I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

beef dokumentären

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2004-03-22 20:16

beef dokumentären

jag har skummat den långa strängen ang. denna dokumentär och konstaterar att vissa här gillar att slänga sig med tuffa ord de sett på film o hört i låtar :-)

ingen som reflekterade över medias del i det hela? nån nuddade vid ämnet men mkt mer var det ej.

tycker filmen var underhållande och gav en liten inblick i en intressant värld. dock hamnade fokus lite snett tycker jag. mestadels lät de de arga gossarna skrika kvädningsord om sina antagonister ... inte så konstruktivt och spännande. gissar att det är svårt att göra en "djupare" dokumentär om en konflikt som egentligen handlar om några meningar som kan tagits ur sitt sammanhang, alternativt hävts ur under former då man varit påverkad av något ... detta har sen eskalerat och lett till något som kanske inte någon av de inblandade egentligen gillar.

har man dock det ursprung som många (alla?) rapparna har ... ja då finns det inte så många andra vägar att gå ... dvs hota, skrika, ta till våld/vapen etc. ganska simpelt egentligen.

nu låter jag negativ, så negativ är jag inte, jag gillade den även om den kunde varit bättre i ett utredande syfte, men det kanske inte var syftet?