "The VH1 specials, articles, MTV shows and especially the film 8 Mile would have you believe that Eminem grew up in one of Detroit's Black neighbourhoods. But actually, Marshall MAtters went to Lincoln High School, a predominately White school in the Detroit suburb of Warren, Michigan......Although Hollywood would have liked to portray him as a white kid in the ghetto-the only white kid struggling to come up whit no other white peopole around him when he first started recording.....
-Scarface- P2 Haha, faktiskt.
MrKrikon P28: haha okej, eminem är rasist..! nä men seriöst tänk efter lite innan du skriver, för efter dina inlägg så tvivlar jag starkt på att du är 28 år.
Låter som ett pr stunt, allt är helt "Eaaassst" som folket i mitt område skulle säga :D hehe nee men va fan sluta när man är på topp breeee! peace!
"Doggy fox minks gators that's necessary Accessories my closet's pet cemetery I get approached by animal activists,I live in a zoo I run scandals with savages"
MrKrikon P28 Om du har läst The Source så är nog stavfelen ditt minsta bekymmer...