[Audio] Petter - Fast För Evigt (Ny singel 2010) (Prod. Collen & Webb)
Tungt, jobbigt beat för mycket ljud låt rapparen fylla ut d istället. Men petter håller det nere igen
Producent
2010-01-15 18:04
sönder producerat beat, sjukt jobbigt att lyssna på. Fail.
One Day.
Beatet var riktigt jobbigt ,quit låt hejdå
han borde lägga upp en acapella så folk får göra en egen mix av skiten! detta beat va ju bara knasigt!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Gillar petter som fan.. synd bara att beatet var jobbigt...
beaten var riktigt jobbig som dom flesta säger här. om detta kommer vara en singel för petter detta år tycker jag synd om honom.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
riktigt nice beat =) skulle inte vilja kicka på det själv men det lät ändå riktigt soft !!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en feg produktion.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Redaktionschef
2010-01-16 00:32
Har extremt svårt att se att detta ska vara en officiell singel. Förmodligen inte ens med på skivan.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Produktionen var rätt schysst tycker jag ändå =) petter låter t.om hungrig
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Har extremt svårt att se att detta ska vara en officiell singel. Förmodligen inte ens med på skivan. Håller med, kändes mer som en mixtape låt. Väldigt jobbigt beat.
Redaktionschef
2010-01-16 00:52
hittade ett pressmeddelande i min inkorg nu som styrker att detta är den officiella singeln... trist. Frågan är dock om det är den riktiga versionen. Känns som sagt alldeles för svag för det.
Första singeln Fast För Evigt går ut nu, en ny banger, följt av fler singlar och albumet En Räddare I Nöden med release i vår. Texterna är skrivna av Petter och musiken producerad Collén & Webb. DJ Sleepy har agerat chefoch Pope skivbolag
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
okey, jag led mig igenom hela låten... är detta verkligen på riktigt? jag förstår på ett vis hur de tänkte men resultatet blev enbart en jobbig låt att lyssna på. skulle låtit rappen tala och inte kaoset som låten förmedlar. slutet gillade jag iofs... spontant känns det nästan som beatet i sig hade varit roligare utan rapp öht...
Spara acapellan byt beat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-01-16 02:49
jag tycker beatet är grymt som fan, riktigt skönt sound, flippad sampling. dock ogillar jag låten i helhet.
Känns som låten går i två olika takter samtidigt!? Fett jobbigt, gillar samplingarna i beatet men det låter för jävla rörigt. Matter of fact, jag fick kolla ifall spotify eller nåt annat fönster spelade samtidigt då jag hörde detta, lät som två olika låtar samtidigt. Gör om, gör rätt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
alla har vi olika smak men jag diggar låten! =) bra att han testar sig fram peace
längtar som FAN till nya plattan! den här låten va fet. och Petter e fortfarande bäst Piiz
softa hårt
Huvudverk! Kasta beatet.
tjock najs beat!!! o ni idioter som tycker den e jobbig gitta
Är inte direkt nån stort fan av petter, men denna låten var helt aight! Sluta klaga på beatet för fan det är ju skitfett, men sänk beatet och höj accapellan lite så blir det superduper!
komtill , alla har väl för fan rätt till sin egen åsikt eller hur ? On topic: Duglig låt, beatet var inte såå farligt men förstår varför folk kan ha svårt för det. Men låten kändes som sagt duglig, inget speciellt jag fastnade för. Efter ytterligare några lyssningar kanske den växer, vem vet. Längtar efter plattan iallafall, ska bli kul å se vad karln har kokat ihop denna gång =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Nollettfemsju: Huvudvärk!!! Låten var riktigt dålig.
Fett tung beat, de handlar ju bara om smaksak
Beatet är fett, rappen är tung - men känns som om de slåss om samma uppmärksamhet sinsemellan... En bättre kompromissad mix skulle vara på sin plats...men det är lätt fixat.PaZ!
Mycket enklare att njuta av låten när man dunkar den i ett par fina högtalare än ett par hörlurar. Men som ovanstående säger, ett annat beat skulle vara nice.
The thing is, we cant separate our feelings..
Producent
2010-01-17 15:41
rörigt , känns lite som rappen och beatet tävlar om att vara lead. diggade inte detta särskilt mycket tyvärr
Tyckte den va ok. Fast det känns som den står å stampar på samma ställe. Som att hela låten är en hook. inget driv.
Beatet skulle nog varit fetare som låt. Petter kör ändå rätt hårt på den här, det här låter bra!
ööööööööööööööh
Kul att höra Petter igen, men är på samma spår som majoriteten här.. den är jobbig att lyssna på.
Tycker samplingen är mycket smidigare använd här:
Sunkigt med den där upp-pitchade samplingen, men överlag det roligaste Petter-beatet jag kan komma ihåg sedan 90talet.. Sköna trummor.. Första singeln på lika länge som fått mej nyfiken på LPn med.. Och visst, skönt med ett beat som inte står trött i bakgrunden för rappen för en gångs skull.. Sådant är så galet trist.. Petter låter roligare än på länge med, fett.. .....Lustigt att street runners hade använt samma sampling likadant upp-pitchat med.. Som om det inte var sunkigt nog..
jag tycker petter har gjort en av dom tyngsta svenska hiphop album nånsin med sjätte sinnet men efter de har han bara blivit sämre tycker ja... tycker att han rimmar ganska simpelt och flowar ganska tråkigt! men ack, de e petter vi pratar om å visst har han släppt låtar man skakat skallan till och en del partydängor.. detta tyckte jag va ok, gillade inte trummorna dock men hans djupa röst rädda upp betyget.. skulle velat haft lite mer "nakna tunga trummor" så att säga så att säga.. samma uppbyggnad som typ mikrofonkåt eller så.. en svag 3:a eller stark 2:a (av 5) de e frågan... men petter ska alltid ha tack för att han var en av dom som fick mig att upptäcka hiphopen
Music makes me feel...
Tycker faktiskt att det här var riktigt jäkla bra! Visst var samplingen i verserna lite jobbig, men förövrigt riktigt tungt.. Alltid gillat Petter.
Jag tycker snarare att mixningen kan göras bättre. Collen & Webb är ju legender så jag törs inte klaga...
"Who the motherfuckin' bawse?"
Här har ni en Svenskt Producerad Låt utav Chello Dépope
Member utav LooseGroundRecords
Let me Know What You People Think! :)
LooseGroundRecords
Samplingen fyller väl en funktion iofs, det är väl där dom tycker att hitpotentialen ligger... Det vore fett med en hårdare version på 12an..