Redaktionschef
2009-09-22 22:25
[Audio] Staden – "Boombox historier volym # 1" UTE NU!
Ny netplay släppt på Whoa. Sov inte på detta! Från Whoa-bloggen:
För lite över ett år sedan drog han ned hyllningar för sin medverkan på The Wyatt Yurp & Pat Swayz EP. Nu är Wyatt tillbaka med den nya gruppen Staden som han bildar tillsammans med Kid Oh!. En duo med sina rötter på Söder respektive Västerort i Stockholm. De två rapparna möttes för första gången i en cypher utanför en spelning för ungefär två år sedan och sedan dess har saker och ting tagit fart. Det nya släppet Boombox historier volym # 1 är ett renodlat mixtape och resultatet av medlemmarnas kärlek för klassisk hiphop. Även om releasen helt och hållet är instrumental-baserad är målet att till våren släppa en exklusivt producerad EP. Någonting som vi givetvis håller utkik efter ... men i väntan på det måste detta pumpas! FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Yes sir! Inte att förglömma är att vi kickar release/fest/spelning på Bonden Bar nu på Torsdag kväll med start 20.00! MVH Wyatt
Detta var riktigt schysst, ser fram emot en EP!
http://www.whoa.nu/forum/klubb-och-konserter/stockholm/667091/1.aspx
Har inte lyssnat på hela tapet , men det ni har uppe på myspäjz lätt fede tungt.
nice, ska checka in! vad var det för cipher ni träffades i och var var den nånstans?
www.mofetajerre.se
Ha blir promotion för dig nu! Utanför spiderdogs när det var på tantogården. Det var alltid runt 5-6 stycken som brukade dyka upp iaf, bara varit en gång på sp nu när det är på faschings. Är dom fortfarande igång?
Skivsamlare
2009-09-24 11:24
kiddo - mm jag anade att det var då! grym grej att det blev, skön stämning var det också! har inte sett så mycket ciphers på sistone, ni får komma och dra igång ett par, hehe
www.mofetajerre.se
Dom är saknade! Jag missade tyvärr Natural bond men jag kommer till nästa klubb då får vi styra upp det. Är alltid kul när den som uppträder för kvällen gör ett gästspel också..
Gillade det enormt mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2009-09-30 20:52
Kul! Lite överraskad att det varit så svalt med inlägg i den här tråden dock. Sprid gärna ordet till andra om ni gillar detta.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle jag förväntade mig nog precis detta hehe. Nya namn verkar alltid vara lite avskräckande i såna här sammanhang, men jag är självklart glad över all uppmärksamhet vi får men jag vet själv att man kan bli en aning skeptisk till saker man aldrig hört förut. Får bara hoppas på ett uppsving så att lite mer folk ger det en lyssning iaf! Tack för all hjälp förresten med släppet och allting jag och Wyatt är grymt tacksamma.
responsen kanske är liten men vi uppskattar alla som droppar en kommentar! och så ni vet, till våren droppar en EP med Staden som kommer vara galet genomarbetet och inte på någon mixtape nivå sådär. folk kan sova men dom vet inte vad som kommer sen. vällingby/tensta ställ er upp! västerort yadadameean
Lyssnade på myspace å de låter schysst! Får ta å slänga in en kommentar här också så tråden hålls vid liv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack mayne! tanka tapet också bror!
Önn mah wajj! ;)
Gillare! En av få samtida artister som bumpas när jag rullar upp hemma.. gillar Yurp! Men vad hände med engelskan? För mkt Sthlm också! Behöver lite norr och söder, vart är gästerna? Stayup
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
Hanses vi ville ha ett renodlat tape utan gäster till att börja med. Tycker man kan kosta på sig det när man gör sin debut att försöka stå på egna ben. Men vi är mer än positivt inställda till samarbeten i framtiden så det är något som kommer. Som Wyatt säger så är vi grymt tacksamma för all respons och hoppas ni fortsätter klicka när ni ser Staden släpp i framtiden!
Battlerappare
2009-10-05 18:47
grymt feta tracks killar skönt att det forfarande finns snubbar som håller de äkta detta kommer pumpas ser fram emot nya saker från er ! kärlek& respekt
JoaquinRoyale
Producent
2009-10-12 15:16
Detta diggades! Hog kvalite pa rapsen, nice flow, skona texter o bra val av beats. Tyckte bast om Alkemisten Enda kritiken jag kan ge pa rak arm ar mixningen av rosterna, ganska platt. Annars ill shit 08!!!
Ingen tvekan om att det är tight, gillar det rakt av men samtidigt är det lite föör mycket stockholm för min smak.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
JXE Tackar det värmer som fan att höra!Max_I_Million Tack så sjukt mycket! Alkemisten är våran personliga favorit med så det känns grymt kul att höra. Mixningen är som du säger under all kritik tyvärr saknar vi som nämnt producent så det är mina grundläggande kunskaper inom Logic som tyvärr har stått för mixningen. Men förhoppningsvis blir det inget problem i framtiden när vi lämnar instrumentaler bakom oss för större och fetare saker. BearC Hehe befogad kritik namnet Staden i sig växte fram under processens gång då vi insåg att i princip allt vi skrev drog sig tillbaka till hemmaplan. Vi kommer alltid reppa Stockholm men det blir nog inga fler anthems på ett tag! Kul att du uppskattade det ändå du hittar säkert några spår utan huvudstaden i om du letar.. hehe.
Nice släpp! Men ni borde lista instrumentalerna alltså
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.