I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Basementality Battles @ Peace & Love: Henry Bowers vs Simon G

Svensk Hiphop - Battles

2011-07-30 10:57
Simon G gör nog den bästa debuten jag sett. Man vet inte alls hur man kommer reagera när man står där första gången och Simon är ju riktigt cool lugn och går bara in och mot en av Sveriges bästa och kör över i första rounden.

Måste se denna en gång till nu :)

2011-07-30 13:04
Hahha Socials

Förresten, Marty, heter det Cool lugn, eller Ko lugn? hahaha, har alltid trott det hette ko lugn nu vet jag varken ut eller in..hmmm
Poet

2011-07-30 13:12
Det heter cool lugn, men en ko är väll rätt lugn den med, eh? ;P
Jag har ätit pannkaka!
Toastare

2011-07-30 13:16
det heter ko-lugn.
www.twitter.com/jimmypistol232
Rappare

2011-07-30 13:17

2011-07-30 13:26
nu blev jag också riktigt förvirrad, men han var helt enkelt jävligt bra :)

2011-07-30 14:13
hahhaa ja, jag med, verkar som båda funkar..

3700 views på ett dygn är rätt bra :D (vet att det bara står 2700 när man är på sidan med klippet, det är räknaren som uppdateras långsamt)

2011-07-30 15:20
Det heter kolugn. Jesus.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-07-30 17:41
ibland brukar jag baka i min cool-ugn

2011-07-30 18:16
Ko-lugn ska det vara. End of story

2011-07-30 18:42
Min pappa äger en pizzeria och bakar sina pizzor i en kol-ugn.....
B
Poet

2011-07-30 21:48
spårar?

2011-07-30 21:50
Riktigt underhållande match, hoppas vi får se mer av debutanterna Simon G & Narkimic i Basementality Battles.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-07-30 22:50
Jag skyller på 90-talets skollärare!
Jag har ätit pannkaka!

2011-07-31 02:17
Även om Simon var jääävligt duktig så måste jag ge denna till Henry. S svävade iväg lite väl mkt i sina freestyles och tappade fokus på nåt sätt. Och jag tycker sista grejen bara var skum. Hade det visat sig att åtalsprylen va sann, då hade det varit en annan sak. Nu känns det njae... Men han fick ändå Henry att tappa skärpan! Då menar jag inte bara det sista, utan helt igenom. H missar två rebuttles. Den första tappar iofs inget, den med dottern, men när H säger att han knullar aidssjuka barn blir det bra skumt! Hursomhelst, mkt intressant battle.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-31 02:29
Förresten, vad har Daniel Adams Ray gjort i samband med battlen för att han ska tackas? :)

2011-07-31 13:29
what??

2011-07-31 13:40
RaBBLa P23

Det var han som satte arrangörerna i kontakt med mig.. så utan honom hade det förmodligen inte blivit någon battle på peace & love :)
Admin

2011-07-31 18:25
Grym battle, Simon kan bli att räkna med.

Men den där domen, jag fattade inte alls om den var sann eller inte, kändes påhittad, men man visste inte när man inte såg Henrys miner lika tydligt som man gjorde i videon och sen inte hörde eftersnacket så tydligt heller då folk började prata runtomkring. Jag gick och fnulade på det där aslänge sen faktiskt och längtade mest till videon enbart för att se om det var sant eller ej =D

Henry i WD2 ska bli så fett, speciellt extra-battlen när han får teama mot Oshea. De två alltså, woho!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-07-31 19:10
Fattar fan inte vad folk snackar om. Det är just grejen att han bara ljög ihop allt som jag tycker gör den skitball. Henry vann nog battlen i sin helhet, men jag tycker Simon g bodybaggade tredje ronden med åtalsgrejen. Henrys rekonstruktion av Spakur och Simon g när dom gör låtar var så jävla bra också

Skitnice battle
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-07-31 20:09
längtar efter att se bowers i WD2 alltså. kommer va så galet!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-07-31 23:38
jävligt fet battle, Henry tar den dock rätt uppenbart, också kul med en angryface Acke i bakgrunden i slutet.

förövrigt måste kolugn vara ugnarnas motsvarighet till kolgrill
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-08-01 14:19
det som är kul är att det är helt sant, det simon säger.
nu fick henry critical att klippa bort det, men han gav simon en lång, ond blick och drog pekfingret över halsen, det är efter det simme säger att det bara va på skoj.
han vågade inte annat å jag förstår honom.

folk som stör sig på det förresten:
det är väl inte första gången nån dar en lögn som om den vore sann?
nu tog simon upp å visade papper på det, vilket är ett steg upp, men många innan har ju dragit lögner som iallafall jag tagit för sanna. att folk har varit det å det eller gjort ditt å datt?
Ridå

2011-08-01 16:40
tycker det blir mer och mer uppenbart att Simme G vann ju fler gånger jag kollar på battlen. jag menar vem knäckte vem??

2011-08-01 18:45
Vafan det är ju lite skillnad i kvalité mellan dom men simon gjorde det ändå nice för att debutera
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2011-08-02 02:35
Jag har knappt lyssnat på svensk hiphop de senaste åren och har verkligen inte hängt med i utvecklingen men Henry Bowers är ju helt jävla sanslös! Har suttit en bra stund nu och garvat arslet av mig åt diverse youtubeklipp...det är ju sjukt vilken standard han håller även på engelska

2011-08-02 04:08
rappar henry på engelska i battlet? vet att han är i världklass då, men har inte lyssnat på battlet, skriver bara i tråden. när tråden överstiger hundra inlägg kommer jag öra igenom det, har på känn att det kommer vara för jämnt för att döma dock. övertid tack!
Ridå

2011-08-02 10:13

2011-08-04 00:08
Rättegångs-grejen var ju bara tanig, annars tycker jag det var en fet debut av Gärdenfors, lite dalar dock som typ laserturken osv. men blir han lite säkrare kan han bli rätt farlig. I min bok vann Henry, som allt annat.

Fetaste battlen på länge. Längtar som fan efter Spakur VS M Zamora nu med tanke på deras förflutna.
Poet

2011-08-04 00:36
nu fick henry critical att klippa bort det, men han gav simon en lång, ond blick och drog pekfingret över halsen, det är efter det simme säger att det bara va på skoj.

Så Henry hotar?! FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!
Jag har ätit pannkaka!
Skivsamlare

2011-08-04 05:03

Troll -.-'

Det där med pappren var inte okej, varför komma med falska anklagelser och sedan säga att du ljuger? - Det är vel som att med all kraft dunka in näsbenet i hopp om att skada den andres hand?

För övrigt grymt battle, lite äckligt med alla pedofil-skämt, men hur som helst väldigt bra gjort till båda gladiatorer. Jag tyckte Bowers klinga var lite vassare, men Simon G vill jag definitivt se mer utav. Spakur och Simon G skulle vara grymma emot varandra då de båda är ganska "fresh" i battles men ändå bra kvalité!

2011-08-04 09:48
Fetaste battlen på länge. Längtar som fan efter Spakur VS M Zamora nu med tanke på deras förflutna.

jaojao > Jag är ledsen att göra dig besviken men spakur vs zamora var inte någon höjdare, tyvärr.
hets, stress, fest!
Rappare

2011-08-04 11:50
Fan det är först nu jag la märke till Henrys referens till Shazaams lottorad. Inte konstigt att han blir så glad i bakgrunden.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.

2011-08-04 13:11
Vadå jag fattar inte.

Rappare

2011-08-04 13:25
Frankykid

Shazaam till Henry: "Du har väl inte battlat så mycket och du börjar mot mig. Vilket lotto! Du rappar som om Mange Schmidt och Feven fått ett barn, som va mongo."

Henry till Simon G: "Och du hade inte battlat så mycket innan och bör(rr)jar mot nån som jag, vilken tombola, du rappar som om Jan B-B-Boklöv och någon dam fått ett mongobarn."
Det var jag som la BMX-cykel-raden.

2011-08-04 14:29
okok jag fattar. simon g kom fö med råare dissar än henry, därför röstade jag på han som vinnare.

2011-08-04 22:30
han vågade inte annat å jag förstår honom

Jag är 99% säker på att det är LÖGN. Jag var där och såg inga hot alls.

Rolig battle även om Henry Bowers hade övertag hela vägen.
Poet

2011-08-04 22:33
Glänsarn; sarkasm är faktiskt inte så svårt att se igenom... INTE ENS PÅ NÄTET!
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-04 22:56
MilK; Tydligen, för du såg inte igenom min.... PÅ NÄTET!

JAG KAN OCKSÅ SKRIVA MED VERSALER!
Poet

2011-08-04 22:58
Varför ens posta ett inlägg om det om du även i din tur var sarkastisk?
Helt plötsligt ser inte ditt första inlägg ut som en vanlig fråga, det ser bara dumt ut.

MYÖÖÖ MYÖÖÖÖÖ!
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-04 23:06
Var du sarkastisk nu? Vilken fråga?

Ha ha ha, du vinner. Ingen idé att denna diskussion fyller tråden...PÅ NÄTET!
Skivsamlare

2011-08-05 02:39
Next battle:
Milk Vs Glänsarn!

Poet

2011-08-05 11:40
Glänsarn, jag vet faktiskt inte vilken fråga jag menade där. Så nu såg antagligen jag jävligt DUM UT. xD

Cirkus, Jajjämän! Where will it go down?! :O
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-05 13:11
Kul battle. Bra debut av Simon även om en del rader, som Nils på Nils och Laserturken/Skogsturken var väldigt tråkiga. Anklagelserna tyckte jag var riktigt bra. Varför anklaga Simon för att göra fel när han ljuger om en dom? Betyder det att alla rader om mammaknullare, bögreferenser, luffare och så vidare stämmer om alla battlare? Fan vilken tragisk samling människor i så fall.

Simon medgav ju efter att det var en lögn och då är väl allt frid och fröjd? Jävligt rolig rad i alla fall.

2011-08-06 00:26
Ja många har hatat på simons "avslöjande" om henrys gamla flickvänsmisshandel. Obetalbar jävla reaktion av henry iomed att han ser helt å hållet skyldig ut, men å andra sidan va det lite av en loose/loose-situation för honom. Antingen se ut som en hustrumisshandlare eller ge sig fram å avbryta den andra rapparen med att det han säger är lögn.

Med tanke på att det verkligen inte är "tabu" att ljuga om den rappare man möter tycker jag att det var ett kul utanför-lådan-tänk av simon. Folk har lagt hårdare lögner som jag tagit för sanningar än det här. Nu kände jag både två å visste bakgrunden men ändå. Övertid!
Ridå

2011-08-06 00:57
Shazaam till Henry: "Du har väl inte battlat så mycket och du börjar mot mig. Vilket lotto! Du rappar som om Mange Schmidt och Feven fått ett barn, som va mongo."

Henry till Simon G: "Och du hade inte battlat så mycket innan och bör(rr)jar mot nån som jag, vilken tombola, du rappar som om Jan B-B-Boklöv och någon dam fått ett mongobarn."

Henrys rim är mycket fetare. Mongo/lotto är ett sjukt kasst rim i sann Shazaam-anda.
Poet

2011-08-06 01:08
Töntnörden: Enligt mig var den en av de raderna som gav Simon den där "lilla killen som slår folk på nötterna"-statusen.
Iochmed den så visade han att han inte låter sig trampas på i en battle och han kan sin grej.

Min respekt för Henry började absolut svikta när jag hörde det, men återgick fort när Simon skingrade misstankar. :P
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2011-08-07 18:49
Efter att ha sett battlen en femte gång så måste jag nog säga att; Rayden är nog fan en bra host... rent av grym host. :P
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-08 18:35
jag tycker rayden är bra, hatar folk bara för dom tycker han verkar för wasted eller? gillar samspelad mellan honom å freezy, lite hasse å tage nästan.
Ridå

2011-08-09 12:08
Det handlar inte om som sägs. Det handlar om att publiken ska tro på det och att motståndaren ska känna det. Fortsätt snacka skit för fan.
http://www.twitter.com/michaelcrackson