I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Basementality Battles 5: Okwerdz & Dizaster VS Shazaam & Nils m Skils

Svensk Hiphop - Battles

2011-02-26 19:21
oh shit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-02-26 19:26
oh shit!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-02-26 19:45
new york baby

2011-02-26 20:00
Riktigt underhållande! Big up till alla inblandade!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-02-26 20:12
Njöt under hela videon, kollar på den för andra gången nu. Hehe..

Sjukt roligt att Critical lyckats styra det här eventet, big up!

2011-02-26 20:22
Nils m skils var riktigt underhållande, Diz var rolig han också, okwerds och shaz var inte riktigt lika bra/underhållande.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2011-02-26 20:42
Det här är riktigt stort för den svenska battle scenen, tror inte många fattar hur stort det egentligen är.

Battlen va sjukt dope, diggar Nils som fan asså! Flabbade till ordenligt några gånger när han körde. Samma med Diz..

Critical har skapat magi med bara en kamera till hands.

2011-02-26 20:55
okwerdz rad om att smokea hela rifa-crewet va grym.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-26 22:14
oooh shit, oooh shit"

tror han säger så bara för att han vill att okwerdz och dizaster ska lägga märke till honom.. Gud vilken tönt
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-02-26 23:06
Nice battle, bra rebuttals, feta rader, lite ojämnt ibland men generellt en pärla. Nils är ju fan kung asså.. :)

2011-02-27 03:17
Fet battle! Diggade Nils som fan

Graffare

2011-02-27 03:52
Shazaam did the weakest imo. But battling in a second language is tough and he still had some good lines

Hes not good in written leauges in swedish either, imo. :(

@Max Silver, vem du nu är... Innan du säger nått, visst du skrev in "imo" på slutet.
MEN - måste ju endå fråga dig: Vad är en bra battle mc enligt dig?
-

2011-02-27 06:57
fy fan kollade igen, shazaams när han bryter ner dizasters stil är ju klockren

den med some irrelevant shit steal your toys

å diz nils imitation e rolig men blir fel för nils är fan fetast ändå :D

+google translate (du e en fö(norskt ö?)rbanna homo haha)

f.ö. så gillar jag sättet alla deltagare reagerar på bars (längre analys pallas ej atm)
och att nils blir säkrare vartefter gör ju en hel del av battlen runt 37 min så är ju hans rader rakt av elaka, viking heaven grejen å hela hur-du-portreterar-dig-som-en-terrorist -tung

mycke feta saker från diz å okwerdz (kul att de gjort sin research), de e väl en gt match på lite lägre nivå, men imponeras som fan av att man kan va så bra på fel språk!!!

oh shit-snubben hörde jag först nu, antar att jag själv satt likadant senast d;)
(yeah jag har keps idag)

//yde - then walk away and leave a note that says basementality!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Admin

2011-02-27 09:17
Shazaam fick en del skit på youtube och rapmusic, men jag undrar om han inte höll samma nivå (om inte högre) som Ok faktiskt. Jag har kollat igenom den två gånger nu och det kommer bli fler gånger. Jag gillade verkligen den där raden: "You look like me and Nils... put togheter!"
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Moderator

2011-02-27 10:42
FETT! :D
Grymt att få starta dagen med att kolla på denn battle :D
//TW

2011-02-27 10:46
Killen som sa ooshiiiit hela tiden blev tillsagd av critical i slutet när kameran pajjade har jag för mig.

2011-02-27 11:16
Nils är ruggigt kvicktänkt, ser ut som detta mycket väl kan öppna dörrar för honom att få besöka övriga ligor.

Betackar mig för något mer Shazaam på engelska dock.

Respekt till Critical, för att han noga gjort sin hemläxa, och gör saker rätt direkt från början, bygg vidare på detta du har något stort på gång här.

2011-02-27 12:15
shit vad dom älskar nils asså...längesen jag såg någon få så mkt props fan!

svenskarna leder med 33/32 i poll'en! FETT! Fast jag vettefan om dom vann på riktigt men det spelar ingen roll

2011-02-27 12:24
hahaha så jävla bra.. över förväntan
www.soundcloud.com/arionmusic

2011-02-27 13:10
"You look like me and Nils... put togheter!" - kom igen, på vilket sätt är det en bra rad?

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-27 14:21
App

För att han typ gör det?

2011-02-27 14:33
Nej, det gör han inte alls, han ser ut lite som shazaam men INGENTING som nils bortsett från hudfärgen.

2011-02-27 15:10
app:
varför måste du alltid klaga i alla trådar.. du är en riktig internet gangster alltså.. Tycker folk att den raden va rolig så tycker dom det. Tror du någon bryr sig om vafan du tycker om deras tycke eller?

2011-02-27 15:38
Jag "klagar" inte, jag frågar hur raden är bra bara, det är ju helt sinnessjukt när man har en battle som svämmer över av bra och roliga rader och sen ta en av dom absolut sämsta som exempel.

"Fyfan jag älskar att se sverige spela fotboll, såg du den där matchen när dom förlorade med femton noll och henke larsson gjorde självmål? så jävla nice"

2011-02-27 15:49
hehe håller med lite där faktist....ingen jätterad direkt men vad spelar det för roll
Moderator

2011-02-27 15:51
Fan vad skön battle ändå, gillar otroligt mycket. Diz och Nils var svintunga, gillar även Shazaams energi han har och att han kör med samma stil på engelska som på svenska. Bra jobbat, och klippet var underhållande hela tiden.

Critical, grymt att du lägger ner tiden och arbetet för det här. Även cred till er rappare som ställer upp på dessa events. Nu har jag sköna veckor framför mig med både klipp från O-Zone och Basementality att kolla på, ska nog fan sjukskriva mig.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-02-27 16:12
"You look like me and Nils... put togheter!" - kom igen, på vilket sätt är det en bra rad?

Det är en rätt bra rad eftersom Okwerdz gärna pratade om deras utseende/nördighet när Okwerdz i själva verket också ser ut som en halvtjock nörd. Därav "you look like me and nils, put together"

Förstår du bättre nu?

Det är väl ingen monsterrad men den är fortfarande relevant.

2011-02-27 17:02
Riktigt fett initiativ som vanligt.
Fett att höra att mer i samma stil är planerat, hade kunnat tänka mig att Nils skulle kunna hantera någon av de mer karismatiska schnubbarna som osh med sina rebuttals. Han förmedlar vad han vill säga på ett sätt som får en att tänka efter.
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2011-02-27 17:05
Fan känns som dom battlar shazaam hela tiden....inget om Nils typ.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-02-27 17:42
sen hade ju Shazam rätt många rader som inte alls hade bra avslut ,kändes som dom dog ut på ngt sätt, Nils hade bättre uttal me , som sagt, jävligt kul var det
http://soundsof051.com/
Redaktionschef

2011-02-27 17:50
Nu har jag sett battlen fyra gånger och fortfarande lika underhållande. Nils är grym.

Angående "Oh Shit"-snubben så stod jag precis bakom honom och Critical sade till honom att dämpa sig säkert 3-4 gånger, men han fattade uppenbarligen inte.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-02-27 18:10
Nu ska jag också ta tag i mig och kolla på den här battlen, återkommer om 40 min typ haha
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-02-27 18:24
varför är nils så konstig :D?

2011-02-27 18:56
Klarar inte av Nils delivery annars var det en fet battle, ska bli fett att se fler liknande joint ventures.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-02-27 19:22
Precis kollat igenom battlen och är sjukt överraskad, samt chockad över hur jämn denna battle var. Kan inte säga så mkt mer just nu, men kommer definitivt att sen här battlen ett antal gånger till!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-02-27 20:09
Väntar på sällskap innan man tar tag i tittandet. Det ska bli nice!
:)

2011-02-27 20:45
teevee

Väntar på sällskap innan man tar tag i tittandet. Det ska bli nice!

haha ja det blev mer en film än bara ett klipp

kan avslöja att den battlen igår i London var rätt lång med! Den i Manchester kunde jag inte vara på men den var också typ en halvtimme eller nåt tror jag dem sa
Admin

2011-02-27 21:29
App

Ptja, det är en bra rad för mig för att jag gillade den, tyckte den stämde rätt bra. Svårare än så behöver det inte vara.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-02-27 21:43
Organik skrev nyss att han ville ha över Nils eller Shazaam till World Domination 2 i KOTD... Vi kommer göra massa grejer med Engelsmännen med väldigt snart!! Lets gooooo

Btw... vilken "hemläxa"? haha

2011-02-27 21:48
Btw... vilken "hemläxa"? haha

Så du gjort rätt redan från början, vad gäller upplägg, tekniska bitar, brobyggande (över vattnet) osv osv.

Många i UK,US,CA vet vad Basementality är nu, inte en käft därborta vet vad "Ozone" är typ.

Och som sagt, se isf till så Organik bokar Nils om något, för Nils bar Shazaam precis som Diz bar Okwerdz.

2011-02-27 21:56

2011-02-27 22:01
Många i UK,US,CA vet vad Basementality är nu, inte en käft därborta vet vad "Ozone" är typ.

Tror du detta är nån tävling eller?

2011-02-27 22:03
fett! Du pimpar views mannen
Producent

2011-02-27 22:09
you kidnap strangers and suck their dick

hahaha skrattade rakt ut åt den

2011-02-27 22:09
MRsalesman

haha ja måste stänga av notifications nu det börjar bli liiite i överkant 380 kommentarer sen natten till igår, och hur många subscri. som helst

2011-02-27 22:34
När dizaster säger
"U got the best food in the world"

Vart fan fick dom äta då undrar jag?
Highfive anyone, anyone?
Manager

2011-02-27 22:37
Niito: Random kebab-ställe gissar jag på :)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2011-02-28 00:27
Critical, kan du inte flyga ner DAYUM-snubben och låta honom ha ett reaktionsbattle mot OOOHH SHIIIT-snubben?

2011-02-28 00:51
App P21

hahahah... vad sjukt det skulle vara..

Yun_DI P21

nej ingen kebab faktiskt.. vi gick till ett japanskt ställe bl.a

2011-02-28 02:01
Ge oss Soul kahn!! Eller varför inte en 2on2 till med Tricky P och Charron om KOTD sammarbetet sätts igång! Sjukt roliga snubbar...
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.