Helt otroligt! Årets album helt klart!!!!! Personlig favorit = Klart du känner det
http://www.facebook.com/pages/L-Green/110590459022676
Så besviken man kan bli över ett album med fronda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Beatsen var jävligt bra faktiskt, men vad snackar han om egentligen? har bara lyssnat igenom plattan en gång men tyckte inte det lär som han hade något vettigt att säga direkt...
Från hemsidan:Resultatet blev det åttonde albumet ”Svart Poesi”, som släpps den 14 December 2010, där all fokus ligger på kärnan i hiphop, smutsiga eastcoastproduktioner, smarta metaforer och skruvade ordlekar. Han är precis där han borde vara. så nu kanske ni som inte fattar vad han snackar om förstår eller? Plattan är jävligt grym men hatare finns alltid.....
_NoZz_
http://media.fronda.se/2010/12/Svart-Poesi-Texter.pdf där är texterna till plattan förresten.
_NoZz_
Problemet är att han bara snackar skit. Hört låten "Svart poesi"? Bara svammel.
nej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han har hittat tillbaka! Deja Vu när man lyssnar.. "Första Platsen", blev så förbannat taggad när jag hörde den, en uppdaterad version av det som en gång visade oss hur grym Fronda var och fortfarande är! Lyssnar på plattan just nu, men efter att ha hört "Första Platsen" så känns det väldigt svårt att bli besviken.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Han säger knappast mindre nu än han gjorde "back in the days". De senaste åren har han fått mycket kritik för sin nya stil, och nu när han går tillbaka till sin gamla stil, ja då klagar folk för att han inte säger nåt vettigt. Välkommen till Sverige, jag är inte förvånad.
nya skivan var riktigt shysst.. Hade vart fett om han gjorde en låt med d6aa igen!
Nu när du säger det, Kenta hade passat perfekt in som gäst på någon låt!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Hangaround
2010-12-16 13:33
ren skräp. han har blivit sämre på att snacka å sämre på att flyta, katastrofalt. men men, tänder man på skit så gillar man väl de
Jag är iaf inte besviken. Jävligt grymma beats, gillar texterna och allt annat. Det är detta jag väntat på.
Plattan mördar! Asså lyssna bara på beatet på låten "Svart".. får fan gåshud så jävla fet är den!
Suburban Who?
Word på soomersault förresten!
Suburban Who?
håller med soomersault.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Bringar en tillbaka till 2000-talets början. Denna skiva är grym!
DIIIF
Kan någon av er eldsjälar (ni som diggar't) dra ut ett par bra rader ur den där plattan. Det är ungefär vad som skulle kunna få mig att ändra åsikt, för flytet tyckte jag var ok, beatsen lät riktigt trevliga men texterna gjorde mig så sur att jag stängde av. Osammanhängande dravel var vad jag hann höra innan jag slutade lyssna =)
Lär ju hålla med om att vissa texter e knasiga och krystade som fan, men större delen av plattan innehåller ju riktigt flippade och sjuka grejjer :D Checka Första Platsen till att börja med.
kul att ten-brink och O.B var med i nån låt iaf =)
M.I.L
vem e fronda, har inte sport-i-by
fbws Flippade och sjuka måhända, men bra? Jag väntar fortfarande, pallar inte höra - det smärtar mindre i själen att bara läsa. Bara att han lägger en omsorterad "jag är underground som tunnelbana"-rad är skamligt. Jag ser fler dalar än toppar än så länge, läser texten till Första Platsen iaf. Kanske lyssnar sen, men hittills har texten bara varit bajs...
ni klagar ju vad han än gör?vilken stil han än gör.. han visar bara att han har brett register kan göra det mesta. men härligt att hederlig svensk avundsjuka fortfarande existerar annars skulle ni väl bli apatiska av chock! big up 8 plattor och fortfarande relevant!
se världen med nån annans ögon..hälst en blinds då blir inte förändringen så stor
Detta va typ hans bästa soloplatta iallafall :)
Anenkefali : I låten Svart Poesi så är väl det något slags skräckfilms-tema? Om man lyssnar några gånger så förstår man. Grymt bra skiva. Ska bli kul att höra mer från honom senare. Känns också bra att ha propsat honom och faktiskt KÖPT skivan. Var ju en tävling då man kunde vinna en låt med Fronda som enbart vinnaren har, skulle vara kul att höra den.
Ja, detta är bra, riktigt bra faktiskt. Har lyssnat igenom två gånger och blir repeat ett tag. Känns som riktiga Fronda igen, saknar dock Ebola på plattan. Han borde gästa.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Anenkefali, jag är lite osäker på vad du exakt vill få ut av texterna. Men en BRA text som du själv skrev, finns i låten Underbar då isåfall. Där har du en låt med ett direkt budskap. Somsagt, mycket ordbajs på plattan, men det e ju lite det som e grejen också. Han visar att han kan göra det han en gång gjorde, och jag tycker att han lyckas!
fbws Jag vill (om han nu ska hålla på och göra mörk och tuff rap) inte ha "Ojoj, dom här orden rimmar, så trevligt, då sätter vi dom där så har vi snart en text"-resonemang, utan snarare lite vettiga metaforer, punchlines, ordlekar och kanske (fast det är ändå överkurs) en röd tråd. Just nu ser jag bara "kolla jag kan rimma och flowa", sen kör han på utan handling och utan poänger. Det jag söker är en bra text, oavsett tema. Vill han göra läskiga saker, visst, men rimrunka inte så jävligt, försök få fram något vettigt istället. Ska han göra en kärlekslåt så får han hålla sig till samma kriterier där. Och vill han ha tillbaks sin gamla stil så tror jag tyvärr att det är för sent. Dels för att många fans från den tiden helst bara vill munknulla honom i ögonhålorna för att han varit med i Melodifestivalen (osv osv osv), och dels för att han inte verkar ha "det" kvar i sitt textskrivande. Jag kan bara medge att stämningen är helt okej, efter att ha lyssnat på ett par låtar igen. Plattan är rätt mörk, och kunde ha blivit rätt bra. Men vart fan är raderna? Sen saknas humor också, har jag märkt. Antingen sjukt elaka rader eller humoristiska elaka rader, jag tycker att det bara är fillers rakt igenom nu. Fast det är en grovbedömning, jag väntar på att någon citerar ett par tunga rader eller ett tungt stycke. Varsågoda, I'll be waiting!
Han har helt klart lyckats, bästa svenska jag hört på länge.. Men allt är ju smaksak, organismen släpptes samma dag tror jag o den föll mig inte i smaken.
Första låten "Du vet att det gäller allt" är så jävla fet tycker jag, precis så ska han låta! Ba köra på utan refräng. Bra jobbat Fronda
kartell martell programrebell
Anenkefali: Någonting säger mig att du skulle rata vad man än skulle citera från detta album :) Respekterar din åsikt dock, jag tycker iaf att han "kom tillbaks" med detta album.
säger bara wow! har inte hört fronda på många år men blev riktigt nöjd med denna, en lite hårdare och tuffare fronda! :)
:)
kan tillägga att jag inte hade en blekaste aning att han gjort något sedan livet genom en pansarvagnspipa... :P men den plattan och den innan hade jävligt catchiga låtar :)
:)
fronda var bättre waay back
richyrich bitch !
Plattans texter kan verka vara utan sammanhang när man lyssnar första o andra o tredje gången.. Men plattan heter just ”Svart Poesi” för att det ska vara poetiska ordlekar, inte något sorts storytelling album. Ta det för vad det är inte för vad det INTE är… Han målar upp poetiska o mörka tankar o beskriver bisarra situationer. Om han vill berätta en historia eller dissa alla svenska rappare så kan han det med =) Älskar det mörka, till skillnad från dagens svenska rappare: " vi glider på klubbar" vi softar i sthlm" " vi gör ingenting i vårat liv o de e det vi rappar om" Känns som allt man hör bara handlar om hur soft o bra livet är!
Älskar det mörka, till skillnad från dagens svenska rappare: " vi glider på klubbar" vi softar i sthlm" " vi gör ingenting i vårat liv o de e det vi rappar om" Word up på det!
fbws Måste ju säga att jag hellre hör det här (som jag tycker är nonsens) än att höra hans melodifestivalbidrag och senaste plattorna i övrigt (som jag tycker är pinsamt). Så på sätt och vis är det en comeback, fast enligt mig inte pga att den här plattan är bra, utan pga att han gjort så mycket skit på senaste tiden.