[Whoa-TV!] Avsnitt #4: Streetvideo med Labyrint
Saxat från bloggen:
Efter tre avsnitt med musiker från Skåne-området ger vi er i detta fjärde avsnitt det första smakprovet från vår resa norrut till Stockholm med omnejd. I detta avsnitt möter Vigge från DigitalDirt upp hiphop/reggae-kollektivet Labyrint i Gottsunda i utkanten av Uppsala. Väl på plats höll medlemmarna Aki & Jacco på att spela in sin nya video Babylon brinner tillsammans med Carlito från Ayla. Av ren spontanitet passade de även på att – enbart för Whoa-TV – spela in en streetvideo till den nya låten Fingrarna i luften, som släpps som veckans mp3 hos oss nu på torsdag. Kolla in hur det blev nedan! Vilka är Labyrint?: - En grupp från Uppsala bestående av AmsieBrown, Aki, Jacco, Dajanko och Sai. - Gör en mix av hiphop och reggae, antingen som reggaesång till hiphopbeats eller rap till reggaemusik. En genre de själva väljer att kalla för ”betongreggae”. - Slog igenom i slutet av 2007 i samband med låten Vår betong, som idag har hunnit få över en halv miljon hits på youtube. Låten släpps snart på nytt, i en nyinspelad version (inkl. b-sidan När mörkret faller samt en ny video), genom Sveriges största skivbolag Universal. - Släpper i början av juli sitt kommande mixtape, exklusivt på Whoa. - Hittas även på myspace.com/labyrintcollective Se videon!!! Borde du uppmärksammas i Whoa-TV? Maila i så fall
[email protected] (där du berättar om dig själv och din musik) eller skicka ett meddelande direkt till DigitalDirt.
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Redaktionschef
2009-06-16 08:28
Feta grejer det här. Och som sagt, diggar ni låten så passa på och ladda hem den på Whoa. Släpps om två dagar. Producerad av the one and only Masse.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Finns nu även på youtube, men kvalitén blir bättre på vimeo som visas i blogginlägget...
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Alltid fett shit från G-sunda.. Överfet låt o video Big up från SKÅNE
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
aawiiiiiiiiiiie! yla med vargarna!
tar över de här
Fett fett! Perfekt till sommaren!
Redline!
Över fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äntligen!
And we may not hate our jobs, But we hate jobs in general That don't have to do with fighting our own causes.
Fett skön
http://www.myspace.com/bizzlebeats
riktigt bra gjort, alla som är med kompletterar varandra. fett
http://orkesten.blogspot.com/
tungt
Rapmusic is NOT dead !
fyfan vad AKI är duktig. riktigt bra låt förövrigt!
äcklig o sne. vänerns-öl-stars
DAMN! Seriöst, en av de tyngsta låtarna i år hittills, riktigt jävla tungt. LABYRINT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När kommer mixtapet? Skulle vara fett om Näääk o Kartellen gästade skivan asså
www.barabazz.com
Shit! de här var de fetaste jag hört på väldigt, väldigt länge. fyfan vad tungt grabbar!
FEET
http://www.myspace.com/mannegbeatz
Producent
2009-06-16 14:11
god damn.. alla på låten la det riktigt grymt fan. längtar som fan tills låten släpps!! och masse gör ett fruktansvärt bra jobb som vanligt.
Moderator
2009-06-16 14:23
Låter riktigt riktigt bra!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
shit riktigt tung låt,skön sång å rap,tung beat åxå va mer ska man säga än förorten tar över.....peace
Skivsamlare
2009-06-16 14:35
det är sånt här jag vill se som veckans mp3! så jälva tungt!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Riktigt fet track!!
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Fan vad positivt laddad man vart av detta, håller med någon där uppe. Skönaste låten på svenska scenen i år! Sommar!
härligt att labyrint och nääk släpper nytt snart till sommaren.. blir perfekt..
Fingrarna i luften, fingrarna i luften! Big upp cuuuuzzz!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Redaktionen
2009-06-16 15:40
OHH OOOHHH OOOHHH !!! Fyyy faan vad fett !!! OOHHHHH !!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Shit va Aki ser stel ut framför kameran :P Världens fulaste armrörelser :D Dock grym på rappen så det kvittar!
Fingrarna i luften på högsta volym i sommar!
gillar... tungt var lite skeptisk eftersom så många verkar gilla det men det här levde upp till hypen :)
Skivsamlare
2009-06-16 19:19
dajanko är den första "snubben"
"Charge it to the game, Ill bill myself"
Redaktionschef
2009-06-16 19:45
han säger det nog i texten också för övrigt, om jag inte minns fel :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Vill ha denna som mp3, NU.
jag vill ha din mamma som mp3, NU. nämen på allvar, word på ovan^
Blunted in stockholm
nice filmat av vigge! big up whoaTV!
anna_m_maria kanske för att har solen i ögonen o e lite väl sturi under fluritajm man ser att han skiner. YEEEEEEEEEEEEEEYE"!
tar över de här
så jääävla feeeta ni e asså. men de känns lite som om ni vill göra om den gamla ! ;P men de ba bra. för ja gillar den. galeeet bigup
sååå feet låten är asså, speciellt jacco !
Positivt överraskad som fan. jävlar vad bra det här var.
Jag är jointen
Fett, diggar jaccos röst som fan
Hej, Träffat Jacob?
Är det bara jag som tycker att första snubben låter väldigt mycket som ison? flow, röstläge m.m. Men den va rätt skön för att va en svensk låt faktisk.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Producent
2009-06-17 08:01
Redaktionen
2009-06-17 09:18
Jäävligt bra. Jaccos refränger... ouff! BIG UP LABYRINT!
Västkust Rockerz
är det jag som är bäng i huvudet eller är inte låttiteln i youtubeklippet felstavat?
Västkust Rockerz
du har fel Lången
Rapmusic is NOT dead !
Fingarna // Fingrarna ? och återigen, fyfan va fet låt! gått non-stop nu hela morgonen.
Västkust Rockerz