I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The O-Zone Battles vs Sista Bossen, 26/2 @ Mejeriet/Lund

Svensk Hiphop - Battles

Producent

2011-02-20 00:35
Joe Nat är grym! HALMSTAD REPRESENT!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2011-02-22 19:24
hoppas att det kommer riktigt mkt folk pa fredag...lr var det lordag? juste lordag sag jag nu...kommer bli fett, ska fan forsoka fa med mig kvinnofolk denna gangen, det kommer bli en utmaning lik att komma innanfor en kvinnas trosor. Men det kan ga...i'ce feelz it!

2011-02-22 21:57
Update!

R-man vs 2 I Styrka blir INTE av. Med anledningen att 2 i Styrka ställde in på grund av personliga skäl i tisdags. En väldigt tråkig nyhet då det med all säkerhet hade varit en jätteintressant match.

Istället har R-man och Sabotage bestämt sig för att ta sig ann varandra med en "4 days preparation"-battle. Det vill säga de konta...ktade varandra idag och tog beslutet. Så vi ersatte en fet battle, med en annan fet battle. Big ups till båda!

Glöm inte att komma i god tid, vi öppnar portarna kl 18.00 och startar matcherna vid 19.00. Kom i tid om ni inte vill missa några matcher!

//The O-Zone Crew

Extern länk:
Sabotage uttalar sig om battlen:
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]
Rappare

2011-02-23 16:33
kommer bli så jävla tungt!
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2011-02-23 17:08
varför är de 18års gräns på battles? borde de inte va endast på efterfesten??? :/ jag har inga problem att komma in men känner folk som e 16-17 som vill hänga med, o rätt lamt om dom inte kommer in liksom...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-02-23 17:12
Tror att det har med ölen att göra, det serveras sprit. Är peppad inför det här! Roligt med 4-dagars förberedelse.

2011-02-23 17:51
yes yes yo...mejeriet säljer öl, fast egentligen är det liiiiite konstigt eftersom dom under större konserter osv sätter ett kryss handen på dom som får dricka. men men...antar att det har emd resurser o cash att göra. blir bra oavsett...

2011-02-23 22:47
Kan inte i min livligaste fantasi förstå logiken i att lägga detta samma dag som DBS-spelningen...?
Moderator

2011-02-23 23:02
Usch, fan vad jag skulle velat vara där. Men precis bytt jobb och känns sådär att ta en dag ledigt sådär bara då, ska försöka vara där nästa gång Third Eye är med dock!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-02-24 04:25
jaojao_ P21:

Ska man ha en röd dag för att DBS ska spela?

2011-02-24 11:03
vilka är DBS?
Toastare

2011-02-24 11:24
Sabotage ser ut som Matte Persson från Hemgården gjorde på högstadiet -tribaltatuering då.
Jag skyller allt på Emma!

2011-02-24 12:05
hehe vi normala människor vet inte hur matte persson såg ut på högstadiet bount'an :)

2011-02-24 12:08
jaojao_ P21 - Du anar inte så mycket jag håller med dig.

sotarpojken P24 - Nej men om man vill maximera antalet personer som kommer och tittar på ett event bör man kanske inte ha det samma dag som ett annat hiphopevent som definitivt kommer dra mycket folk ur samma målgrupp. Plus att det är fantastiskt tråkigt att inte kunna närvara vid båda.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-02-24 12:25
vad faaaaaaaaaaaaan är DBS? Jag tänkte först down south brölers men det är det ju inte hehe

2011-02-24 13:00
DBS/down south brölers? fail :( down brölers south blire då, så ännu mer fail. try again, funnyman :P
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-02-24 13:14
jag vet...även om jag själv är extremt störig större delen av mitt internet användande så tycker jag att det är konstigt när folk inte förstår min idioti. men samtidigt...hur ska man?

jag vet att Down South ballers initialer inte är detsamma...särskilt haha kul var det inte menat att vara heller

så svara på frågan innan jag måste överanstränga mina fingrar genom att göra ngt "vettigt" som att googla...

DBS maaayne...?

2011-02-24 13:26
Jag förstår din idioti, därför jag var dryg nog att påpeka och kommentera den ;) DBS är ett hip hop kollektiv med bl.a Martin Zamora och Mäch .. Just nu fick jag hjärnsläpp så jag kommer inte på fler namn.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-02-24 13:30
ok touché playaaaaaaaaaaaa

även om dom kanske är helt ait så skulle jag inte bry mig...sen handlar det om typ 4 timmar eller ngt, man behöver ju inte ens gå på klubben om man inte är sugen. Kan ju dra till malmö eller vad som helst...

2011-02-24 13:39
shit, fail på er båda..

DBS är ju packat med legendarer!
Organismen, pst q, öris osv osv osv... shit vad lyssnar folk på annars ? :O

haha pööjz!

2011-02-24 13:41
JAG kommer iaf vara på kägelbanan på lördag!

Toastare

2011-02-24 13:42
salesman, jo...han är föreståndare där nu och har ju jobbat där ett tag. Fast högstadiet gick han väl typ 89-91 :)
Toastare

2011-02-24 13:44
DBS - Det blå skåpet.. finns nog nån tråd om det i Klubb & Konserter Stockholm. Där står alla medlemmar på affischen.

2011-02-24 13:48
MRsalesman
Var har du gömt dig senaste tiden?
DBS är följande:
Organismen
Pst/Q
Öris
Roffe Ruff
Martin Zamora
Toffer
Queff
Mächy
Marke
Sebbe
Bobbo

kan ha glömt nån

2011-02-24 13:54
jag gillar inte så mkt svensk hip hop så jag håller mig inte extremt uppdaterad helt enkelt...öris mm ser jag gärna, samma med mächy o co (köpte deras industrin skit för xxxxx antal år sedan o det var bra redan då) men allt som har med ågren o göra har jag svårt för!

vart ska dom spela då? aja ska gå på battle skiten ändå...dom borde ju förf an ha slagit samman dessa grejer o haft battles osm förband till konsert på hip hop klubben. ája....it is what it is

dags o dra!

2011-02-24 14:04
tacka gud jag inte var ensam att reagera...

2011-02-24 14:37
puttepank & jaojao - jag erkänner mitt failande, men jag skyller på det nämnda hjärnsläppet :P Vet att många namn e med i DBS, fick bara fram 2 st tidigare.

2011-02-24 17:23
jaojao + Daltone och Hofmästarn

2011-02-24 19:05

HAHAHAHA vafan gör grizzly här??
Tre lektions horor

2011-02-24 19:07

det är från denna battlen 8:13 in i videon, HAHAHA
Tre lektions horor

2011-02-24 19:29
Jag gör en ful min och räcker finger till O-Hund eftersom han namedroppade mig, inga konstigheter haha. Skitfett att folk känner igen en när man står i publiken också!
Toastare

2011-02-24 21:15
Haha wtf! Orka skriva om nu, men svårt att låta bli :D
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-02-24 22:25
Hahaha!
"Visst är det vackert.."

2011-02-25 21:44
Haha snyggt grizzly

2011-02-26 12:44
IKVÄLL!! Dörrarna öppnar 18:00, kabarén börjar 19:00, bar och musik innan, efter och under pauserna! Klubb efter battlen för de sugna. Kolla längst upp för mer info. Vi ses där!

//The O-Zone Crew
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-02-27 02:39
Tack för en riktigt fet event, sjukt underhållande battles! Ser fram emot att se de igen på youtube. Props till Choys och Hyper för att ni har fått igång battlescenen i Sverige!

2011-02-27 04:36
kom igen folks, berätta. vilka var feta?
Toastare

2011-02-27 08:59
Tror att folk gillade min och Grizzlys battle, sen var det 2on2 som var jävligt rolig faktiskt :) PJ va tight.

2011-02-27 10:37
Riktigt nice med lite underhållning på mejeriet!
Förutom sista battlen var även Jimmy Pistol VS Grizzly riktigt nice att se, bra rappare och jämnt som fan! Just de ja, jävlar vad han snubben PJ var grym!!

2011-02-27 10:50
yepp PJ var bra, 2 vs 2 var fett o jimmy pistol vs grizzly var bra...

Jag hade dömt till föorlorarens fördel i 3 men han som vann battlet vann i OT...jimmy pistol o grizzly alltså

2011-02-27 11:01
röka blabla, den enda gången du får puffa är på facebook var nog avgörande i mina ögon gällande den matchen iaf, hehe. Shit alltså för 3 veckor sedan visste jag typ inte vad o-zone var för ngt och nu är jag helt hooked :)
Rappare

2011-02-27 12:53
ja det var riktigt fett, synd att asma hade så djupa rader så man typ inte hann tänka till, overall var det tvärtungt! Förresten, vad hände med beslutet mellan R-Man och Sabotage?
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2011-02-27 13:04
Maaayn P18 - Jag tror att den battlen var promo eftersom de hade så kort tid på sig att förbereda sig.

2011-02-27 13:08
ja det va fett igår... mejeriet e en fucking nice lokal alltså... hoppas på fler gånger där...
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent
Poet

2011-02-27 13:13
afff... så drygt jag inte kunde va där då jag har över 50 mil ner till lund och är en fattig student. men verkar som det vart endel feta battles, får väl otåligt vänta på clips
In a world full of shit, you are still an asshole to me.
Producent

2011-02-27 13:32
Hur gick det för Joe Nat?
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2011-02-27 13:39
Antar att Joe nat var första battlet...det som var på engelska...asså han var ju den bättre av dom men dom stog o mummlade till varandra o ingen i publiken hörde ngt typ. Personligen tyckte jag att det kändes pinsamt men jag kan förstå att man är nervös o så men kom igen, jag har hört skoltal och dödshjälp som var mer inspirerande.
Admin

2011-02-27 15:22
Riktigt fet kväll, tycker Mejeriet är en perfekt lokal för battles i och med att man har översikt i princip var man än står. Synd på folk i publiken som inte kan hålla sig lugna och bidra till en bra lyssningsupplevelse dock.

De battles som var feta i mitt tycke var Jimmy Pistol vs Grizzly, Asma vs PJ (enorm credd till den sistnämnda som var definitivt yngst av deltagarna och ändå gjorde så bra ifrån sig), R-Man vs Sabotage i förhållande till tiden de hade att förbereda sig. Och såklart dubbelbattlen med O-Hund & Third Eye vs RIS-killarna. Någon som har domslutet på den sista? Mina vänner ville nödvändigtvis gå och hämta ut jackor precis då.

Fanns så många feta rader, svårt att komma ihåg alla. "Ibland när brudar ser mig så blir de skeptiska // ibland när brudar ser dig så blir de lesbiska" är genial i all sin enkelhet. "Vi är i tredje ronden och jag har FORTFARANDE inte nämnt din unge" är brutalt elak och passar som handen i handsken i såna här battles.

Ser framemot klippen! Cred till S.T.I.C.S och Choys och alla andra arrangörer + alla deltagare för att ni kör defibrillator på den svenska battlescenen! LUND WHATUP!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Toastare

2011-02-27 21:03
Mycket fett arrangerat av Choys, S.T.I.C.S med flera! När kommer klippen på ett ungefär?

2011-02-28 11:54
Lite bilder från kvällen! :)
Ska funka för de flesta!
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"