LOYALTY ENT/PROAKTIVE BEATS!
låter jävligt tiggedy tight!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
underbart. kommer säkert köpa mig ett ex.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Skivsamlare
2007-05-01 23:07
Klart vi gillar.. Vore soft med ett bonusspår på svenska.
Yes! In Concert — For the love of music
de här gillas
as live as it gets
låter riktigt fett blir nog ett köp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oh god! Äntligen.. Kommer utan någon som helst tvekan att köpa plattan. Låter precis som det bör!
360 GT: Beezwaax
Efter supersci mixtapet hoppas jag verkligen inte på ett bonusspår på svenska...men snippet lät grymt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
EverydayHooker P21: Haha. Jag håller faktiskt med... Svenska är fan inte min grej.
Missförstå mig rätt..snippet lät bättre än förväntat... Svenska ändå bättre än det mesta skiten ändå men..Alltid nice med självdistans...jag hookar
Fresh mannen, uppskattas!
Förjävla big up på det här. Underbart att höra. Gaaalet feta beats och det känns att det är gjort med gott om love for the craft.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
d här låter ju skittungt! som nån ovanför sa feta beats o rappen känns fresch asså! big up som fan! blir nog beställning.. e jag helt fel ute nu eller e samplingen på sista låten inte samma som på K-reals gamla skool of thought tape.. typ första låten där..? mm bara en inflik haha.. skit i mig! ha en bra en! eller e d nån helt annan jenkarlåt jag tänker på? äh fuck it.. hehe
Pro p L-town baollin!
Skivsamlare
2007-05-03 23:30
Äh, Get! var skön..
Yes! In Concert — For the love of music
Word! Ska ärligt erkänna att jag, när ProP i nått tidigare inlägg här sa att han skulle göra en 94-doftande boombap-platta, direkt avfärdade det hela som kvalificerat skitsnack! Det här var örfilen jag förtjänade och behövde! Låter sjukt grymt och framförallt hela konceptet med mkt incuttade fraser, scratch och klassiska drumpatterns. Sjukt props på detta, att hoppas på vinyl är väl att ta i antar jag (?) men nått annat format till det här vore bara opassande... Peace!
Jag tycker iofs att snippetsen är lite långa, men det är ju å andra sidan fräscht att få höra mycket av låtarna, hehe.
Tack till alla som lyssnar! Tack! Releasefesten för "Patience" är nu på lördag (12/5) på Alcazar (Nalen Bar) i Stockholm. Hiphop classics, premiär för videon till låten "Payin´Homage (What a Life), special guests, och skön stämning utlovas! 18 år, 21.00, 50 kr i dörren! Vi kommer även sälja plattan till special priset 100:- Än en gång, tack till alla som supportar! MVH/Petter
Håller med om att det här låter bättre än förväntat som någon sa. Det låter jävligt bra, blir ett givet köp!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
kommer lätt köpas, men vrf release fest i stockhol, vad har hänt med mejeriet lund?
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
lycouz: vi håller på och kollar upp det just nu faktiskt! har inte glömt mina rötter mannen! haha.
Lite mera info om releasefesten:
Alcazar (Nalen Bar)
18 år, 50 kr.
12 maj, 21-02
Live: Professor P & DJ Akilles + special guests.
On Stage: 23.00
DJs: Akilles & Spell spelar klassisk hiphop
Här har ni flyern:
http://www.giftedyouth.se/gustav/posterwebb.jpg
http://www.myspace.com/DjAkilles
professor_p P21 - ok , grymt, säg till om det blir lund i s f!
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
Fett! Du har vart död länge, kul att du lever igen!
Fucka ur!
Tight SHit
Holla if you hear me
Lite tankar kring från en som inte är här för att ryggdunka. Låter faktiskt riktigt bra, skön vibe på beats och som helhet, positivt överraskad av viben (gillar retro-soundet till 90-talet framförallt med trummorna och samplingsval)...MEN tyckte att det textmässigt lät ganska krystat med en slags vilja att ösa på med punchlines men samtidigt hålla det mer nyanserat och rakt...kanske för att inte förstöra vibb-skapandet (?) (kan ju bli så om texter är för invecklade) Tycker att den avvägningen för Prof P inte riktigt funkar...antingen bestämmer man sig för att köra rakt på med punchlines och similies (vilket iofs 2007 känns fruktansvärt ofräscht)...eller så går man på en mer storytelling/topic vibe...här blir det nånstans mittemellan och då faller det mellan stolarna som jag ser det. Utan att själv vara rappare så tycker jag också att flowet ibland låter forcerat och rim-placeringen(översättning för rhyme placement?) är inte super. Dock stora plus för engagemanget och inlevelsen i låtarna, kan funka riktigt bra live tror jag personligen! Ta nu inte detta till nån whoa nivå bara för att det innehöll kritik... Lycka till med skiva osv!
Skitfeta beats!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Nu kanske jag har missat det helt, men får man inte skivan samma dag som releasedatumet om man beställt via www.saarvirecords.com? Någon annan som fått den ännu? Sjukt förväntansfull ju :)
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
fan lätt ett köpp på detta old scholl soundet var fettaste big upp hoppas du fortsätter såhär
Boom P, boom !!!!!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
den har/kommer inte släppas på vinyl eller?
manish: Tyvärr kommer "Patience" inte släppas på vinyl. Men vi har en låt från albumet som vi har planerat att släppa på 12" med lite olika remixes. Så bli inte allt för ledsen. hehe. Ha det! MVH/Petter
snippets lät sjukt bra....var tvungen att ge efter för tvångstankarna att beställa ett ex
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
lystnat igenom albumet några ggr nu....måste säga att jag älskar 90-tals-vibbarna man får. en något svagare rap vägs upp av grymma beats. skönt också att höra någon som kickar hyfsat bra på engelska. på det stora hela ett helt ok album. 3.5/5
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
För att fira släppet av den 90tals-inspirerade plattan 'Patience' återvänder Professorn hem till Lund och Mejeriet för en releasefest. Bra musik, ett grymt live-framträdande och skön stämning utlovas!
Här är infon:
Professor P 'Patience' Releasefest
2 Juni
Mejeriet
21.00
Ingen åldersgränd (18 år i baren)
60 kr
Live: Professor P & DJ Akilles
On Stage: kl. 23.00
DJ Beneaf spelar klassisk hiphop
Mycket nöje!
/Professor P & Dj Akilles
Köpte skivan igår, måste säga att genom den första genomlyssningen att det är en riktigt bra platta.. Lyriken är bra, men det är inte riktigt som dom gamla låtarna med punchline, men riktigt bra storytelling, tänker bla. seaching.. Sedan har vi beatesn som är inspererade av 90-talet i N.Y. Riktigt sköna beats är det! En jävligt bra platta enligt mig och riktigt köp värd!
Producent
2007-05-30 17:33
fett fett! riktigt nice beats också.. !
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Fick nyss tag på albumet.. tunga beats, men din röst blir man så less på efter redan andra låten..
Lyssnar igenom två gånger nu och fyfan vilken bra skiva! Bästa spåret "Searching" alla fingrar upp, Big up! Remixen med AFC var också fet!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
-: www.Justdet.se :- Just Det svensk hiphop behöver!