I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Henry Bowers vs O-Hund

Svensk Hiphop - Battles

2010-12-13 17:51

[Video] The O-Zone Battles: Henry Bowers vs O-Hund

Från theozonebattles.com:

Det tål att nämnas igen! Det var över 25 personer som var medverkande under den här kvällen, alla gjorde sina uppgifter utan materiell belöning, minst hälften av rapparna och många i publiken reste långa vägar för att dyka upp. Mycket, MYCKET respekt till allt och alla som hade något med eventet att göra!

Nu är det dags för de sista två striderna från eventet! Kolla in Henry, O-Hund, Mickelito och Nomad, glöm inte att supporta dessa rappare, kika igenom alla trevligheter som serveras. Kolla även in våra tidigare battles från samma event och alla andra battles av oss som ni hittar under "Battles" på hemsidan! Bli medlem i vår facebookgrupp och prenumerera på vår youtubekanal. Det var allt för den här gången, glöm inte hålla utkik efter nya grejer!

LÄNKAR:
Henry Bowers: www.henrybowers.com
O-Hund: www.o-hund.se (under konstruktion)

BOOM!

// The O-Zone Crew

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 16:57:08)

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-12-13 18:30
Kung Henry !!! :D
Geni

2010-12-13 18:34
rätt underhållande battle,

o-hund hade lite bättre rader, men henry lite bättre delivery.

vinsten kunde lika gärna ha gått henry. tight.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-13 18:40
vinsten kunde som sagt gått till vem av de som helst, hade inte velat vara domare för den battlen, sjukt jämn. Mest underhållande battlen jag varit med om under alla o-zone hittills, de håller högst klass av alla battles jag sett i Sverige senaste tiden nu när battles börjar blomma upp överallt i landet.
www.soundcloud.com/arionmusic
Moderator

2010-12-13 18:43
Absolut bland det bästa ni från O-Zone levererat! Helt sinnessjukt, båda presterade och bjöd på sig själva. Sitter helt galet nöjd här och ler för mig själv. Tack!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-12-13 18:44
Fyfan vad underhållande! För mig är båda O-Hund & Henry Bowers vinnare!

2010-12-13 19:00
Överfet!! så jävla kul när dem härmar varrandra

2010-12-13 19:20
Henry var bättre i alla ronder.
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2010-12-13 19:20
håller med critical, fy fan vad roligt! henrys skånerond haha

så jävla roliga å sjuka snubbar, helt galet vad kul den va!

//Yde - feeett
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-12-13 19:49
Rolig battle, båda gjorde bra ifrån sig men Henry var lite bättre genom det hela tycker jag..
Moderator

2010-12-13 20:06
RIKTIGT jävla grym battle. Visst så va de nice o se allyawan mot crome där det fanns hat ut i fingerspettsarna.
Men det e fan nice med 2 sånna här ödmjuka snubbar också :D
//TW

2010-12-13 20:33
haha o-hund rolig kille. grym battle, nice att båda refererar till battlen innan också.

2010-12-13 20:51
Skrattade högt flera gånger! Skit grymt!! Top 3 battles lätt hittills!

Jävligt jämnt, men skrattade högre åt O-Hund, fan vad rolig han är!

Mycket props till deltagarna och alla som har med ozone och göra!
"Visst är det vackert.."

2010-12-13 20:55
haha gillar grizzlys min när O-hund kallar han för bonde ;D
typ "va fan säger han!"

sjukt grym battle ! kan inte säga en vinnare faktiskt bara jävligt underhållande, props!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Rappare

2010-12-13 21:02
Lite för mycket clowning, annars fett
Rappare

2010-12-13 21:09
Jäklar vad jämt det var. Riktigt kul battle. Big up.
Ja

2010-12-13 21:55
och jag känner dagsländor med schystare morgondag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-12-13 22:18
Kung Henry utan tvekan i min bok iallafall. Fy fan vilken fet battle, för mycket bra material för att ens citera men helvete alltså. Enligt mig är det precis såhär det skall vara, mer sånt här i O-zone!

Inför nästa (vet ej när det är, har det kommit ut någon info?) så tycker jag ni borde kolla upp lite mer erfarna rappare, visst det är roligt att se nya ansikten steppa upp men det blir för amatöraktigt alltså. Alternativet är ju att köra en "amatörkväll" med bara okända namn, det hade kanske varit något?

/ Fonk
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2010-12-13 22:18
Henry sopar ju banan med byrakan.
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2010-12-13 22:26
Helvete va skoj battle, vem som helst kunde vunnit...

2010-12-13 22:28
Perfektion P23
Shazaam vs. Finess
Mfs vs. Acke
SmoJo vs. Erik Indian
Osvensk Tiger vs. Bildspråk
Ydebrinkarn vs. Nickomack
Moderator

2010-12-13 22:36
jaojao_
är det nästa line-up eller är det enligt dina önskningar?
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2010-12-13 22:39
O hund var bättre än han brukar, men fortfarande lite basic, rätt lätt att förutspå vinklar och rim.

Tror nog att han förtjänade ÖT-vinsten dock med tanke på att henrys öt var rätt kort.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-13 22:57
Perfektion:

Det är line-up i nästa Basementality Battles, inte O-Zone :)
Moderator

2010-12-13 23:01
Schib
Asså, va hände med Prendel då? Skulle inte han köra?

2010-12-13 23:26
Perfektion

Jag vet inte, jag har inte hört om det eller läst det. Men är inte så insatt i basementality battles. men mycket möjligt att det varit snack om det, men verkar inte bli verklighet. Och varför ställer inte du upp?
Moderator

2010-12-13 23:35
Jag fick förfrågan om att möta Prendel men har för många bollar i luften just nu, kanske kan bli aktuellt framåt våren, vem vet? :)

2010-12-14 01:41
O-Hund var värd segern, hade dom sagt Bowers hade han också varit värd den.. Så jävla jämn och fet battle, denna är i promo-anda! Bara njutning, ingen förlorare! Bästa battlen från evenemanget hittills helt klart.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Hangaround

2010-12-14 11:14
Helt vanisinnig battle. O-Hund hade lite mer å komma med men Henry va lite smartare å lite roligare över lag. Sjukt jämn, vill se mer av Henry i O-Zone.
Helt klart er skönaste battle.

2010-12-14 11:27
Henry och O-Hund är seriöst dom bästa ni har i HELA ozone, iaf när dom 2 möter varandra..

SJUKT underhållande!

2010-12-14 14:03
fett från båda
men gillar henry bättre

men tycker det borde blivit lika
går det?

2010-12-14 15:06
Jävligt bra!
soundcloud.com/jerrones

2010-12-14 16:06
Kom igen dock kids, låtsas inte som att tay vs cool inte var den bästa battlen från det här eventet

2010-12-14 17:58
lätt den battle med roligast dissar no doubt
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up

2010-12-14 20:44
Uppskattas att det uppskattas!

Perfektion

Ett av våra större mål med The O-Zone är att bygga upp en battlescen och ge chans åt mindre kända och potentiella rappare så att de kan komma igång, uppgradera sitt game och bli uppmärksammade. Men det här är ingen välgörenhetsfest så etablerade artister är absolut inte uteslutna, däremot anser sig större delen av de som har blivit tillfrågade vara för stora och/eller för gamla för att delta i battles, nämner inga namn, men mentaliteten är oftast "vad tjänar jag på detta?". Vilket är förståeligt, men även något värt att ifrågasätta. Jakten fortsätter iaf, inte helt omöjligt att ett känt ansikte dyker upp snart!
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-12-14 22:25
däremot anser sig större delen av de som har blivit tillfrågade vara för stora och/eller för gamla för att delta i battles, nämner inga namn, men mentaliteten är oftast "vad tjänar jag på detta?".

Sånt fuckar upp mig totalt.

Därför stort respekt till Henry som inte ridder höga hästens dick och ställer upp i battles mot mindre kända men fullständigt värdiga motståndare på den artistiska planen (precis som man ska utgå ifrån).
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-12-14 22:50
"vad tjänar jag på detta?"

Såg Org12 live i Trollhättan i somras så jag frågade jag varför han tacka nej till Shazaam / Ozone Battle, ungefär det svaret fick jag av honom, att han tyckte inte det var värt det. Så Ozone, hosta upp pengar å riv av en Shazaam vs Organismen snarast! ;)
"Visst är det vackert.."

2010-12-14 23:07
Hade ju varit jävligt kul att se en ny Shazaam vs. Organismen faktiskt.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-14 23:33
klart en av de bästa battles hittills i Sverige! absolut den roligaste!
ja tycker matchen är helt för jämn för att välja vinnare, i mina ögon är dom båda vidare då dom bjuder på sig själva! men i ÖT så hade o-hund nog vassast rond. men ja, denna är brutalt grym!

sen för övrigt så vill jag säga att Henry är nog den första jag någonsin sett som gjort ronden 4x4 Riktigt sjukt snyggt!
bra stabilt upplägg som funka rakt igenom med bra punches!
annars låter den ronden så fruktansvärt hackig och intetsägande dissar oftast!

//Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-12-14 23:35
App P21
Kom igen dock kids, låtsas inte som att tay vs cool inte var den bästa battlen från det här eventet

Håller med om att Tay vs Cool var en bättre battle (bättre punchlines och mer klockrena dissar).

Dock hade denna en otroligt hög lägstanivå. Helt sjukt vad stabila båda två var!
Moderator

2010-12-15 00:12
"vad tjänar jag på detta?"

Måste bara hoppa in och säga att det är rätt idiotiskt att säga så, lite även som etablerat artist. Man får upp ögonen för många genom såna här saker, kanske mest för dom lite mindre kända artisterna som garanterat fått mer fans/lyssnare. Men det kan även hända de större. Jag själv hade t.ex. inte orkat lyssna på Henry Bowers innan, finns så galet många rappare att lyssna på så har helt enkelt inte orkat lyssna in mig på honom utan bara hört några fåtal snuttar. Dock växte han i mina ögon här och i Basementality, han fick en ärlig chans av mig och nu tycker jag han är galen. Riktigt duktig artist. Så, ville mest bara få fram att det är rätt bull att tänka på det sättet, även om man är lika känd som Organismen.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-12-15 00:44
For the record. Ingen av oss har frågat Organismen om han ville vara med, förutom att vi indirekt har försökt få honom att vara domare nån gång. Kan vara så att Shazaam bjöd in honom till en match, men att det inte blev av? Och inte för att jag tror att ni tror så, men "vad tjänar jag på detta" är inget riktigt citat från någon, det var mer en summering av deras reaktioner. Spelar med säkra kort här innan vissa kids börjar dra förhastade slutsatser.

ramuz

Kan inte instämma mer.
www.theozonebattles.com

2010-12-15 02:54
Den roligaste battlen jag sett på svenska helt klart.
I början tyckte jag att O-hund ägde (till min stora förskräckelse, Henry är alltid favorit) men när han i varenda rond endast rappade om Henrys utseende så kändes det fattigt. Särskilt som Shazaam också gjorde det jävligt mycket.
Henry hade mer otippade ämnen och vinklar samt flerstavigt och sånt, mer komplicerat. Och vafan var grejen med O-hunds vers på "rikssvenska", lät bara för konstigt även om raderna var najs. Dessutom trodde jag att Nils var absolutist, rätta mig om jag har fel, så hasch-skämten kändes jävligt malplacerade.

2010-12-15 04:59
Den här battlen är så obeskrivligt jävla bra. Sjukt roliga lines dom spottar.

Blev riktigt glad när jag fick höra om denna battle då Henry's förra var riktigt bra.
O-hund är galet skön han med. Kan inte hålla med domarna mer. Svårt att utse en vinnare. Min röst hade dock gått till Henry om jag var under pistolhot.

Ang org12.. han är väl lite utav en idol för mig, men han har inte kvar sin battleattityd i musiken så jag har svårt att se honom som en deltagare i o-zone. DOCK ska man ju absolut inte dömma deras battleskills efter hur deras musik låter. Org har ju tidigare bevisat att han kan, och han kan nog fortfarande. Tror dock att han skulle torska i battle mellan han och shaz!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-12-15 13:26
Jag hade lagt min röst på bowers! Sjukt fet.
Don't!

2010-12-15 22:04
underbar battle, smilbanden sitter uppe vid ögonen nu!

2010-12-15 22:29
Tycker det känns fullständigt befogat och självklart att vissa artister har inställningen "Vad tjänar jag på det?".
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Producent

2010-12-15 22:44
Grizzly P23
med anledningen?
Producent

2010-12-15 22:44
bah nyfiken ;)

tycker det var grymt jämt, men kung henry drar det längre strået.

2010-12-16 00:12
Att alla kanske inte vill battla och inte borde göra det bara för att andra vill?

2010-12-16 09:18
Tycker Herr Henry vann innan övertiden, ska kika övertidsronden/arna (?) nu.