[Video] Basementality Battles II: Shazaam Vs. Henry Bowers
Ok, nu kommer den tredje och sista battlen från eventet den 31 oktober. Det var alltså Shazaam Vs. Henry Bowers och det tog plats på Fuck the Dresscode, Södermannagatan 50, Stockholm, 2010. http://www.fuckthedresscode.com/ Nästa event kommer vara redan i December, kommer gå ut med allt nästa vecka förmodligen. Har fått massa mails om tee´s med, och det kommer för dem som är intresserade, så här kommer dem se ut, bara maila mig. (Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:02:49)
Ja... Nu har jag kollat igenom dom här tre videorna och ja, snygga rader i en battlemiljö men det tappar all wow-faktor när man så tydligt märker att det är förskrivet. Visst har alla ett par rader i huvudet som dom plockar fram men herregud, hela battles? Sen står folk och är mäkta imponerade när Bowers lyckas få till sina Gandalf-rader bara för att BT gjorde en sån liknelse precis innan. Som sagt. Många snygga rader, men nej tack. Spela in det och släpp det någorlunda välproducerat istället.
Men lägg av förfan, Om alla dessa 6 snubbar skulle dyka upp utan något förskrivet, Fattar du hur dåligt det skulle vara? Och varför måste man freestyla i battles? När man inte måste freestyla @ Tracks? Sluta gråt för fan. Ska checka denna nu, Den var sjukt nice live få se hur den blir på video. big up till critical och shazaam och alla andra battlare för att ni kirrar något sånt här till stockholm.
B
visst ja... här är de andra två för dom som missat. tack
when P25
..och varför skulle det var konstigt att bli "mäkta imponerad" över gandalf grejen? hahhahahaha det var ju skitfett
Riktigt fet battle! Underhållande från början till slut. Good shit boys! :) Skönt att det finns eldsjälar fortfarande.
Riktigt fett.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Skivsamlare
2010-11-13 01:47
Galet fett! Fan vad Bowers la det tight! Ser fram emot fler battles med honom, riktigt underhållande!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
When: Jag vet inte om du minns det, men vad tyckte du var underhållningsvärdet i freestylebattlen från förr? Freestyle förresten, vettefan, allting var ju ändå förtänkta rader. Ronderna var begränsade till 30 sek eller max en minut och dom flesta som freestylade längre än 10 bars chokade eller snackade gibberish. Nu blir det punchlines, lite improviserat, mycket mer publikkontakt (oftast ivarjefall) och dessutom tror jag inte att battleformen efter det här kommer bli sämre, bara utvecklas. Det här är ju bara en fas i battleformen, ska blir kul att se vad som växer ur den. Props till alla som höll i hop kvällen, jag föll från stolen i gapskratt! peace
And we may not hate our jobs, But we hate jobs in general That don't have to do with fighting our own causes.
pach d e förskriven battle hahahahaha sån mongo de tappar all wowfaktor hhahahhhahahhhhahahaahhhahhhhhh bakåtvoltsfejja
Majoriteten av alla battles är förskrivna nu för tiden. Blir så mycket högre kvalité på grejerna och mycket roligare att titta på.
Kör folk inte förskrivet så är chansen att det slutar såhär:
http://www.vidiload.com/index.php?page=videos§ion=view&vid_id=101990 Detta va ett riktigt fett battle för övrigt. Grymma rader av båda parter. Vet inte riktigt vem jag skulle säga vann, tycker det va väldigt jämnt.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Hmm, är det fiskögat som gör att det ser ut som om det va typ 20 pers där allt som allt? Tyckte det va jämt när jag såg det live men nu hörde man på en gång vem som tog vem i duschen...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Bowers mördade tyvärr Shazaam.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Shazaam mördade tyvärr Bowers.
Ouff! så fet battle! Big up till det ni gör, jävligt underhållande.
Åh helvete vad Bowers är bra! Jag gillar.
Don't!
Mmm fin bowers. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Sååjaa... tyckte de andra battlen var lite sådär, men här satte dom ribban. Riktigt kul att kolla på.
Båda var grymt bra faktiskt.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
riktigt bra från båda riktigt bra rader riktigt jämt :)
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
fyfan vilket sjukt battle!.. Båda levererade så mycket nytänkande och galna rim.. helt fuckin awesome! STORT BIG UP TILL CRITICAL SOM GÖR DET HÄR MÖJLIGT!
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/
Toastare
2010-11-13 14:30
Kul att joaquin phoenix kom förbi.. och han kör på svenska! Bowers var jävligt grym..
Jag skyller allt på Emma!
Mycket proffsig battle, vet inte vem som vann, båda hade några skitfeta rader. Bowers gandalf svar var tungt!
"Visst är det vackert.."
det här va fan skitfett! deeeeem
rätt bra battle! helt fantastiskt bra om man jämför med de tidigare battle-klippen från basementality, här fick vi faktiskt bra rader OCH inlevelse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
OsvenskTiger P27 tvärtom :) det gör att man får en vidare bild... hade jag inte använt det objektivet så hade du kanske sett 4 personer vid det avståndet hehehe sen stod det också jäävligt mycket folk bakom och till höger som man inte ser så mycket av
Producent
2010-11-13 20:21
fiiiii fan vad spö shazaam fick!
HAHAHAHA!!!! fantastiskt! helt fantastiskt! Bowers hade nog en av de fetaste deliveries jag hört på länge :D Jag överdriver inte om jag påstår att Bowers körde över Shazaam totalt =) Riktigt överraskad! Finns det fler battles med Bowers?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Kändes lite som att jag bara propsade Bowers nu när jag såg vad jag skrev, Shaz gick in hårt som fan också! Det är nog fan den fetaste battlen på länge :D Så äckligt underhållande av båda parter!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det är Henry Bowers första battle, men han var med i Lund / O-zone nu igår med mot O-hund!
Mot O-Hund?????!!! :D:D:D När släpps detta?
Såg bilden på O-zone nu med resten av line-upen. När kan man ta del av detta? Sry för dubbel
Aaa den är säkert skitfet..jag kunde inte vara på plats heller. Vet inte när den kommer upp, men det är bara att vänta o se.. vet själv hur stressande det är när man loggar in på facebook och det hoppar upp 30 chatfönster: När kommer battlen upp?!?!?!? Lägg upP dEn nuUu ;) smiley smiley hehehe
Hahaha! Får hoppas det inte dröjer för länge bara =) Ser fram emot eventet som fan! Många duktiga snubbar som är med, intressanta line-ups
Ja verkligen, hände en del grejer igår kan jag säga.. får se vad som kommer upp på youtube :)
ALLT ska upp på tuben!? :D
"Visst är det vackert.."
Moderator
2010-11-14 01:16
Fan vad fett det här var! Skönt att jag hittade det här nu på kvällen, riktigt underhållande. Och angående O-Zone, chilla lite med att lägga upp det. Gillar när det är såhär som det varit med Basementality då det kommit upp lite då och då, så håll inne på det ett tag, haha.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Bowers mot O-Hund var fet! Ni kommer gilla den! :) Dock tycker jag den här battlen var mer underhållande!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Riktigt tung battle, tycker Shazaam tog Bowers. Men Bowers va sjukt fet han också, extremt underhållande person :D Ser fram emot fler battles med han.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Tycker battlen är väldigt fet. Väldigt jämnt, även om jag nog ger det till Bowers, detta bådar gott inför framtiden. Dock hade han lite flyt att Gandalf grejerna hördes ut som en freestyle, p.g.a. timingen. P.s Vem är flickan i Bob Marley tröjan? D.s
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ärligt talat var detta den bästa svenska battle jag sett/hört! Bowers övertung.
Ärligt talat var detta den bästa svenska battle jag sett/hört! Bowers övertung. then your in for a real treat, cause the battle against o hund is a whole lot better!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Bowers tog det där
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Tycker det va jämt, Men tycker Shazaam tog det. Bowers var dock riktigt tung, På tal om O-zone så var jag på plats. Och jag kan garantera att alla battles håller väldigt hög klass, Jag hoppas att hela filmerna kommer upp. Dock kan det förstås om en incident blir bortplockad... Mer avslöjar jag inte :)
Geni
Producent
2010-11-15 01:50
Jag hoppas att hela filmerna kommer upp. Dock kan det förstås om en incident blir bortplockad... Mer avslöjar jag inte :) Det är väl knappast en hemlighet vad som hände...
Bowers mot O-Hund var nog den roligaste hittills. Allyawan vs. Crome överlägset den bästa och intensivaste.
Det här var riktigt, riktigt bra underhållning. Både Shazaam och Henry levererade. Den sistnämnde var oerhört bra även på O-Zone, där jag tyckte han var mer lik sig själv när han annars gör musik. Då tillät han sig t.o.m. vara poetisk ibland. Filmreferenserna var bäst; "Du ser ut som nånting Tim Burton har hittat på" * "Jag kör käppen i backen, YOU SHALL NOT RAP!"
Så ska det se ut, lätt det fetaste jag sett när det gäller svenska battles! Ser fram emot mer från Henry, och shazaam också för den delen.
Vill inte vara en jobbig person som berättar för er att ni ska tycka som jag, men min personliga åsikt är att jag inte kan förstå hur någon kan säga att Shazaam var bättre än Bowers. Det är för mig oförståeligt.
Anenkefali, Kan ju vara så att man redan vet vad Shazaam går för vid det här laget, så man vet vad man får så att säga, medans Bowers var ny för resten. Då blir det kanske lättare för folk att luta sig åt Shazaams sida. Inom kort lär nog folk lära sig att tycka annat ;) påtal om om den hemliga incidenten som knappast var någon hemlighet, vad hände? Kul för oss ovetande nyfikna som inte deltog i eventet to know what's up.
fbws Jag var inte heller där, men har hittat skvallertråden. Klubb & konserter --> Skåne --> O-Zone-tråden