Redaktionschef
2007-12-21 21:32
MTV BEAT - den historiska freestyle-sessionen
<div>Under hösten har det hiphopspäckade programmet Mtv Beat gått på tv på fredagskvällarna. Mtv Beat handlar om positiva vibrationer, och rytm. Reggae,Hiphop,Soul,Electro,Funk och mycket mer. Allt kärleksfullt utvalt av Eye N´I. Så enkelt är det. Inga konstigheter. Om du vill kolla på det sista avsnittet av MTV Beat - som bjöd på en grym avslutning i form av en megastor freestyle-session med flera av Sveriges bästa rappare - så surfa in på denna länk: <a href="http://www.mtv.se/overdrive.php?StoryId=11521">http://www.mtv.se/overdrive.php?StoryId=11521</a> Medverkande: The Incredible PH3 Band + Ken Ring, Form One, Danne(Snook), Henok, Paragon, Blues, Aaron Phiri och Damon Frost(Hearin Aid), Adam Tensta, Kashal Tee, Phonetic, Leafnuts, Professor P, Mofo, Mackan(Fattaru), Nimo, Näääk, SexFemman, Hoosam(HighWon), Remedeeh, Hoova, Miguel(Tristes Tigres), Profilen, Eboi, Houman, Iron African, Lorentz, M.Sacharias, Stor, Funkenteller, Allyawan, Hamid, Mofeta mfl</div> (Inlägget ändrat av Oracle som avsticky:ade 2008-06-25 19:00:08)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fetast enligt mig va iaf Nimo, Ken, Stor o Eye N I... För nu kommer ala droppa vilka dom diggar mest hehe... Men prof p o danne va väl "bäst" då deras shi va improviserat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
f.ö. så freestylade/improviserade Aaron Phiri också och det var 10 gånger bättre än alla rappare tillsammans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MTVs hemsida är så jäääävla seg. Gör en snabb hemsida eller lägg upp grejerna på youtube... För övrigt så dödade Allyawan alla!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
nej, nej, nej självaste Eye mördar alla! :D
Give me five!
hahaah hoova måste va den sämsta mcn nånsin..helt skakig o nervös precis som den andra snubben.
Producent
2007-12-22 13:39
aaron phirri...god damn!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
shoooo X2 Jo, jag måste faktiskt hålla med, Hoova va inget vidare.. Phoenetik & Kashal-Tee efteråt var däremot tunga!
Västkust Rockerz
satan i gatan!! dannes freestyle va FET :) va hetter snubben me raderna: en vit påse, grön påse brun påse-nånting ?
Redaktionschef
2007-12-23 00:20
Klingan > Det är Nimo, så vitt jag vet, från Majestic 3.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
"Reggae-gruppen" var verkligen fetast med Hearin' Aid och co. Kan inte fatta att Phiri freestylade. De färdigheter jag såg i programmet har fan fått mig att intressera mig för svensk hiphop igen även om en del inte var lika bra som andra. Hade dock varit fett om dem körde framför publik, blir ju helt annan intensitet, som den session på Arsenio Hall show som nån länkade till i den andra tråden, men ska inte klaga. Saknar redan MTV Beat
bara jag som inte hittar inslaget på länken?
"gotcha back like a chriopract"
kan inte se skiten från spanien! it focking socks!
WWW.ISMEN.NU
Instämmer, Allyawan rockade.
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
Det var väl nice, men fan. Ska man prata om en historisk freestylecypher just nu så var säsongsavslutningen på Klubb Spiderdogs så mycket mer underhållande. Freestyle på riktigt, lika tighta grejer och (om än mindre) så inte långt ifrån en lika nice line-up. Flera var feta, men allt för många kändes som att dom i mina ögon inte platsade alls.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
"Flera var feta, men allt för många kändes som att dom i mina ögon inte platsade alls." - Håller med där. Bigup till Professor P och Danne samt Allyawan.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
ja kan va helt dum i huvvet, men vart faan ser man på d, hitta bara nått bildspel?
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
houman dödade alla bre...han var king!!!!
Things arent easy at my old home.
för er som gillade nimocheebs o näääk så finns det nu 2 st gratis mixtapes att ladda hem på www.nimocheebs.com gå in ladda hem sprid årets julklapp med vinden låt oss leva!
Allyawan , tyngaste
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Buck buck! Trodde aldrig man skulle få se nått av sån här magnitud igen efter yo mtv raps, det här var mäktigt! Synd att inte fler la det off the top, men aaron och danne visade vart freestyle skåpet ska stå.
Stor s SHIRE rad var grym!
Vissa sjukt grymma, vissa sjukt kassa.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
herregud, sjukt jävla kasst..
fan vad roligt med såna här arrangemang. Detta lär gå till historien, och detta är helt fenomenalt. jag älskar sånt här! på tok för lite tillställningar av denna art.
ja, så är det.
allyawan var grym, många var grymma.
guess hiphop ain't dead after all :) detta var skitgrymt
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
kan inte nån snall sjal lagga upp på youtube. funkar bara i sverigeavnånkonstig anledning
Skivsamlare
2008-01-06 00:00
alltså. måste uppas. Allyawan är HELT sjuk alltså. sjukt tung.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
så hur blir det med youtube? skrev från en norsk flygplatsdator igår, ursäkta stavningen.
fattar inte vilka tomtar som va där..en del va ju riktigt kassa som skämmer ut svenskhiphop...de som höll måttet va enligt mig ken, allyawan,professor p, houman och danne
Vafan gör snubben i mössa? Den mörka efter pappa reagge? Fy fan va pinsamt
Som ni säger vissa va ren skit! Danne , Professor P och Allyawan däremot visade vart skåpet ska stå! Big ups! Sen va de nån, tror de va lorentz har ingen koll, iaf han hade grymt flow ett tag :) Och varför ska Ismael (han i slutet) freestyla? Han gör ju typ refränger å sånt, e ingen rapper :S
Allyawan, Eye N´ I, Phiri, Prof P och Danne dödade :)
"I lay chicks like mother goose"
Tung skiit !!!!Ken Ring , Danne(Snook),Professor P , Nimo, Näääk , Hoosam, Houman , Lorentz, M.Sacharias, Stor, Allyawan
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
Vart var alla bra svenska hiphopakter? Varför vara bara 1/10 av alla skillade rappare där för? Enligt mig var det för många jävla pajaser som sög totalt.
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
vore kul att se. men ar man utanfor sverige gar det tydligen inte :( fixa youtube dammit
Graffare
2008-01-11 02:32
Allyawan & Eye n Eye helt klart bäst där.. Adam Tensta = flopp, om du frågar mig
http://metafourhiphop.com/
WORD. Adam Tensta skämde ut sig.. Allyawan var dope, och Hearin' Aid.. och massa därtill.. man det var aldeldes för många keffa dock.
what u know´bout me
Graffare
2008-01-12 02:41
besaaa F16 stämmer bra.. all hype om tensa, nja jag vet inte
Allyawan spikade den iaf
http://metafourhiphop.com/
Vem är den cp-skadade killen med Vote Reinfeldt-2010-tröjan?
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
McShit P22 : Han säger ju Mofo iallafall så det bör ju vara han.., får bara hoppas han skämtar
McShit Haha, tror du att alla som röstar på moderaterna är CP-skadade? För som du kanske vet så är det ganska många som gör det
fan va mkt skitrappare vi har asså.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Eye N I var grym faktiskt
skillnad imellan skiva och live märker jag, var dock ett par shottas som fattades, synd alltså
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
coolt! Hade missat alla program pga arbete samt denna tråd. Upptäckte den nyss. Dock hade jag kastat ut 40% av artisterna och tagit in andra.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
lite tråkigt att det inte var riktiga freestyles :(, men de va nice :) alla sköna artister. fan jag ville va dära dra en äkta freestyle :p
DDP *Deh Din Poik* 2008 watch out Ahbow tv coming soon dehdinpoik.com Peace 4 Real
Ingen som känner sig sugen på att lägga upp skiten på youtube eller liknande? är utanför gränsen!